حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: مقایسه عملکرد دوربین ال‌جی V30 با نوکیا 8 در شرایط نوری متفاوت

برای نیمه دوم سال 2017 پرچمداران زیادی معرفی شدند که ال‌جی V30 و نوکیا 8 یکی از بهترین آن‌ها تلقی می‌شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به عملکرد دوربین این دو پرچمدار در شرایط نوری متفاوت بیندازیم.

نوکیا 8 که اولین گوشی هوشمند کمپانی HMD Global با سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود، به دوربین دوگانه‌ی 13 مگاپیکسلی و لنز ساخته شده توسط کمپانی زایس تجهیز شده است که یکی از سنسورها وظیفه ثبت تصاویر رنگی و دیگری منوکروم را برعهده دارد.

در طرف مقابل ال‌جی V30 را داریم که پرچمداری شایسته برای این کمپانی به حساب آمده و از دوربین دوگانه 16 و 13 مگاپیکسلی بهره برده است. برخلاف نوکیا 8، تفاوت دو سنسور V30 در لنز آن‌ها بوده که یکی به لنزی واید و دیگری به لنزی تله مجهز شده است تا زوم 2 برابری را بدون افت کیفیت در اختیار کاربر قرار دهد. با این حال گشودگی دیافراگم این دو کمرافون کاملا متفاوت است به طوری که ال‌جی V30 با گشودگی دیافراگم F/1.6 نسبت به F/2 دوربین نوکیا 8 می‌تواند نور بیشتری را جذب کرده و در نهایت عکاسی در شب و نور کم را بیش از پیش لذت بخش کند.

اما داستان درباره دوربین سلفی کمی متفاوت است چرا که نوکیا 8 با استفاده از سنسوری 13 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم F/2 نسبت به سنسور 5 مگاپیکسلی با F/2.2 جدیدترین پرچمدار سری V، برتری مشهودی داشته و می‌تواند برنده این بخش شود. لازم به ذکر است که هر دوی این گوشی‌ها از لرزشگیر اپتیکال (OIS)، فلش قدرتمند دوگانه و قابلیت عکاسی HDR در دوربین اصلی بهره برده‌اند و توانایی فیلمبرداری 4K با 30 فریم در ثانیه را نیز دارا هستند.

برای مقایسه عملکرد دوربین این دو پرچمدار، شما را به تماشای این ویدیو دعوت می‌کنیم:

[aparat id=”kXq7E”]

به نظر شما کدام یک از این دو گوشی هوشمند عملکرد بهتری را در شرایط نوری متفاوت به نمایش گذاشت؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammadv2

به نظر میرسه تمام ویدیوهای کانال یوتیوب techleaks فیک هست.

Mehdi_haftkhat

اصلاح کنید دوربین وی 30. 12 نیس:|
16 و 13:\

علیرضا قنبری

سلام ممنون دوست عزیز

ahmad

ظاهرا فیلم مسکل داره من نمیتونم ببینم فریز میشه

Mohammadsoly

مشکل داره کلیپ

Mortazavi

چرا فیلم پخش نمیشه؟؟!!! ?

Big S

اغا نَوارو عوض کنین این خرابه!?

علیرضا قنبری

سلام
دوست عزیز ویدیو سالم هست و مشکلی نداره.
اگرم نمیتونید ویدیو رو ببینید:
http://www.aparat.com/v/kXq7E
موفق باشید.

ahmad

من که نتونستم ببینم ویدیو رو عکس نیمکت ها فریز میشه

Mortazavi

بنظر میرسه رنگ های نوکیا8 بهترند و با توجه به تجربه دوربین دوگانه پی10 که مثل نوکیا8 دو سنسور منوکروم و رنگی هست نوکیا8 قطعاً جزئیات بیشتری داره
بنظرم دوربین دوگانه واقعی که کیفیت رو بالا ببره همین ترکیب رنگی و سیاه سفید هست که یه نوآوری فوق‌العاده از لایکا بود.

siavash-t

کلیپ که فقط مقایسه یه پیاده رو و یه نیمکت بود! ولی تو همین دو تا وی ۳۰ تصویر روشن تری رو ثبت کرده بود. با این حال نوکیا هم نسبتا خوب عکس گرفته بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا