حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رسماً تأیید شد که ال‌جی G6 از اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده خواهد کرد

بسیاری در انتظار رونمایی از پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی G6 در روز ۲۶ فوریه هستند و شایعات پیرامون این دستگاه از یک محصول تکنولوژیک بسیار جالب خبر می‌دهند. ظاهراً شرکت ال‌جی طراحی ماژولاری که در G5 بکار گرفته بود، کنار گذاشته و در G6 به سراغ یک طراحی سنتی‌تر با نمایشگری تقریباً بدون حاشیه رفته است؛ همچنین انتظار داریم که ویژگی‌هایی از جمله دوربین دوگانه و سیستم پرداختی جدید این شرکت نیز در این محصول بکار گرفته شوند، اما تا به امروز یکی از بحث‌برانگیزترین بخش‌های این پرچم‌دار ال‌جی پردازنده‌ی این دستگاه بوده است.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

سامسونگ در حال تولید انبوه چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ برای شرکت کوآلکام است و بر اساس گزارش‌ها، در نتیجه این همکاری چیپست جدید شرکت کوآلکام به‌صورت اختصاصی با گلکسی S8 به بازار عرضه خواهد شد؛ انتظار می‌رود این اتفاق چند هفته پس از آغاز فروش G6 رخ دهد. بسیاری از هواداران ال‌جی امیدوار بودند که این اخبار واقعیت نداشته و ال‌جی G6 نیز با بهره‌گیری از آخرین و جدیدترین چیپست کوآلکام تولید و روانه بازار شود؛ اما باید بگوییم که متأسفانه این اتفاق رخ نخواهد داد و به‌احتمال فراوان همان چیزی که بسیاری از علاقه‌مندان ال‌جی از آن وحشت داشتند اتفاق افتاده و G6 با پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ روانه بازار خواهد شد.

LG-G6-leaked-image

این تأییدیه ظاهراً از طریق تصویری که در نمایشگاه CES 2017 و طی یک ارائه‌ی محرمانه شرکت ال‌جی گرفته شده، به‌دست‌آمده است. اما سؤال اصلی اینجاست که هرچند اسنپدراگون ۸۲۱ یک پردازنده‌ی بسیار قدرتمند است، اما چرا ال‌جی تصمیم گرفته که اصلی‌ترین پرچم‌دار خود برای سال جدید را با پردازنده‌ی سال گذشته وارد بازار کند؟ پاسخ این سؤال بسیار جالب است؛ از آنجایی که سامسونگ توقع فروش بالایی از گلکسی S8 دارد، هر تولیدکننده‌ای که می‌خواهد از اسنپدارگون ۸۳۵ در پرچم‌دارش بهره ببرد باید عرضه محصول خود را تا اواخر ماه مه یا اوایل ماه ژوئن به تأخیر بیاندازد. بنابراین اگر ال‌جی نیز می‌خواست G6 را به اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز کند باید منتظر می‌ماند و دستگاه خود را چند هفته دیرتر از گلکسی S8 راهی بازار می‌کرد. شاید از منظر مشتریان منطقی باشد که چند هفته‌ای بیشتر منتظر بمانند اما G6 به آخرین نسل پردازنده‌های موبایلی مجهز شود، اما از منظر تجاری تصمیم ال‌جی مبنی بر استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ کاملاً هوشمندانه بوده است.

بسیاری از مشتریان چندان دغدغه‌ای در مورد پردازنده‌ی گوشی هوشمند خود ندارند و تنها موردی که برای آنان اهمیت دارد سرعت گوشی در هنگام استفاده از شبکه‌های مجازی است. اسنپدراگون ۸۲۱ همچنان یک پردازنده‌ی قدرتمند محسوب می‌شود و حالا با این تصمیم نه تنها دیگر نیازی نیست که ال‌جی منتظر خارج شدن اسنپدراگون ۸۳۵ از چنگال سامسونگ باشد، بلکه با خیال راحت چند هفته‌ای از رقیب دیرینه‌ی خود پیشی خواهد گرفت. انتظار می‌رود که ال‌جی G6 در تاریخ ۲۶ فوریه رونمایی شده و در ماه مارس فروش خود را آغاز کند، اگر این تاریخ‌ها صحت داشته باشند بدین معنی است که G6 تقریباً ۶ هفته زودتر از گلگسی S8 در بازار کره جنوبی به فروش خواهد رسید.

در تصویر فاش شده‌ی مذکور علاوه بر تأیید استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ در ال‌جی G6، به وجود سنسور تشخیص اثرانگشت در پنل پشتی این دستگاه و همین‌طور مبدل چهارگانه صوتی دیجیتال به آنالوگ (DAC) و مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار نیز در این محصول اشاره شده است. با این همه هرچند که ال‌جی G6 با چیپست کمی ضعیف‌تر از گلکسی S8 تولید می‌شود، اما در عوض به‌اندازه کافی زودتر به بازار عرضه خواهد شد که فرصت خودنمایی داشته باشد.

ال‌جی G6 همچنان یکی از مورد انتظارترین محصولات سال ۲۰۱۷ است و شرکت ال‌جی تلاش دارد تا با این ترفند تجاری از جدی‌ترین رقیب خود در دنیای گوشی‌های ‌هوشمند سبقت گرفته و برخلاف سال گذشته میلادی فروش موفقی را تجربه کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/The-LG-G6-will-officially-be-powered-by-the-Snapdragon-821-processor—not-the-835_id90912″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

چه ۳۵ چه ۲۱٫ خیلی قوین حداقل تا ۳ سال دیگه جواب تمام کارارو میده

pey_nik

فرق اسنپ۸۲۰با۸۲۱فقط در فرکانس کاریش هستش و حتی پردازنده گرافیکی از یه مدل است یعنی ۸۲۱برای دو سال پیشه. اما ۸۳۵یه نسل جدید هستش که از اندازه کوچکتر قدرت بیشتر و مصرف پایین باطری تا ۳۰درصد حکایت داره .از همین حالا باید نقطه ضعف الجی جی۶( که همیشگی هم هست) مصرف باطری اشاره کرد.با این حساب اگه سامسونگ تو S8از یه باطریه ۳۰۰۰هزار استفاده کنه میشه ۴۰۰۰هزار پردازنده۸۲۱

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش