حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو جذاب تر از همیشه ؛ امکان اتصال ۴ مانیتور ۴k و ۲ مانیتور ۵K به صورت همزمان به مک بوک پرو ۱۵ اینچی جدید وجود دارد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

مک بوک پرو های جدید از راه رسیدند. در سال‌های اخیر پیرامون هیچ کدام از لپ تاپ‌های اپل تا این حد شایعه دیده نمی‌شد. مک بوک پرو ۱۳ و ۱۵ اینچی امسال بسیار متفاوت‌تر از قبل هستند. طراحی کمی عوض شده ، صفحه کلید تغییراتی به خود دیده و شاهد استفاده از نوار افزاری تحت عنوان Touch Bar هستیم. امسال اپل یک تغییر خیلی کوچولو ولی حیاتی در مک بوک پرو اعمال کرد. حذف تمامی پورت‌های شارژ و USB و جایگزینی آن با پورت تاندربولت ۳ یا همان USB Type C . اگر از کسانی به شمار می‌روید که علاقه‌ای به تبدیل ندارید ، به هیچ وجه مک بوک پرو را به شما توصیه نمی کنیم.

با ترنجی همراه باشید…

چند نکته جالب در مک بوک جدید یافت می‌شود. برای مثال این بار خبری از شارژ مخصوص و عجیب اپل برای مک بوک پرو نیست و این درگاه با USB Type C جایگزین شده است. بگذارید اول یک موضوع را بسط دهیم. بسیاری از کاربران در فضای مجازی در این خصوص می پرسند که فرق تاندربولت ۳ با پورت USB Type C در مک بوک پرو ۲۰۱۶ چیست.

هیچی! این دو در مک بوک جدید هیچ تفاوتی با هم ندارند. در واقع ما شاهد پورتی یونیورسال هستیم که از هر دو استاندارد پشتیبانی می‌کند. تاندربولت ۳ یک استاندارد است که با تایپ سی همگام شده است. همین!

چند نکته جالب در خصوص این چهار پورت تازه از راه رسیده

  • با اتصال شارژ به هر کدام از پورت‌ها ، می‌توانید دستگاه را شارژ کنید
  • برای اتصال آیفون به این دستگاه ، نیاز به تبدیل خواهید داشت
  • انتقال داده در سریع‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد
  • از هر چهار پورت می‌توان به عنوان خروجی تصویر استفاده کرد. برای مثال ، به مک بوک پرو ۱۵ اینچی می‌توان ۴ مانیتور ۴K با پشتیبانی تاندربولت و یا هر استاندارد دیگری ، متصل کرد. این تعداد برای مانیتور ۵K (مخصوصا مانیتوری که اپل برای مک بوک‌های خود از شرکت الجی پیشنهاد کرده است)  به دو عدد می‌رسد
  • با اتصال هدفون آیفون با استاندارد لایتیتگ با استفاده از تبدیل به USB C ، این هدفون کار نمی‌کند. ظاهرا این اتصال با جک ۳٫۵ میلیمتری نیز مشکل دارد!

photo_2016-10-27_21-56-18

این اقدام اپل را نمی‌دانیم چگونه باید توجیه کرد. پرش به نسل جدید؟ حذف پورت‌ها بدون فکر؟ یا انقلابی قریب الوقوع که اهالی کوپرتینو به تازگی به آن پیوسته‌اند. هر چیز که می‌خواهید آن را توصیف کنید اما ما آن را یک اقدام کاملا احمقانه و شنا کردن خلاف جهت می‌نامیم. مک بوک پرو ۱۳ اینچی دارای اندکی محدودیت نسبت به مک بوک پرو ۱۵ اینچی در خصوص اتصال چند مانیتور به صورت همزمان است. امکان اتصال ۴ مانیتور همزمان ، به دلیل استفاده از پردازشگر گرافیکی AMD ممکن شده است (جدید در بحث استفاده در مک بوک نه در بحث تاریخ معرفی و پرفورمنس)

13%22-macbook-pro-4k-support

این امکان جالب ، مسلما به درد بسیاری از پژوهشگران ، طراحان و خوره‌های تکنولوژی خواهد خورد. استفاده از یک مغز متفکر با چهار مانتیتور همزمان ، دیدی فوق العاده به شما در مصارف خاص خواهد داد. هم اکنون ، الجی دو مانتیور مخصوص برای این امر طراحی کرده است. مانیتوری با رزولوشن ۴K و قیمت گزاف ۷۰۰ دلار و مانتیوری با رزولوشن ۵K و قیمت ۱۳۰۰ دلار. گزینه‌های متعدد در بازار وجود دارند اما این دو مورد ، به دلیل پشتیبانی خاص اپل و الجی ، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

 منبع: ۹to5mac

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com