حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اس‌اس‌دی‌های ۵۰ ترابایتی به دیتاسنترها می‌آیند

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها

در دیتاسنترها ۴ ویژگی سخت افزاری طول عمر بالا، مصرف برق پایین،گرمای پایین،دسترسی سریع به اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین همواره شرکت های فعال در این زمینه میکوشند تا این ۴ ویژگی را فراهم کنند. این بار تکنولوژی جدیدی برای دیتاسنتر ها در راه است که در نوع خود تا کنون نظیر ندارد در ادامه در ترنجی بخوانید

شرکت وایکینگ تکنولوژی خبر از سیلو اس اس دی های(Silo Solid State Drives) خود میدهد که در دو ظرفیت ۲۵ و ۵۰ ترابایتی عرضه خواهد شد.که ۵۰ ترابایت یک رکورد جدید در زمینه اس‌اس‌دی‌هایی با ظرفیت بالا محسوب میشود که قابلیت نگهداری اطلاعات برای چندین سال را حتی برای پیشرفته‌ترین دیتاسنترها فراهم میکند.

این اس اس دی ها با هدف صرفه‌حویی در مصرف انرژی ساخته شده به طوری که در حالت بیکاری مصرفی کمتر از ۱۰ وات خواهد داشت و در حال لود کامل حدودا ۱۶وات مصرف خواهد داشت که با توجه به ظرفیت ۵۰ ترابایتی این اس‌اس‌دی مصرف بالایی محسوب نخواهد شد. شرکت وایکینگ تکنولوژی در این محصول موفق شده است کمترین میزان مصرف بر حافظه در یک عدد اس‌اس‌دی و کمترین مصرف برق به ازای هر ترابایت حافظه را تا کنون به خود اختصاص دهد.این اس‌اس‌دی جدید شرکت وایکینگ تکنولوژی برای دیتاسنترها بهبود ۸۰ درصدی در مصرف انرژی و تولید گرمای ناشی از قطعات و کاهش فضای مورد نیاز را به همراه دارد.

جیم هَندی(Jim Handy) از موسسه آبجکتیو آنالیسیس(Objective Analysis) در این رابطه میگوید:

بعضی از مدیران دیتاسنتر های به دنبال افزایش طول عمر مفید سخت افزار های موجود هستند زیرا ممکن است این سخت افزار ها عملکرد خوبی داشته باشند اما از ظرفیت های محدودی رنج میبرند. اس‌اس‌دی های با ظرفیت بالاتر نه‌تنها محدودیت های ظرفیتی را پشت سر خواهند گذاشت بلکه میتوانند هزینه های انرژی مصرفی خود رانیز کاهش دهند و پرفورمنس بالاتری دریافت کنند.

حمید شکرگذار رئیس شرکت وایکینگ تکنولوژی در مورد سیلو اس‌اس‌دی‌ها توضیح میدهد:

تاکنون هیچ راه حل دیگری برای دستیابی به حافظه اس اس دی بیشتر وجود ندارد بجز سیلو اس‌اس‌دی ها. این سیلو اس‌اس‌دی ها برای دیتاسنتر ها امکان بهره بردن از مزایای استفاده از اس‌اس‌دی با هزینه های بسیار پایین تر و افزایش حافظه به طور چشم گیر را فراهم میکند. با حل مشکلات بحرانی دفع حرارت تولیدی سخت افزار ها و کاهش فضای اشغال شده توسط دیتا سنتر ها بازی به طور کامل تغییر خواهد کرد.

 

 

نظر شما در مورد این اس‌اس‌دی ها چیست؟ بنظر شما اقدام بعدی در جهت بهبود اس‌اس‌دی ها چه میتواند باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
فرید فرازی
متولد سال 76 هستم در اصفهان زندگی میکنم و دانشجوی رشته برق هستم علاقه مند به سخت افزار و بازی های کامپیوتری