حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در حال کار بر روی چیپ های گرافیکی خودش برای آیفون‌های اینده است

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

شرکت طراح چیپ بریتانیایی Imagination Technologies پس از اینکه اپل اعلام کرد از فنّاوری این کمپانی دیگر استفاده نخواهد کرد، حدود ۷۰ درصد سقوط کرد. برای اطلاعات بیشتر با ترنجی همراه باشید! 

خبر امروز پس از اعلام رسمی شرکت بریتانیایی جهانی شد که گفته است اهالی کوپرتینو در حال کم کردن تکیه خود به فنّاوری شرکت Imagination است و در حال کار بر روی طرح گرافیکی جدا و مستقل است تا محصولان خود را کنترل کند.
اتفاقات اخیر کاملاً برای این شرکت ناخوشایند است چون حدود ۵۰ درصد از درآمد شرکت از طرف اپل است، همچنین کوپرتینو از ۲۰۰۸ یکی از سرمایه‌گذاران کلیدی و یکی از بزرگ‌ترین سهام‌داران این شرکت است. این غول تکنولوژی حتی سال پیش قصد خرید Imagination را داشت ولی درنهایت منصرف شد.
طبق گزارش، تیم کوک و شرکتش در ۱۵ تا ۲۴ ماه آینده، دیگر از محصولات شرکت Imagination استفاده نخواهد کرد که یعنی، ممکن است اوایل ۲۰۱۸ آیفونی با چیپ ستی که تماماً توسط اپل طراحی‌شده ببینیم. البته بریتانیایی‌ها شک دارند که اهالی کوپرتینو بتوانند واقعاً بدون نقض قوانین و حق استفاده از پتنت ها، یک چیپ گرافیکی بسازند.

اپل هنوز هیچ مدرکی برای اثبات اظهارات خود مبنی بر لازم نبودن تکنولوژی این شرکت منتشر نکرده. البته بریتانیایی‌ها درخواست مدرک کرده‌اند ولی اپل از این کار سرباز زد. Imagination اعتقاد دارد که طراحی یک چیپ گرافیکی کاملاً جدید و از پایه، اگر بدون زیر پا گذاشتن حق و حقوق این شرکت باشد برای اپل بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

احتمالاً اظهارات شرکت Imagination خبر از مشکلات و اختلاف‌ها و شکایات پیرامون پتنت ها بین دو کمپانی می‌دهد. به هر حال این شرکت کاملاً در حال فروپاشی است – ارزش این شرکت ابتدا چیزی حدود ۹۵۶ میلیون دلار بود و بعد این خبر به چیزی کمتر از ۳۱۲٫۴۵ میلیون دلار رسیده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی