حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو ایکس 20 و ایکس 20 پلاس رونمایی شدند

دومین گوشی هوشمند ویوو با صفحه نمایش بدون حاشیه امروز در چین به صورت رسمی معرفی شد. بعد از ویوو وی 7 و صفحه نمایش کم حاشیه آن حالا نوبت به ویوو ایکس 20 رسید تا هنر دست شرکت ویوو در آن بکار گرفته شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طی چند وقته اخیر شایعات و اطلاعات خیلی زیادی از ویوو ایکس 20 و نسخه‌های دیگر این گوشی به بیرون درز کرده بودند و حتی تصاویر این تلفن‌همراه نیز چند روز قبل از رونمایی رسمی توسط اشخاص مختلف منتشر شده بودند. اما امروز ویوو به تمام شایعات پایان داد و ویوو ایکس 20 و برادر بزرگ آن یعنی ویوو ایکس 20 پلاس را به صورت رسمی معرفی کرد.

ویوو ایکس 20 از یک صفحه نمایش 6.01 اینچی با نسبت تصویر 18:9 و نسبت تصویر به بدنه 85.3 درصد برخوردار است. پردازنده این دستگاه، اسنپدراگون 660 می‌باشد که در کنار 4 گیگابایت رم، عملکرد روانی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. حافظه داخلی این دستگاه در دو مدل می‌باشد. یک مدل با ظرفیت 64 گیگابایتی و مدل دیگر با ظرفیت 128 گیگابایتی راهی بازار خواهند شد. همچنین این دستگاه از مدل AK4376A چیپ HiFi برخوردار است. وظیفه تامین انرژی نیز به عهده یک باتری 3245 میلی آمپر ساعتی می‌باشد.

حال به سراغ نسخه بزرگتر یعنی ویوو ایکس 20 پلاس برویم. این تلفن همراه از یک صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080×2160 برخوردار است.  همچنین این دستگاه از همان پردازنده اسنپدراگون 660 و همان مقدار رم که برای نسخه عادی استفاده شده بود برخوردار است. متاسفانه حافظه داخلی نسخه پلاس تنها به ظرفیت 64 گیگابایتی محدود شده است اما شما می‌توانید تا 256 گیگابایت دیگر به لطف حضور درگاه کارت حافظه جانبی به دستگاه حافظه بدهید.

همچنین این دستگاه از “ES9318 DAC + amp  Hi-Fi audio” برخوردار است. وظیفه تامین انرژی این گوشی به عهده یک باتری 3905 میلی آمپر ساعتی می‌باشد.

ویوو برای هر دو دستگاه از ویژگی نرم‌افزاری جدیدی با نام “Vivo Game Engine” استفاده کرده است که باعث بهبود عملکرد کلی هر دو دستگاه در بازی شده است.

هر دو دستگاه مورد نظر ما از دو درگاه سیم‌ کارت، باند دوبرابر برای وای‌فای، بلوتوث 5.0 و پورت یو‌اس‌بی برای ارتباطات خود برخوردار هستند. همچنین سنسور اثر انگشت برای هر دو موبایل موجود است و شما با استفاده از این سنسور می‌توانید دوربین دستگاه را نیز کنترل کنید.

باز کردن قفل گوشی با صورت:

اگر اخبار و شایعات این گوشی را دنبال کرده باشید حتما به مورد ” Face Wake” برخورده‌اید. شما در این دستگاه می‌توانید از دو روش قفل دستگاه خود را باز کنید. یا می‌توانید با استفاده از سنسور اثر انگشت اقدام به بازگشایی قفل گوشی کنید یا با استفاده از ویژگی جدید ویوو به نام “Face Wake”. این ویژگی قادر است تا صورت شمارا در کمتر از 0.1 ثانیه باز کند. همچنین ویوو ادعا می‌کند که این گوشی در همین 0.1 ثانیه، 128 کار مختلف را بر روی صورت شما انجام می‌دهد و سپس، قفل دستگاه را برای شما باز می‌کند.

دوربین:

ویوو همانند برادر چینی خود، اوپو است و دوربین‌های با کیفیتی را برای شما در گوشی‌های خود قرار می‌دهد. ویوو ایکس 20 و ویوو ایکس 20 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ویوو تمام تلاش خود را برای بهبود دوربین در این دو گوشی انجام داده است.

دوربین اصلی هر دو تلفن همراه را یک حسگر دوگانه تشکیل داده است. یکی از لنز‌ها کیفیتی 12 و دیگری 5 مگاپیکسلی دارند. حسگر 12 مگاپیکسلی هر دو گوشی دریچه دیافراگم 1.8 دارد و جالب است بدانید این دستگاه می‌تواند تصاویری با کیفیت 24 مگاپیکسل نیز برای شما به ثبت برساند. همچنین با استفاده از حسگر 5 مگاپیکسلی شما می‌توانید اقدام به ثبت تصاویری با افکت بوکه بپردازید. دوربین سلفی هر دو دستگاه نیز کیفیتی 12 مگاپیکسلی دارد و همانند دوربین اصلی قادر به گرفتن تصاویر پرتره از شما می‌باشد.

قیمت:

قیمت مدل 4/64 ویوو ایکس 20، 455 دلار می‌باشد و اگر نیاز به خرید نسخه 128 گیگابایتی این گوشی را داشته باشید قیمت این دستگاه افزایش قیمتی کمتر از 100 دلار خواهد داشت و قیمت نهایی آن 515 دلار خواهد بود.

مدل پلاس نیز به دلیل حضور یک نسخه تنها، قیمتی 530 دلاری خواهد داشت. همچنین هر دو دستگاه در سه رنگ، طلایی، رز گلد و مشکی مات عرضه خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

سون پلاس اندرویدی

mTAAHAAm

خیلی وقیحانه تقلید کرده

Mortazavi

چه گوشی خوبی
قبلاً هم گفتم عاشق گوشی های با قوی ترین پردازنده سری 600 کوالکام هستم چون هم سرعت و قدرت پرچمدار رو دارند هم حدود 400تومن ارزون ترند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji