حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده‌های 8 هسته‌ای اینتل نیز با معماری کافی لیک (Coffee Lake) عرضه خواهند شد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

بنا بر اطلاعاتی که به تازگی در دسترس ما قرار گرفته است، مشخص شده است که اینتل قصد دارد پردازنده‌های 8 هسته‌ای سری چیپ ست Z390 را با معماری کافی لیک (Coffee Lake) عرضه کند.

هفته گذشته خبری مربوط عرضه پردازنده‌های 8 هسته‌ای از سوی اینتل پس از چیپ ست Z370 در وب‌سایت ترنجی خواندید، بدین ترتیب اینتل پس از عرضه پردازنده‌های 6 هسته‌ای خود، سری پردازنده‌های 8 هسته‌ای خود را با چیپ ست Z390 عرضه خواهد کرد، و طبق اطلاعاتی که به تازگی به دست ما رسیده است متوجه شدیم هر دو سری از این پردازنده‌ها مبتنی بر یک ریز معماری یعنی کافی لیک (Coffee Lake) خواهند بود و به نظر می‌سد پردازنده‌های 10 نانو متری را در نسل بعدی یعنی Ice Lake خواهیم دید.

 

 

اینتل در تاریخچه خود برعکس رقیب خود یعنی AMD با افزایش تعداد هسته‌های پردازشی در پردازنده کارایی را نیز بصورت چشمگیری افزایش داده و انتظار می‌رود برای دو سری پردازنده‌های پیش رو نیز همین روال ادامه بیابد؛ پردازنده‌های سری 6 هسته و 8 هسته‌ای رده MainStream به ترتیب ذکر در آینده‌ای نه چندان دور با یک ریز معماری یکسان (Coffee Lake) عرضه خواهند شد. پردازنده‌های سری 8 هسته‌ای اینتل با توجه به تعداد هسته‌های پردازشی موجود در آنها رقیبی بسیار قدرتمند و شاید هم بسیار قوی‌تر برای پردازنده‌های AMD Ryzen 7 خواهند بود. نظر شما درباره این مطلب چیست ؟ نظر خود را با ما در وب‌سایت ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist