حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خبر بد: عمر باتری گلکسی S7 و S7 edge پس از دریافت به‌روزرسانی اندروید ۷٫۰ نوقا ۱۰% کاهش یافته است

سامسونگ گلکسی S7 و S7 edge دو دستگاه اندرویدی بسیار محبوب در بازار بوده و اکنون در حال به‌روزرسانی به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندورید یعنی اندروید ۷٫۰ نوقا هستند. در کنار بهبودها و ویژگی‌های جدید یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در این آپدیت تازه مورد ارزیابی قرار گیرد عمر باتری این گوشی‌های هوشمند پس از به‌روزرسانی است.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

گلگسی S7 و S7 edge تابه‌حال عمر باتری بسیار خوبی داشته‌اند و حتی با وجود کار سنگین به‌راحتی یک روز کامل پاسخگوی نیاز کاربران هستند؛ به‌ویژه S7 edge که با یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری عمر باتری فوق‌العاده‌ای دارد. اما می‌خواهیم ببینیم که اندروید ۷٫۰ نوقا چه تغییری در عمر باتری این محصولات ایجاد کرده است؟

هردو دستگاه گلکسی S7 و S7 edge مورد ارزیابی قرار گرفتند و انتظار داشتیم که عمر باتری این محصولات با آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل بهبود پیدا کند؛ اما متأسفانه در عمل نتیجه کاملاً برخلاف انتظار ما بود. عمر باتری هردوی این گوشی‌های هوشمند با اندروید ۷٫۰ نوقا حدوداً ۱۰% کاهش یافت. آزمایش‌ها بر روی این دو دستگاه با دقت تمام انجام گرفته و جهت اطمینان از صحت نتایج دو مرتبه تکرار شدند اما تغییری در نتیجه ایجاد نشده و بجای افزایش عمر باتری بعد از دریافت جدیدترین و آخرین آپدیت نرم‌افزاری در خانواده S7 شاهد کاهش محسوس عمر باتری این محصولات بودیم.

باتری‌ها به این روش آزمایش شدند: میزان روشنایی صفحه‌نمایش بر روی ۲۰۰ نیت تنظیم شد که برای فضای داخلی کاملاً مناسب است و سپس تمامی آزمایش‌هایی که به‌طور معمول بر روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌گیرد، در این محصولات نیز انجام گرفت.

پیش از آغاز آزمایش باید اطمینان حاصل می‌کردیم عمر باتری‌های S7 و S7 edge که بیش از یک سال در دفتر ما مورد استفاده قرار گرفته‌اند، کاهش پیدا نکرده باشد؛ به همین منظور تمامی آزمایش‌ها را مجدداً انجام دادیم و تنها یک کاهش بسیار جزئی را شاهد بودیم و این مقدار نیز به‌دقت در نتایج لحاظ گردیده است. بعد از این مرحله به‌روزرسانی نرم‌افزاری آغاز شد و هردو گوشی به اندروید ۷٫۰ نسخه ۳٫۱۸٫۱۴ آپدیت شدند.

تأکید می‌کنیم که نتایج زیر هیچ ارتباطی با طول عمر این گوشی‌ها ندارد

s7-center

گلکسی S7 با اندروید نوقا امتیازی معادل ۶ ساعت عمر باتری را به ثبت رساند؛ این در حالی است که همان گوشی تنها یک روز قبل و با اندروید ۶ مارشملو موفق به کسب امتیاز ۶ ساعت و ۳۷ دقیقه شده بود؛ یعنی پس از به‌روزرسانی ۹٫۴ درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

edge-center

گلکسی S7 edge نیز با اندروید نوقا امتیازی معادل ۶ ساعت و ۳۵ دقیقه عمر باتری را به دست آورد، درحالی‌که همان گوشی روز قبل و با اندروید ۶ مارشملو موفق شد امتیاز ۷ ساعت و ۱۰ دقیقه را به دست آورد و این یعنی پس از به‌روزرسانی به اندروید نوقا عمر باتری دستگاه ۸٫۱ درصد کاهش یافته است.

نتیجه‌گیری

اندروید ۷٫۰ نوقا تغییرات ظاهری اساسی را برای گلکسی S7 و S7 edge به ارمغان آورده و سیستم‌عامل این محصولات روان‌تر، زیباتر و در عملکرد چندگانه نیز سریع‌تر از گذشته شده است؛ همچنین بهبودهای کاملاً جدیدی نیز در رابط کاربری دوربین این دستگاه‌ها ایجاد شده، اما عمر باتری هردوی آن‌ها پس از آپدیت کاهش یافته است.

این نتایج به‌طور قطع ارتباطی با طول عمر این محصولات نداشته و کاملاً به اندروید ۷٫۰ مربوط می‌شوند؛ اما نگران نباشید مشکلات نرم‌افزاری به‌صورت نرم‌افزاری نیز حل می‌شوند. باید منتظر ماند تا سامسونگ با ارائه‌ی آپدیت‌های جدید این ایراد را برطرف کرده و عمر باتری گلکسی S7 و S7 edge را به پیش از به‌روزرسانی بازگرداند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Bad-news-10-worse-battery-life-on-Samsung-Galaxy-S7-and-S7-Edge-after-Android-7.0-Nougat-update_id90859″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fouzhan

آره کاملا منم بعد آپدیت حس کردم اینو یکم باتری عملکردش ضعیف تر شده!

rwgni

با این که رزولوشن رو فول اچ دی تنظیم کردم بازم باتری مث اندروید ۶ نشد
منتظرم اپدیتشم رفع کنه اما فک‌نکنم حالا حالاها بیاد!

ahmad

من اول رام انگلیس رو زدم باتریش فوق العاده خوب شد ولی بعدا رام اماراتو زدم شدیدا افت کرد هر کسی میخواد حتما از رام انگلیس استفاده کنه که باتریش عالی میشه

MOAZEZ

من همین الان با xبراحتی ۷ساعت اسکرین میگیرم. خخخ s7eتازه با اون باتری ۷ساعت اسکرین میده؟ این نشان دهنده بهترین بودن سونی در عمر باتریه

milad.danesh

افرین کار خوبی میکنی تو از گوشیت لذت ببر بزار ما هم زجر بکشیم ?????

MOAZEZ

همینکه هرلحظه میترسی گوشیت منفجر بشه از مردن بدتره

milad.danesh

باشه گلم تو فقط خون خودت رو کثیف نکن اخه چرا خودتو به خاطر یه سری گوشی سامسونگ به دردنخور اذیت میکنی ???????

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش