حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی نزدیک به لپتاپ لنوو ideapad Y700: سریع و خشن!

با وجود عرضه مدل‌های مختلفی از کنسول‌های بازی مختلف، بسیاری از کاربران همچنان به انجام بازی‌ بر روی لپتاپ و رایانه‌های شخصی علاقه دارند و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. در بازار شاهد مدل‌های متنوعی از لپتاپ‌های مخصوص بازی هستیم که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و البته هدف خود را یعنی اجرای بازی‌ها با کیفیت عالی را خوب می‌دانند. یکی از همین محصولات که از مشخصات بسیار خوبی نیز بهره می‌برد، لپتاپ لنوو ideapad Y700 می‌باشد. در ادامه قصد داریم که نگاهی نزدیک به این لپتاپ جذاب برای بازی داشته باشیم. البته فراموش نکنید که نگاهی به ویدئوی جعبه گشایی و تست بازی این محصول نیز داشته باشید. مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

لپ تاپ ideapad Y700 لنوو توسط شرکت آوات در اختیار ترنجی قرار داده شده است. لازم به ذکر است آوات به همراه این محصول ماوس و ماوس پد گیمینگ و دی وی دی اکسترنال به کاربر هدیه خواهد داد.

مشخصات فنی لپتاپ ideapad Y700 لنوو:

سیستم عامل Dos, Ready for Windows 10
پردازنده ۶th Generation Intel Core i7-6700HQ Quad-core Processor
سرعت پردازنده ۶MB cache and 2.6GHZ, Up to 3.5GHz
حافظه ۱۶GB DDR4 2133 MHz memory, up to 32GB
ظرفیت ذخیره سازی ۱TB 5400 RPM HDD + 128GB SSD
درایو نوری Lenovo External DVD+/-RW
صفحه نمایش ۱۵٫۶″ Frameless FHD AntiGlare Display with IPS technology
رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ Full HD
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 960M graphics, 4GB video memory
وب کم ۷۲۰p camera with 2 x Internal Digital Array Microphone
صدا ۲ x 2W JBL stereo speakers with Chamber
۳W Subwoofer and Dolby® Home Theater™
شبکه LAN 1000 M, WiFi 2 x 2 a/c + Bluetooth® ۴٫۰
تاچ پد Multi touchpad
صفحه کلید Red LED Backlit with 2 Level Brightness Control
باتری ۴ Cell 60 Watt Hour Li-Polymer, up to 5 hours
وزن و ابعاد: ۲٫۶ کیلوگرم و ابعاد معادل با ۲۵٫۹ × ۲۷۷ × ۳۸۷ میلی‌متر


۱۰

در این بازار گسترده لپتاپ‌های مخصوص بازی، محصولاتی هستند که با کارت گرافیکی از سری تایتان، طراحی فوق العاده خوفناک و البته قیمت ۲۲ میلیون تومانی، هوش از سرتان می‌برد! اما در همین میان، لپتاپ‌هایی هم هستند که از قیمتی مناسب تر برخوردار هستند ولی در عین حال یکی از محصولات مناسب برای اجرای بازی‌های تازه نیز به شمار می‌روند و لنوو ideapad Y700 یکی از همین محصولات است. حدود چند ساعتی می‌شود که درحال استفاده از این لپتاپ هستیم و دوست داشتیم که نگاهی نزدیک از این محصول را با شما در میان بگذاریم. ابتدا اجازه دهید که به سراغ جعبه گشایی و تست بازی این محصول جذاب برویم.

[aparat id=”Dos4c”]

احتمالا در برخی فیلم‌ها دیده اید که وقتی یک فرد، جعبه باارزشی را باز می‌کند، یک نور طلایی از آن ساطع می‌شود! شاید اگر پیش از این از یک لپتاپ میان‌رده استفاده می‌کردید، با این وضعیت روبرو شوید!

۱

 اولین چیزی که شما را مجذوب لنوو ideapad Y700 می‌کند، طراحی دستگاه است. لپتاپ‌های معمول در بازار از طراحی‌های ساده و متداولی استفاده می‌کنند که شاید برای هر کاربری چندان خاص به نظر نرسد، اما اینجا، جایی است که لنوو ideapad Y700 به شدت خودنمایی می‌کند. وقتی لپتاپ را از جعبه خارج کرده و پوشش آن را برمی‌دارید، با یک بدنه تماما فلزی با رنگ خاکستری تیره برخورد خواهید کرد. بر روی لپتاپ، الگوهایی به صورت خطوط زاویه دار وجود دارد که جلوه خاصی به آن بخشیده است؛ درکل وقتی که به این لپتاپ نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که با یک محصول خشن روبرو هستید! البته این جذبه وقتی کمتر می‌شود که لک‌های اثر انگشت خود را بر روی این بدنه ببینید! همچنین وزن و ضحامت این دستگاه کمی زیادتر از حد معمول است و برای افرادی که به دنبال حمل و نقل لپتاپ خود به راحت ترین شکل ممکن هستند، پیشنهاد می‌کنم که به فکر گزینه‌های دیگری هم باشند. قسمت زیرین دستگاه نیز تماما از جنس فلز بوده و از همان طراحی برخوردار شده است.

در این قسمت شاهد بخش خروجی گرما و البته یک ساب ووفر هستیم که فکر می‌کنیم در هر لپتاپی وجود داشته باشد؛ هرچه هم که باشد، با یک لپتاپ مخصوص بازی سروکار داریم. در لبه راستی دستگاه از بالا به پایین شاهد پورتی برای اتصال لوازم جانبی مخصوص، پورت Ethernet و HDMI و دو پورت USB 3.0 هستیم. همانطور که می‌بینید، خبری از درایور نوری درون دستگاه نیست، اما خوشبختانه، لنوو در جعبه این دستگاه، یک درایور نوری مجزا قرار داده است که از نظر من یک ویژگی مثبت به شمار می‌رود؛ چراکه درایورهای نوری لپتاپ‌ها اصولا کیفیت چندانی نداشته و برای کارهای سنگین پیشنهاد نمی‌شوند. در سمت چپ دستگاه، شاهد محل اتصال کابل شارژر، پورت USB 2.0، کارت‌خوان، جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و میکروفون دستگاه هستیم.

۱۵

کیبورد دستگاه از همان طراحی معمول کیبورد‌های لنوو بهره برد و استفاده از آن واقعا سریع و لذت بخش است. کلیدهای این کیبورد به رنگ مشکی می‌باشد ولی در اطراف آن‌ها، شاهد نواری قرمز رنگ هستیم که جلوه خشنی به دستگاه داده است. اگر یک گیمر عاشق PC باشید، احتمالا با چهار دکمه اصلی A، W، S و D آشنایی دارید. لنوو در ideapad Y700، نوار اطراف این چهار دکمه را قرمز تر از هر دکمه دیگری در این لپتاپ طراحی کرده که کاملا به بخش گیمینگ این دستگاه اشاره دارد.

در لبه بالا و در قسمت چپ و راست دستگاه، شاهد دو بلندگو هستیم که احتمالا بهترین بلندگوهایی هستند که در یک لپتاپ دیده ام. تاچ پد ideapad Y700 نیز به اندازه کافی بزرگ است و کاربران در استفاده از این تاچ پد به مشکلی برنخواهند خورد. جنس بدنه موردی است که برای من واقعا جالب بود. این قسمت از جنس فلز نیست اما نوعی پلاستیک فشرده و نرم است که حس واقعا فوق العاده ای به من القا داد. محل استراحت مچ دست نیز بسیار مناسب است و کاربر درحین استفاده از کیبورد به مشکلی برنمی‌خورد.

۹

صفحه نمایش دستگاه یک صفحه نمایش با پنل IPS و از نوع فول اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ می‌باشد که به یک پوشش مات مجهز شده است این صفحه نمایش از زاویه دید و رنگ‌های خوبی برخودار است اما احتمالا عشاق بازی، این محصول را به یک تلویزیون بزرگ و با رزولوشن بالا متصل خواهند کرد! برای دیگر کاربران، صفحه نمایش دستگاه واقعا رضایت بخش است. در اطراف این صفحه نمایش، یک فریم مات پلاستیکی قرار دارد که مقاومت خوبی هم دارد. نکته جالب در طراحی این دستگاه، مربوط به پایه‌ای می‌شود که به نوعی، بدنه را از صفحه نمایش جدا کرده است. درکل همانطور که پیش از این گفتیم، طراحی دستگاه واقعا خشن و جذاب است و کاملا مناسب یک دستگاه مخصوص بازی می‌باشد؛ اما آیا می‌دانید چه چیزی ظاهر به اصطلاح خودمان “خفن تری” به دستگاه می‌دهد؟ نور پس زمینه قرمز برای کیبورد!

۱۷

همانطور که گفتیم، ideapad Y700 از یک پردازنده قدرتمند اینتل Corei7 نسل ششم بهره می‌برد؛ درطی مدت زمانی که در اختیار داشتیم، اما در همین مدت متوجه شدیم که عملکرد دستگاه در سطح خوبی قرار دارد و مشکلی با آن نداشتیم و خوشبختانه کانفینگ‌هایی با حافظه SSD وجود دارند. حتی می‌توانید یک حافظه SSD را برای همین مدل خریداری کنید و آن را با حافظه HDD فعلی تعویض کنید. کارت گرافیک بکار رفته در این محصول، یک کارت گرافیک GTX 960m ساخت انویدیا می‌باشد که برای انجام بازی‌های سنگین و بهینه نشده سال ۲۰۱۶ با مشخصات روی High و تا حدی Ultra کافی به نظر می‌رسد؛ البته همه بازی‌ها یکسان نیستند و دربرخی بازی‌ها شاهد نرخ کامل ۳۰ فریم بر روی تنظیمات Ultra هستیم. بازی مورد علاقه من یعنی Batman Arkham Knight با مشخصات تنظیم شده بر روی High، بر روی لپتاپ ideapad Y700 نرخ ثابتی ندارد؛

۷

این یعنی که در برخی صحنه‌ها، نرخ فریم تا ۶۰ هم می‌رسد اما در برخی صحنه‌های سنگین بازی، این مقدار به حداقل ۲۵ فریم می‌رسد. درکل به صورت میانگین بر روی این تنظیمات می‌توانید انتظار ۳۵ تا ۴۵ فریم در اکثر طول بازی را داشته باشید. می‌دانید که این بازی، چندان بهینه نیست ولی درکل نسخه‌ای که ما در اختیار داشتیم از آپدیت‌های بهبود دهنده برخوردار شده بود اما احتمالا با اجرای آخرین نسخه عرضه شده این بازی، شاهد عملکرد اندکی بهتر هم باشیم. در زمینه سیستم خنک کننده، ideapad Y700 در مقایسه با برخی رقبای خود عملکرد نسبتا خوبی دارد. بیشترین گرمایی که احساس کردیم، مربوط به وسط و مایل به سمت راست کیبورد بود و سایر بخش‌ها خنک‌تر بودند.  درکل تجربه من با ideapad Y700 در زمینه انجام بازی‌های جدید واقعا لذت بخش بود و تجربه خوبی داشتم. درکل این‌ها اولین بازخوردهای من نسبت به لپتاپ مخصوص بازی لنوو ideapad Y700 بود. آیا شما هم تجربه کار با این محصول را داشته اید؟ آن را با ما و کاربران عزیز ترنجی در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad.tech

هیولاست واقعا
نور پس زمینش هم فوق العاده زیباست
حیف که ssd نداره
الان دیگه واقعا HDD اعصاب نمیذاره برای آدم
باید لپ تابو روشن کنی بری کاراتو انجام بدی بعد برگردی یا یه انتقال مدیا با لپ تاب به گوشی میخوای انجام بدی(مثلا انتقال با آیتونز به آیفون??)آدم خوابش میگیره

REZA

این لپ تاپ از طراحیش خوشم نمیاد یکم بچه گانس بنظرم،یعنی قشنگ معلومه واسه بازیه!
ولی خوب لپ تاپ قوی هستش،صداشم خوب هست!
در مقابل n552vw-b دلم میخواد ببینم چجوریه،اگه باهم مقایسه کنید خوب میشه.

راستی در مورد قالب سایت بازم بگم،اینکه قشنگ شده،از قالب اولم بهتره،ولی خوب یکم خطوط پررنگ تر باشن یا یجوری که بعضی جاهارو راحت تر تشخیص بدیم،مثلا همین کادر کامنت یه خطی دورشه که بزور دارم میبینمش.وگر نه قالب خوبه،دوسش دارم.این موردی و که گفتم فقط همین اذیتم کرد،ممکنه مشکل از من باشه.
اینکه بازدید هر پستم میزنید خیلی خوبه،تازه فهمیدم چن نفر کامنتا رو میخونن!باید یکم بیشتر حواسمون جمع شه!
و اینکه دیگه هیچی ،فقط اینکه خسته نباشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs