حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۸ به معنی واقعی کلمه بدون سیم شارژ می‌شود!

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون، شایعات، موبایل

برخلاف آیفون ۷ که برای مدت خیلی کوتاهی در بازار فروش موجود شد، نقل قول‌هایی در مورد آیفون ۸ هم‌اکنون چو افتاده که از قرار خیلی حساب شده سر از بازارهای دنیا درآورد.

سال پیش رو دهمین سالگرد تولید آیفون است و رویدادی بزرگ به شمار می‌آید. از این جهت، انتظار همگان این است که آیفون جدید با تغییرات اساسی نسبت و در مقایسه با گوشی‌‌هایی که در این سال‌ها دیده‌ام خودش را نشان بدهد.

تازه‌ترین حرف و حکایت این است که آیفون ۸ با شارژر بی‌سیم شارژ می‌شود اما نه به آن گونه که تا به امروز دیده‌ایم. در روش‌های متداول شارژ بی‌سیم آدم مجبور است تا گوشی خود را روی صفحه مخصوص شارژر بگذارد تا عمل شارژ شدن انجام بشود اما اپل بفهمی نفهمی به دنبال این است تا شارژ بی‌سیم را به معنی واقعی خودش بی‌سیم کند.

این شرکت ظاهرا بنا دارد تا نوعی ماژول در آیفون ۸ کارسازی کند که توانایی اتصال با بخش انتقال دهنده انرژی را به شارژر بی‌سیم دارد. یعنی همان بخشی که به پریز برق وصل می‌شود. به این شکل، آیفون ۸ واجد این قابلیت است تا از فاصله ۱۵ فوتی با بخش انتقال دهنده انرژی متصل شود و اگر این قصه درست باشد، راهی راحت برای شارژ بی‌سیم گوشی تلفن همراه هموار می‌کند.

آن طور که از این شنیده برمی‌آید اپل با شرکت «انرگس» (Energous) موضوع را بسته و سرگرم کار روی این موضوع است. شرکت «انرگس» پیشتر از این گفته بود که همین کار را با یک تولید کننده‌ موبایل دیگر با نام «تیر وان» (tier 1) فیصله داده است. پس این که اتحاد مثلثی هم شکل گرفته باشد هیچ دور از ذهن نیست.

حالا اگر شما کنجکاو شده‌اید که سر و کله شرکت موبایل‌سازی با نام «تیر وان» یک دفعه از کجا پیدا شد، حق شما است و این اجازه را دارید تا درباره‌اش پرس و جو کنید. منتها در همین ضمن بد نیست بدانید که شرکت انگلیسی «دایلاگ سمی‌کنداکتر» (Dialog Semiconductor) که در زمینه ساخت و تامین تجهیزات و قطعات رایانه‌ و تلفن همراه فعالیت می‌کند و اپل مشتری ثابت او هست تا جایی که ۷۰ درصد تولیداتش را خریداری می‌کند، به تازگی ۱۰ میلیون دلار در شرکت «انرگس» سرمایه‌گذاری کرده است.

همه این حرف و حدیث‌ها مادام که کسی پیدا نشده تا تاییدشان کند، باد هوا است! درست است سال آینده همه چیز روشن می‌شود اما دروغ چرا؟ ما هم مثل شما وقتی اینها را شنیدیم چشم‌هایمان گرد شد چون چنین تغییر زیر و رو کننده‌ای در خصوص شارژ بی‌سیم واقعا شگرف و عظیم است.

اگر چنین شارژر بی‌سیمی آن گونه که انتظار هست خوب کار بدهد، به حساب یکی از ویژگی‌های برجسته و بی‌همتای آیفون ۸ گذاشته می‌شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Upcoming-iPhone-8-could-feature-wireless-charging-unlike-anything-weve-seen-yet_id87639″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
grimm

یادش بخیر لومیا ۹۲۰ سال ۲۰۱۲ اولین گوشی بود که استاندارد qi و الان اپل می خواد تازه شارژر وایرلس رو ثبت اختراع کنه احتمالأ بعدش گلنس و دابل تب و تاچ فوق حساس برای کار کردن با دستکش روکه لومیا ۹۲۰ داشت رو اختراع می کنه
مثل الان که نوار بالای کیبورد که مایکروسافت سال ۲۰۱۰ ثبت کرده بود رو اختراع کرد وثبت کرد اینم مدرک و منبع:
http://www.theverge.com/2016/11/4/13518278/microsoft-adaptive-keyboard-concept-macbook-pro-touch-bar

iranian_mind00

اگر واقعا این ویژگی رو داشته باشه خیلی خوب و کاربردیه و میشه به عنوان اولین نوآوری درست حسابیه تیم کوک

HAMID ARAZ

با سلام. من خواننده ی قدیمی و نظر نویس! جدید خانواده ی ترنجی هستم. امیدوارم دوستای خوبی باشیم.
راستش حالا دارم می فهمم اپل چه اصراری داشت جک ۳٫۵ میلیمتری رو حذف کنه! اگه این شایعه درست باشه، لایتنینگ میشه یه خروجی صدای عالی دیجیتالی برای گوشی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار