حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل مپ مناسب بودن مسیر برای صندلی چرخ دار را نشان خواهد داد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

تا پیش از همه گیر شدن اندروید بین کاربران می توان گفت همه چیز فرق داشت! وقتی که اندروید نبود و حتی تا مدت ها پس از عرضه آن، در بحث نقشه آنلاین و مکان یابی نقشه های نوکیا حرف اول را می زدند. پس از افزایش استفاده از گوگل مپ به لطف افزایش ضریب نفود اندروید و البته خرابکاری بزرگ اپل روی سرویس های نقشه خود، این سرویس گوگل بسیار قوی رشد کرد. پس از اضافه شدن قابلیت های بسیار حیاتی که اگر به استفاده از آن ها عادت کرده باشید، زندگی بودن آن ها تقریبا قابل تصور نیست؛ این بار گوگل یک قابلیت مفید دیگر به سرویس نقشه گوگل یا همان Google Map اضافه کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

google-map

اگر شما نیازمند به صندلی چرخ دار یا همان ویلچر باشید مهم ترین اطلاعاتی که درباره مسیر خود به محل مورد نظر نیاز دارید این است که آیا در آن مسیر تمهیدات ویژه برای عبور و مرور با صندلی چرخ دار اتخاذ شده است یا نه. در به روزرسانی جدید گوگل مپ، این شرکت به شما امکان انتخاب گزینه ای مبنی بر مناسب بودن برای صندلی چرخ دار را می دهد.

شاید جالب باشد که بدانید کارمندان گوگل می توانند ۲۰٪ از وقت خود را روی پروژه های جانبی صرف کنند. برخی از پروژه هایی که از این طریق پا به دنیا گذاشته اند سرویس های مشهور Gmail، AdSense و یا Google news هستند. این پروژه نیز از آن دسته پروژه ها است که در ۲۰٪ زمان کاری کارمندان گوگل انجام شده است. این پروژه به سرپرستی Akasaka که مدیر بخش Google Drive می باشد، به سرانجام رسیده است.

undefined

به نظر ما این قابلیت همانند قابلیت نمایش ترافیک روی نقشه که مدتی است در کشور عزیزمان ایران نیز در دسترس است، تبدیل به یکی از پرکاربردترین استفاده های گوگل مپ برای افرادی با ناتوانی جسمی خواهد شد. این قابلیت را امتحان کرده اید؟ به نظر شما چقدر مفید واقع خواهد شد؟ امیدواریم که در شهرسازی به این نکته توجه بیشتری شود تا عزیزانی که از این ناتوانی جسمی رنج می برند بتوانند آزادانه تر در جامعه عبور و مرور کنند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Google-Maps-will-now-show-you-if-your-destination-has-wheelchair-accessibility_id89146″]Phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)