حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین به‌دنبال افزایش مشارکت خود با اینتل و AMD در حوزه تراشه‌ها است

چین در سالیان گذشته به‌شدت درتلاش برای اکتفای به تولید داخلی در صنعت نیمه‌هادی و به‌حداقل رساندن وابستگی خود به فناوری و امکانات رقبای خارجی بوده است. اما براساس گزارشی جدید، این کشور به‌همان اندازه که می‌خواهد مستقل باشد، همچنان به کمک خارجی نیاز خواهد داشت. درهمین‌راستا، گفته می‌شود که چین به‌دنبال افزایش مشارکت خود با اینتل و AMD در حوزه تراشه و نیمه‌هادی می‌باشد.

مشارکت چین با اینتل و AMD

همان‌طور که توسط Nikkei Asia توضیح داده شده، چین قرار است پلتفرم “کمیته کار نیمه‌هادی فرا مرزی” خود را در نیمه اول سال 2022 راه‌اندازی کند. این پلتفرم به‌منظور تقویت همکاری بین شرکت‌های داخل و خارج از چین تأسیس خواهد شد. دو شرکت خارجی که به‌عنوان بخشی از این ابتکار تحت بررسی می‌باشند، AMD و Intel خواهند بود.

بر اساس این گزارش، هدف نهایی این کمیته و همکاری‌های آن درنهایت «دستیابی به فناوری‌های نیمه‌رسانای پیشرفته» از رقبایی مانند ایالات‌متحده، اروپا و ژاپن است. درنتیجه، بعید است که دولت‌های خارجی تلاش‌های چین را با مهربانی قبول کنند، هر چند این تلاش‌ها برای شرکت‌های درگیر سودآور باشد.

مشارکت چین با اینتل و AMD

مشارکت چین با اینتل و AMD

در اینجا یک واقعیت ارزشمند از این گزارش آمده است: “چین 26 درصد از فروش اینتل را در سال 2020 دراختیار داشته است.” این رقم را درنظر گرفته و آن را با اظهارات اینتل در مورد پایان دادن وابستگی به آسیا و همچنین نظر منفی اینتل نسبت به تایوان در رابطه با دخالت چین در این کشور مقایسه کنید. همچنین عذرخواهی اخیر اینتل از چین و پاسخی که اظهارات Marco Rubio را به خود جلب کرده است نیز، بخشی از دلایل نیاز بازار این کمپانی به کشور آسیای شرقی است.

اگرچه چین مشتاق به خودکفایی کلی است، این گزارش نشان می‌دهد که مشکلات این کشور با شرکت‌های آمریکایی به این زودی‌ها متوقف نمی‌شود. ازطرف‌دیگر، اگرچه شرکت‌های آمریکایی اغلب در مورد تلاش‌های داخلی به‌عنوان اولویت خود صحبت می‌کنند، اقدامات آن‌ها می‌تواند چنین اظهاراتی را نفی کند.

نظر شما درباره تلاش چین به‌منظور افزایش مشارکت خود با اینتل و AMD در زمینه‌ی تولید نیمه‌هادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی