حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش JPR از سهم بازار شرکت‌های تولید کننده چیپ‌های گرافیکی در سه ماهه سوم سال 2017 منتشر شد

طی آخرین تحقیقات Jon Peddie، اطلاعاتی درباره سهم بازار سه شرکت انویدیا، AMD و اینتل در زمینه چیپ‌های گرافیکی منتشر شده است. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

طبق آخرین تحقیقات Jon Peddie سهم بازار فروش کارت‌های گرافیک و چیپ‌های گرافیکی از سال گذشته افزایش چشمگیری را داشته است. در این میان دو شرکت NVIDIA و AMD بیشترین میزان از سهم بازار را پس از اینتل برای خود داشته‌اند. یکی از علت‌های این افزایش در فروش کارت‌ گرافیک برای دو شرکت NVIDIA و AMD همانند گذشته بازیکنان دنیای پی‌سی گیمینگ است، اما در خلل سه ماهه اخیر استخراج ارزهای دیجیتالی توانست سبب پیشرفت بیشتر میزان فروش کارت گرافیک در دنیا باشد. اگر به یاد داشته باشید، در چند ماهه اخیر بحث ماینینگ توانست بسیار داغ و جذاب شود نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در خلل این اتفاق موجودی کارت گرافیک در سراسر جهان بسیار کاهش یافت و حتی منجر به افزایش قیمت این نوع قطعه پرمخاطب نیز شد.

 

 

طبق گزارش منتشر شده از سوی تحقیقات Jon Peddie، شرکت انویدیا به صورت قابل توجهی توانسته است سهم بازار خود را افزایش دهد. از سوی دیگر نیز شرکت AMD مجموعا کاهش 0.02 درصد و اینتل نیز کاهش 3 درصدی را به همراه داشته‌اند. سهم بازار سخت‌افزار رایانه نیز در سه ماهه اول سال میلادی جاری 10.31 درصد توانست افزایش داشته باشد و در حال حاضر نیز این میزان تحت تاثیر کاهش 2.06 درصدی نسبت به سال قبل می‌باشد؛ در کنار آن دو شرکت انویدیا و AMD نیز موفق به 29.05 درصد تولید بیشتر در سه ماهه سوم سال 2017 شده‌اند.

بر اساس گزارش Jon Peddie، بخش پی‌سی گیمینگ که از کارت گرافیک‌های قدرتمند استفاده می‌کند توانسته است مجددا مانند یک نقطه روشن در سه ماهه سوم سال میلادی جاری سهم این بازار باشد.

 

 

شرکت AMD نیز توانست از ماه دسامبر گذشته، 16.1 درصد افزایش را از بخش سهم بازار کارت گرافیک داشته باشد و در کنار آن نیز از بخش کارت گرافیک‌های مخصوص لپ‌تاپ نیز توانست 5.2 درصد افزایش را داشته باشد. طبق منبع خبر، در گزارش سه ماهه سوم سهم بازار فروش پردازشگرهای گرافیکی، شرکت AMD توانست در این بازه زمانی مجموعا 7.6 درصد سهم بازار بیشتری را در اختیار داشته باشد.

از سوی دیگر، شرکت انویدیا توانسته است تا سهم بیشتری را از آن خود کند؛ طبق این گزارش، شرکت انویدیا در سه ماهه سوم سال 2017 توانسته است 34.7 درصد سهم بازار بیشتری را برای کارت‌های گرافیک داشته باشد. در بخش پردازشگرهای مخصوص لپ‌تات نیز انویدیا شاهد افزایش 22.4 درصدی بوده است. به صورت کلی شرکت انویدیا در این سه ماهه توانسته از از کل بخش قطعات گرافیکی خود افزایش 29.5 درصد بیشتری را از این سهم بازار کسب کند.

در انتها جا دارد به مهم‌ترین نکته، افزایش 23.3 درصدی سهم بازار پردازشگرهای گرافیکی در سه ماهه سوم و میزان 11.7 درصد در مقایسه با سال گذشتهه اشاره کرد. به نظر شما این میزان همچنان رو به افزایش خواهد بود؟ به نظر شما کدام شرکت می‌تواند در آینده سهم بیشتری از این بازار را در اختیار داشته باشد؟ نظرات خود را با ما در وب‌سایت ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

انویدیا خیلی خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist