حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس زد پریمیوم نالایق برای نام “پریمیوم”، نگاهی به نظر TheVerge

نوشته

6 سال قبل | 144 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

چه زمان می توان به یک دستگاه عنوان “پریمیوم” یا به عبارت تحت الفظی “اعلا” گفت؟ زمانی که شما در ازای پرداخت هزینه بیشتر می توانید توانایی یا قابلیتی را بدست آورید که در هیچ دستگاه دیگر نظیر ندارد. به حذف مثال منبع مطلب سعی می کنیم با یک مثال ملموس تر این موضوع را برای شما مثال بزنیم. همه ما فست فود رفته ایم، برخی فست فودها را می توان “بخور، برو” توصیف کرد، سطح کیفیت غذا متوسط، سرویس پایین، آسایش محیط پایین و قیمت متوسط. برخی دیگر اما تجربه ای تکرار نشدنی را برای شما رقم می زنند، کیفیت غذا عالی، سرویس عالی و آسایش محیط عالی در مقابل قیمت عالی. حال تصور کنید یک فست فود “بخور، برو” از شما تقاضای کیفیت عالی را داشته باشد و سرویس خود را عالی بنامد! مسلما چنین چیزی امکان پذیر نیست و دیری نخواهد پایید. امروز می خواهیم از نگاه TheVerge که بررسی های بی پرده ای نسبت به اکثر برندها می نویسد به آخرین پرچمدار سونی نگاه کنیم، آیا اکسپریا ایکس زد پریمیوم لایق نام “پریمیوم” هست؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سونی آخرین پرچمدار خود را با نام اکسپریا ایکس زد پریمیوم در رده قیمتی قابل توجه 800 دلار (799.99) عرضه کرده است. موفق شدن یک محصول در بازار به چندین فاکتور بستگی دارد، ۲ فاکتور از مهم ترین هایی که باید مورد توجه باشد عبارت است از کیفیت و قیمت. این دو فاکتور باید در تعادل با هم انتخاب شوند و اگر جایی از کار بلنگد در هر دو صورت شرکت متضرر خواهد شد، حال یکی مالی و دیگری اعتباری.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم با ادعا و رده قیمتی اعلا وارد بازار شده است، بهترین راه برای اینکه صحت این ادعا را تایید یا تکذیب کنیم بررسی نقاط تمرکز سونی برای تحقق این ادعاست، پس اجازه بدهید همین کار را انجام دهیم:

نمایشگر

یکی از داغ ترین موضوعات مورد انتظار در سال 2017 را می توان کاهش حاشیه نمایشگرها دانست. دستگاه هایی همچون الجی جی 6، گلکسی اس 8، اسنشیال فون و حتی برخی شرکت های تازه به دوران رسیده چینی حاشیه های نمایشگر را به شدت کاهش داده اند و نگاهی آینده نگرانه را نسبت به دستگاه خود عرضه می کنند. پیش از پایان سال دستگاه های دیگری همچون الجی وی 30، پیکسل ایکس ال 2 حتی آیفون بعدی نیز با همین فناوری عرضه خواهند شد. حال در این فضای رقابتی این سونی است که حاشیه نمایشگر را به حد بسیار زیاد و حتی نزدیک به یک اینچ در بالا و پایین نمایشگر نگاه داشته است و این موضوع در نگاه اول نشان از عقب ماندگی این محصول از فناوری روز دارد. سونی اما در مقابل به شما می گوید این دستگاه با رزلوشن 4K و فناوری HDR عرضه می شود، باید گفت نمایشگر های امروزی همگی بسیار با کیفیت هستند و این رزلوشن تفاوت زیادی در کارکرد روزمره نشان نمی دهد. این حاشیه ها هستند که تفاوت را در بازار امروز رقم می زنند.

دوربین

سونی امسال سیستم دوربین جدیدی را روی موبایل های خود قرار داد. با استفاده از فناوری Motion Eye دو قابلیت تفننی عکس برداری پیش بینی شونده و فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه را عرضه کرده که درباره این دو قابلیت باید گفت هر دو قابلیت بیشتر نمایشی هستند. فوکوس دوربین غیرقابل اتکا است و تمایل غریضی سونی در پردازش ویژه خروجی تصویر سبب می شود تا در جهت حذف نویز، حزئیات تصویر نیز حذف شود. یک تصویر 19 مگاپیکسلی که مات باشد چه نقطه قوتی دارد؟ فیلم برداری حرکت آهسته قابلیت جذابی است که البته در کسری از ثانیه قابل استفاه بوده و خیلی کاربردی نیست. دوربین های عکاسی اعلا (پریموم) واقعی در بازار موبایل را می توان مربوط به اچ تی سی 11 و گوگل پیکسل دانست که حتی با با قیمت کمتر از اکسپریا ایکس زد پریمیوم، صرفا جهت برتری در عکاسی به کسی توصیه نمی شود.

ارگونومی طراحی

داستان طراحی گلکسی اس 8 چه راست باشد و چه ظاهرنمایی اما بدین صورت است که مدیر بخش موبایل سامسونگ نسخه های پیش تولید این دستگاه را برای بررسی لبه های تیز و ناراحت برای حمل با دست همراه داشته و نکته ها را به تیم طراحی برای برطرف کردن گوشزد می نموده است. گلکسی اس 8 تا زمانی که به عنوان یک طراحی ارگونومی خوشدست خود را ثابت نکرد از بخش طراحی سامسونگ بیرون نیامد. حال به اکسپریا ایکس زد پریموم نگاه کنید، دستگاهی که مطمئنا توجه و مراقبت زیادی روی آن بوده و اما به صورت مشخص برای نشستن روی یک لبه طراحی شده است نه دست یک انسان! طراحی مستطیل شکل، ارتفاع زیاد آن که خود به دلیل حاشیه تصویر زیاد نمایشگر است و طراحی لیز شیشه ای قاب پشتی و جلویی هیچ کدام نشانی از طراحی شدن آن برای انسان نیست!

عمر باتری

بله اکسپریا ایکس زد پریمیوم از جدیدترین و بهترین چیپست سال (منظور در اکوسیستم اندروید) یعنی اسنپدراگون 835 بهره می برد و سونی با به کار بردن حالت های پایش باتری STAMINA در کنار آن اما نتوانسته است از پس عمر باتری عالی برآید. هر چند یکی از نقاط قوت این بررسی را می توان در عمر باتری 3230 میلی آمپری ایکسپریا ایکس زد پریمویم دید اما به عنوان یک دستگاه اعلا (پریمیوم) در زمینه باتری می توان مثال هایی حتی بهتر از تولیدات موتورولا را از جمله moto Z Play نام برد.

صدا

سونی تمرکزی ویژه در زمینه صدا برای محصولات پرچمدار خود دارد اما هرکسی که متقاعد نمی شود کیفیت صدا در موبایل توسط الجی جی 6 و الجی وی 20 با فناوری quad-DAC به حد اعلا خود رسیده است، باید یک بار به آن ها گوش کند. هر چند به سمتی می رویم که اکثر دستگاه ها بدون جک 3.5 میلی متری هدفون عرضه می شوند اما هنوز خیلی از کاربران هستند که دوست دارند موسیقی را با هندزفری فری سیمی 3.5 میلی متری خود گوش کنند. برای کیفیت صدای Hi-Fi واقعی شما اول و آخر باید به سراغ الجی بروید. سونی نمی تواند به کیفیت صدای عالی خروجی هدفون الجی جی 6 برسد و در مقابل بلندگوهای دوتایی استریو اکسپریا ایکس زد پریمیوم باید گفت تفاوت آنچنانی در حجم صدا حس نمی شود.

عملکرد

چه دستگاه های دیگری وجود دارد که امروزه از چیپست اسنپدراگون 835 بهره می برند؟ سامسونگ با گلکسی اس 8، وان پلاس با 5 (وان پلاس 5)، اسنشیال با موبایل (ش)، موتورولا با موتو زد 2 فورس، اچ تی سی با یو 11، شیائومی با می 6 و … متوجه شدید؟ مشخصات سخت افزاری اکسپریا ایکس زد پریمیوم در جنبه نوع چیپست در زمان عرضه به حقیقت اعلا (پریمیوم) بود اما با این زمان عرضه بازار دیگر نمی توان آن را نقطه قوت دانست. حافظه داخلی 64 گیگ و حافظه رم 4 گیگابایتی نیز حز مشخصات پیش پا افتاده در اکثر پرچمدارهای امروزه هستند. احتمالا می گویید علاوه بر منابع سخت افزاری اهمیت دارد که شرکت سازنده چطور دستگاه خود را بهینه کند. بله این صحبت درست است و سونی بابت این موضوع لایق امتیاز است اما این عمل حتی شاید بهتر در اچ تی سی یو 11 ارزان تر نیز محقق شده است. سونی انتخاب بالاتری در مشخصات سخت افزاری نمی تواند عرضه کند اما شاید برایتان جالب باشد که طعم واقعی اعلا بودن را با هواوی میت 9 پورش دیزاین 256 گیگابایتی تجربه کنید!

با طراحی براق جالب توجه، قیمت قابل توجه گران و شجره نامه پر اعتبار سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم ساده تر از آن است که بتواند کسی را تحت تاثیر قرار دهد. روی کاغذ این دستگاه فوق العاده قوی است اما در واقع شبیه خیل عظیم دیگر پرچمدارهای اندروییدی به نظر می رسد. این مشکل اصلی سونی از ابتدای تولید سری موبایل های Xperia است و هنوز برای تغییر آن گام بزرگی برنداشته است.

نظر شما چیست؟ اکسپریا ایکس زد پریمیوم در نگاه شما واقعا پریمیوم (اعلا) است؟ برای این رده قیمتی انتخاب های بهتری وجود ندارند؟ تمام موارد بالا که نظر TheVerge بود سبب شده است تا اکسپریا ایکس زد پریمویم امتیاز بسیار پایین 5.5 از 10 را در بررسی این وب سایت کسب کند که پایین ترین امتیاز برای یک موبایل پرچمدار و شاید حتی یک دستگاه موبایل بررسی شده توسط این سایت باشد.

اشتراک در
اطلاع از
144 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

تنها ایراد وارده به سونی طراحیشه این متن با عقل من جور در نمیاد این گوشی رو با اس۸ مقایسه کنید میبینید در اکثر موارد نزدیک هم هستن و چه بسا سونی بهتره پس اسم پریمیوم و قیمتش چندان زیاد نیس اینهمه مشکل واسه این گوشی شمرده شد در حالی که در حاات کلی یه گوشی عالیه دوربینش یکی از بهتریناس اولین صفحه نمای۴kبا پشتیبانیhdr اسنپدراگون۸۳۵ روان و عالی و باتری نسبتا خوب ایا این قیمت زیاده براش؟من تو پستای قبلی ایراد زیادی گرفتم به طراحی سونی ولی فقط طراحی سونی مشکل داره و بنظرم این متن منصفانه نبود

Big S

خب داداش اون قسمت ک گفتی چ بسا بهتر از اس۸ هست ک اصلا نیست(این از نظر من)
خب حالا نظر و حرف های این منتقده
اون قسمت ک نوشتی اولین گوشی با ۴کی و اچ دی ار اون هم اینو کتمان نکرده ولی داره میگه توی استفاده فرقی با بقیه پرچمدارا نداره ک بخوای اسم پرمیوم روش بذاری(از نظر خودمم ک بهتر بود اون صفحه نمایش رو نزنه چون جز تضعیف باتری و با اون رنگای بی روح و مرده ک اسم طبیعی رو روش گذاشتین جز ضرر کاری نکرده)

طراحیشم ک خداروشکر خودت قبول کردی.
باتریشم ک خودت میگی نسبتا خوبه.دوربینشم ک جزو بهتریناس ولی بهترین نیست و اگه مقایسه ای ک سایت همسایه انجام داد ک بدون نوشتن نام گوشی روی عکسا انجام شد و خود مردم رای دادن ملاحظه کنین متوجه میشین جزو سه گوشیه برتر هم نیست. و همونجور ک تو متن نوشته برای حذف نویز اومده جزئیات رو ب ف داده و فقط داره اسم ۱۹ مگاپیکسل رو با خودش میکشه.(و چند تا ایراد هم توی کامنتای یک پست دیدم ک یکی از فنای خیلی متعصب سونی داشت از مشکلات xzp میگفت).از همین رو این بنده خدا هم نمیگه گوشیه بدیه.میگه شما میتونی با قیمت کمتر گوشیه بهتر یا در همین حد بخری برای همین گذاشتن اسم پریمیوم روش اشتباه وگرنه نمیگه گوشیه ضعیفیه.هیچکس اینو نمیگه.

ahmad

صفحه نمایش برو تحقیق کن و یه فیلم با کیفی ببین تا بدونی چی میگم.تو عملکرد و سرعت که قطعا از اس8 بهتره فیلماش موجود هست اسپیکراشم که عالیه برو تحقیق کن ببین اسپیکراش نسبت به اس8 خوبه یا بده ولی مقاله رو خوب بخونی با اینکه من فن سونی نیستم ولی بدجور سونی رو کوبیده قیمتشم زیاد نیس خیلی .
اینم مقایسه قیمت ها اس8 بیشتره قیمتش خخخخ
https://www.digikala.com/Compare/DKP-216909/DKP-254007/

Peiman

صفحه نمایش ک در حد s8 نیست قطعا، میتونم بهت ثابت کنم با مدرک، فقط اسمه
اسپیکراشم ک صدای بلندی نداره، درواقع یکی از بزرگترین مشکلات سونی اسپیکراشه ک از زمانz تا xzp این مشکل بوده و هست.
بعله قطعا با اون رابط کاربری ساده و بی روح ک هر روز داره قابلیت و برنامه های اختصاصیشو دونه دونه حذف میکنه بایدم سریع باشه
ولی منم با شما موافقم تا حدودی کوبیده گوشیو

Big S

من خودم دیدم لازم ب تحقیق نیست!
اولا رنگا مرده و بی روح هست و هرکیم بگه نیست تروله!!
دوما اصا شما درست میگی من اگه فیلم با کیفیت و ب قول دوستاتون ۴ کی بذارم معلوم میشه کدوم بهتره( ک البته بازم اس۸ بهتره با رنگای جذاب و شاد)کو محتوای ۴کی؟??
اسپیکراش عالیه؟شما خودت برو تحقیق کن بهتره!!صداشون در نمیاد چیچی عالیه??کیفیت بالا در کنار صدای بلند میشه عالی.
اولا شما میتونی با قیمت دو و سیصد و خورده ای اس۸ بخری.دوما داره میگه نسبت ب قیمتش نمیارزه و با یو۱۱ مقایسش کرده!
تازه اصلا ب قول شما همه دلایلی ک نوشته شده اشتباه.ب نظرت اینکه با اون حاشیه و طراحیه پاوربانک مانندش بازم اشتباهه ک با اون قیمت نمیارزه؟اینم دلیل نمیشه احتمالا دیگه?
کلا منتقدا سونی برن بمیرن همشون دروغ گو هستن
ایش اه????

Saeed Mohammadipouya

اشتباه نام گذاری سامسونگه که گوشی آت اشغال به نام پرچمدار میده بازار

Pouya

هه هر ادمی که به گوشیع پرچمدار بگه اشغال حالا چه سونی چه سامسونگ چه اپل چه الجی چه هواوی چه… ترولی بیش نیس قشنگ با این کامنتت سواد خودتو رسوتدی?

Peiman

هر وقت از کنار گوشی های سامسونگ رد شدی، در موردش نظر بده

Mortazavi

داداش ولشون کن
کسی که بگه صفحه. اس8 از xzp بهتره یا تعصب کورش کرده یا چیزی بارش نیست
بعضی چیزا تابلوعه مثل اینکه من بگم به نظر من کلاغ از طوطی خوشگلتره و اصرار کنم این نظر منه

Big S

کسیم ک ب صفحه بی روح سونی بگه بهتر از اس8 هست تروله از تعصب رد کرده!!!کافیه ب یکی ک بی طرف هست جفتشونو کنار هم قرار بدی تا بفهمی سلیقه مردم چیه و کدوم بهتره!دقیقا کاری ک خودم کردم

Saeed Mohammadipouya

والا تا جایی که من میدونم جزییاتش از هر گوشی بیشتره و اون اس هشت هس که برای حذف نویز جزییاتو محو کرده گل پسر واقعا اطمینان پیدا کردم هیچی حالیت نیس

Big S

تا جایی ک تو میدونی جزئیاتش از هر گوشی بیشتره؟چند بار خودت مقایسه کردی مگه!?اون جزئیات برا وقتی بود ک نویز داشت گوشیاش.الان ب خاطر حذف نویز جزئیاتشم کم تر شده.و فکر نمیکنم این تا جایی ک شما میدونی بیشتر از چیزی ک اون منتقد میگه و کارش اینه ارزش داشته باشه!!!

Jb

جالبه طراح های سونی بابت چنین دیزاین مضحکی پول دریافت میکنند!

Jb

اس هشت هیچ جزییاتی رو حذف نکرده
تشریف بیارید پیج
Samsung_technologies
اینجا مقایسه بین صفحه ها و دوربین ها هست

Sadeghh

کی بریم بازار موبایل تا با +z3 سونی (گوشی دوسال و نیم پیش)
بهت نشون بدم که رنگ های سونی مردست یا s8 ؟!
همینجا ساعت و زمان بده بیام
اخه صفحه نمایش s8 به xzp نمیخوره اصلا…

Big S

اره نمیخوره خیلی پایین تر ازین حرفاس ک بخواد ب اس8 برسه!
صفحه نمایش زد3 بهتر از اس8 هست=سخن ترولان lol

Big S

صفحه نمایش اس8 مرده هست
loooooooooool خخخخخخ
بحثی ندارم دیگه

Pouya

یا حسسسین?صفحه نمایش زدتری پلاس از اس ۸ بهتره ?صفحه امولد اس ۸ رو مرده و بی روح میدونی?بعد حداقل ایکس زد پریمیوم بیار وسط اخه مرد حسابی به بچه ۱۰ ساله هم بگی این دوتا رو میفهمه اصلا قابل قیاس نیس بابا شماها دیگه ته ته ترولید یه چیزی فراتر از ترولید البته وقتی سردستتون معزز باشه که اوج توهمه بگه واسه دوربین اس ۸ اکسپریا x کافیه دیگه بیشتر از این توقعی نمیشه داشت

Jonas

داداش من خودم زی تری پلاس داشتم رنگ هاش تو سری زی طبیعی ترینه ولی در حد سامی نیست
سونی هر نسل رنگ گوشیش به یک سمت میره
یه بار مثل زی تو مایل به زرد
یه بار مثل زی فایو مایل به صورتی
یه بار مایل به ابی میشه مثل زی تری
کلا سونی تو هر پرچمدار تو یه فاز میره
در هر صورت بخاطر کنتراست پایینش باید پشت سامی بوق بزنه

rad 007

لیاقت شما همین گوشی های اشغال سامسونگ هست اسم سونی برای دهن شما ها خیلی بزرگه

Jonas

سونی واقعا ضعیفه
سرعت شارژ پایین
ماندگاری باتری پایین
اسپیکر های ضعیف
از جک ۳.۵ سونی نکن که چقدر زود خراب میشه
هندزفری داخل جعبه ضعیف
خدمات و گارانتی افتضاح
لوازم جانبی خیلی خیلی نا یاب
خرابی های زیاد
گرمای بالاتر از متوسط
نویز بیش از حد دوربین
این پایین صفحه و کنتراست کم

rad 007

چرت نگو کنتراست پایین تو زدوان سال ۲۰۱۱ بود که بازهم بهتر از صفحه نمایش های اشغال سامسونگ بود شما ها باید پرچمدار اشغال ده سال آینده سامسونگ را با گوشی های میان رده فعلی سونی مقایسه کنید
صفحه نمایش ایکس زد پرمیوم از هر لحاظ بهتر از گالکسی اس ۸ پلاس بی ریخت و زشت هست همچنین دوربین. البته یک مشت ترول و بچه پلاستیک دوست از کجا میفهمند سونی چیه ژاپن چیه چون حد فهم اینها همین قدر است و دیگه امیدی به اینا نیست

Mohsen ma

خدا وکیلی اصلا تابلو نبود جانب داری از سامسونگ که اگر بخوایم یه نگاه دقیق بکنیم این دو گوشی رو باهم یعنی اس ۸ با ایکس زد پرمیموم و باز سونی چهار تا نوآوری داشته و اس ۸ فقط حاشیرو کم کرده باز سونی یه صفحه نمایش فور کی اچ دی آر گذاشته رو گوشی و اسلو ۹۶۰ هم که انصافا کار خارق العاده ای هست خیلی بده کور کورانه قضاوت کردن که حاشیه کم کردنو نواوری و لاکچری بدونی اونوقت این قابلیت هارو بیخود و الکی واقعا متاسفم واسه the verge خودشو خیلی ریز و مضحک نشون داد تو این داستان…
جالبه تو یه نمایشگاه به اون بزرگی(mwc) میان کلی کارشناسی میکنن و عنوان بهترین گوشی سالو میدن به xzp اونوقت اینا میان واسه خودشو داستان میسازن البته الان یسری از دوستان میان میگن آی نمیدونم فلان گوشی تو نمایشگاه نبودو ال بل که همینجا جا داره بگم اگر هم بودن باز نواوری هایی که رو xzp هست رو هیچ کدوم نیست مگر اینکه کم کردن حاشیه رو نوآوری بدونید..نمیگم کار بدیه کم کردن حاشیه اما وقتی محتوایی نباشه واسش چه دلیلی داره… و مثلا اچ تی سی یا برندای دیگه تازه اومدن پشت گوشیشونو شیشه زدن کاری که سونی تو سری z کرد!!!یا مثلا زد آب زدن کاری که رو z سونی سالها پیش انجام داد!!خیلی خنده داره والا…اما سونی محتوای 4k hdr رو اورده رو xzp تا لذتشو ببرن به معنای واقعی اونوقت the verge میاد میگه فرقی نداره با مثلا فول اچ دی و یا فلان رزولوشن خنده دار نیست…یکم خندیدیم از این داستان جالب بود…

Big S

کدوم قسمت از اس۸ جانب داری کرده؟?
ینی هرکی ی گوشی رو نقد کنه از اس۸ جانب داری کرده دیگه!بیشتر تعریف از یو۱۱ بود تا اس۸!ک البته اینم نمیشه گفت جانب داری نظرش رو گفته.
حالا بعد از این مطلب در جواب چار تا نواوری باید بگم ک ب قول همین بنده خدا نواوری وقتی خوبه ک نمایشی نباشه و ب صورت مکرر و روزانه ب کارتون بیاد.همش نگین صفحه نمایش ۴ کی صفحه نمایش ۴ کی.ایا این صفحه نمایش ۴کی واقعا ب درد میخوره؟نه.چرا نه؟چون اولا باتریو ضعیف تر میکنه دوما رنگای کسل کننده و مرده رو بهتون نشون میده ک بهش طبیعی رو نسبت دادین در صورتی ک زیبایی و شفافیت و دقت رنگ خیلی مهم تر از این طبیعی بود(از نظر من مُرده بودن)هست و خوانایی زیر نو افتاب هم ک دیگه میدونین زیاد طولانیش نکنم.البته اصلا نمیگم صفحه نمایش بدی هست ولی ب قول نویسنده اصلا واجب نبوده و تفاوت خاصی ایجاد نکرده.
یک بار موردی از انفجار ندیدیم اینا برتری نیست؟
خخخ جالب بود?
خب اولا دوست عزیز این مطلب از سامسونگ تعریف نکرده و نخواسته در ازای بهتر جلوه دادن اس۸ xzp رو خراب کنه.بیشتر نظرش روی یو۱۱ هست.

دوما انفجار خیلی بد بود درست.ولی با اس۸ قوی تر برگشت با فروش بسیار بالا و باعث شد چندین برابر روی امنیت گوشی کار کنن و وقت بذارن پس الان رو ببین نه گذشته رو همونجور ک ایشون داره با گوشیهای الان مقایسه میکنه ن با گوشیهای گذشته!!!وگرنه میتونست از داغی و نویز تا چیزای دیگه براتون ردیف کنه!!
سوما پس هر گوشی ک مشکل اتیش گرفتن رو نداشته دیگه دارای برتری هست اره؟خب شما یک ادم خیلی منطقی هستین تبریک میگم??
بعد درباره اینکه گفتین برا سونی سخت تر از اسلوموشن نیست کم کردن حاشیه ها!خب با این استدلال برای هیچ شرکتی سخت نیست انجام هرکاری!!سختی رو ولش کن ببین انجام داده یانه!!!

و درمورد ضخامت نوت ۸
اولا شما با یک گوشیه ۶.۳ اینچی طرف هستین ن ۵.۴!
دوما جای قلم رو در نظر بگیرید
سوما ماژول دوربین دوگانه نوت ۸ رو هم در نظر بگیرید.
چهارمن شما پنج دهمه میلیمتر باریک تر بودن رو با دو سه سانت حاشیه مقایسه میکنین؟دوباره از منطقتون رونمایی کردین? !!
و همونجور ک حتی خود سونی فن ها هم با طراحیه سونی مشکل دارن باید تیز بودن گوشه ها و حالت مستطیلیه کامل گوشی رو هم در نظر بگیرید!اینم ی چیز بد دیگه در طراحی!
و وزن بالای اون در ازای اندازه کوچکش.

اصلا تمــــــــــام اینها ب کنار
من موندم شما چرا الکی گیر میدین به اس۸ و سامسونگ?بابا یارو داره میگه مثلا تو فلان مورد یو۱۱ و پیکسل بهتره ینی اولا اصلا در مورد اس ۸ نظری نداده ک بگه بهتره ک شما سریع حمله میکنین ب سامسونگ.دوما شما نظرت رو در مورد اینکه درست هست حرفاش یا غلط میتونی بدی ن اینکه مستقیم بیای بگی از اس۸ گوشی ک بهتره چون …
مگه سامسونگ چیکارتون کرده اخه??

??

Pouya

عه اینم شد کارمند سامسونگو دیگه همش طرفداری میکنه ها ?؟

Saeed Mohammadipouya

کسی که این بررسی چرت و انتشار داده کارمنده سامسونگه و سابقشون برا ما پوشیده نیس

Big S

اره دیگه???

Pouya

@سعید منطقت خیلی باحاله کلا همتون همینیدا دیسپلی میتم قبول ندارین (معزز) چون داره میگه سامسونگ بهتره(اون زمانی که اس ۷ اج بهترین شد )اینم که قبول ندارین کلا فقط کسایی رو قبول دارین که بگع سونی عالیه بقیشون کارمند سامسونگن نه ؟? یعنی یه جوایی منطقتون اینه که سونی و دیگر هیچ ببین برادر به نظر من هیچ گوشی ای توی دنیا بدون عیب ساخته نمیشه کلا هر چیزی که به دست ساخت بشر باشه بی عیب نمیتونه باشه چون قدرت این کارو خدا داره نه انسان ها حالا شما تحمل قبول عیبای سونی رو ندارین و برتری های اس ۸ رو قبول نمیکنین و به این نویسنده میگین کارمند سامسونگ که به نظر من اصلا هم نویسنده طرفدارای سامسونگو نمیکرد چون اگه میخواست بکنه جاهای دیگه مقالش نمیومد از برتری های الجی و پیکسلو یو ۱۱ بگه اگه با منطق شما بخوایم پیش بریم که این کارمند الجی و اچ تی سی یو گوگل و سامسونگم هس ?منطقتون خیلیییی باحاله

rad 007

دوست من یک مشت ترول پلاستیک کره ای دوست از کجا میفهمند نوآوری چیه فناوری چیه اگه اینا این چیزها را میفهمیدند سامسونگ الان دستمال توالت تولید می کرد نه گوشی موبایل

Mohammadsoly

کاملا موافقم.خودم یکی از فن های اصلی سونی هستم ولی این پرمیوم هیچ برتری نسبت به پرچمدارای دیگه نداره.
طراحی کیفیت ساخت
دوربین
صفحه نمایش
باطری
یه نفر بیاد بگه سونی با قاطعیت و بامنطق تو یکی از این بخش ها اوله!
سونی از زمان زد۲ به بعد هیچ نوع اوری نداشته همیشه صبر میکنه همه استفاده کنن بعد سونی استفاده کنه این باعث عقب ماندگی سونی شده

Mohsen ma

دوست عزیز صفحه نمایش 4k hdr برتری نیست
دوربین برای اولین بار مجهز به اسلو ۹۶۰ برتری نیست
باطری با این کیفیت صفحه نمایش عالی داره جواب میده حداقل یکبار موردی از انفجار ندیدیم ما، اینا برتری نیست..
انصافا طراحی مخصوصا پشت گوشی عالی نیست البته این مورد کاملا سلیقه‌ای هستش.. خود بنده تا حالا هر کسیو دیدم یه تیپیو یا گلس درست درمون نتونسته رو اس ۸ بزاره کلا رو مخه..
انصافا از لحاظ نواوری همیشه پیش قدم بوده سونی…حرف شما اصلا منطقی نیست مثلا سونی زد آب نزد تا بقیه زدن اونوقت سونی زد!!!!
یا استفاده از شیشه بعد از بقیه برندا!!!
یا سوپر اسلو ۹۶۰ بعد از همه برندا!!!!
یکم خوب نگاه کنیم بد نیست..
حالا سونی چون حاشیه ها رو کم نمیکنه هزار تا ایراد میگیرن ازش والا برای سونی سختر از مثلا اسلو ۹۶۰ نیست که دیگه کم کردن حاشیه ها…

Mohammadsoly

صفحه نمایش ۴کی به هیچ وجه قابل تشخیص نیست وبنظر من همون full hd تو این ابعاد کافیه.منظور از برتری یعنی دقت رنگ ومصرف کم انرژی ونور صفحه در زیر آفتاب مستقیم.بدون شک عالیه ولی بهتر از سامسونگ وایفون نیست طبق بررسی ها وتجربه خودم.اسلموشون برتری هست ولی یکی از بخش های دوربین.نبود لرزشگیر اپتیکال ونرم افزار ضعیف اچ دی ار ضعیف وعملکرد فوق ضعیف در نورکم.طراحی هم عالی بود ولی الان پس رفت کرده قطر بیشتر و استفاده از پلاستیک وزیبایی هم که زد۳ پلاس واقعا زیباتره

Mohsen ma

جالبه تا دیروز همین شما از صفحه نمایش فول اچ دی ایراد میگرفتید حالا ۴k hdr شده بلا استفاده و بدرد نخور وقتی شما یه محتوای ۴k توش ببینی اونوقت درک خواهی کرد..
در ضمن صحبت از ضخامت نکن خواهشا که نوت ۸ ماشااله با همین سخت افزار و دوربین ۱۲….. ۸.۶ ضخامتشه!!!!!!!

Saeed Mohammadipouya

اره خرام پرواز میکنن

Jb

ma
محض اطلاع سونی full hd هستش! ففط تو پخش فیلم 4k میشه 4k!
شما طرفدار های سونی همونایی نبودین hdr نوت ۷ رو مسخره میکردین میگفتین کی با گوشی hdr میبینه؟ حالا شاخ شدین 4k hdr همش میگین؟!
چه قدر سونی سر شمارو کلا میزاره سونی fhd هستش حتی فیلم fhd یا qhd هم بزاری بازم fhd هست فقط باید 4k بزاریم که ماشالله با این پلیرش! فیلم fhd هم لنگ میندازه!
بماند بیشترین انحراف رنگ گوشی در مقیاس apl50 که حتی چینی هام دقت رنگ بسیار بهتری و کنتراست بسیار بالاتری نسبت به اون دارن!
این پرچمدار اصلا لایق لقب پرمیوم نیست! جنس بدنش پلی کربناته جالبه همین شماها سامسونگی هارو بابت استفاده از پلی کربنات در اس ۵ به تمسخر میگفرتینشون و الان تکنولوژی برتر و نکته مثبت حسابش میکنین??? ( نمیگم بی کیفیته ولی از الومینوم سری ۷۱۰۰ اس ۸ و یو۱۱ بی کیفیت تر میدونمش و ارزانتر و چیز بدیهی هستش که نمیشه انکار کرد
همچنین جالبه ۸۰۰ دلار قیمت گذاریش کرده! من که به این پلاستیک ۸۰۰ دلار نیمدم وقتی یو۱۱ ۶۵۰ دلار و اس هشت ۷۵۰ دلاره)
اسلوموشنش فقط ۰.۱۸ ثانیه هست برام سواله چیو میخوای با ۰.۱۸ ثانیه بگیری؟!? خوب بی انصاف نباشم بعد وارد شدن به البوم میشه ۵.۷۶ ثانیه!
@محمد
ایفون کی صفحه fhd زد؟ سال ۲۰۱۴ یعنی یک سال بعد سامسونگ اصلا زمان ۲۰۱۲ هم رزلوشون سامی ۷۲۰ بود ایفون ۶۴۰
اصلا کی سامسونگی ها گفتن fhd کاربرد نداره؟ میشه لینکش رو بدی؟ چون بالاخره کامنت ها در جای جای اینترنت پیدا میشه

Jb

@محمد
ایفون کی صفحه fhd زد؟ سال ۲۰۱۴ یعنی یک سال بعد سامسونگ اصلا زمان ۲۰۱۲ هم رزلوشون سامی ۷۲۰ بود ایفون ۶۴۰
اصلا کی سامسونگی ها گفتن fhd کاربرد نداره؟ میشه لینکش رو بدی؟ چون بالاخره کامنت ها در جای جای اینترنت پیدا میش

این تکیه اخرو اشتباه به اینجا فرستادم با عرض پوزش

Sadeghh

دوست عزیز تو چه فن سونی هستی که نمیدون فول اچدی سونی بهتر از s8 هستش؟ دیگه چه برسه به 4k
مقایسه صفحه نمایش xzs رو زیر نور خورشید با پرچمدار های دیگه ندیدی؟

Jb

سونی شیشه ای زده؟ اولین بار ایفون در سال ۲۰۱۰ استفاده کرده
اولین شیشه خمیده توی سامسونگ بوده که بقیه شرکتا شبیه اون میزنن ( تازه قابلیت شارژ بیسیم هم داره بر خلاف سونی )
سونی زد اب زده؟ اولین بار موتورولا و سپس کاترپیلار
چرا وقتی سامسونگ و اپل زد اب کردن بقیه زد اب میکنن؟ البته متاسفانه شرکتای عزیز هرکاری ساسمونگ یا اپل بکنه میشه استاندارد گوشیا

Pouya

ma دوستمون پاسختونو دادن ولی اینایی که گفتی اره برتری هس من منکرشم نمیشم ولی هیچ کدومش به درد بخور و قابل حس نیستن صفحه فورکی که قابل تشخیص نی خیلیا همون فول اچ دی رو کافی میدونن فورکی اصلا تو این ابعاد به چه درد میخوره وقتی که قابل تشخیص نیس ؟ یا اسلوموشن 960 من تو این مورد یه سوال دارم خدا وکیلی چند بار تو عمرمون از این قابلیت میخوایم استفاده کنیم؟ خداییش من که گوشیم اسلوموشن داره ولی حتی یع بارم ازش استفاده نکردم این قابلیتی نیس که کاربرای عادی به دردشون بخوره پس به چه دردی میخوره اخه ؟ در مورد باتری هم اره بد نیس ولی شما متنو بخون وقتی به یه گوشی ای سونی اسم پریمیوم میده یعنی همه چیز باید اعلا باشه در صورتی که گوشیای زیادی هستن که عمر باتریشون بهتر از اینه

NashenasI

نمیشه گفت قابلیتی که شما استفاده نمیکنی بدرد نخوره
مثلا شاید کسی ترجیح بده 90% از اثر انگشت استفاده کنه بجای عنبیه چشم، میشه گفت این قابلیتو وردارن اصلاً؟ یا باید ارتقاءش بدن تا کاربردی تر بشه؟

Mohsen ma

دوست عزیز اصطلاح پریمیوم چیزی هست که سونی رو سوپر فونش میزاره و هر دو سال یکبار میاد بیرون که انصافا در هر دوره از نظر نوآوری داشته حرفی واسه گفتن ببخشیدا تو این mwc یسری بیسواد!!!! جمع شدن برتریهای این گوشیو لحاظ کردن و شده بهترین اگر مثلا اس ۸ یا یو ۱۱ تو نمایشگاه بودن اونارو انتخاب میکردن!!! چرا از یه داستان مضحک سریع استفاده میکنید برای سرکوب والا تو تست سرعت هم که همه ی گوشیای پرچمدارو با خاک یکی کرد xzp دیگه چی میخوای شما…

ahmad

جالبه وقتی آیفون فول اچ دی میزد دوستان سامسونگی میگفتن واااای آیفون عقب مونده سامی رزولیشن صفحش چند برابر آیفونه الانم که س.نی 4k زده میگن به درد نمیخوره و….. بابا تکلیف ملتو روشن کنید رزولیشن بالا خوبه یا بد ای بابا.شما که یه فیلم 4k با پشتیبانی از hdr رو این گوشی ندیدی با اون کیفیت صدا که درسته به پای اچ تی سی نمیرسه ولی خیلی بهتر از اس8 هست نظر نده سنگینتری . قبلا اسلوموشن رو چون اس8 240فرم بود بنظرم کاربردی و با حال میدونستید الان 960فرم شده بی کاربرد؟اتفاقا من خیلی خوشم میاد دیروز تو شنا کلی با اس7 بخاطر این تصویر آهسته حال کردم.و…. جان من بدون تعصب نظر بدین

Pouya

@احمد خوبی ؟ خودت میگی ما گفتیم فول اچ دی عقب موندس فورکی زیاد بعد این وسط qhd هویجه؟ بهترین رزولوشن qhd یه نه مثل اون عقب مونده نه مثل این اتقدر زیاد که فقط به باتری ضرر بزنه خدایی وقتی که تو qhd پیکسلی دیده نمیشه نه تو فورکی برا چی باید بریم فورکی انتخاب کنیم که به باتری ضرر بزنه ؟ و فول اچ دیم انتخاب نمیکنیم چون هنوزم میگم عقب موندس و اپل این موردش یه ایراده بعدشم نگو تا فیلم فورکی با کیفیت اچ دی ار با اون اسپیکرو رو گوشی ندیدین نظر ندین من دیدم کنار اس ۸ هم گزاشتم تو مغازه یکی از دوستام اسپیکرش اره قبول دارم ولی صفحه نمایشش خیلیییی از اس ۸ ضعیف تر بود رنگاش بی روح و سرد بود تنها برتری ایکس زد پریمیوم سونی نسبت به اس ۸ فقط همین اسپیکرشه چه صفحه نمایش چه دوربین چه طراحی اس ۸ خیلی بهتر بود

Milad.tech

کدوم اسلو؟
همون که چند ثانیه میگیره؟

Big S

??

rad 007

ای بیسواد تو اصلا میفهمی سوپر اسلوموشن چیه اول این چیزها را بفهمید بعد چرت و پرت بگو
ایکس زد پرمیوم برای دستان شما خیلی سنگینه لیاقت شما همین اشغال های کره ای و چینی هست که خیلی روان به شما دارن قالب میکنند
از همه نظرات ترول های پلاستیک دوست معلوم است که حتی یک ثانیه هم ایکس زد پرمیوم را تو دستشان نگرفتند و اینو از سوزش های آنها میشه فهمید

rad 007

تو فن سونی هستی یا دوستدار پلاستیک اشغال کره ای و چینی

iphone king

نويسنده از تك تك اجزاي گوشي بد گفته و بدترين ناميده و طوري نقد كرده كه اين گوشي به هيچ دردي نميخوره و هيچ قابليت بدرد بخوري نداره
متاسفم براي نويسنده اين متن كه كاملا از روي غرض و سليقه شخصي اين متن رو نوشته
هيچ گوشي بدون عيب نيست و تو هرگوشي ميشه چندين عيب جستجو كرد ولي بياي يه گوشي رو اينجوري بكوبي ديگه نامرديه خداييش
اين گوشي يكي از بهترينهاست و من تنها عيبي كه تو اين گوشي ميبينم حاشيه زياد بالا و پايين هست

Pouya

شما متنو انگار درست نخوندیا منظور نویسنده این نبود که این گوشی بدترینه و .. نویسنده کل حرفش این بود این گوشی وقتی اسم پریمیوم رو داره باید اعلا و عالی باشه ولی تو این زمینه هایی که گفت گوشی هایی هم هستن که بهتر عمل میکنند مثل عمر باتری نگفت بده که گفت از این بهترم هس در صورتی که وقتی اسم پریمیوم رو داره باید اعلا و عالی باشه

NashenasI

از اسم گوشی هم ایراد میگیرن؟ ?
میشه گفت چون گلکسی نون شبیه دفترچه یادداشت نیست و حس نوشتن واقعی نمیده لایق اسمش نیست!؟
یا مثلا گفت می مکس واقعا “مکس” نیست ??
بنظر من که خنده داره!

Big S

گذاشتن اسمی ک نشان از کاربرد گوشی باشه مثل نوت با اسمی ک نشان از ب قول نوشته اعلا بودن میده مثل پریمیوم فرق داره!
و جدای این بحث نویسنده از لحاظ قیمت هم گفته ک ب این قیمت نمیارزه.
و بیشتر هم نظرش روی یو۱۱ بوده

Pouya

اومدم جوابتو بدم دیدم دقیقا جوابی که میخواستم بدمو @big s داده اخه انیشتین نوت کاراییش نوته اون چیزی که نوت رو از بقیه متمایز که اصلا قلم spen کارایی های نوته پریمیوم یعنی اعلا که همین مقاله هم نوشته شده که در هر زمینه ای حساب کنی چیزی اعلاتر و بهتر پیدا میشه برا خرید حالا شما گوشی ای پیدا میکنی که کارایی های نوتو بهتر از نوت انجام بده ؟ خدایی منطقتون خیلی باحاله?

rad 007

ایکس زد پرمیوم اعلا و بهترین هست و اینو این نویسنده احمق و یک عده پلاستیک دوست غیر ممکن است که بفهمند

Big S

ایولا.دقیقا حرفی ک من زدم
کو گوش شنوا!!

NashenasI

به، آقای سینا عطایی، کم پیدا شدید، رفیقتون هم پیداش نیست ?

NashenasI

من فن سونی نیستم گوشی اصلیم هم سونی نیست.
ولی بنظرم اکثر نقدها بجا نبودن، کم نکردن حاشیه؟ اتفاقا اینکه با اولین برخورد نمیشکنه مثل باقی گوشی ها امتیاز خوبیه!
حاشیه دقیقا مثل ضخامته ی سال دیگه همه شرکتا حاشیه معقول میذارن.
واقعا مسخرست چون بی حاشیه نیست آدم بگه لایق اسمش یا همچین چیزی نیست!

عملکرد این دستگاه چه مشکلی داره؟ این ایراد قطعا مغرضانه ترین ایراد بود!

توی بحث صدا بنظرم عملا دروغ گفته شده، حتی اگر گوشی شما پشت یا قسمت پایینیش باند داشته باشه کار اسپیکری که کاملا روبروی شماست انجام نمیده.
جک هدفون ایراد مسخره ای بود.

بنظر من فقط ایراد توی بحث دوربین و جنس بدنه این گوشی وارد هست، ولی درکل “از نظر من” قسمت‌هایی که اشاره کردم کاملا مغرضانه و بی اساس بود!

Saeed Mohammadipouya

جنس بدنش عالیه تو تست جری مشخصه دوربینشم عالیه و خیچکس نمیتونه اظهار نظر کنه تا تست dxoبیاد

mostafa3

من کار به این وب سایت نداره فون ارنا امتیاز خوبی بهش داده 8.7
https://www.phonearena.com/reviews/Sony-Xperia-XZ-Premium-Review_id4356
چرا اینو ندیدی نویسنده سایت ترنجی
همه کور شدید
رفتیه صدا رو با LG G6 مقایسه کرده صفحه رو S8 قیمت رو با شیاهومی وووووووو………
خنده دار نیست
سختافزار G6 مال پارساله حافظه 32 دوربین داغون عقب گرد اینارو ندیده چسبده به حاشیه

Pouya

اتفاقا چیزی که این وسط خنده داره کامنت شماس خودت داری میگی رفته صدا رو رو با الجی مقایسه کردت بعد میگی سخت افزار داغون ؟ اخه انیشتین خودت میگی صدا رو مقایسه کرده بعد میگی سخت افزارش داغونه بابا هیلی باحالین?

rad 007

یادش رفت بگه الجی همه چیش داغون است مثل گوشی های تو خالی سامسونگ که با هزار دوز و کلک به مردم قالب می کنند دلال ها و سایت ها

Peiman

کلا یکی از خصلت های بارز فن های سونی اینه ک هر سایتی از سونی تعریف کنه معتبره و اگه حقیقتو بگه جیره خوار. از اونجایی ک فون آرنا تو بررسی ها امتیاز خوبی نمیداده به سونی ( ک البته به حق هم نداده) جیره خوار بوده ولی چون به xzp امتیاز بدی نداده معتبره. دقیقا مثله Dxo

rad 007

تو از خودت چی داری رو کنی حتی کامنت های خودت را هم از این و اون کپی میکنی،، حد نهایت تو همین جا معلوم میشه که مثل خیلی از سایت ها و نویسنده ها!!!!! و افرادی مثل خودت دارید از نام سونی سوءاستفاده میکنید تا بلکه با این ترفند های خنده دار از سونی عقده گشایی کنید!!!! مثل خودت که نام کاربری خودت را به دروغ گوشی سونی گذاشتی و قسم میخورم تو عمرت گوشی سونی را حتی دستت نگرفتی و اگه هم گرفتی زمان زدوان بود

Mortazavi

یه متن آبکی.
از اونجایی که xzp با اختلاف بهترین بازار سعی در تخریبش دارند.
در شأن من نیست در مورد این متن صدمن یه غاز نظر بدم.

Saeed Mohammadipouya

واقعا باعث ننگه لطفا با هر چرت و پرتی که به ذهنتون رسید اعتبار سایت رو پایین نیارید سایت تکنولوژی باید بی طرف باشه صدای hi fi الجی؟ لااقل مینوشتی hi res سونی یا نکنه اطلاع نداشتی؟

Saeed Mohammadipouya

شمام hi res رو مطالعه فرمایید

rad 007

تحقیق کردیم مقداری از اکسپریا اس گوشی سال ۲۰۰۹ سونی بهتر فناوری صدای الجی

Shahryar

خخخخخخب این کسی که این مطلبو نوشته یکی مثه ماهاس،معصوم نیس که،نظرشو گفته،از سونی خوشش نمیاد عزیز دلم

Saeed Mohammadipouya

جناب نویسنده یه خواهش شما که به سود سونی مطلب نمیزاری حداقل این اخبار چرت و پرتم منتشر نکن لطفا دمت گرم شما هر وقت از سونی مطلب گذاشتی علیهش بوده

Pouya

بزار من کامنتتو یه جور دیگه بگم
جناب نویسنده لطفا واقعیت ها رو نگید و بگید فقط سونی خوبه در غیر این صورت چرت و پرت میگین

Big S

#زیبا گفتی
??

rad 007

نه اون پلاستیک های به درد نخور دست های شما خوبه. واقعیت امروز اینه: سامسونگ حتی از پولاد و طلا هم گوشی بزنه از نظر ما حرفه ای ها پلاستیکی بیش نیست چون تو خالیه چون دروغه گوشی هاش چون اطلاعاتی که در مورد صفحه نمایش و دوربین و بنچمارک گوشی خودش منتشر میکنه همش دروغه حتی آمار فروش خودش را هم سامسونگ جعل میکنه و با بیشتر نشان دادن آمار فروش سعی در جذب مبتدیان!!!!!! بیشتری به سوی خودش داره

Quality

چقدر مسخره ایراد گرفته از گوشی!
این گوشی واقعا از S8 و… سرتره مخصوصا در صفحه نمایش
فقط کافیه از نزدیک باهاش کار کنید!
پرچمدار اچ تی سی، هواوی و نوکیا هم حاشیه شون کم نیست! نمیدونم چرا به اونها کسی ایراد نمیگیره! تنها ایراد این گوشی همین میتونه باشه!

این لقب پریمیوم هم که سونی گذاشته درZ5 پریمیوم و XZ پریمیوم بخاطر دو مورد هست اولیش صفحه نمایش با تعداد پیکسل خارق العاده است دومیش هم طراحی براق و چشمگیر آینه ای هست
یک سری مثل سری mate یا note که فبلت پرچمدار اصلی هستن!

این گوشی در سایت فون آرنا که همیشه امتیاز پایین به پرچمدار های سونی میداده برای اولین بار امتیاز 8.7 داده یعنی بالاتر از 8.2 که به U11 داده
در سایت gsmarena هم بهترین گوشی نیم سال اول 2017 توسط کاربر ها انتخاب شد

نویسنده این سایت the verge بیشتر خودش رو مسخره کرده!

Pouya

در مورد صفحه نمایش چرا دروغ میگید ؟ من با اس ۸ خودم مقایسه کردم رنگا تو ایکس زد پریمیوم بی روح و سرده وقتی خودت مقایسه نکردی الکی نظر نده خواهشابعدشم حاشیه های زیاد رو برا این به گوشیای سونی بیشتر ایراد میگیرن چون گوشه هاش تیزه و بد دسته ولی تو اچ تی سی یا نوکیا چون تیز نی اندازه سونی بد دست نشده و حاشیه های سونی هم از یو ۱۱ خیلی بیشترع شما یه نگاه به هر دوش بنداز ببین حاشیه های کدومش بیشتر تو ذوقت میزنه

Mohsen ma

جالبه که شما پر رنگتر نشون دادن یا بهتر بگم اشباع بودن رنگها رو برتری میدونی… پر واضح سامسونگ از همون اول چه تو تلویزیون هاش و چه گوشیهاش رنگهارو اشباع نشون میداد…چنتا از پستهارو دیدم که همش از بی روح بودن رنگها صحبت شده بود..داداش رنگ های طبیعی بی روح نیستن فقط طبیعی هستن چیزی که چشم انسان میبینه…نه غلظت بیش از حد و پر رنگ..

Big S

داداش اون طبیعی بودن نیست.شما طبیعی بودن رنگ رو تعیین میکنی؟
مشکل اینجاس ک همین کسل کننده بودن و مرده بودن رنگ ها رو ب طبیعی بودن جلوه میدین!اینجوری دوس دارین توی سامسونگم میتونین بذارین رو حالت basic از این طبیعی بودنه بی روحتون لذت ببرین?

Peiman

جالبه. فن های سونی رنگ های سرد و بی روح صفحه نمایش، طبیعی میدونن و رنگ های پر رنگ و اغراق‌آمیز super vivid رو چشم نواز و زیبا میدونن

rad 007

دروغ را تو میگی که میگی با اس ۸ خودم مقایسه کردم دروغگو اگه تا حالا ایکس زد پرمیوم را دستت گرفتی که صد در صد نگرفتی صفحه نمایش اونو بذار رو حالت سوپر ویوید آنوقت میفهمی که کنتراست و عمق رنگ واقعی یعنی چی و اس ۸ عزیزت آنوقت از چشمت میفته

Quality

آقای عطایی چرا بررسی XZ پریمیوم از ترنجی حذف شد؟! علتش چی بود؟! چون از این گوشی تعریف شده بود حذف شد یا دلیل دیگه ای داشت؟!

Saeed Mohammadipouya

بعدا توسط شخص دگ کوبیده خواهد شد

Big S

جالبه ی مدت ترنجی مشکلات اس۸ رو میذاشت کسی نمیگفت ترنجی ضد سامسونگه!الان که ضد سونی گذاشته میگین استخدام سامسونگ!?
ترنجی وظیفشو داره انجام میده برای سامسونگم بود همین بود یادتون رفته چقدر از مشکلات اس ۸گذاشتن؟ینی نمیتونستن مشکلات نوت ۷ و انفجارش رو نذارن؟چرا میتونستن ولی گذاشتن چون دارن کارشونو انجام میدن.چرا به جای نقد حرف نویسنده ب سایت گیر میدین اخه!!?

Saeed Mohammadipouya

چون همه چیزایی که گذاشته بود از سامسونگ واقعیت داشت ولی این چیزایی که نوشته شده اینجا همشون شعرن از هر جای گوشی ایراد گرفته مشخصه چیه طرف

Big S

اتفاقا تمام چیزایی ک گفته واقعیت داره.
نکنه فقط ضد گوشی ای ک شما دوس نداری پست بذارن واقعیته!!!??
بعدشم اصلا اونا واقعیت این همش دروغ اگه ترنجی میخواست طرفداریه سامسونگ رو بکنه ک همونارو هم نمیذاشت!!!!??

Saeed Mohammadipouya

والا همش کذبه به جون تو و این زد3 که اسمشه بجون تو ایرادای سامسونگ همش راست بود خخخخ

Pouya

تو میشه منو قانع کنی که حاشیه های بالا رو چطور عیب نمیدونی ؟میشه قانعم کنی وقتی میگه فوروی با qhd تو استفاده رونره زیاد قابل حس نیس و به کار نمیاد کجاش شعره؟ به خدا قسم اگه همین حشیه رو سانی داشت سونی طراحی اس ۸ رو شما تا حالا انقدر این طراحی عقب مونده رو مسخره میکردین که ار ار سه تا کامنتتون دوتاش مسخره کردن این طراحی بود حالا چون مال سونیه دیگه شعر شده?

Big S

Mohammadipouya
ب جون تو و دوستات
کوچکترین اشتباهی در نظر این منتقد وجود نداره????

rad 007

دلیلش اینه چون سامسونگ همیشه مشکل داشته و داره و تا ابد هم خواهد داشت ولی سونی قبلا مشکل داشته در زمان زدوان و الان نداره و هیچ‌وقت هم نخواهد داشت و هر کسی بگه سونی مشکل داره معلوم است هدفش چیه

Peiman

به نظر من تا حدودی راست گفته. البته بیشتر گوشیو کوبیده. واقعا 5,5برای همچین گوشی کمه.

Saeed Mohammadipouya

نظرتو بزار کوزه ابشو بخور اون اسم مقدس زد3 رو بردار از کنار اسمت

Peiman

Z3 مقدس ?????????? برو عموجون معلومه یه بچه 13,14 ساله ایی. تو رو چ به نظر دادن اصلا

Saeed Mohammadipouya

این سن راجب شما صادقه محض اطلاع بنده23 سالمه

Pouya

نه منظور پیمان سن عقلیتون بود?

Pouya

داداش به دل نگیر شما اگه باید تظرتو بزاری تو کوزه ابشو بخوری ایشون باید کل افکارشو در مورد گوشیا بزاره تو کوزه ابشو بخوره?? ادم چه قدر دیگه باید متعصب شه که به زد تری بگه مقدس والا من به سامسونگ نمیگم مقدس اینا دیگه ته ترولن

Saeed Mohammadipouya

دیگ به دیگ میگه روت سیاه از اسمت مشخصه چی هستی

Pouya

اسم من فقط از نظر شما بده نظر شما هم برا من اصلا ارزش نداره شما هر چی میخوای فک کن

rad 007

آخ پیمان پلاستیکی باز تو نظر دادی بهتره اسمت را بذاری پیمان پلاستیک کره ای دوست

goooogle

خیلی مسخرست شبیه اجره اون همه حاشیه سونی میخواد نسبت 1 به دو حاشیه رو اینده معرفی کنه (((:

دوربنیشم که همش نویزه صداش هم خیلی ضعیفه لرزشگیر هم نداره فست شارژشم هم گند زده باتری هم ضعیغ کلا گند زده با این گوشی زدنش بهترین گوشی 2017 نوت 8 .

Saeed Mohammadipouya

خخخخخ اره اشغال و چرت شبیه کنترل تلویزیون همون اس هشته نوت8 دوربینش با پرمیوم هس تستش گند زده

Big S

اس۸ شبیه کنترل تلویزیون؟
دیگه مطمئن شدم از کنارشم رد نشدی
اس۸ فوق العاده خوش دسته اتفاقا.
واقعا با چ عقلی گفتی اس۸ شبیه کنترل تلویزیونه!!?

rad 007

معلومه اونجات بدجوری سوزش پیدا کرده فست شارژ اونو تو طرفدار پلاستیک ده سال دیگه هم روی پلاستیک های دستت نمی بینی کلا عاشق سونی هستم که شما چند نفر بچه کوچولو که اسم خودتان را فن گذاشتید البته فن هستید ولی از در عقب!!!!!!،را سونی بدجوری به سوزش شدید انداخته آفرین بر سونی بزرگ

rad 007

نه بابا گوگولی تو برو با اشغال دستت خوش باش فکر نیمکنی اسم سونی برای دهن تو یکمی بیش از حد بزرگه که راجبش داری حرف میزنی و خیالبافی میکنی

mahmood3rdww

ببخشید اقای عطایی کلا با سونی مشکل داره و طرفدار وحشتناک سامسونگ هست شما برسی galaxy s8 ایشون رو بینید که چطور تعریف کرده و رفته کل سایت ها رو گشته و یک مقاله بر علیه سونی پیدا کرده و گذاشته ببخشید ولی ایشون اصلا منصف نیستند (( من خودم galaxy s8 دارم ))

Pouya

اقای عطایی یه مدت چی شد کم پیدا بودین ایشالا از این به بعد بیشتر مقاله ازتون بخونیم تو ترنجی

Sadeghh

خب آقای عطایی عزیز، اولا که یه توصیه دارم به شما، لطفا سایت ترنجی رو با این مطلب های به واقع زرد به گنداب هایی که سایر سایت های به ظاهر بی طرف تبدیل شدن، تبدیل نکنید، از نگاه من ترنجی همیشه بی طرف ترین سایت تکنولوژی بوده
حالا اصل مطلب:
شما حرف از منظق زدین، بگذریم که این متن با هیچ منطقی، منطقی به حساب نمیاد اما من منطقی جواب میدم
در جواب مثالی که زدین، آیا شما تا حالا نشده که به چند رستوران اعلا رفته باشین؟! یعنی تنها یک رستوران امکان اعلا بودن رو داره؟!
پس کلمه اعلا که سونی به کار برده به معنی این نیست که محصولات دیگه نمیتونن اعلا باشند، به نظر من تا همینجا کمر منطقی که ادعا میکنید شکسته میشه اما ادامه میدم

درمورد نمایشگر مثل اینکه دوستان یادشون رفته مهم ترین کار یک نمایشکر کیفیت و وضوح تصویر هست (که xzp به معنای واقعی پریمیوم هست تو این زمینه، این رو از مقایسه های زیادی که خودم انجام دادم میگم و به جرات میگم هیچکس با دیدن xzp و s8 کنار هم یک لحظه هم فکر نمیکنه s8 کیفیت بهتری داره البته اگه تعصب نداشته باشه)
بی حاشیه بودن هم در واقع به طراحی گوشی ربط داره و اون رو نباید توی بحث نمایشگر مطرح کرد

در مورد دوربین واقعا این حرف خنده داره که عکس ماته و جزئیات نداره، توی مقایسه ای که همین سایت گذاشت جزئیات xzp به مراتب ار s8 بیشتر بود (صرفا در مورد جزئیات حرف میزنم نه تمام جوانب عکس)
واقعا دلیلی نمیبینم که در مورد این بیشتر توضیح بدم چون خیلی خنده داره

در مورد باتری هم که نمیدونم فاز چیه
این گوشی با صفحه نمایش 5,5 و رزولوشن 4k باتریش حرف نداره

در مورد صدا، من یه سوالی داشتم، شما تا به حال فناوری hi-res سونی رو با یک هدفون سونی که از این قابلیت پشتیبانی میکنه امتحان کردین که حرف از کیفیت میزنین؟! خیلی بعید میدونم…
در مورد اسپیکر فقط بلندی صدا مهمه؟!
یعنی استریو بودن و کیفیت هیچ اهمیتی نداره؟! پس اگه اینطوره قطعا xa ultra بهترین اسپیکر رو داره!!

عملکرد xz premium هم که بعید میدونم کسی در جریانش نباشه
اصلا گوشی اندرویدی ای هست که xzp شکستش نداده باشه؟؟
داریم روون تر و سریع تر از xzp ?!

تنها چیزی که میشه به سونی خورده گرفت طراحیش هست
نمیدونم با سونی چه پدر کشتگی داشته این بابا

Saeed Mohammadipouya

احسنت حرف حق جوابی ندارد طراحیشم عالیه وجود حاشیه بخاطر اسپیکر استریو هس

Jb

حرفات اینقدر تعصبی بود که هیچی نمیگم( کیفیت صفحه رو fhd هست چجوری فهمیدی بالاتره؟ ) بیشترین انحراف رنگ که تو نشون دادن سفید که مشکل داره که بماند ولی اینکه میای به زور نظرتو تحمیل میکنی که صفحه سونی بهتره رو نمیدونم چی بگم! منم دیدمشون میگم اس هشت بهتره
دیدنو ولش کن به دلیل سایز بزرگ تر پیکسل ها تصویر اس هشت واضح تر از سونی هستش( اینو برو منابع جیره خوار نگاشون کن) دوربینشم اس هشت به دلیل پیکسل ۱.۴ بسیار عکسای با جزییات تری میگیره بقیه حرفاتم چون مقاله باب دندونت نبود همش سفسطه بود
جالبه خود مدیر عامل سونی هم به صراحت اسم از سامسونگ برده و گفته توانایی رقابت با اونو نداره نمیدونم با چه رویی با اس هشت مقایسش میکنین سونی هیچی در مقابل اون نداره وقتی میگن بیشتر از ۴۷۰ پیکسل رو تو کمترین فاصله تطبیق چشم تمیشه تشخیص داد پس چجوری با 4k فرقش رو متوجه شدین؟ ( معلومه چه قدر منطقی و راست گو هستی!)

rad 007

دوست عزیز ایشان هم صفحه نمایش با کیفیت ایکس زد پرمیوم را دیده هم دوربین با کیفیت اونو هم زیبایی این گوشی را ولی چیزی که معلومه تعصب و ارادت به برند های کره ای و چینی مانع از گفتن این موارد میشه

rad 007

سیزده بدر مگه رسیده که دروغ اونو الان میگی دوست عزیز ::منطق کجای این مقاله است بله از دیدگاه یک عاشق سامسونگ که نهایت تکنولوژی را توی آیکون های نارنجی صفحه نمایش همیشه مایل به سبز و غیره و غیره بله این مقاله منطقی ترین مقاله دنیا هست!!!!!

Peiman

خواهشا از روی احساسات حرف نزنید. بررسی های آقای عطایی بی طرفانه ترین و کامل ترین بوده همیشه.

rad 007

دروغ سیزده بدر

Pouya

تو رو خدا دیگه به اقای عطایی همچین حرفی نزنید من بیشتر از خودم به ایشون اعتماد دارم در زمینه موبایل یه ذره فک کن داری چی میگی اقای عطایی یه ادم معمولی نیس که بخوای همچین چیزایی رو بهش نسبت بدی نقد و بررسی های ایشون اتفاقا بی طرفانه ترین نقد و بررسی هاس

Saeed Mohammadipouya

مشخصه همیش سونی رو کوبیده

rad 007

اره معلومه!!!! منم سر الکس فرگوسن سرمربی سابق منچستریونایتد هستم چون که نقد و بررسی های جناب عطایی بی طرفانه ترین و بدون هیچ تعصبی بوده!!!

Pouya

تو مگه شانی هم داشتی که الان بخوای پایینش بیاری ?

Pouya

اقای عطایی این که هیچی من تو یه پیج توی اینستا دیدم یکی از طرفدارای سونی کامنت گزاشته بود dxo و دیسپلی میت رو قبول نداریم این که دیگه جای خود داره کلا هر چیزی که سامسونگ رو خوب بگه اینا قبولش ندارن

rad 007

دیسپلی میت رو یک بچه سه ساله هم میفهمه دربست نوکر سامسونگ هست این بحثی نداره!!!!!! چون در زمانی که گالکسی اس ۵ یکی از بدترین صفحه نمایش ها را پر خطا ترین رنگ ها داشت همین دیسپلی میت عزیز شما آن زمان به صفحه نمایش پر ایراد گالکسی اس ۵ گفت: بهترین بهترین ها!!!!!! پس تکلیف این گروه دروغگو و رشوه بگیر معلومه
DXO را قبول داریم چون تنها جایی است که با تخصص خودش میفهمه هیچ‌وقت دوربین های سامسونگ بهترین نیستند!!!!!

rad 007

دورج!!!! اره همان کسی که خودش را به چند دلار به سامسونگ فروخت اره میشناسمش!!!! خودفروش بزرگی هست!!!! ایشان

zanyar

طراحیش فاجعه‌س ، اینم مثل بقیه سونیها اکه درزاش پر اشغال شه که دیگه عالیه. میشه خدای طراحی

Saeed Mohammadipouya

از طراحی صابون بهتره که از فاصله کم میفته فنا میره

REZA

اوخ اوخ یعنی نابودش کرد با این نقد،چقدر کوبیدش.ولی خو از یه طرفم حق داره،سونی داره پیش خودش چی فکر میکنه؟حتی تو یه زمینه هم برتری من نمیبینم توش.شاید بشه 4k hdr رو برتری گفت ولی بنظرم تاثیری نداره،

rad 007

تو یه وقتی طرفدار اون ویندوز اشغال به درد نخور که نیستی اگه طرفدار اون ویندوز اشغال به درد نخور باشی در حدی نیستی که راجب سونی حرفی بزنی

mahmood3rdww

اگه کیفیت صفحه نمایشگر به کم حاشیه بودنش باشه بهترین صفحه نمایشگر ها باید جی ۶ و اس ۸ باشن (( اس ۸ رو مطمئن هستم اما جی ۶ رو قبول ندارم )) اونایی که اخبار تکنولوژی رو دنبال میکنن یادشون هست تست صفحه نمایشگر فون ارنا که بعد اس ۸ بهترین xzs بود البته صفحه نمایشگر بیشتر سلیقه ای هست بعضی ها رنگ های گرم سامسونگ رو دوست دارن بعضی ها سرد و طبیعی سونی کسانی که از دوربین های سامسونگ استفاده کردن میدونن که تصاویر سامسونگ تا جایی که نویز نداشته باشه زوم میشه بعد از اون دیگه زوم نمیشه دقیقا همون چیزی که به سونی ایراد گرفته سامسونگ هم انجام میده و ایرادی که گرفته به فوکوس سونی هست که تکنولوژی اتوفوکوس هیبریدی ((دوگانه )) خیلی به سیستم دوال فوکوس (( فوکوس دوتایی )) که در سامسونگ و htc u11استفاده شده و قابلیت عکاسی پیشبینی شونده رو تفننی معرفی کرده که اصلا هم نیست ای موشن با سرعت بالای خودش به سرعت شاتر برای عکس های hdr و عکاسی در شب کمک میکنه و هر گونه نویز حاصل از لرزش رو تقریبا به صفر میرسونه و علاوه بر اون همزمان ۴ عکس رو ثبت میکنه که بهترین رو انتخاب کنی که اکثرا وقتی عکس که میگریم احتمال تغییر پوزیشن سوجه ها هست و فیلم برداری ۹۶۰ فریم که شما فقط میتوند با دوربین های بسیار گران قیمت و سنگین و غیر قابل حمل تجربه کنید که سونی اینو داخل جیبتون گذاشته

mahmood3rdww

بعد به طراحی سونی ایراد گرفته من خودم s8 دارم طراحی اون بسیار زیباست اما به هیچ عنوان خوش دست نیست واسه کار با یک دست اصلا خوب نیست اگه شما بخواید از اثر انگشت استفاده کنید تا جای اون رو یاد بگیرید همیشه لنز گوشی کثیف هست به علت دراز بودن گوشی و کار کردن با یک دست رسیدن به نوتوفیکیشن واقعا کار سختی هست موقع بازی کردن اگه بخواید از اسپیکر گوشی استفاده کنید حتما با دست روی اون رو می پوشونید اگه بخواید از هنزوری استفاده کنید دیگه بدتر نمی توند به راحتی توی دست بگیرید اگه xz p از جلو زیبا نیست از پشت زیبا هست به علت لبه های خمیده و نسبت ابعادی خوش دست جای اسپیکر در بهتربن جا و جای جک ۳.۵ هم بالای گوشی هست

Big S

والا تا جایی ک من از چند نفر ک داشتن پرسیدم همشون گفتن اولش سخت بوده اثرانگشتش الان واقعا راحت شده برامون!!
اس۸ خوش دست نیست؟داداش دستت مشکل داره فک کنم?دستت ب نوار بالای اس۸ نمیرسه؟چن سالته داداش؟اس۸ پلاس میگفتی یچیزی ک اونم بازم میرسه نمیشه گفت نمیرسه!!
والا اینایی ک میگی برا من پیش نیومد ک استفاده کردم!!دستت میره فلات جاش و دستت ب فلان جاش نمیرسه و دستت …!
رو دستت بیشتر کار کن داداش??
بعدشم سونی پشتش خوشگله؟شبیه اجره!!اون خوشگلی ک میگی میدونی برا چیشه؟برا مدل اینه بودنش!و اون وقتی زیباس ک تمیز باشه ولی تا حالا هر چی دست گرفتم پشتشون کثیف و پر از لکه بوده!مگه همیشه ی دستمال دستت باشه یکسره بمالی?
شما گوشیه جدید سونی ک عکساش لو رفته رو برو ببین پستش رو فک کنم توی زومیت بود کامنتارو بخون ببین نظر خود طرفدارای سونی دربارش چیه??

mahmood3rdww

یکی از پیشگامان صنعت موسیقی سونی هست سونی خودش یه غول صوتی هست و در xz p از تکنولوژی dseehx برای بهبود کیفیت صدا و تکنولوژی hires اگر از هنزوری های نویز کنسلینگ استفاده کنیده تا ۹۸ درصد نوز کنسلینگ دارهصدای vpt که به شما تجربه یک صدای پنج کاناله رو میده و کلیر بیس و ….. واقعا طرف هیچی از تجربه سونی و تکنولوژی های به کار رفته در xzp خبر نداشته

Saeed Mohammadipouya

اینا چه میدونن داداش

Jb

خوب که چی؟ akg سامسونگم اینارو داره و ولتاژ خروجی هندزفریش نزدیک دوبرابر سونیه

mahmood3rdww

ببخشید من خودم اس ۸ دارم هنذوری akg در عمل انچنان هم شاخ نیست یه چیز معمولی خوب بگم یک چیز فوقالعاده نیست

Big S

وقتی مخالف یک برند باشی ساب باکسم بگنجونه تو گوشی چیز خاصی نیس
موندم با این همه مخالفت و ضد سامسونگ بودن رو چ حساب خریدینش اگه واقعا خریده باشین!

rad 007

دوست عزیز محمود طرفدار سامسونگ و پلاستیک چه میفهمه تکنولوژی صوتی ایکس زد پرمیوم چیه یعنی اصلا این چیزها را میفهمیدند سامسونگ میخریدند نه نمیخرند،،، یک حرفه ای میفهمه که قابلیت سوپر اسلوموشن چیه تکنولوژی صوتی چیه صفحه نمایش 4k HDR چیه کسی که آیکون های نارنجی و زشت گوشی های جعلی سامسونگ را دوست داره و ملاکش از انتخاب گوشی حاشیه های خنده دار سامسونگ هست چه میفهمه تکنولوژی صوتی چیه دوربین سوپر اسلوموشن چیه

Milad.tech

چند روز پیش تو بازار موبایل باهاش کار کردم
نمایشگرش خوب بود اما حر۴ دیگه ای برای گفتن نداشت
دوربینش که همچنان نویز داشت و تاری عکسا کاملا مشخص بود
حاشیه دستگاه خیلی زیاد بود
فریم دستگاه از کناره ها(سمت چپ و راست فقط)شبیه فریم دستگاه های قدیمیتر سامسونگ بود که پلاستیک رنگ شده بودن و حس بی کیفیتی القا میکرد
منو هم که مثل همیشه
دستگاه به اون گرونی یه هدفون خوب هم نداشت با قیمت 2.380??
در واقع تنها چیزای خوبی که دیدم نمایشگر بود و فریم بالا و پایین دستگاه که شبیه پاکت سیگار شیک ساخته شده بود

rad 007

تو در حدی نیستی که ایکس زد پرمیوم را دست بگیری ضمنا دوربین زد۲ بهتر از پرچمدار سامسونگ است حالا دوربین ایکس زد پرمیوم را باید با گوشی سال ۲۰۲۰ سامسونگ مقایسه کنید
از نظرت معلومه که چقدر عاشق پلاستیک و برند های جعلی و به درد نخور هستی چون دوربین ایکس زد پرمیوم از هر لحاظ بهتر از اسباب بازی مضحک سامسونگ یعنی اس ۸ پلاس هست تو هر شرایط نوری
ایکس زد پرمیوم بدجوری اونجای بعضی ها را سوزانده آفرین به سونی

rad 007

ضمناً در آنجایی که شما به رنگ نارنجی میگید قرمز به رنگ سبز صفحه نمایش میگید رنگ سفید به عکس های دوربین که همگی سبزه هستند میگید عکس با کیفیت بهت حق میدهم دوربین بی نظیر ایکس زد پرمیوم را تار میبینی چون از کیفیت اون چشات سیاهی میره جنس بی نظیر و طراحی بی نظیر اونو پاکت سیگار میبینی چونکه از نظر شما تخم مرغ و سالاد خیار بی حاشیه طراحی محسوب میشه!!!!!!!!!

Star

متن چرندیاتی با لحن تند هست که هیچ منطقی توش نیست!

137889

اون دوستانی كه میگن صفحه نمایش او لد بهتر از ای پی اس هست گوشی رو برای سرگرمی استفاده میكنن من از وقتی از اولد بدم میاد كه یه عكسو با گوشی گرفتم مثل هلو چه رنگی به به! وقتی بدون باز بینی روی صفحه دگری ،چاپ كردم بادمجان تحویل گرفتم از اون وقت او لد اسباب بازیه نه صفحه نمایش طراحی سونی میگید چرا تغییر نمیكنه خوب سال دو هزار و ده رو نگاه كنید اپل یه گوشی شیشه ای با فریم فلزی زد سونی هم توی سری زد این شیوه رو استفاده كرد تا حالا خوب سه سال پیش سامسونگ به این نتیجه رسید امسال الجی و خیلی برند های دیگه دارن از این ساختار بدنه دو طرف شیشه استفاده می‌کنند و بوش میاد كه اپل هم میخواد دو باره برگرده به این جنس خوب هر برندی یه طراحی خاص خودشو داره مثلا بی ام دبلیو با جلو پنجره دو تكش از دور معلومه كه بی او دبلیو هست موبایل ها هم همین اصالت روداشتن مثلا سامسونگ اس هشت دیگه شبیه سامسونگ هست؟ یا ال جی جی شش شبیه ال جی یا ایفونی كه قراره بیاد درسته كه باید هر گوشی تغییر كنه ولی چطور حاشیه كم خوبه؟ مثلا موقع بازی دستت رو باید بزاری روی صفحه برای تكیه گاه یا محكم گوشیو نگیری هر تغییری خوب نیست من نه كار تغییر نكردن سونی رو قبول دارم نه تغییرات بقیه رو حاشیه اینقدر كم تكیه گاه گوشیو میگیره یا نسبت تصویر هجده به نه كه گوشیو دراز تر كرده و یك تكه صفحه نمایش اضافی اضافه شده یا این سونی كه دیگه شورشو در آورده از زد تا ایكس زد پریمیوم فقط یه ذره تغییر داشته در طراحی و همه چیز رو باهم نداشته و تعادل بر قرار نكرده زیبایی فراوان و تكراری در كنار معایب سخت افزاری مسخره. همه اینها یه جایی رو درست میكنن یه جایی رو خراب مثلا موقعی كه ال جی در جی چهار اسنپ هشتصدوهشت استفاده كرد سونی از هشتصدوده استفاده و حرارتش رو مهار كرد و حرف پایانی اینكه اگه ای طرف توی ایران بود و پراید رو دیده بود دیگه این حرفو نمیزد و میرفت توبه میكرد!!!!! (پراید یعنی غرور)

rad 007

دروغگوی نوکر جیره خوار برند های پلاستیکی سونی اشغالش صد شرف داره به گوشی هایی که این نویسنده به خاطر دست بوسی و تامین نان زندگی نوکر آنها شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)