حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آتاری پس از ۲۴ سال کنسول عرضه می‌کند

افرادی به سن من امکان دارد برند آتاری را یادشان باشد، و درک کنند که در دهه ۸۰ چه فشاری را بوجود آورده بود. آتاری پس از آن زمان به خاطر خرید و فروش برای برند سازی از زمین‌ محو شد، اکنون آتاری پس از جمع کردن سرمایه مردمی دوباره کنسول عرضه میکند، به آتاری باکس (AtariBox) سلام کنید. با ترنجی همراه باشید.طبق اعلام رسمی آتاری: “هدف ما ایجاد یک محصول جدید است که به میراث ما پایبند باشد و در عین حال برای طرفداران قدیمی و‌ جدیدمان نیز جذاب باشد.
با الهام از عناصر طراحی کلاسیک آتاری (همانند استفاده نمادین از چوب، خطوط دندانه ای و بالا بردن عقب کنسول)؛ ما در حال ساخت کنسولی با طراحی صاف با دندانه هایی به صورت یکپارچه در سراسر بدنه کنسول هستیم، پنل جلو که امکان دارد از چوب یا شیشه باشد، یک لوگو از آتاری در جلوی کنسول، چراغ های نشانگر که از میان اجزای کنسول درخشش میابند و مجموعه ای از پورت ها (HDMI، چهار عدد USB و SD)، ما قصد داریم کنسول آتاری باکس را در دو نسخه چوبی و مشکی قرمز عرضه کنیم.”

با اینکه هنوز اطلاعاتی از مشخصات آتاری باکس منتشر نشده، ما اطلاعاتی داریم که تایید میکند این کنسول بر اساس استاندارد کنسول های امروزه با حفظ عناصر طراحی نمادین آتاری همچون استفاده از چوب و بدنه دندانه ای ساخته خواهد شد. همچنین آتاری چند عکس از دو نوع کنسول منتشر کرده است.

آتاری باکس کنسول زیبایی است، برای اینکه بیشتر مطمئن شوید، ما واقعاً از طراحی نئو کلاسیک کنسول لذت بردیم، مانند چیزی که از دهه ۸۰ بازسازی تا در واقع ظاهری قابل ارائه در کنار کنسول های سونی و مایکروسافت و نینتندو با طراحی براق و مدرن در قفسه ها دارد. خب… این کنسول به چه دردی میخورد؟ آیا برای رقابت با کنسول های مایکروسافت و سونی و نینتندو آمده است؟

آتاری به‌ وسیله خبرنامه به طرفداران خود اعلام کرده است که: “همانطور که می توانید حدس بزنید، این پورت ها مشخصات داخلی مدرن را پیشنهاد می کنند. همچنین این به این معنا است که ما در حالی که محتوای گیمینگ کلاسیک را ارائه خواهیم داد، محتوای گیمینگ فعلی هم ارائه خواهیم داد.”

بنابراین در حالی که به نظر نمیرسد که این کنسول یک یک اسباب بازی باشد که از قفسه یک فروشگاه تارگت بخرید، و همچنین به نظر نمیرسد آتاری قصد داشته باشد که این کنسول را به عنوان یک رقیب برای کنسول های نسل حاضر عرضه کند. امکان دارد چیزی در میان این دو باشد؛ کنسولی که شما در آن میتوانید بهترین انحصاری ها یکپارچه سازی شده با سیستم عامل و پورت هایی که ما با بازی در کنسول های آتاری مرتبط میکنند تجربه کنید. این امکان دارد شامل بازی هایی همچون دفندر (Defender)، خانم پک من (Ms. Pac-Man)، گلکسیان (Galaxian)، سولاریس(Solaris) و … میشود.

 

این حقیقت که آنها مشخصاً به “مشخصات داخلی مدرن” و “محتوای گیمینگ فعلی” اشاره میکنند، کنجکاوانه است. آیا ما می‌توانیم با یک سیستم عامل بر مبنای اندروید که بتواند عناوین موبایلی مدرن را ارائه دهد کنار بیاییم؟ پس از همه این‌ها، ما چند بازی موبایلی دیده ایم که بر اساس بازی های کلاسیک بی انتها هستند. بازی های همچون شکستن (Breakout) و سرمایه دار مهم رولر کستر (RollerCoaster Tycoon). ما نمیخواهیم این بازی ها را در آتاری باکس ببینیم.

به غیر از اشاره به مشخصات مدرن و بازی های فعلی، آتاری از داخل کنسول آتاری باکس فوق العاده مبهم صحبت کرد.گرچه سران تکنولوژی نیز همین اطلاعات را تایید کردند. “ما میدانیم که شما برای اطلاعات بیشتری از مشخصات، بازی ها، امکانات، قیمت گذاری ، زمان عرضه و … گرسنه اید. ما عمداً شما را اذیت نمیکنیم؛ ما میخاهیم این حق را بدست آوریم بنابراین ما میخواهیم همه چیز را قدم به قدم به اشتراک بگذاریم تا آتاری باکسی را به وجود بیاوریم، و با دقت به بازخورد‌های جامعه آتاری گوش کنید چون ما نیز همین کار را اتجام میدهیم. نقاط عطف، چالش ها و نقاط تصمیم گیری زیادی در ماه های آینده روبروی ما قرار دارد. در صورت پیشرفت در پروسه ساخت کنسول اطلاعات بیشتری از کنسول و وضعیت پروسه ساخت کنسول ارائه خواهیم داد، و ما بسیار هیجان زده هستیم که شمارا در کنار خود داشته باشیم!”

پس در نتیجه نظر شما چیست؟ آیا برای چیزی که آتاری ارائه خواهد داد هیجان زده هستید؟ آیا این کنسول یک کنسول دارای یکپارچه سازی با سیستم عامل، مدرن و ترکیبی که آن تفکر نوستالژی را پر کند، یا فقط برای پول گرفتن از مردم است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
کسری قنواتی