حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در چیپ ست Z390 شاهد پردازنده‌های 8 هسته‌ای خواهیم بود

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، مطالب ترنجی

به تازگی طی پاسخ یکی از کارمندان شرکت Eurocom به یکی از کاربران، مطلع از حضور پردازنده‌های 8 هسته‌ای در پلت فرم Z390 شده‌ایم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

 

خبر از راه رسیدن معماری کافی لیک (Coffee Lake) با چیپ ست Z370 تقریبا به گوش همه رسیده است، در این نسل هشتم از پردازنده‌های اینتل مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش حضور پردازنده‌های 6 هسته‌ای خواهد بود؛ حال به لطف یکی از کارمندان شرکت Eurocom در طی پاسخ به سوال یکی از کاربران متوجه شده‌ایم که اینتل پس از معماری کافی لیک چه چیزی را تدارک دیده است. طی این متن پاسخ مشخص شده است که شرکت Eurocom برنامه ریزی کرده است تا از استفاده و بکارگیری از پردازنده‌های سری Z370 صرف نظر کند، و سپس در سری Z390 با معماری آیس لیک (Ice Lake) با بکارگیری این نسل همزمان با تاریخ عرضه از این پردازنده‌ها و چیپ ست بروز تر شرکت اینتل استفاده کند و لپ‌تاپ‌های جدید مذکور خود را عرضه کند. همچنین در متن فوق اشاره شده است که در این نسل اینتل برای معماری آیس لیک پردازنده‌هایی با 8 هسته پردازشی و 16 رشته پردازشی را تدارک دیده است، که در نیمه دوم سال میلادی 2018 عرضه خواهند و احتمال دارد با لیتروگرافی 10 نانو متری همراه باشند.

حال کاملا مشخص شده و متوجه شده‌ایم که پس از معماری کافی لیک اینتل چه چیزی را در اختیار خواهد گذاشت و عرضه خواهد کرد، پس از چندی گذشت از عرضه پردازنده‌های 6 هسته‌ای با معماری کافی لیک (Coffee Lake) شاهد عرضه نسل بعدی آنها با معماری تازه نفس و بروز با نام آیس لیک (Ice Lake) با پردازنده‌هایی 8 هسته‌ای/16 رشته‌ای خواهیم بود. اینتل در چند نسل اخیر زیاد در سری پردازنده‌های MainStream پیشرفتی از نظر اضافه کردن هسته‌های پردازشی نداشت است، اما حالا مطلع شدیم روال کاری این شرکت در آینده تغییر خواهد کرد و خلاصه بهتر از گذشته خواهد بود. با این حال آیا شما به فکر بروز رسانی سیستم خود از نظر سخت افزاری هستید؟ آیا مایل هستید تا معماری های پیش رو تجربه کنید؟ نظر خود را با ما در ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist