حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست‌ ۷ نانومتری ویژه گوشی‌های پرچمدار عرضه می‌شود

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، سخت‌افزار

شرکت تی‌‌اس‌ام‌سی اعلام کرد که هم‌اکنون در حال تهیه نمونه اولیه چیپ‌های ۷ نانومتری برای تولید و عرضه در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی است.

شرکت شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان یا همان تی‌‌اس‌ام‌سی (TSMC) به همراه سامسونگ و اینتل در حال ساخت چیپست‌های ۱۰ نانومتری ویژه گوشی‌های موبایل پرچمدار برای سال جاری نیز هستند.

در همین حال تی‌‌اس‌ام‌سی گفته است که آمادگی تولید چیپ‌های ۷ نانومتری را هم دارد و آنها را در اوایل نیمه دوم سال کنونی میلادی و قبل از ورود به سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد.

شرکت تی‌‌اس‌ام‌سی هم‌اکنون در حال آزمایش نمونه‌های اولیه این چیپست‌ها است و پس از آن شروع به تولید انبوه آنها خواهد کرد.

از جمله شرکت‌هایی که جزو مشتریان دایمی تی‌‌اس‌ام‌سی هستند می‌توان از کوالکام، زیلینکس و انویدیا نام برد. احتمالا اپل نیز به این گروه از مشتریان ملحق خواهد شد زیرا محصولات آیفون و آیپد این شرکت مجهز به چیپ‌های ۱۶ نانومتری هستند و به کارگیری چیپ‌های ۱۰ نانومتری این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از میکروپردازشگرهای با قدرت کافی نیز بهره گرفت.

انتظار می‌رود که شرکت تی‌‌اس‌ام‌سی در همایش ۱۵ ژانویه اطلاعات روند پیشرفت بیشتری از چیپ‌های ۷ نانومتری در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذار قرار بدهد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/TSMC-is-already-prototyping-7nm-chips-scheduled-for-production-in-early-2018_id89603″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hoshang

خیلی عالیه

grimm

احتمالأ اسنپ ۸۴۰ یا ۸۴۵ بر پایه این فناوری باشن چه شود این پردازنده ها عجوبه ای برای خودش خواهد بود وقتی فکر می کنم از اسنپ ۸۳۵ کم مصرف تر و شارژر سریع پیشرفته تر و قدرت بیشتر و باریکتر و فضا برای باتری بیشتر باز خواهد شد چه شود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار