حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ترنج‌نما: 15 افزونه جالب گوگل کروم، که حتما باید استفاده کنید

امشب در ترنجی حاضر شده‌ایم تا با هم 5 افزونه جالب و کاربردی در گوگل کروم را به شما معرفی کنیم. با ترنجی همراه باشید تا با هم به بررسی این 5 افزونه بپردازیم.

پیش‌گفتار | افزونه چیست و چرا باید استفاده کنیم؟

به‌طور کلی، افزونه‌ها نوعی پلاگین برای یک نرم‌افزار هستند… حتی سایت‌ها هم افزونه دارند، و نرم‌افزارها هم افزونه‌های مختلف دارند، و این میان، هزاران افزونه هم در مرورگرها استفاده می‌شوند که البته بعضی از آن مرورگرهای نابود، (مثل مرورگر اج)، همچنان ضعف در استفاده از افزونه‌ها دارند. این میان، مرورگر برگزیده امشب ما، مرورگر کروم هست که در بین ما ایرانی‌ها، تقریبا اهمیت بسیار بالایی دارد.


افزونه‌ها کارهای مختلفی انجام می‌دهند. هر افزونه، توسعه‌دهنده خاص خود را دارد و رسما همه‌ی آن‌ها توسط یک تیم یا شرکت تولید نمی‌شود… ما نیز تصمیم گرفته‌ایم با تحقیقی که انجام دادیم، بهترین افزونه‌ها را از فروشگاه گوگل به شما معرفی کنیم.

افزونه کی بودی تو؟ - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه اول: فونت کی بودی؟ | WhatFont

لینک – این افزونه، مشخص می‌کند وب‌سایت مقابل از چه فونتی در کدام قسمت استفاده کرده‌است. این افزونه با شناسایی کدهای اچ‌تی‌ام‌ال عمل می‌کند و حتی سایز فونت و متن، و کد رنگ و حتی اسم آن را نیز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما نشان می‌دهد. نظر شما چیست؟

رتبه سایتت چقدره؟ - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه دوم: رتبه این سایت چقدره؟ | Alexa

لینک – اول توضیح بدهیم که الکسا چیست؟ الکسا را می‌توانید با کلیک بر این لینک مشاهده کنید. هرسایت براساس تعداد بازدیدش یک رتبه دارد، و رتبه هر سایت را Alexa مشخص می‌کند، کار با این افزونه به این صورت هست که به یک سایت وارد بشوید، و بعد با کلیک بر آیکن افزونه، رتبه سایت را مشاهده کنید که شاید 3 ثانیه طول بکشد تا لود شود. نظر شما چیست؟

آرشیو مطالب - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه سوم: آرشیو مطالب مورد نیاز | Add To Reading List

لینک – خیلی وقت‌ها پیش اومده، مطالب جذابی را پیدا کردید که به‌خاطر وقت ناکافی، به‌سرعت از کنار اون مطلب گذشتید ولی دوست داشتید بعدا مطالعه کنید. این افزونه دقیقا همین کار را می‌کند. با یک کلیک می‌توانید لینک و در اصل مطلب دوست‌داشتنی خود را به فهرست آرشیوها بفرستید تا در اسرع وقت آن را بخوانید. نظر شما چیست؟

دانلود تصاویر - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه چهارم: دانلود تصاویر | Download Picture

لینک – شاید جالب‌تر از افزونه‌های قبلی، این افزونه باشد که با آن در هر صفحه از مرورگر خود که باشید، می‌توانید همه تصاویر مربوط در آن صفحه را شناسایی کنید و چندتا چندتا آن‌ها را در یک مرحله دانلود کنید. شخصا به عنوان یک نویسنده، این افزونه را به جامعه نویسندگان پیشنهاد می‌کنم و امیدوارم یک‌بار آن را تست کنید تا به حرف من برسید.

هایلایت متن - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه پنجم: هایلایت، بوک‌مارک |  Weava Highlighter – PDF & Web

لینک – این افزونه، براحتی می‌تونه متن را برای شما با رنگ دلخواه هایلایت کند، و این عمل، در یک صفحه وب، یا حتی در یک پی‌دی‌اف که با مرورگر کروم باز شود، براحتی انجام‌پذیر است. نظر شما چیست؟

گیف‌ساز کروم - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه ششم: گیف‌ساز کروم | MakeGIF Video Capture

لینک – علاوه بر اینکه در مسنجر تلگرام، گیف از تصویر و رسانه‌های دیگر خیلی بیشتر استفاده می‌شود، باید اشاره داشت که یوتیوب هم برای تولید گیف خیلی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد… یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ضبط صحنه‌های خنده‌دار یا جذاب از یوتیوب، استفاده از گیف‌ساز کروم یا MakeGIF Video Capture است که با یک مرحله ساده، گیف خود را تولید می‌کنید. نظر شما چیست؟

پیش‌نمایش سرچ - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه هفتم: پیش‌نمایش جستجوی گوگل | SearchPreview

لینک – حتما دقت کردید که یک سری از سایت‌ها چقدر بی‌کیفیت هستند یا حتما کیفیت لازم برای نیاز شما را ندارند. این افزونه، به شما کمک می‌کند تا لینک‌های مربوط، پیش‌نمایشی از سایت به‌صورت عکس، و حتی امتیاز آن را در کمتر از چندثانیه بررسی و مشاهده کنید. استفاده از آن حتما پیشنهاد می‌شود. نظر شما چیست؟

تست سرعت ایترنت - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه هشتم: تست سرعت دانلود و آپلود | Speedtest by Ookla

لینک – خیلی وقت‌ها، با سرویس‌های مختلف خارجی و ایرانی و حتی یک سرویس تست سرعت از طرف مخابرات، به‌کارتان آمده تا با یک تست چندلحظه‌ای، از سرعت نت خود باخبر شوید. در همین میان، اکثرا هم حوصله‌ی شما به‌خاطر رفرش‌های مکرر و سرچ‌های وقت‌تلف‌کن به‌سر میره که خیلی راحت می‌تونید با یک افزونه، این بی‌حوصلگی رو برطرف کنید. یک کلیک کنید و نتیجه سرعت را ببینید.

کارگاه ویرایش عکس - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه نهم: کارگاه ویرایش عکس، این‌بار در مرورگر | Awesome Screenshot: Screen Video Recorder

لینک – فقط کافی هست تا یک بار با این کارگاه ویرایش همه‌فن‌حریف کار کنید، تا متوجه بشید چقدر کامل و برنامه‌ریزی درستی دارد. اگر به دنبال ویرایش و تهیه اسکرین شات و کراپ آسان از طریق یک مرورگر هستید، چه چیزی بهتر از این افزونه است؟ حتما استفاده کنید، نظر شما چیست؟

ثبت فول اسکرین - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه دهم: عکس فول اسکرین ثبت کن | Full Page Screen Capture

لینک – تا همین امروز یک سری از کاربران تلفن‌های همراه، سوال می‌کنند که چطور می‌شود یک عکس طولانی و در اصل با ارتفاع زیاد ثبت کرد؟ جدای این موضوع که ما کار به تلفن‌ها نداریم، می‌خواهیم خبر بدهیم که با یک کلیک، می‌توانید با کیفیت خیلی بالا، و بدون افت کیفیت که احساس بشود، عکس‌های فول پیج یا همان فول اسکرین ثبت کنید. استفاده از این افزونه راحت و ساده است، نظر شما چیست؟

سئو همه‌کاره - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه یازدهم: کارآمد برای وب‌مستران | Quick SEO – PageRank, Backlinks & Alexa Tool

لینک – این افزونه، شباهت زیادی به افزونه الکسا که در بالاتر گفتیم دارد، براحتی قادر هستید رتبه، بک‌لینک و مسائل دیگر را با یکی دو کلیک بررسی کنید، و مخصوصا اگر سایت دارید و مدیر آن هستید، برای بررسی رقبای خود، این افزونه خیلی به‌کار می‌آید. حتما از آن استفاده کنید. نظر خودتان چیست؟

افزونه و قالب سایتت چیه؟ - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه دوازدم: شناسایی قالب و افزونه‌ها |‌ Scan WP – Detect WordPress Themes and Plugins

لینک – با یک کلیک، خیلی راحت متوجه بشوید که سایت مورد نظر از چه قالبی استفاده می‌کند. براحتی تمام، هم نام قالب، و حتی قیمت آن در فروشگاه، یا افزونه‌های یافت شده در صفحه، لیست می‌شوند و تنها عیبی که به آن می‌توان گرفت، تبلیغ تم‌های دیگر در زمینه مرتبط با آن سایت است که در پایین این افزونه نمایش داده می‌شوند. درکل این افزونه، کارآمد و جالب است. نظر شما چیست؟

ویدیو رو دانلود کن - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

حتما پیشنهاد می‌شود – افزونه سیزدهم: دانلود هرفیلمی در هر جایی | Video Downloader professional

لینک – کافیه تا یک سایت باز کنید و سایت دارای پست و محتوای ویدیویی باشد، سپس کافیست با این افزونه، کیفیت مورد نظر خود را انتخاب و سپس شروع به دانلود کنید. این افزونه، 100 درصد از طرف ترنجی پیشنهاد می‌شود و ما دوست داریم از آن استفاده کنید.
نکته قابل توجه: اگر از اینترنت دانلود منیجر استفاده می‌کنید، روی ایکن play در افزونه کلیک راست کنید و با کپی کردن لینک، به‌جای دانلود با مرورگر، با نرم‌افزار IDM کار خودتون رو انجام بدید. نظر شما درباره این افزونه چیست؟

سایت رو مسدود کن - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه چهاردهم: دزدگیر بزار رو فرزندت! | Block site

لینک – سایت‌هایی که فکر می‌کنید نامناسب هستند، براحتی با یک تایپ ساده از اسم و URL آن‌ها، دیگر برای شما باز نمی‌شوند و این افزونه، به خانواده‌هایی که روی فرزند خود، به‌ویژه در فضای مجازی حساس هستند، متاسفانه کمک می‌کند! براحتی سایت‌هایی که می‌خواهید را برای مرورگر کروم خود مسدود کنید. نظر شما درباره آن چیست؟

حذف تبلیغات سایت - افزونه گوگل کروم - ترنجی - Toranji.ir

افزونه پانزدهم: مسدودکننده تبلیغات سایت‌ها | uBlock Adblocker Plus

لینک – اگر فکر می‌کنید که تبلیغات سایت‌ها (به ویژه سایت‌های کنکوری) روی مخ شماست، با نصب این افزونه براحتی جلوی تمام تبلیغات را بگیرید. کار با افزونه ساده است و خود افزونه نیز، ظاهری گرافیکی و حرفه‌ای دارد، حتما استفاده کنید. نظر شما درباره آن چیست؟


از این مطلب راضی بودید؟ با ترنجی، 15 افزونه جالب و کاربردی را مشاهده کردید، امیدواریم از کیفیت مطلب و معرفی افزونه‌ها راضی بوده باشید. نظرات خود را با ترنجی در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAWAN

این مطلب عالی بود. چهار تاشونو همین الان نصب کردم. فقط آیا افزونه‌ای وجود داره که جلوی پخش خودکار ویدیو رو هم بگیره مثلا پخش خودکار از آپارات رو کاملا جلوشو بگیره!

ahmad

افزونه Browsec هم عالی بود که از کار افتاد

Peiman

خیلی مطلب عالی مفیدی بود. خیلیاشو نمی دونستم. کلا کروم عالیه.

Mortazavi

دوستان افزونه چیه و چجوری و کجا بکار میاد؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرداد چراغی
کدنویس وب، توسعه‌دهنده اندروید، سرپرست تیم The Future، سرپرست تیم Best Team، سرپرست تیم طنزنامه، نویسنده وب با 3 سال‌ونیم تجربه کار حرفه‌ای، عضویت در تیم‌های مختلف از سال 90، 3 سال‌ونیم کاربر ترنجی، 6 سال کاربر دنیای‌بازی، و از حامیان جناب علی‌اصغر هنرمند. بهترین سال‌های تجربه تکنولوژی، با وب‌سایت نارنجی. ایمیل: mehrchh@yahoo.com آی‌دی تلگرام: Professional_Writer