حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی سومین خریدار چیپست شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | هواوی

گروه تحقیقات بازار Gartner گزارشی درباره میزان خرید کمپانی‌ها از بازار چیپست در جهان منتشر کرده است که هواوی حالا با یک رشد عالی موفق به کسب رتبه سوم شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با درخشش هواوی و دیگر هم‌وطنان این شرکت بیشتر آشنا شویم.

بخش محصولات نیمه هادی در کمپانیهواوی ۴۵ درصد بیشتر از گذشته در این زمینه خرج کرده و حالا این برند چینی سومین خریدار بزرگ چیست در دنیا محسوب می‌شود. سامسونگ و اپل همچنان هم رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند. این غول‌های تولید‌کننده موبایل از سال ۲۰۱۲ تاکنون بزرگترین خریداران قطعات نیمه هادی در جهان بوده‌اند و سهمی معادل ۱۹.۵ درصد را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص دادند.

طبق تخمین‌های Gartner مخارج بخش مربوط به صنایع نیمه هادی در کمپانی هواوی در سال ۲۰۱۸ از ۲۱ میلیارد دلار عبور کرده که جالب است بدانید این مقدار حتی از کمپانی دل هم بیشتر بوده است! هرچند که در مجموع، خریدهای کمپانی دل نیز ۲۷ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.

هرچند که هواوی در طول ماه‌های گذشته با مقاومت‌ها و جریانات مخالفی در کشورهای غربی مواجه شده است، اما این برند چینی همچنان هم یکی از مهم‌ترین خریداران چیپ‌ها در جهان محسوب می‌شود. علاوه بر هواوی دیگر کمپانی‌های چینی نیز خرید خود در این زمینه را افزایش داده و حالا چهار برند چینی در میان ده خریدار برتر این قطعات در جهان حضور دارند. هواوی، لنوو، شیائومی و BBK (که مالک برندهای اوپو و ویوو محسوب می‌شود) حالا همگی در لیست ده خریدار برتر قرار گرفته‌اند.

به طور کلی به لطف گسترش بازار تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه‌های شخصی، ۱۰ خریدار برتر چیپست در سال ۲۰۱۸ سهمی معادل ۴۰.۲ درصد از تمام خریدها را به خود اختصاص دادند که نسبت به سال ۲۰۱۷ و سهم ۳۹.۴ درصدی، حدود یک درصد افزایش پیدا کرده است. موسسه Gartner انتظار دارد که این روند افزایشی همچنان هم ادامه داشته باشد:

ده خریدار بزرگ نیمه هادی‌ها در جهان در حال به دست آوردن سهم بیشتر و بیشتری از بازار هستند و بازاریابان تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان قطعات چیپست و فناوری‌های مربوط به آن‌ها باید اکثر منابع خود را به این ده خریدار بالقوه اختصاص دهند.

نظر شما درباره رشد تولید کننده های موبایل چینی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vahid

ببخشید بی ربط هست مطلبی خوندم مبنی بر عدم ب روز رسانی ios ۱۳ از طرف شرکت اپل روی
iPhone 5s تا iPhone 7 خودم ک ۱۰۰ درصد مطمئنم ایفون ۷ ب روز رسانی میشه
ولی میخام بدونم تا قبل ایفون ۷ واقعا احتمالش هست چنین موضوعی ممنون میشم پاسخ هاتونو بدید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)