حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طنزنامه: نوب‌گرایی؛ بحرانی خاموش اما ویرانگر

خب سلام عرض میکنم خدمت بکس گرامی ترنجی منجمله طرفداران برندا، ترولین محترم سایت، افراد بی‌طرف، ترنج‌های نرسیده که متاسفانه خود بنده هم یکی ازشونم. آقا حتما میخواین بپرسین چند وقتی نبودیم کجا بودیم؟ اولا که یه تعطیلی 10 روزه رو تجربه کردیم که البته این مساله مهمی نبود، مساله اصلی تموم شدن سوژه‌های فان بود که تیم تحقیقاتی طنزنامه ترنجی (T.T.T.T) هنوز هم نتونسته 4 تا سوژه پیدا کنه. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

خب میگید چرا؟ آقا ما یه چنتا پست رفتیم از این شرکت‌های فناوری مث اپل و سامسونگ و سونی همه شون تماس گرفتن و بنده رو مورد عنایت خاص و عام قرار دادن.

اشتباه نکنید، فن برندا رو نمیگم اصن، روی صحبتمون با مدیرعاملین گرامیه، بعله متاسفانه از وقتی فهمیدن آیتم طنزنامه ترنجی خوب داره میگیره مث مور و ملخ ریختن سر من، میگید نه؟ پس تصویری از چتای این دوستان گرامی رو نگاه کنید:

چت خودم و داداش تیمی

چت خودم و داداش تیمی، الان یه عده حسود میگن فتوشاپه

 

چت خودم عمو کازو

چت خودم عمو کازو، همچنان الان بازم میگن فتوشاپه

خوب پس فهمیدین جریان از چه قراره؟ عارضم خدمتتون که ما اومدیم دل ملتو شاد کنیم، نرسیده تهدیدا شروع شد. هرچند میدونم خیلی‌ها به عمو کازو و داداچ تیمی حق میدین و ما بازم تنها می‌مونیم و این سر کچل ما مورد اصابت مشت‌های ترولین قرار می‌گیره. آقا ناموسا بیخی ولش.

مقدمه:

آقا همینطور که روز به روز داشت میگذشت ما هم سوژه پیدا نکردیم که بهش پیله کنیم، همینطوری هم کله خودمو میخاروندم و مغزم آروغ (Eror) میزد: گشتم نبود، نگرد نیست. خلاصه همینطوری داشتیم پیش میرفتیم تا…….. آقا یادم نبود چقدر کور بودیم که این همه نوب اطراف خودمون رو ندیدیم. البته حقیقتش اینه که ما آخر هفته رو رفتیم بیرون با بر و بکس گرامی که کانتر بزنیم، یه چیزی دیدیم که از شدت فجیع‌ بودنش یکی از کیس‌ها منفجر شد چسبید به سقف (مدیونید فکر کنید کیسش مارک سامسونگ بود). دیدیم که یک نوب تو تیم ترور بود.

خب ما دیدیم عَی بابا این نوب همونیه که تا 4 سال پیش داشتیم مسخرش می‌کردیم الان به جایگاهی بزرگ در عرصه بازی‌های آنلاین علی الخصوص کانتر رسیده. خلاصه بعد از درگیری سنگین کشیدیم بیرون و اون شب بود که به ذهنم رسید چرا نباید نوب‌ها رو سوژه کرد؟ پس سوژه امروز ما درباره نوب‌های مملکت است.

 

خطری فراتر از ترول گرایی به نام #نوبیسم

در پست‌های قبلی طنزنامه اشاراتی داشتیم بر ترول و ترولیسم و مکاتب ترول‌ورزی و ترول‌گری، اما همه چیز به اینجا ختم نخواهد شد، آقا ساده تر بگیم چرا راه دور میریم، نوب همون ترول دنیای بازیهای رایانه‌ایه با این تفاووت که بجای تعصب روی شرکتا، روی خودشون تعصب دارن، البته جدیدا هم شنیده شده بعضیاشون سر شرکتایی مثل EA Games و Ubisoft مثل اپل و سامسونگ جر و بحث دارن.

محدوده سنی نوب‌گرایی در هر فردی نسبت به دیگری متفاووت است، اما محدوده سنی آن بین 11 تا 19 سالگی متغیر است، پس از گذر از 19 سالگی، فرد از نوب‌گرایی پشیمان شده و به رفتار زشت خود در سالیان متوالی گذشته پی خواهد برد. تعداد معدودی پس از گذر از یک ریاضت چند ساله تبدیل به پرو گیمر شده و بقیه بلا استثنا عقده‌ای بار خواهند آمد.

لپ کلام اینکه خطر نوب‌ها از ترول ها به مراتب کمتره، اما تفاووت اصلی اینجاست که دعوای بین گیک و ترولا همیشه هست و همه میبینن کی خوبه و کی بده ولی دعوای بین پرو گیمرها و نوب‌ها طوریه که ملت بعد گذشت چندی فک میکنن نوب‌ها همون پرو گیمرها هستند.

تا یادم نرفته بگم که م.ذ، رئیس تیم تحقیقاتی طنزنامه الان خبر داد گفت علت اصلی ورشکستگی شرکت THQ این بوده که رئیس این شرکت با رفیق ناباب (نوب‌های مفنگی) رفت و آمد داشته. واقعا این خبر هر گیمری رو متعجب می‌کنه، شما چطور؟

اسکایریم

اسکایریم باز هم حماسه آفرید، ناموسا اون طراح نگفته به خودش گیمرا این اژها رو ببین چی میگن؟ شما چی؟ تا حالا تو اسکایریم اژدهای ورزشی (Sport Dragon) دیده بودید؟

 

آیا می‌دانستید…؟

طبق یه سری تحقیقات آمارگیری‌ای که داشتیم فهمیدیم که نوب‌ها هرکدوم طرفدار چه سیستمی هستن؟ بر اساس آمار به دست اومده حدود 56 درصد نوب‌ها طرفدار PC هستن، 30 درصد هم طرفدار PS و 14 درصد هم طرفدار Xbox هستند. به نمودار زیر نگاهی بیندازید.

طرفدارن سیستم عامل‌ها

طرفداران سیستم و کنسول‌های مختلف

این آمار وقتی واقعیتش تایید میشه که بهتون بگم میزان کیبوردهای شکسته در سال دقیقا 56 درصد از میزان کل خرید کیبوردهاست، یعنی میشه حدس زد که نوب‌ها وسط گیم کیبورد میشکنن.

 خب حالا بریم یه نگاهی کوتاه داشته باشیم بر زندگی‌نامه این موجود نسبتا شرور، تاریخ تولد اولین نوب در جهان هنوز دقیقا معلوم نیست، یه عده‌ از باستان شناسان اولین حضور نوب‌ها رو در زمان انسان‌های نخستین میدونن، طبق جدیدترین کشفیات تیم تحقیقاتی طنزنامه، نوب و ترول هر دو برادر بوده و پسران یک پدر هستند.

نوب در کوچکی عاشق گیم بود و به همین دلیل مکتب خود را در زمینه گیم به راه انداخت، مکتب فکری نوبیسم با تکیه بر خود پرفشنال پنداری و مثبت جلوه دادن جوگیری در حین انجام بازی، مکتبی مستحکم و منسجم بنا نمود که پس از افول مکتب ترولیسم و ظهور مکتب نئو ترولیسم هنوز هم بسیار قوی و قدرتمند در صحنه حضور دارد (فکر نکنید خودمون خواستیم).

نوب در جوانی کتاب‌های بسیاری درباره اهمیت نوب بودن و پرورش نوب‌های بهتر در جامعه نوشت، از نظر وی یک نوب واقعی باید طوری رفتار کند که کسی نفهمد او نوب است بلکه همه بگن واوو رشید پرو اومدش) _ (آقا، این رشید خودش قضیه داره فعلا عروسی برامون نگیرید من میگم قضیه چیه).

کتاب “من یک نوب هستم” که در واقع شرح زندگی یک نوب بدبخت است و پس از تلاش‌های فراوان تبدیل به یک پرو گیمر می‌شود، نشان از این دارد که نوب‌ها هرگز از نوب بودن خود خوشحال نیستند و دوست دارند آن‌ها هم روزی پرو گیمر شوند.

نوب یه جمله معروفی داره که میگه: این راند هرکی باخت حساب میکنه (اون روز پدرش بهش پول نداده بود، بدین ترتیب این شد یه اِلمان فکری در نوب‌های وطنی). متاسفانه بسیاری از گیمرهای پرو نیز بدین شکل پیش می‌روند که در اینجا باید بهشون گفت وات د فاز؟

نوبیا

نوبیا؛ اسمارتفونی برای تمامی نوب‌های جهان

پس از شکست مکتب ترولیسم (به دلیل عقاید افراطی)، برادر ترول، یعنی نوب کبیر در کمتر از یک سال دست به ساخت شرکتی در زمینه ساخت گوشی به اسم نوبیا (Nubia) زد و بدین ترتیب این شرکت طولی نکشید که با عرضه محصولات خوش قیمت (در واقع بنجل) برای خود اسم و رسمی به پا کرد.

 

نوبیا

بجای داشتن یک آیفون، یک نوبیا بخرید، با همان طراحی و البته 2 میلیون 800 هزار تومن ارزان‌تر از آیفون

بعد از این ماجرا وی اولین دانشکده تخصصی در زمینه پرورش نوب‌های وطنی را تشکیل داد و در سطح جهانی به مقامی شاخ و تو چشم برو رسید. دانشکده تخصصی وی اکنون بیش از 5000 هزار دانشجو را پذیرا است. دراین دانشکده بخشی همچون زندان وجود دارد که گیمرهای پرو در آنجا جهت تحقیق و بررسی بیشتر نگه‌داری می‌شوند (خدا رحم کنه:).

بسیاری به اشتباه گمان می‌کنند که تعریف درست نوب و نوب بودن، در واقع به دلیل شکل خاص رفتاری نوب‌هاست، که در اینجا لازم است با گفتن یک شِت جانانه بگوئیم که عزیز من کجا رفتی؟کجا میری؟ نوب بودن یک معنی داره و اون هم یعنی خود پرو پنداری، ینی شما در هر صورت فک کن در مبحث گیم خیلی شاخ تشرییف داری و کسی رقیبت نیست و هر وقت هم شکست خوردی بگو طرف کد تقلب زده.

بزرگترین اتفاق یک قرن اخیر پیدا کردن ردی از نوب‌ها در غار انسان‌های نخستین است. به تصویر زیر توجه کنید:

نقاشی‌هایی از اسنان‌های نخستین

نقاشی‌هایی از انسان‌های نخستین؛ آدم یاد Far Cry Primal میوفته ناموسا

 

و نگاهی هم به تصویر زیر که نقاشی دسته PS4 در غارهای دور افتاده توسط انسان‌های نخستین هستش داشته باشیم:

نقاشی‌هایی از اسنان‌های نخستین

نقاشی‌هایی از انسان‌های نخستین؛ خوش به حالشون اون زمان PS4 داشتن 😐

 

 

آقا ما اصولا دو دسته گیمر داریم، پرفشنال گیمر و خالیفشنال گیمر، خالیفشنال در واقع همان نوب‌های وطنی هستن که در جدیدترین دسته‌بندی در کنار گیمرهای پرو قرار گرفتن (شما بهشون نگید ولی خودشون خیلی خوشحالن از این بابت).

آقا شما هنوز درک نکردید که این نوب‌های مملکت چه نامردای خبیثی هستن. حق هرچی پرفشنال گیمر بیچاره روی کره زمین هست رو میخورن و یه دیسک GTA-V هم روش.

اینا با تبلیغ و بزرگنمایی جای گیمرهای پرو نشستن و الان بسیاری از افرادی که شما میبینی خیلی شاخ تشریف دارن و همه فک میکنن اینا گیمر پرو هستن در واقع اینا یه مشت نوب بدبخت هستن که تا هفته پیش مخوف‌ترین دستگاه بازی که می‌شناختن سگا و میکرو بود و مخوف‌ترین شخصیتی که میشناختن عمو ماریو بود.

بله عزیز من، میگن از آن نترس که های و هوی دارد، از آن بترس که در ظاهر گیمر پور ولی در باطن بیشترین اطلاعاتی که از بازی داره تعداد مراحل بازی قارچ خوره، حقیقت امر اینه که الان با مساله‌ای روبرو هستیم که اگه جدی گرفته نشه متاسفانه باید بگم نسل گیمرهای پرو منقرض میشه برای همیشه.

 

بهترین متدهای تشخیص نوب از پرو گیمر

خب دوستانی هستن که قطعا از ما می‌پرسن چطوری یه نوب رو از یه پرو گیمر تشخیص بدیم؟ شما بری بگردی تو بقیه سایتا یه روش‌هایی گفتن که البته بد نیستا، ولی میدونی چیه؟ این روشا صرفا واسه وقتی خوبه که طرف گیم میزنه. ما خودمون در اینجا قصد داریم علاوه بر زمان گیم، رمانایی که یه نوب بازی نمیکنه رو هم بگیم تا شما تشخیص بدی طرف پرو گیمره یا نوب؟

اول از بازی‌های ورزشی شروع کنیم، در FIFA و PES نوب‌ها معمولا بازی رو گزارش میکنن، ینی شما فک کن گزارش دو زبانه،اینطوری: (حالا مسی میره جلو خودش میره جلو، پاس میده، یه یک دو موفق و تک به تک با دروازه بان، او نه خدای من گل نشد عجب موقعیتی). آره اینجوری، پس اگه یه وقت دیدین یه نفر داره وسط گیم فوتبال گزارش میکنه بی‌شک بدونین یه نوب خل و چله.

همچنین باید بگیم یکی از بارزترین و شایع‌ترین نشانه‌های نوب بودن اینه که موقع پنالتی زدن طرف میاد دسته گیم رو میذاره زیر خودش یا معمولا با رون دسته رو می‌پوشونه (اکثر نوب‌ها معتقدن این یه روش برای حفظ امنیت تکنیک و تاکتیک‌های فوتباله و درجه امنیتیش هم با Face ID اپل برابری می‌کنه).

در بازی Tekken و Mortal Kombat وقتی طرف داره مشت میزنه، همزمان با مشت زدن صدای مشت در میاره، نکته جالب اینجاست که وقتی داره با پا ضربه میزنه بازم صدای مشت رو تکرار میکنه، خواستم بگم بابا سر به سر اینا نذارید خودتون که می‌بینید وضعیت رو.

و اما در بازی‌های استراتژیک، نوب‌ها در بازی‌های استراتژیک مدام در حال حرف زدن با سربازان خود هستند، مثلا طرف داره men of war میزنه بعد از پشت سیستم داد میزنه پس این نیروهای کمکی کجاااااااااان؟ ما زیر آتش شدید دشمن هستییییییم.

یا مثلا اول بازی که استارت میزنن مث یه فرمانده میگه: خب بچه‌ها امروز یه عملیات سنگین داریم، چیزی که منو خوشحال میکنه اینه که امشب دور هم شام بزنیم و من روی عملیات‌های بعدی روی تک‌تک شما حساب باز کردم (این مورد توسط تیم تحقیقاتی طنزنامه کشف شده).

در بازی‌هایی مث کانتر استرایک، نوب‌های گرامی خودشون میگن هیشکی از در B نیاد، ولی وقتی از در A میری میبین اصن اینجا پشه پر نمیزنه، تو گیم نت قدیما وقتی سرور میشدن با رمز ضد ضربه دهن بقیه رو سرویس میکردن چون هرچی میزدی تو کله‌اش خون که ازش کم نمیشد هیچی، بجای ریختن خون جرقه میزد کله‌اش.

قیافه یه نوب بعد از اینکه میفهمه جلوت هیچ کاری نمیتونه بکنه

قیافه یه نوب بعد از اینکه میفهمه جلوت هیچ کاری نمیتونه بکنه……

در برابر گروه NAVI که از مردان نیک روزگار در زمینه کانتر استرایک هستن، نوب‌ها یه گروه درست کردن به اسم NOBI . نوب‌ها معمولا در بازی از Smoke Grenade زیاد استفاده میکنن، به طوری که از بس میرن رو مخت خودت اون راند رو واگذار میکنی.

در بازی‌های سبک ریسینگ و اتومبیل‌رانی، نوب‌ها شروع به تقلید صدای ماشین میکنن ینی وقتی در حال حرکتن میگن، غام غام؛غااااااااااااام غام،ایژژژژژژژژژژ (نعره ترمز)؛ غام غم غااااااااااااااااااااام غااااااااااااااااااااااام غاااااااااام غام غام، و بدین ترتیب، ای سگ تو روحشون گلوم گرفت اینا چطور پنج  (دور) lap تمام غام غام میکنن گلوشون پاره نمیشه؟

پیام بازرگانی

اسپایدرمن

به گفته سخنگوی طنزنامه، حوالی ساعت 8، مرد عنکبوتی بچش رو گم کرده، این آخرین تصویر از فرزند مفقود شده اون بنده خداست، اگه دیدین خبرمون کنید

خب دوستان اینا فقط حالتی بود که گفتیم فقط وقتی گیم بزنن میشه فهمید طرف پرو گیمره یا نوب؟ اما الان میخوایم به شما نشون بدیم در عالم خارج از گیم زدن چطور میشه فهمید کسی نوب هستش یا پرو گیمر؟

خب عارضم خدمتتون که بعله، کسایی که اساسینز کرید زیاد بازی کرده باشن همیشه زمستون با یه سویشرت سفید و قرمز میان بیرون، معمولا هم با کاغذ لوله شده میان Hideen Blade میسازن و میذارن جلوی مچ دستشون از زیر آستین، (اولین باری که این صحنه رو توسط یکی از دوستان نوب دیدم قصد داشتم خودمو از بالای مدرسه پرت کنم پایین :(.

نوب‌ها معمولا درباره گیم زیاد حرف میزنن ینی به حدی که خودت از بودن اونجا پشیمون میشی، چطور؟ مثلا از یه پرو گیمر میپرسی داداش  FAR CRY چجور بازی‌ای هستش؟ میگه که یه بازی اکشنه در مورد یه بنده خدا تو یه جزیره که اول ترسوئه بعدا میشه آدم شجاعی، ولی همین سوالو از یه نوب بپرسی چی میگه؟ میگه وای اینقدر قشنگه که نگو مثلا ببین با کمان میزنی بهشون هیشکی نمیفهمه و قیافه طرف که سوال پرسیده از 🙂 به  :||||||||||||||||||||  تبدیل میشه.

ینی ناموسا آدمو از سوال پرسیدن هم پشیمون میکنن، به قول یه بنده خدایی، خدایا این چیه خلق کردی؟ و من در جواب میگم که نوب‌ها عذاب اشتباهات گذشته ما گیمرها هستند.

از دیگر راه‌های پی بردن به ذات پرو یا نوب بودن یه گیمرها اینه که زوم کنید روشون ببینید وسط بحث میخوان هرچیزی رو به گیم ربط بدن یا نه؟ مثلا صبحونه دارین نون و پنیر میخورین، اگه گفت راستی ممد میدونی تو بازی ولفنشتاین میشه نون بخوری، شک نکنید یکی از اون نوب‌های حرفه‌ایه.

یه راه دیگه هم هست برای تشخیص نوب‌ها، وقتی میرن اینترنت یه صفحه باز میکنن دنبال کاسپلی شخصیت ویچر میگردن، یه سری دیگه از همین نوب‌ها هستن که وقتی لیان اس کندی تو اویل رو اولین بار دیدن سریع رفتن مدل موی اون بدبختو تقلید کردن.

کاسپلی ویچر

کاسپلی ویچر، از علایق نوب‌ها

 

ینی در کل بگم این نوب‌ها یه کاری با آدم میکنن که دوست داری زامبی گازت بگیره ولی یه دقیقه با اینا هم صحبت نشی بس که اینا میرن روی مخت.

یکی از دوستان ازم پرسید چطور بفهمیم یه بچه در آینده نوب میشه یا پرو گیمر؟ خب عزیزم خیلی سادست این، شما یه هفته زوم کن روی بچه، دقیق زیر نظرت باشه ببین سرگرمی و فعالیتش چجوریه؟

اگه دیدی که تیکه چوب برمیداره تفنگ بازی میکنه یا یه پتو میزنه رو سر و بدنش و تو خونه خیلی آروم میچرخه بدون که تو بازی‌های اکشن نوب خیلی خوبی میشه مخصوصا بازی‌هایی که تک تیرانداز باشی، اگه تو فوتبال گل کوچیک دیدی وسط بازی داره گزارش میکنه بدون در آینده تو PES و FIFA دستی بر آتش داره و به همین منوال ببینید بچه چه رفتاری از خودش درز میده.

 

پیام بازرگانی

به این فقط باید گفت ژوووووووووم، د لامصب آخه تو خشکی اونم تو آسمون داری شنا میکنی؟

به این فقط باید گفت ژوووووووون، وقتی Dragonborn توی اسکایریم زیاد سوپرمن میبینه همین میشه دیگه

چگونه نوب نباشیم؟

داداچیا، اصولا نوب بودن و نوب نشدن، بسیار بسیار سخت‌تر و مشکل‌تر از تشخیص دادن یه نوب از پرو گیمر هستش، پس چیکار کنیم که نه نوب باشیم و نه نوب بشیم؟

اولین قدم اینه که باید یک سری اصلاحات شخصیتی بدین، چطوری؟ شما باید بفهمید تو چه زمینه‌ای از گیم‌ها علاقه‌مند هستید، به فرض عاشق PES  و FIFA هستید؟ وقتی گل زدین از سر جاتون بلند نشید روی هوا، یا داد و هوار راه نندازید، خیلی آروم و بی صدا کات سین و خوشحالی بازیکن رو بعد از گلی که زده اسکیپ کنید و سریع برید ادامه بازی رو بچسبید.

اگه تو فاز کانتر هستید هیچوقت استارت رو با پول 16000 نزنید، این مورد از بارزترین نشانه‌های نوب بودن و اتفاقا ترسو بودن هستش، وقتتون رو با بمب گذاشتن هدر ندید، یه راست برید سراغ پلیسا و پوست از کله‌شون بکنید، چرا؟ وقتی بمب کار نمی‌ذارید بقیه میفهمن که باو این آدم اینقدر حرفه‌ایه که میدونه کسی بکشتش.

وقتی یک نوب میخواد یکمی تنوع بده به محیط ولیکن.......

وقتی یک نوب میخواد یکمی تنوع بده به محیط ولیکن…….

اگر هم پلیس بودید از اون لوازم خنثی سازی بمب خرید نکنید بذارید با دست بمب خنثی بشه تا طرف که بمب گذاشته از خجالت آب بشه و کلا بره تو زمین.

توی TEKKEN وقتی زدین به فرض حریف افتاد روی زمین، از خودتون مردانگی نشون بدین و تا وقتی بلند نشده لگد پرانی نکنید تا طرف بگه باو چقدر این نوبه که میترسه شکست بخوره.

ماریو و تکن

اینم یکی از همون کارای فان نوب‌های خودمونه.

اگه می‌خواید کسی فکر نکنه شما نوب هستید از این تی شرتایی که لوگو  شخصیت گیم زدن نخرید ناموسا، همون بیو اینستاگرام کافیه تا کسی بفهمه شما گیمر هستید (هرکی بیو منو ببینه اولین چیزی که میاد به ذهنش فکر میکنه من کشاورزم). همواره به دوست شکست خورده خودتون تعارف کنید که بذار من حساب می‌کنم داداش این کارا چیه و از این دست حرفای قلمبه ثلمبه.

این هم اضافه کنیم که از ویژگی‌های یک پرو گیمر واقعی، سر به زیر بودنه، البته نه اون سر به زیری که شما فکر می‌کنید، سر به زیر یعنی اینکه تو گیم نت هیچوقت قپی نیای، جرو بحث با کسی نداشته باشی، کسی رو تهدید به شکست نکنی و همیشه سعی کنی موقع برنده شدن جو گیر نشی

مورد بعدی یه چیزی هست که البته هنوز از صحت و سقم ماجراش خبردار نشدیم، اینکه میگن واسه کنسول‌تون کاور نخرید. به نظر میاد اینم یه رفتار فان از نوب‌های وطنی ماست.

آقا دیگه چی بگم؟ تا می‌تونید از خودتون فردین بازی نشون بدین، در حدی که طرف فکر نکنه، بلکه باور کنه که روح فردین رفته تو وجودتون. سوالی که الان پیش میاد اینه که قرض دادن کابل AUX به دوستمون از نشانه‌های نوب بودنه یا پرو گیمر بودن؟ اولا عزیز من قرار نیست هرچیزی رو نشانه نوب یا پرو بودن بدونیم، در ثانی مگه مغز خر خوردی که کابل AUX خودتو بدی رفیقت؟ کابل AUX ناموس یه کنسوله چطور بدین دست یکی دیگه؟؟؟؟؟

من به شخصه 30 ثانیه گیم در سال رو ترجیح میدم به داشتن رفیقای قرض بگیر و پر روی بی ادب. ناموسا من هرچی فکر می‌کنم دارم به این باور می‎‌رسم که بیماری نوب‌شدن واگیرداره، خلاصه دیگه اینقدر ما رو اذیت نکنید.

 

و در ادامه

گرچه ترول‌ها دارای دسته‌بندی و پیچیدگی‌های خاصی بودند اما این مساله اصلا و ابدا در مورد نوب‌ها صدق نمی‌کنه، نوب‌ها تنها یک دسته هستند و اسمشون هم فقط نوب هست، همشون خود پرو پندار و البته پر رو به حدی که روی هرچی موجوده کم می‌کنن به جز سه دسته، یکی ترول‌ها، یکی دیگه گودزیلاها و در آخر دهه هشتادی‌ها.

در نمودار زیر میزان خطرات هر دسته از آدما نوشته شده تا درک بهتری از میزان قدرت و توان تخریب هر شخصی داشته باشیم.

نمودار مقایسه‌ای

نمودار مقایسه‌ای؛ ترول‌ها همچنان پیشتاز

 

خب همونطور که دیدید، ترول‌ها با اختلاف زیادی در بالاترین قسمت نمودار هستند، مقام دوم البته می‌رسه به گودزیلاها (بچه مچه‌های تخریب‌چی) و دهه هشتادی‌ها در مقام سوم جا خوش کرده و در نهایت مقام چهارم در نمودار میرسه به نوب‌ها، همونطور که قبلا گفتیم نوب‌ها موجودات کم خطری هستند و اثر تخریبی اونها صرفا در نابود شدن حق گیمرهای پرو هستش که متاسفانه از طرف هیچ سازمان جهانی مدافع حقوق گیمرها برای این مشکل، چاره اندیشیده نشده.

در این پست سعی شد تا نگاهی داشته باشیم بر نوب‌ها، طرز فکر، رفتار و کردار آن‌ها و همچنین راه‌های پیشنهادی برای نوب نشدن نیز به عنوان اشانتیون در کنار این پست به کاربران عزیز آموزش داده شد.

نظر شما چیه؟ با توجه به تفاسیری که داشتیم آیا شما یک نوب هستد یا یک پرو گیمر؟ نظرات خودتونو بندازید توی صندوق صدقات، عه نه منظورم صندوق نظرات بود، ببخشید.

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

مثل همیشه عالی. کلی خندیدم ?

علی شیخ زاده

نوبیا ??????

msd

سلاااااااام
آقا عاااااالی. فوق العاده. خیییییلی خندیدما ینی!!!.
دم شما گرم.
از صب ک بیدار شدم درگیر کارای زندگی بودم اصن حال نداشتم، خسته و مونده اومدم دیدم (بقول خودتون!!) عه؛ !!! برو بچه ها مطلب طنز گذاشتن.
خوندم این مطلبو ها ؛ ترکونیده شدم یعنی !!!
خدا خیرتون بده واقعاً…
مخلصیییییم…

Mortazavi

خسته نباشید مطلب جالبی کاملاً مشخص بود سوژه نداشتید و خنده دار نبود حداقل برای من، شایدم دهه شصتی بودن باعث شده با این اصطلاحات درگیر نباشم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان