حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسم رمز کارت های جدید AMD VEGA لو رفت

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات

وبسایت مشهور  Videocardz که ید طولایی در انتشار اخبار زودهنگام ، پخش شایعات و لیک مشخصات کارت گرافیک های دو شرکت مشهور بازار یعنی انویدیا و ای ام دی دارد امروز از مشخصات کارت های جدید سری وگا شرکت ای ام دی پرده برداشت !

در ادامه با ترنجی همراه باشید.

 

اولین مسئله ای که در مورد کارت های جدید ای ام دی به چشم میخورد نام گذاری تفاوت این سری به نسب سری های پیشین ای ام دی میباشد.

 

پرچرم دار این سری کارت RX Vega XTX میباشد که از لحاظ مشخصاتی بسیار شبیه کارت قدرتمند  Vega Frontier Edition هستش ، و همانند این نسخه از یک خنک کننده مایع رفرنس بهره مند است. چون مدل پردازشگر گرافیکی این کارت با مدل Frontier  مشابه است بنابر این پیش‌بینی می‌شود مصرف آن نزدیک ۳۷۵ وات باشد که ۳۰۰ وات آن فقط مصرف GPU کارت گرافیک میباشد.

 

نسخه میان رده کارت گرافیک سری وگا با نام The Vega XT شناخته خواهد شد و مصرف پایین تری دارد و همچنین از یک کولر بادی معمولی استفاده خواهد کرد. طبق گفته این وبسایت مصرف این کارت حدود ۲۸۵ وات خواهد بود که ۲۰۰ وات فقط مصرف تراشه این کارت می‌باشد.

 

اما جالب ترین نسخه کارت Vega XL میباشد که به گفته Videocardz نسخه ضعیف تر دو کارت  Vega XTX و   Vega XT میباشد با مصرف پایین تر و دمای کمتر ( بنابراین قدرت کمتری هم خواهد داشت )

 

 

 

 

گمان میرود هر دو کارت Vega XTX و  Vega XT دارای ۴۰۹۶ پردازشگر جریانی ( Stream Processors ) میباشد و نسخه Vega XL حدود ۳۵۸۴ پردازشگر جریانی خواهد داشت که به طور انحصاری توسط شرکای تجاری AMD تولید خواهد شد و به بازار عرضه میشود. با توجه به کاهش پردازشگر های جریانی در کارت Vega XL ، انتظار میرود جی پی یو (ASIC) این کارت قدرت کمتری به نسبت دو مدل قبل داشته باشد.

 

هنوز دقیقاً مشخص نیست که نوع چیپ حافظه به کار رفته در این کارت ها چیست اما احتمالا هر سه کارت از حافظه نسل جدید و فوق پر سرعت HBM 2 بهرهمند خواهند شد و تنها تفاوت آن در میزان حجم این حافظه ها خواهد بود که حداقل ۸ گیگابایت حافظه HBM 2 به اضای هر کارت میبباشد ( شاید مقدار حافظه بیشتر از این باشد ، باید منتظر بود تا این کارت ها به طور رسمی معرفی بشن بعد در مشخصات دقیق فنی آن ها بحث کنیم )

 

دیدگاه شما چیست ؟ به نظر شما ای ام دی میتواند در بازار کارت گرافیک سهم خود را افزایش دهد یا مانند سال های قبل به سهم اندک خود در بازار کارت گرافیک بسنده خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد علی امیری