حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ پتنت جدیدی را ثبت کرد؛ حاشیه کمتر و برشی برای دوربین سلفی

این روزها شاهد معرفی گوشی‌های جدید با حاشیه کم هستیم و هرچه بیشتر می‌گذرد، این رقابت بین شرکت‌های مختلف شدیدتر می‌شود. سامسونگ این‌بار هم پتنت جدیدی را برای کم کردن حاشیه صفحه نمایش به ثبت رسانده است که البته چند بخش دیگر هم مثل برش برای دوربین سلفی دارد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

این رقابت برای کاهش حاشیه تاکنون منجر به حذف کلیدهای فیزیکی گوشی‌های هوشمند شده است و نمونه‌های آن زیاد هستند، اما مطمئنا عجیب است که به فکر تغییر و دستکاری در دوربین جلو هم بیفتیم! اگر به قسمت جلوی دستگاه‌های امروزی نگاهی بی‌اندازید، یک نوار حاشیه را در بالای آن‌ها مشاهده می‌کنید که غالبا مشکی رنگ است.

نوار حاشیه بالا

این نوار برای دوربین سلفی، بلندگوی تماس و گاهی هم سنسور نور تعبیه شده است که البته امکان وجود دیگر سنسورها هم در آن وجود دارد. البته طی این سال‌ها طول این قسمت کاهش زیادی را تجربه کرده است که برای نمونه می‌توانیم گلکسی نوت 8 را مثال بزنیم (نوار حاشیه را با تصویر بالا مقایسه کنید).

سامسونگ گلکسی نوت 8

به نظر می‌رسد سامسونگ هنوز هم قصد ادامه رقابت را دارد و می‌خواهد تغییر بزرگی را در این بخش اعمال کند یعنی دقیقا همان چیزی که در کانسپت‌های آیفون 8 شاهد آن هستیم. تصویر زیر به خوبی آن را نشان می‌دهد:

ایفون 8

سامسونگ این پتنت را در کره جنوبی به ثبت رسانده است و احتمال دارد که در گلکسی S9 با این تغییر روبرو شویم اما به هر حال پتنت‌ها همیشه به مرحله اجرا نمی‌رسند و هنوز بطور دقیق و قطعی نمی‌توانیم درباره‌ی آن نظر دهیم و بایستی بیشتر صبر کنیم.

پتنت جدید سامسونگ

نظر شما درباره‌ی این تغییر چیست؟ این کار کمکی به زیباتر شدن گوشی می‌کند و یا صرفا جنبه‌ی تبلیغاتی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

طراحی می میکس 2 زیباتر و کامل تر از برش بالای صفحه خواهد بود

Peiman

نه اینکارو نکن، خیلییی زشته. دوباره متهم به کپی کاری از اپل میشی. نکن

علی شیخ زاده

داداش سامسونگ 1 سال و 3 ماه پیش این پتنت رو ثبت کرده به عبارتی آیفون 8 از این تقلید کرده یعنی حتی میتونه از اسنشال فون و آیفون هم بابت نقض پتنت شکایت کنه

ahmad

سامی کوتاه بیا

Sadeghh

جدای این که کپی از طرح اپل هست، واقعا خیلی هم زشت میشه
من نمیدونم انگار کل کله که فقط اون عدد نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتر بشه
خب ظاهر گوشی و استحکام گوشی هم در نظر بگیر…
امیدوارم اینجوری نباشه…

milad.danesh

حرف یه سری خیلی جالبه متن نوشته این طراحی رو سامسونگ ثبت کرده . کاربران ترنجی میگن از اپل کپی کرده میشه بگین از کدوم مدل اپل که معرفی شده کپی شده مطمعنا اگه اپل هم این چنین طرحی معرفی کنه اون اپل هست که متهم به کپی کاری میشه

REZA

وقتی نو اوری نتونن بیارن سر حاشیه رقابت میکنن.اخه این چیه؟بنظر من اصلا گوشیه کم حاشیه جذاب نیست،منظورم گوشیای تقربا بی حاشیس

BENI.chalton

پتنت یعنی حق اختراع، پس این حرفایی که میزنید از اپل میخواد کپی کنه کاملا کند ذهن بودن خودتون رو نشون میدی،پس وقتی که ثبت کرده یعنی کسی این طرح رو روش مانور نداده، پس کمتر کاری کنید بخندن بهتون.

Big S

روی ایفون ک جالب نیس
فک نکنم کلا چیز جالبی از اب دربیاد
مگه طرح خاصی بزنه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی