حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 با قیمت ٣٢٩ دلار رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری، پردازشگرها

کمپانی AMD، یکی از بزرگ‌ترین توسعه دهندگان کارت گرافیک محسوب می‌شود. این کمپانی، به تازگی از کارت گرافیک میان رده خود پرده برداشته است. کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600، امروز به صورت رسمی معرفی شده است. اما جزئیات این کارت گرافیک تازه وارد به چه صورت است؟

مشخصات فنی و قیمت کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600

کارت گرافیک AMD Radeon، در بین رقبا کاملاً شناخته شده است و یکی از بهترین گزینه‌ها طی سال‌های اخیر بوده است. به گزارش Gsmarena، کمپانی AMD امروز کارت گرافیک جدید خود که رده پایین‌تر است را بر پایه معماری RDNA 2 خود معرفی کرده است. این کارت گرافیک تازه وارد، قیمت ٣٢٩ دلاری دارد و با کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 که از MSRP یکسان بهره می‌برد، رقابت می‌کند.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600، مجهز به پردازنده گرافیکی مشابه Radeon RX 6600 XT با قیمت بیشتر است. اما این کارت گرافیک در عوض ٣٢ هسته، از ٢٨ هسته پردازشی بهره می‌برد. همچنین این کارت گرافیک جدید در حالت تقویت شده حداکثر فرکانس کاری ٢,۴٩١ مگاهرتزی خواهد داشت. در بازی‌ها نیز این فرکانس به ٢,٠۴۴ مگاهرتز کاهش می‌یابد. این منجر می‌شود تا RX 6600، امتیاز 8.93 TFLOPs را در پیک عملکرد داشته باشد. در مقابل، نسخه XT دارای امتیاز 10.6 TFLOPs است.

هر دو کارت گرافیک مورد اشاره، از ٨ گیگابایت حافظه GDDR6 برخوردار هستند. اما در مقابل، Radeon RX 6600 کمی از نسخه XT کندتر است. سرعت RX 6600، حدود ١۴ گیگابیت بر ثانیه است. این عدد در نسخه XT، به ١۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. پهنای باند حافظه کارت گرافیک جدید AMD، برابر با ٢٢۴ گیگابایت بر ثانیه است و در مقابل، پهنای باند نسخه XT حدود ٢۵۶ گیگابایت بر ثانیه است. هر دو کارت گرافیک مجهز به ٣٢ مگابایت حافظه کش داخلی با سرعت بالا هستند.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600

متأسفانه کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600، از PCIe Gen 4 x8 پشتیبانی می‌کند که از PCIe Gen 4 x16 به کار رفته در 6600 XT، کندتر است. این می‌تواند باعث وجود برخی از تنگناهای عملکرد در برنامه‌ها نسبت به نسخه XT بشود. توان مصرفی کارت گرافیک جدید، برابر ١٣٢ وات است. اما نسخه XT، توان ١۶٠ واتی را داراست. کارت گرافیک RX 6600، کارت مرجعی از AMD ندارد. اما در عوض، شرکای این کمپانی از جمله ASUS، گیگابایت، پاور کالر، MSI و XFX، یستون و Sapphire نسخه‌هایی را ارائه خواهند کرد. این کارت گرافیک، از امروز قابل خریداری است.

نظر شما در مورد کارت گرافیک ارزان‌تر RX 6600 چیست؟ ارزش خرید آن چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️