حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فار کرای ۵ و یک معرفی همه‌جانبه! دانسته‌ها و ندانسته‌ها

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | سرگرمی و بازی، مطالب ترنجی، معرفی بازی

من می‌دانم همه شمایی که امشب در ترنجی، در حال خواندن «معرفی فار کرای ۵» هستید، حداقل با سونی و مایکروسافت در گیم آشنایی دارید و چند بار هم که شده، حس مطالعه اخبار بازی برای‌تان ایجاد شده! امشب در ترنجی، همگی با هم با یک نقد همه‌جانبه از Far Cry5، یکی از جدیدترین عناوین یوبی‌سافت که در اسفند امسال عرضه می‌شود، روبرو هستیم. مطلب را از دست ندهید.

Far Cry5 | Toranji

معرفی Far Cry

اگر یک گیمر ساده هم باشید، با سری بازی‌های Far Cry حتماً آشنایی دارید. محبوب‌ترین نسخه از این سری، Far Cry 3 بود که هم از نظر نقدکننده‌ها و سایت‌ها نمره عالی‌ای گرفت، و هم در واقعیت ارزش یک بار تمام کردن را داشت. این بازی، بعد از دو نسخه ناموفق، یعنی Far Cry 4 و Far Cry Primal، دیگر امیدی برای طرفداران نگذاشته است که این‌بار با خود بگوییم که نه! فرق دارد! دوباره خاطرات ما با یوبیسافت تکرار می‌شود و پنجمین نسخه، تا ابد در تاریخ زندگی‌مان ثبت خواهد شد.

Far Cry 1

اگر از فار کرای ۵ فاصله بگیریم و به قبل از آن برسیم، اولین نسخه از این بازی را به یاد می‌آوریم که توسط یوبی‌سافت در سالیانی دور یعنی در ۲۰۰۴، عرضه شد. شخصیت جک کارور، قهرمان داستان بود و دقیقا جزیره از وقتی مد شد که فار کرای ۱ به‌روی کار آمد. در این بازی، جک کارور باید در این جزیره، زندگی می‌گذراند و هدف اصلی او، پیدا کردن زن روزنامه‌نگار گم شده بود…

Far Cry 2 | Toranji

بعد از فار کرای ۱، ما با فار کرای ۲ در سال ۲۰۰۸، یعنی چهار سال بعد از عرضه اولین نسخه از فار کرای روبه‌رو شدیم! در آن زمان در آفریقا به کشتار دشمنان می‌رفتیم و تقریبا بازی عملکرد نسبتاً خوبی داشت و رضایت را جلب کرده بود… محیط آفریقایی بازی، بسیار جالب بود و تقریبا در آن سال، کمتر بازی‌ای مانند فار کرای ۲ عرضه شد و بحث اصلی متن، در ادامه بر سر فار کرای ۳ است.

Far Cry 3

فار کرای ۳، بهترین گریه از دور تا به الآن! بیشترین خاطرات را با بازی Far Cry 3 داریم! زمانی که جیسون برودی، قهرمان داستان بود و به‌دنبال نجات دوستانش، و نامزدش غرق در خون شده بود و با کشتار کلی انسان، تبدیل به یک جنگجوی خشن شد! در نهایت، شما دو گزینه داشتید که آخرین تصمیم بازی، یعنی تجات دوستان و رفتن از جزیره، یا گزینه ۲ که کشتن آن‌ها و تبدیل به فرمانروایی قدرت‌مند بود، آخر داستان را به سبک شما رقم می‌زد. این بازی موفقیت‌های بسیار کسب کرد و تبدیل به یک خاطره‌ی فراموش نشدنی برای ما گیمرها شد! اما بعد از آن، تقریبا فار کرای معنایی نداشت…

Far Cry 4 | Toranji

بعد از بازی فوق‌العاده فار کرای ۳، به سراغ نسخه بعدی آن در سال ۲۰۱۵ یعنی فار کرای ۴ می‌رویم! در این نسخه، آجای گاله از آمریکا به وصیت مادرش عمل کرده و به جایی به نام کیرات در هیمالیا سفر می‌کند و در همان‌جا، با مشکلات روبرو می‌شود… متاسفانه این بازی، دارای شخصیت‌های بی‌روح و تکرار فعالیت‌های فار کرای ۳ است یعنی دقیقا کل بازی، همان فار کرای‌های گذشته اما با ظاهری تازه است. این بازی برای طرفداران همیشگی یوبیسافت چندان جالب نبود و متاسفانه آن‌طور که باید وظیفه‌اش را تمام نکرد.

Far Cry Primal | Toranji

یوبی‌سافت در پنجمین نسخه از سری بازی‌های فار کرای، با نام فار کرای نخستین یا پرایمال، با شعار به عصر حجری بروید تنها سر شما را کلاه گذاشت و دقیقا همان فار کرای ۴، با همان محیط تکراری، در قالب عصر حجری عرضه شد. هیچ چیزی راجب به این نسخه نمی‌توانیم بگوییم مگر تکرار و تکرار!

بعد از خلاصه‌گویی در رابطه با ۵ عنوان فار کرای، به سراغ ششمین عنوان با نام Far Cry 5 می‌رویم. تازه شروع داستان است…

Far Cry 5 | Toranji

همه چیزی که باید بدانید! این شما و این فار کرای ۵ | دنیای وحشی‌گری!

از جایی شروع کنیم که دیگر سبزه و بلبل در بازی به قدری نیست که کل نقشه یکنواخت باشد! دیگر جزیره و طبیعت حکم نمی‌کند! دیگر داستان ساده و بی‌روحی در کار نخواهد بود! و از همین‌جا به‌بعد، فار کرای ۵ کاملا زیر دست ترنجی، با اطلاعات فعلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

Far Cry 5 | Toranji

داستان بازی در کشوری با اصطلاح Hope Country, Montana (ایالات مونتانا) روایت می‌شود. داستان و تمام صلاح‌ها و وسایل نقلیه، همگی کاملاً مدرن و حتی مشابه امروزمان هستند! هنوز معلوم نیست که نقشه‌ی بازی به چه اندازه است! اما طبق تریلرها و ویدیوهای رسمی از این بازی، انتظار داریم با وجود شهر و روستا و طبیعت و کوه و جنگل، با یک نقشه فوق عظیم روبه‌رو باشیم! نقشه‌ای که همه‌چیز را در خود جای داده باشد.

به گفته کارگردان این اثر، اقای دن هی، بازی از هرج و مرج سیاسی و یک دنیای وحشی الهام گرفته‌است که این الهام‌گرفتن، به‌زیبایی تمام در بازی قابل مشاهده است! دنیایی وحشی با هرج و مرج. در این قسمت از بازی‌، شما می‌توانید حتی نژاد و رنگ پوست خود را هم عوض کنید! البته اشاره کنیم که نام قهرمان داستان هنوز فاش نشده است.

احتمالا دشمن اصلی شما، جوزف سید که رهبر فرقه Eden’s Gate (دروازه بهشت) است باشد! هرچند طبق فیلم‌ها همه می‌دانیم شخصیت‌های منفی بیشتری در کار است اما رئیس دشمنان جوزف نام دارد. جالب است بدانید که جوزف سید، این فرقه را با خانواده‌اش ایجاد کرده! یعنی با خواهر و برادرش فیث و جیکوب! این شخص به این اعتقاد است که او و فرقه‌اش در حال نجات مردم از سقوط و مرگ است و دقیقا برای این‌کار برگزیده شده! هرچند که بسیار مسلح هستند… طبق ویدیوها، می‌فهمیم که شما هم بی‌کار نیستید! سه دوست متحد با نام‌های Pastor Jerome، Mary May، Nick Rye در طول بازی به شما کمک می‌کنند.

جالب است بدانید شخصیت‌پردازی قوی یوبی‌سافت، قطعا باعث به‌وجود آمدن ماموریت‌های فرعی هم شده! برای مثال Jerome می‌خواهد گروه خود را برگرداند و یا جمعیت را به دین مسیحیت هدایت کند. تا به‌اینجای کار، اطلاعاتی بیشتر از این در رابطه با داستان نداریم. اما به سراغ گیم پلی که برویم نکات زیادی در دست است!

سوار بر هواپیما! FarCry 5 | Toranji

سوار بر هواپیما! FarCry 5 | Toranji

خوشبختانه بازی جهان‌باز است و نقشه نیز طبق اطلاعات بسیار بزرگ می‌باشد. نکته خیلی خیلی جالب این است که بر خلاف نسخه‌های پیشین، شما از همان ابتدای بازی قادر هستید تا در هر کجا و هر نقطه از نقشه، به‌سرعت سفر کنید! از بزرگ‌ترین قابلیت‌ها و نوآوری‌های بازی، سوار شدن بر هواپیماست! سال‌هاست منتظریم یکی از بازی‌های این سبکی چنین قابلیتی داشته باشد! چیزی که تنها در سری بازی‌های GTA امکان‌پذیر بود، اکنون در فار کرای هم اتفاق افتاده است. مهم‌تر از آن، شما می‌توانید هواپیما را به مینی‌گانزها مجهز کنید که در فیلم هم تاکید زیادی بر این موضوع دارد. و در نهایت با هواپیمای خود به جنگ‌های هوایی بروید!

سایر وسایل نقلیه، اتوموبیل‌های بزرگ، تریلی و تراکتورها هستند! تا جایی هم که می‌دانیم، خبری از اتوموبیل‌های تندرو و معمولی در بازی نیست. بد نیست اشاره کنیم که از فارکرای ۱ تا فار کرای کنونی، با با بیشترین تنوع سلاحی که تا به‌حال دیده‌ایم روبه‌رو هستیم! انواع و اقسام سلاح‌ها در بازی وجود دارد. قابلیت دیگر بازی که اصلا قابل درک نیست، همان قابلیت فار کرای پرایمال می‌باشد که در آن شما می‌توانستید با حیوانات ارتباط برقرار کنید و حتی با صدا کردن آن‌ها به جنگ دشمنان بروید. هنوز نمی‌دانیم در فار کرای مدرن این چگونه امکان دارد؟

در یکی از فیلم‌ها، شخصیت اصلی به سگش دستور داد تا AK-47 را برایش بیآورد که اشاره به همین قابلیت دارد. خوشبختانه یکی از بهترین اخبار حال حاضر، بازگشت Co-op است که شما می‌توانید داستان را هم با دوستان خود به اتمام برسانید! جالب است که بدانید در داستان، شما قادر به انتخاب هستید و نتایج کارتان را هم بلافاصله مشاهده می‌کنید! ما با چیزی مانند اساسین ۴ روبه‌رو هستیم. شما می‌توانید متحدان را استخدام کنید و با آن‌ها به یک جنگ پر کشتار بروید! و حتی مانند اساسین ۴ از دشمن اسیر بگیرید و استخدام کنید (هرچند فیلم و اطلاعات ۱۰۰ درصدی از این موضوع در دسترس نیست).

Far Cry 5

هر کدام از متحدین شما، دارای سلاح‌های ویژه هستند و شما قادر هستید از سه نفر آن‌ها استفاده کنید. فعالیت‌های جانبی هم لذت را دو برابر کرده‌اند! ماهی‌گیری و سفر به مناطق، در کنار پرواز، جزئی از Far Cry 5 هستند.

امشب شما همراه ترنجی بودید تا با Far Cry 5 آشنا شوید! اگر از این مطلب لذت برده‌اید، ما نیز منتظر گفته‌هایتان هستیم. نظراتتان را با ترنجی در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرداد چراغی
کدنویس وب، توسعه‌دهنده اندروید، سرپرست تیم The Future، سرپرست تیم Best Team، سرپرست تیم طنزنامه، نویسنده وب با 3 سال‌ونیم تجربه کار حرفه‌ای، عضویت در تیم‌های مختلف از سال 90، 3 سال‌ونیم کاربر ترنجی، 6 سال کاربر دنیای‌بازی، و از حامیان جناب علی‌اصغر هنرمند. بهترین سال‌های تجربه تکنولوژی، با وب‌سایت نارنجی. ایمیل: mehrchh@yahoo.com آی‌دی تلگرام: Professional_Writer