حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز باتری سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت (Xperia XZ1 Compact) منتشر شد؛ عملکردی عالی

یکی از موضوعاتی که این روزها در تلفن‌های همراه اهمیت دارد مسئله‌ی ماندگاری باتری دستگاه است. مدت زیادی است که شاهد باتری با طول ماندگاری متوسط در تلفن‌های هوشمند شرکت سونی هستیم اما این‌بار ظاهراً مسئله فرق می‌کند! در ادامه با ترنجی همراه باشید…ماندگاری باتری تلفن‌های هوشمند سونی اخیراً چندان جالب نبوده است و معمولا باید شارژر خود را همیشه همراه خود حمل می‌کردید اما این گوشی سونی همه را حیرت زده کرد!

شاید هنوز هم عمر باتری خارق العاده اکسپریا زد 3 کامپکت را به یاد داشته باشید. به جرأت می‌توان گفت زد 3 کامپکت در زمان خود قوی‌ترین باتری موجود روی تلفن‌های هوشمند را همراه خود ارائه داد اما تقریباً پس از آن عملکرد بهتری از این شرکت ژاپنی در تلفن‌های هوشمند مشاهده نکردیم تا امروز!

سونی اکسپریا ایکس زد وان کامپکت (Sony Xperia XZ1 Compact) همان تلفنی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم. این دستگاه مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 835، چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین 19 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 4.6 اینچی با رزولوشن اچ دی، سیستم عامل اندورید نسخه‌ی 8 (اوریو) و در نهایت باتری 2700 میلی آمپر ساعتی شده است.

طبق گزارش جی اس ام آرنا، اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت موفق به کسب امتیاز 108 ساعت در تست باتری این سایت شد که رقمی فوق العاده برای ماندگاری باتری یک اسمارت‌فون امروزی است. با این دستگاه می‌توانید 23 ساعت و 43 دقیقه مکالمه داشته باشید، 14 ساعت و 24 دقیقه مشغول مرور وب باشید و 15 ساعت و 57 دقیقه نیز ویدیو تماشا کنید. بدین ترتیب سونی موفق شد رکورد قبلی خود در زمینه باتری تلفن‌های هوشمند (اکسپریا زد 3 کامپکت با امتیاز 101 ساعت) را بشکند!

نتیجه تست باتری سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

نتیجه تست باتری سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

 

طبق اعلام شرکت سونی، اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت در تاریخ 4 اکتبر به بازار عرضه خواهد شد. همچنین شاهد برچسب قیمت 599 دلاری روی آن خواهیم بود که با توجه به مشخصات سخت افزاری این دستگاه به نظر قیمتی مناسب می‌رسد!

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

اوفف. عجب باتری خفنی. البته با صفحه نمایش hd و اسنپ 835 زیاد دور از انتظار نبود.

ahmad

اچ دی بودن یا فول اچ دی بودن بنظرم زیاد فرقی نمیکنه تو یوتیوب تست باتری اس۸ رو با حالت فول اچ دی و کیو اچ دی ببینی زیاد فرق ندارن

Peiman

اون داستانش فرق داره و توضیح دادنش از حوصله من خارجه

ahmad

برید کنار سلطان باتری وارد میشود سونی طراحی رو عوض کن تا دیگه کامل بشه شاهکارت

SAWAN

باتری بسیار خوبی داره. باید ببینیم تو بررسی فون ارنا چه امتیازی میگیره؟ امیدوارم تو بررسی های ترنجی هم از این به بعد به مقوله تست باتری به صورت تخصصی‌تر پرداخته بشه. نه صرفا فقط اعلام اینکه این مقدار برای ویدیو دووم میاره. وب گردی با کروم تو روشنایی خاصی باید تست بشه.

Sadeghh

آفرین، انتظار میرفت
ولی انتطارات از سونی خیلی بیشتر از اینه به عقیده من…

Mortazavi

سلام دوستان
من سری X و Z رو مقایسه کردم که به نتیجه جالبی رسیدم.
اگر X رو با Z مقایسه کنیم هر دو آغاز گر یک طراحی جدید بودند، Z طراحی تمام شیشه و X طراحی تمام فلزی برای اولین بار.
Xz و z1 هر دو نقطه قوت و تمرکزشون تو دوربین بود تو زی۱ یه سنسور بزرگ ۲۰٫۷ مگاپیکسلی و Xz سنسور های سه‌گانه و لرزشگیر ۵محوره برای اولین بار.
زی۲ و xzp هردو یه انقلاب و بهترین گوشی زمان بودند زی۲ با رم۳ و صفحه ips با دقت بالا برای اولین بار وxzp با رم۴ و صفحه ۴k hdr برای اولین بار و هردو یه امکان انقلابی در فیلم برداری داشتند زی۲ با ۴k و xzp با ۹۶۰فریم.
زی۳ هیچ تفاوتی با مدل قبلی جز در طراحی و صدای بیشتر نداشت و دوربین هم کمی بهتر شده بود و درکمال تعجب Xz1 هم جز در طراحی و صدای بیشتر با مدل قبلی فرق نداره و دوربینش هم بهتر شده.
تا بحال هر مدل X دقیقاً استراتژی مدل مشابه زد رو داشته و اگه از زی۳ پلاس بگذریم مدل بعد مثل زی۵ هست که بسیار امیدوارکننده هست چون زی۵ با داشتن سنسور جدید و فینگرپرینت و صفحه ۴k یه مدل انقلابی بود و احتمالاً همینطور که سونی موبایل در سری زی۵ دست از لجاجت برداشت و فینگرپرینت و سنسور جدید اضافه کرد تو گوشی جدید هم احتمالا حاشیه کم بشه و دوربین دوگانه اضافه بشه.
موفق باشید.

Mortazavi

دوستان امروز با Xz1 کار کردم.
خواهشم از مخالفان سونی اینه یک بار این گوشی رو دست بگیرند و باهاش کار کنند، تو طراحی و دوربین و صدا و مخصوصاً کیفیت صفحه نمایش این گوشی زمین تا آسمان با سایر پرچمدارای سونی فرق داره و اگه از حاشیه بالا و پایین بگذریم به جرأت می تونم بگم کاملترین اسمارتفون دنیاست و خواهشم اینه یک بار لمسش کنید بعد نظر بدید
درود بر شما ?

Sadeghh

کجا باهاش کار کردی مرتضوی جان؟
چارسو یا بازار موبایل؟
من ماکتش رو دیدم که خیلی حال کردم بسیار خوش دست و باریک دیگه چه برسه به خود گوشی…

Mortazavi

سلام صادق جان
شبتون بخیر دوست عزیز.
هیچ کدوم، رو مخ یکی از همکارام رفتم و خریدش و فرداش محل کار آورده بود حدود نیم ساعت فول تایم باهاش کار کردم، فوق‌العادست این گوشی و به مراتب حس لوکس تری نسبت به پرمیوم مشکی ایجاد می کنه ولی تو صفحه و صدا و دوربین خیلی با پرمیوم و بقیه گوشی های سونی فرق داره و تو دوربین بحث نویز و بهم ریختگی بافت عکس تو زوم تقریباً حل شده.

Sadeghh

چه خوب…
خیلی ممنونم 😉

mega08

تو مغازه مون موجوده . 2-3 هفته ای داشتمش. بعد فروختمش
چند مورد هس یکی اینکه کسی نگفته گوشی های سونی بد دستن. گوشی های خوش دستین. فقط به خاطر حاشیه بالا پایین یکم الکی گنده دیده میشن.
من با همه مدل گوشی که دیدید کار کردم یا داشتم. به واسته ی شغلم. ی مشگلی که هست اینه که بعد از چند وقت برات کسل کننده میشه رابط کاربریشhtc هم همینطور. به خاطر سبک شدن رابط کاربریشون. خوصوصیت و امکاناتی که سایر برندها اضافه تر دارنو حذف کرده.
اینم نظر شخصیمه . واقعا اسپیکر استریو ب چه دردی میخوره میشه یکی بگه !!.
مگه هنوز هستن کسانی که بخوان صدای گوشیشونو بلند کنن آهنگ کوش بدن !!!!
وقتی هدفون های خوبی داره ، نه سونی همه ی برندها . ینی چی بخوای صدای گوشیو بلند کنی آهنگ گوش بدی !!!!
صفحه نمایششم که روشنایی خوبی داره . به راحتی تقریبا به اندازه ی امولد ها میشه زیر نور مستقیم بدون مشکل باهاش کار کرد

REZA

من عادت ندارم هدفون و هنذفری استفاده کنم،خوشمم نمیاد،پس برای من اسپیکر استریو خیلی بهتره،خیلیم جذابه واسم،نمیدونم شما چرا بدتون میاد ،ندیدم کسی از صدای گوشیم بدش بیاد!

look87

نمیدونم چیکار کرده که با یه باتری 2700 تونسته به همچین اعدادی برسه.
اگر باتری رو 3500 میکرد چی میشد.
کاش که میکرد

siavash-t

سایز کوچک صفحه نمایش و صفحه نمایش HD. صفحه نمایش HD به مراتب کم مصرف تر از صفحه نمایش FHD یا بالاتر ه. این کار رو اگه اشتباه نکنم شیائومی برای بعضی گوشی هاش انجام داده که اینقدر نظرات مثبت راجع بازدهی باتری گوشی هاش هست.

mega08

تفاوت چندانی بین FHD و HD تو مصرف باتری نداره . در حد 3الی4 درصده.

siavash-t

فکر نمی کنم تفاوتشون اینقدر کم باشه. اگه اینطوریه پس چرا سونی این مدل کامپکت ها رو با صفحه نمایش HD تولید می کنه؟

JAVAD

خیلی عالیه فقط کاش این طراحی رو عوض کنه ، واقعا جای خالیه یک گوشی کامپکت پر قدرت و زیبا توی اندرویدی ها حس میشه

mega08

دمش گرم . این فسقلی با این ظرفیت پایین باتریش چ کرده . با اینکه از گوشیاش خوشم نمیاد ب خاطر طراحی مسخرشون. 6ساله فقط بلده جای دوربینو عوض کنه.
ولی بازم سونیه .پدر بزرگ تکنولوژی.
کمپانی های دیگم باید یاد بگیرن. مخصوصا کمپانی اپل.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...