حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محققان در حال تلاش برای تبدیل مودم وای فای به یک دوربین مخوف هستند!

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، ترنجی

احتمالا تا به حال  به مودم معمولی خود به چشم بی آزار ترین وسیله الکترونیکی نگاه می کردید. اما مودم وای فای شما احتمالا به صورت منفعلانه ای در گوشه ای از اتاق شما ننشسته(!) است. و علاوه بر اینکه برای خودش پرتو های نامرئی ( و اینترنت ) منتشر می‌کند کارهای دیگری نیز به صورت پنهانی انجام می‌دهد. و احتمالا  همزمان با انتشار امواج اینترنت، نوری که منتشر می‌کند از تمامی وسایلی که از آنها می‌گذرد یا آنها را دور می‌زند نیز اطلاعاتی را جمع آوری می‌کند و در اصل تصویری هولوگرافیک از اتاق را برای افراد مخوفی ( ! ) می‌فرستد

مطابق با اطلاعات منتشر شده در جامعه فیزیکدانان آمریکایی، محققان قبلا برای ایجاد تصویر از سیگنال های وای فای تلاش کرده اند اما نه با مودم تجاری جدید. این دقیقا همان چیزی است که محققان دانشگاه صنعتی مونیخ موفق شده اند،  از یک اتاق بوسیله یک مودم معمولی وای فای دستکاری نشده تصویربرداری کنند.

در آزمایشی بین مودم و یک آنتن متحرک یک صلیب قرار داده شد ، همچنین یک آنتن در سمت دیگر نیز برای کمک به محاسبات ریاضی قرار گرفت  آنتن پرتو های منعکس شده از سطوح مختلف را مستقیما جمع آوری می‌کند. بعد از پردازش اطلاعات، در تصویری که ساخته شده روتر یک نقطه بسیار روشن است و صلیب هم به مانند یک سایه در تصویر تشکیل شده.مطابق با تحقیقی که در نشریه این هفته Physical Review Letters منتشر شده؛  گرفتن  تصویر سه بعدی با این وضوح  به تصاویر مختلف از زوایا وفواصل مختلف نیاز دارد.

مهندس الکترونیک کارل وودبریج از دانشگاه کالج لندن : این متد چندین اشکال دارد؛ سرعت آن کم است و تنها در یک محدوده مخروطی نور مودم تصاویر واضح هستند و در خارج آن تصاویر تار هستند. این مشکلات با تعداد بیشتری آنتن حل خواهد شد. این سیستم برای اهداف تصویر برداری داخلی خاص استفاده خواهد شد. وودبریج حتی برای اطمینان از سیستم تصویر برداری پیشنهاد داد که تعدادی از آنتن ها را در کوادکوپتر نصب کنند تا سیگنال های جمع آوری شده توسط مودم توسط این آنتن ها جذب شود و فرایند دزدی اطلاعات (!) به خوبی صورت بگیرد.

اما محققان اشاره کردند که این تحقیق باید نگرانی زیادی را در خواننده ایجاد کند. حتی ارتباطاتی که رمزگذاری شده اند نیز می ‌تواند تصاویر ۳ بعدی از محیط اطراف مودم را مخابره کند.به نظر می‌رسد که با حقیقتی آشنا شدیم که  گویا به سادگی توسط یک مودم وای فای در فضای خصوصی خانه خودمان  اطلاعات حساس ما مخابره خواهد شد.

هیچکس در امان نیست.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

بابا اینا کین دیگه .چ مخی دارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی