حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

«کورتانا» آدم‌تر می‌شود!

مایکروسافت ثابت کرده که کورتانا یکی از قابلیت‌های مفید ویندوز ۱۰ است و بسته به نوع علاقه‌مندی کاربر به موضوعات مختلف و وظایفی که به کورتانا محول می‌شود بازخوردها و پاسخ‌های مناسبی می‌دهد.

با این همه، دستیارهای صوتی همچون کورتانا، سیری و یا حتی گوگل ناو هنوز آن گونه که باید و شایسته است به مثابه دستیار واقعی عمل نکرده‌اند شاید به این دلیل که دچار محدودیت‌های دیجیتالی هستند.

براساس امتیازنامه (patent پتنت) ثبت شده در ۲۸ آوریل ۲۰۱۶ مایکروسافت گفته است که این قدرت را دارد تا پاسخگویی‌های کورتانا را به گونه‌ای توسعه و گسترش دهد که تا هر چه بیشتر به پاسخگویی نوع انسانی نزدیک‌تر باشد.

در این امتیازنامه آمده است:

۱۴۷۸۴۲۳۳۷۷_۲۰۱۶-۱۱-۰۶_story

«شخصی‌سازی سامانه برقراری ارتباط در کورتانا با هدف تبیین حالات انسانی در این دستیار صوتی و نیز بهبود تجربه کاربر به هنگام کار با این قابلیت فراهم شده است. با این حال، این که این دستیار صوتی بتواند ۲ بار در طول روز با کاربر ارتباط برقرار کند لزوما به معنای این نیست که کاربر به اندازه ایجاد ارتباط با نوع بشر واقعی رضایت به دست آورده است.»

به نظر می‌‌آید که مایکروسافت در کار این است که کورتانا هر چه از کاربر می‌داند به هنگام ایجاد ارتباط به کار بگیرد. انجام احوالپرسی‌های کتبی به مدد به دست آوردن اطلاعات از به فرض مثال تیم‌های ورزشی مورد علاقه کاربر، یا روز تولد و استفاده از این اطلاعات در طول روز نهایت هدف این امتیازنامه است. چنین تعاملی میان کورتانا و کاربر، ممکن است منجر به کسب تجربه‌های طبیعی در دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ شود؛ به ویژه اگر این اطلاعات به شکلی پویا میان کامپیوتر و گوشی‌های موبایل قابلیت اشتراک گذاری داشته باشند.

مایکروسافت در این خصوص نیز اظهار کرده است:

«چنان چه کاربر صبح روز تولد خود وارد لپ تاپ شود و همان روز عصر از تلفن همراه خود استفاده کند، این سامانه آن قدر شعور خواهد داشت تا در هر ۲ بار مراجعه به کاربر بگوید: “تولدت مبارک!” اما ما در پی آنیم که کاربر یک بار در روز پیام “تولدت مبارک!” را دریافت کند و در مراجعه بعدی جمله‌ای مانند: “امیدواریم روز باشکوهی داشته باشید!” را بشنود.»

۱۴۷۸۴۲۷۰۳۰_untitled-1_story

این امتیازنامه، چنان چه اجرایی شود، می‌تواند کاربران بیشتری را به دستیارهای صوتی مرتبط کند آن هم با ایجاد تجربه‌های مشابه تا جایی که کورتانا افزون بر قابلیت دستیاری، توانایی محاسبه را نیز داشته باشد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.neowin.net/news/a-microsoft-patent-suggests-cortana-may-become-a-little-more-personal”]neowin[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار