حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیسبوک به پشتیبانی از نرم‌افزار پیام‌رسان خود در ویندوز و ویندوزفون قدیمی پایان می‌دهد

ویندوز ۱۰ موبایل جدیدترین و بزرگ‌ترین سیستم عامل موبایلی است که تاکنون شرکت مایکروسافت ابداع کرده است و از جمله قابلیت‌های این سیستم عامل می‌توان از به روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امکاناتی که از این رهگذر ایجاد می‌شود نام برد.

سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل ابداع شد تا پلی باشد برای شکاف موجود میان گوشی‌ هوشمند و کامپیوتر آن هم با قابلیت‌های جالبی که به عنوان نمونه باید روی ابزار جانبی کانتینیوم و Universal Windows Apps انگشت گذاشت.

با این همه، پیش از پیدایش ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ موبایل سیستم عامل ویندوزفون ۸٫۱ یکه‌تاز این عرصه بود که از نظر تئوری ماموریت داشت تا کار ناتمام پیشینیان خود را به انجام برساند اما از بخت بد کم آورد و به ناچار ویندوز ۱۰ آمد و جای او را گرفت.

شرکت مایکروسافت تلاش بسیاری کرده است تا کاربران را به سمت و سوی استفاده از سیستم عامل جدید سوق دهد و انصاف باید داد که هیچ دلیل و توجیهی برای مهاجرت نکردن به ویندوز ۱۰ وجود ندارد و یا اگر وجود دارد به نظر نمی‌رسد پذیرفتنی باشد.

سیستم عامل ویندوزفون ۸٫۱ بسیاری از به روزرسانی‌ها را دریافت نکرده است که شاید شمار آنها به میلیون‌ها برسد و این در حالی است که ویندوز ۱۰ موبایل با جهش‌ها و پرش‌هایی که داشته فرسنگ‌ها با سیستم عامل ویندوزفون ۸٫۱ فاصله گرفته است. بنابراین معلوم نیست که چرا تعداد کاربرانی که راضی و حاضر به ارتقا شده‌اند چشمگیر نیستند و هنوز که هنوز است تعدادی به سیستم عامل قدیمی ویندوزفون ۸٫۱ دل بسته‌اند و از آن جدا نمی‌شوند!؟ اما شاید اگر تغییر بزرگ دیگری اتفاق بیفتد همین شمار باقی مانده نیز عاقبت روزی دل از وادی کم قابلیت این پلتفرم بکنند.

در این گیر و دار خبر جدید این است که پاره‌ای از کاربران اپلیکیشن مسنجر فیسبوک ایمیلی دریافت کرده‌اند مبنی بر این که در آخر ماه مارس (۱۱ فروردین) فیسبوک به پشتیبانی خود از پلتفرم قدیمی ویندوزفون پایان می‌دهد و از کاربران خواسته است تا امکان استفاده از مسنجر را در ویندوز ۱۰ موبایل برای خود فراهم کنند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شرکت مایکروسافت نیز از آن سو پشتیبانی خود را از اپلیکیشن اسکایپ در ویندوزفون ۸٫۱ از ابتدای ماه تمام می‌کند. با چنین تصمیم‌هایی انتظار می‌رود که تعداد زیادی از کاربران که کار کردن با دو اپلیکیشن مسنجر فیسبوک و اسکایپ برایشان مهم است مجبور به ترک پلتفرم قدیمی ویندوزفون شوند و در نهایت به ویندوز ۱۰ موبایل مهاجرت کنند.

اکنون اما پرسش این است که آیا چنین تصمیماتی منجر به این نمی‌شود که کاربران ویندوزفون به سیستم عامل موبایل دیگری نقل مکان کنند و آیا بهتر نبود با یک به‌ روزرسانی ساده از وقوع احتمالی چنین عملی جلوگیری می‌شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار