حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت چه حیله جنگی در پشت پتنت موبایل ـ تبلت تاشو پنهان کرده است؟

به تازگی شاهد گزارشی بودیم که می‌گفت مایکروسافت پتنت جدیدی برای نوعی دستگاه تبدیل شونده از موبایل به تبلت به ثبت رسانده است و این دستگاه که در مقوله و دسته فبلت‌ها جا می‌گیرد مجهز به لولاهای مخصوصی برای فرآیند تبدیل شدن است.

در پتنت به ثبت رسیده مایکروسافت توضیح داده شده است که لولا چه نقشی در تولید دستگاه انعطاف‌پذیر دارد و علاوه بر آن نشان داده‌‌اند که ساختار این لولا تا چه اندازه در ایجاد دو دستگاه مجزا نقش اساسی را بازی می‌کند. همه اینها خوب است و تا این جای کار به کسی توهینی نشده است اما…!؟

همه این جزییات به کنار، آدم وقتی به یاد تراژدی لومیا می‌افتد به کل از تولید سخت‌افزار با سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل ناامید می‌شود. حالا فکر کنید که چرا مایکروسافت هنور و همچنان در حال توسعه ویندوز ۱۰ موبایل است در حالی که بخش تولید سخت‌افزاری آن را متوقف کرده است؟ تمام این اتفاقات در صورتی رخ داد که لومیا عمده‌ترین و مهمترین مسؤولیت را در ویندوز ۱۰ موبایل بر عهده داشت. درست است که تا دل‌تان بخواهد OEM یا همان تولید کننده تجهیزات اصلی پیدا می‌شود اما هنوز همه نگاه‌ها متوجه مایکروسافت است.

موارد دیگری که در این زمینه قابل طرح است این که همین چند وقت پیش ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، در گفت‌وگویی خبری یک عبارت عجیب و پر رمز و راز به کار برد و از “دستگاه نهایی موبایل” که شاید بشود معادلش را در زبان فارسی “ته موبایل” گذاشت سخن گفت. نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد نادلا در این صحبت خود اشاره‌ای به ویندوز ۱۰ موبایل داشته است؛ اگرچه هیچ حرفی از سرفیس فون به صراحت نزد.

اما این اواخر حرف و حدیث‌ها و یا بهتر است بگوییم شایعاتی شنیدیم در این باره که مایکروسافت در حال ساخت گوشی جدید در کشور چین است. مثل این که موضوع دارد جالب‌تر می‌شود! این جا است که ارزش دارد آدم بگوید مایکروسافت این اواخر با کوالکام دست به یکی کرده تا تجربه‌ای مثال زدنی از ویندوز ۱۰ را در چیپ موبایل رقم بزند.

به علاوه این که این دو شرکت نمایشی هم از این همکاری در همایش مهندسی سخت‌افزار ویندوز سال ۲۰۱۶ در معرض دید همگان قرار دادند. بله! منظور همان “کامپیوتر همراه” است که ترکیبی از موبایل و کامپیوتر است تا چیزی به نام “سلولار پی سی” متولد شود.

حرف آخر این است که گردانندگان اردوگاه ردموند دور از چشم همه و به قول قدیمی‌ها زیرجُلکی در حال انجام کارهایی هستند که صدایش بعدها درمی‌آید. حالا شما بگویید که مایکروسافت با تلاش برای ساخت دستگاه تبدیل شونده به موبایل و تبلت چه هدفی را نشانه رفته است؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2017/01/17/whats-real-stratagem-behind-microsoft-foldable-phone-tablet-patent/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار