حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به روزرسانی اندروید ۷٫۱ نوقا برای کدام گوشی‌ها در راه است؟

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | Android، اخبار، سیستم عامل، گوگل، موبایل

سیستم عامل ۷٫۱ اندروید ملقب به نوقا تا به امروز انحصارا برای گوشی‌های پرچمدار گوگل مانند پیکسل و پیکسل ایکس ال ارایه شده است اما شایعه‌ای درگرفته است که می‌گوید دیگر گوشی‌های نکسوس نیز به زودی این ثابت‌افزار جدید را دریافت خواهند کرد.

در اوایل ماه اکتبر سال جاری میلادی، گوگل فاش ساخت که نسخه پیش نمایش اندروید ۷٫۱ نوقا تا پایان اکتبر در دسترس قرار می‌گیرد.

دیوید بورک، از مهندسان شرکت گوگل، در این باره اظهار داشت: «اواخر این ماه پلتفرم اندروید ۷٫۱ را به مثابه نسخه پیش نمایش توسعه دهنده همانند اندروید ۷٫۰ عرضه خواهیم کرد. در این صورت کاربران می‌توانند دست به آزمایش آن و ساخت پلتفرم جدید بزنند و قابلیت‌های جدیدش را امتحان کنند.»

گزارش‌ها حاکی است که شرکت گوگل به وعده خود عمل کرده است چون اندروید ۷٫۱ نوقا آماده است تا برای چندین مدل از گوشی‌های نکسوس منتشر شود که مشخصا می‌توان به گوشی‌های Nexus 6P، Nexus 5X و تبلت Pixel C اشاره کرد.

کسانی که در برنامه اندروید بتا (Android Beta) ثبت نام کرده‌اند اکنون می‌توانند نسخه آزمایشی اندروید ۷٫۱ نوقا را دریافت کنند.

برپایه گزارش سایت نرو گجت (Neuro Gadget)، دستگاه‌های نکسوس شامل Nexus 6، Nexus 5X، Nexus 6P، Nexus 9، Pixel C، Nexus Player و Android One برآورد می‌شود که به روزرسانی نرم‌افزار اندروید ۷٫۱ نوقا را تا ماه سپتامبر در اختیار بگیرند. تاریخ دقیق انتشار این به روزرسانی اما همچنان پس پشت پرده ابهام است.

دیگر گوشی‌های غیر نکسوس باید منتظر باشند تا به روزرسانی اندروید ۷٫۱ نوقا را بعد از ارایه آن برای دستگاه‌های نکسوس بگیرند.

گوگل البته می‌گوید اندروید ۷٫۱ نوقا سیستم‌های اجرایی، بهره‌وری و امنیتی را در دسترس می‌گذارد و در کنار آن‌ها می‌توان از مجموعه رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار (API) جدید، اصلاح باگ‌ها و بهینه‌سازی‌ها نیز بهره‌مند شد.

کاربران به همراه اندروید ۷٫۱ نوقا به قابلیت‌های تازه‌ای همچون آیکون‌ چرخشی اپلیکیشن‌ها دست خواهند یافت. این به روزرسانی همچنین دربرگیرنده تصویر پس زمینه زنده فراداده‌ای (live wallpaper metadata) است.

به روزرسانی نرم‌افزار آتی پشتیبانی از صفحه کلید تصویری را هم در خود دارد که با کمک آن کاربر می‌تواند به وسیله صفحه کلید گوشی خود به امکانات آن اضافه کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا حالت خود را با استفاده از تصاویر گیف (GIF) پویانمایی شده، استیکرهای متداول و… ابراز کنند و نشان دهند.

اپلیکیشن‌ها این امکان را در اختیار کاربران می‌گذارند تا بدانند از چه محتوا و مطالبی می‌توانند بهره بگیرند چون صفحه کلیدهای موجود تصاویر و کلمات بیشتری به کاربران تحویل می‌دهند.

از سوی دیگر، اندروید ۷٫۱ نوقا مدیریت بهتر حافظه دستگاه را تامین می‌کند و در پرتو این قابلیت کاربران می‌توانند به تنظیمات بیشتر و تازه‌تری دست پیدا کنند که در نهایت آنان را در حذف آسان‌تر فایل‌های بدون استفاده یاری می‌رساند.

بسیاری از کاربران چشم به راه رسیدن اندروید ۷٫۱ نوقا هستند اما گوگل تاریخی قطعی برای انتشار این نرم‌افزار مشخص نکرده است. از این رو، کاربران چاره‌ای ندارند جز این که به شایعاتی که در این خصوص منتشر می‌شود گوش بسپارند و خودشان زمانی را پیش بینی کنند.

شک نکنید به محض انتشار رسمی اندروید ۷٫۱ نوقا سایت «ترنجی» شما را بی‌خبر نخواهد گذاشت. بنابراین همیشه با «ترنجی» همراه باشید.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.techtimes.com/articles/184208/20161030/android-7-1-nougat-update-heres-when-your-nexus-6-nexus-9-and-other-older-nexus-devices-might-get-the-update.htm”]techtimes[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

حس لذت بخشیه که گوشیت مجهز به آخرین نسخه از سیستم عاملش باشه! فکر کنم یه دو هفته ای میشه که ۷,۱ رو تو گوشیم دارم!

امیر شایگان اصل

کاملا باهات موافقم…
اولین روز آپدیت کردم به ۷٫۱٫۱٫٫٫٫٫خیلی حال میده..

[Saeed Mohammadi]

موافقم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار