حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیسبوک به دنبال حل مشکل کلمه‌های عبور فراموش شده است

فیسبوک تصمیم دارد تا برای همیشه مشکل فراموش کردن کلمه عبور را حل کند و به این دردسر پایان بدهد.

به همین دلیل فیسبوک امروز امکان و قابلیت موسوم به GitHub را برای کمک به کاربران ارایه کرد تا با دسترسی به آن کاربر بتواند بدون نیاز به تعریف دوباره کلمه عبور به مواردی که از یاد برده است دستیابی مجدد پیدا کند.

معمولا بازیابی کلمه عبور فراموش شده مستلزم این است که کاربر به پرسش‌های امنیتی پاسخ دهد و در این ضمن گاهی کاربر فراموش می‌کند که به فلان پرسش چه پاسخی داده است و یا در حالت دیگر باید ایمیل خود یا پیام متنی را ارسال کند که شخصی و رمزگذاری شده‌اند.

از همه این‌ها بدتر، اگر کاربری به ایمیل حساب کاربری کسی دسترسی داشته باشد با درخواست بازیابی کلمه عبور این ایمیل اغلب این امکان را پیدا می‌کند تا به دیگر حساب‌های کاربری دستبرد بزند.

برد هیل، از مهندسان فیسبوک، در این باره نوشته است:

«ما به چیز بهتری نیاز داریم؛ به روشی که دسترسی را بهبودی بدهد آن هم با استفاده از هویت‌ها و خدمات مورد اعتماد بدون توجه به این که آن‌ها مرتبط با نشانی ایمیل یا شماره تلفن باشند. این فرآیند باید آسان، ساده و در عین حال ایمن و همچنین حافظ حریم خصوصی کاربر باشد.»

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.androidauthority.com/facebook-forgotten-passwords-solution-746335/”]androidauthority[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار