حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش سه ماهه سوم ۲۰۱۶ سامسونگ منتشر شد: کاهش ۹۵ درصدی سود عملیاتی بخش موبایل

نوشته

7 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار، سامسونگ

جریان گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ بسیار گران تمام شد. این ماجرا از دو بخش سامسونگ را تحت فشار شدید قرار داد. مورد اول که مهم‌ترین مورد نیز می‌باشد بحث اعتبار و آبرو است. بخش دوم مربوط به مسائل مالی است که برای سامسونگ اهمیت دارد ولی اصل ماجرا همان مسئله آبرو است. کاهش اعتبار  = کاهش درآمد. اعتبار چیزی نیست که یکی دو شبه به دست آید ولی می‌تواند در عرض چند روز از دست برود! گزارش مالی جدید سامسونگ چشم انداز زیبایی از ماجرا به ما نشان نمی‌دهد. بحران و دیگر هیچ!

با ترنجی همراه باشید…

چاقویی که دسته‌ی خودش را برید. منظورمان گلکسی نوت ۷ است. پسری زیبا و جذاب که کمی شیطون و ناخلف بود. این پسر ناخلف پدر خود یعنی سامسونگ را به دردسر انداخته است. این شرکت کره‌‎ای در این چند ماه کلی خسارت بابت انفجارهای نوت ۷ پرداخته است. جو سنگینی که هم‌اکنون سامسونگ را احاطه کرده است به زودی از بین خواهد رفت ولی بعید می‌دانیم که یاد و خاطره این فاجعه بزرگ ، در چند سال آینده نیز از ذهن اذهان عمومی پاک شود.

مجموع درآمد‌های سامسونگ در این بازه زمانی یعنی سه ماهه سوم ۲۰۱۶ ، نسبت به سال ۲۰۱۵ چیزی در حدود ۷٫۵ درصد کاهش داشته است. درآمد این شرکت به ۴۱٫۹ میلیارد دلار رسیده است که از این مقدار ، ۴٫۵ میلیارد دلار سود خالص نصیب سامسونگ شده است. این میزان درآمد بسیار خوب است و شاید آرزوی برخی از شرکت‌ها باشد اما اگر آن را با اطلاعات مربوط به گذشته (سه ماهه سوم ۲۰۱۵) مقایسه کنیم ، با کاهش ۳۰ درصدی روبرو شده است. در دهکی دیگر  این میزان کاهش درآمد نسبت به ۲۰۱۵ به ۱۷ درصد رسیده است.

EarningsResult_2016Q3_Main_1

جمع آوری گلکسی نوت ۷ به شدت بر روی کسب و کار سامسونگ تاثیر گذاشته است. اتفاقات بدی که کره‌ای ها در عرضه این تلفن تجربه کردند نه تنها آن‌ها را از فروش خوب در بخش نوت ۷ محروم کرده است بلکه این حوادث ، بر روی فروش دیگر محصولات سامسونگ تاثیر بدی گذاشته است. بخش موبایل سامسونگ بیش از هر قسمت دیگری در منجلاب بحران فرو رفته است. بخش موبایل + IT سامسونگ بیش از ۹۵ (تقریبا ۹۵ درصد. برخی از منابع به ۹۶ درصد اشاره کرده‌اند) درصد کاهش سود عملیاتی مواجه شده است. درآمد این بخش در حال حاضر ۸۷٫۱ میلیون دلار است.

افزایش فروش قطعاتی همانند پردازشگرها ، تولید پردازنده‌های مختلف برای دیگر شرکت‌ها و تولید پنل‌های OLED و AMOLED سود خوبی را برای سامسونگ رقم زده‌اند. هرچند به دلیل کاهش قیمت DRAM ‌ها ، سامسونگ در بخش قطعات سخت افزاری با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. ما و دیگر کارشناسان بخش اقتصاد تکنولوژی معتقدیم که این وضعیت چندان ثباتی نخواهد داشت و با معرفی پرچمداران جدید سامسونگ ، این وضعیت پایان خواهد پذیرفت. گلکسی اس ۸ سامسونگ قرار است تا خاطره‌ی بد نوت ۷ را از ذهن مردمپاک کند. این تلفن در سال ۲۰۱۸ و در کنفرانس MWC احتمالا معرفی خواهد شد. چرا احتمالا؟ زیرا اخباری منتشر شده است که سامسونگ تاریخ معرفی این تلفن را به تعویق خواهد انداخت و کره‌ای ها هیچ عجله‌ای برای معرفی این دستگاه ندارند.

گلکسی اس ۸ یک چیز جدید خواهد بود. آن‌طور که منابع مطلع می‌گوید ظاهرا باید با دکمه هوم معروف سامسونگ در اس ۸ خداحافظی کنیم. استفاده از سنسوراثر انگشت یکپارچه اپتیکال ، رم ۶ یا ۸ گیگابایت ، پردازشگر اسنپدراگون ۸۳۰ یا اگزینوس ۸۸۹۵ ، دوربین دوگانه و بسیار قوی‌تر از قبل ، بدنه فلزی ، صفحه نمایش ۴K و صفحه نمایش خمیده از مشخصات لو رفته این تلفن به شمار می‌رود.

نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: جی اس ام آرنا

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

اخخخییییی سامسونگ جون ناراحت نباش آخر عاقبت دزدی همینه. خدا جای حق نشسته

REZA

به ارزوت رسیدی!

MOAZEZ

نه بابا من اصلا به سامسونگ فکر هم نمیکنم. همیشه اونی که اون بالابالاهاست به زیر دستی خودش فکر نمیکنه. سامسونگ عین آدمای پولداری میمونه که کودنه و هیچکاری با پولش نمیتونه بکنه

ss

سامسونگ حلوای اون سوتی ورشکسته others رو میخوره
سوتی داره ورشکست میشه ببین چه اشغالی میزنه که تو امریکا و اروپا کسی نمیخره

MOAZEZ

دست پیش میگیری پس نیفتی؟ آشغالو که سامسونگ ثابت کرد خودش به تنهایی داره تولید میکنه.

ss

سامسونگ عین خیالشم نیست چون انقد پول داره که هیچی تکونش نمیده اسفند هم اس۸ رو معرفی میکنه
ولی شرکت تو others مثل سوتی باید شب رو روز دعا کنن ورشکست نشن خخخخخخخخخ

MOAZEZ

پسر جون سالهای ساله با همین رویا دارید زندگی میکنید ولی اونی که مونده سونیه و بقیه رفتن. احمقانه ترین فکر تو دنیا اینه که سونی ورشکست بشه. خخخخخ

blade

اگه مشخصات S8 واقعیت داشته باشه واقعا گوشی خفنی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com