حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۶۵۳ ، اسنپدراگون ۶۲۶ و اسنپدراگون ۴۲۷ سه تفنگدار جدید کوالکام برای میان رده های ۲۰۱۷

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | حتما بخوانید، سخت‌افزار

کوالکام تولیدکننده چیپست های محبوب و معروف اسنپدراگون است. این چیپست ها را روی دستگاه های بسیار زیادی از پرچمدار و بالارده تا پایین رده دیده ایم. عموما حضور این چیپست در یک موبایل خود یک نکته کلیدی برای فروش به حساب می آید، به خصوص در دستگاه های پایین و میان رده این حضور تاثیر دوچندانی دارد. خانواده سری ۴۰۰ و ۶۰۰ تولیدات این شرکت برای دستگاه های پایین و میان رده طراحی شده اند و حالا کوالکام این خانواده ها را با سه عضو جدید به روزرسانی کرده است. در خانواده ۴۰۰ شاهد ارایه اسنپدراگون ۴۲۷ و در خانواده ۶۰۰ مدل های اسنپدراگون ۶۵۳ و اسنپدراگون ۶۲۶ ارایه شده اند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

اسنپدراگون ۶۵۳

snapdragon-653

یکی از بهترین چیپست های کوالکام پس از اسنپدراگون ۸۲۰ در خانواده پرچمدار، اسنپدراگون ۶۵۲ در رده میان رده بود. حالا این چیپست با مدل جدید تر اسنپدراگون ۶۵۳ جایگزین خواهد شد. اسنپدراگون ۶۵۳ تا ۱۰% عملکرد بهتر نسبت به مدل پیشین ارایه خواهد داد. علاوه بر آن حداکثر میزان رم قابل پشتیبانی از ۴ به ۸ گیگابایت ارتقا داده شده است که میان رده های بیشتری با ۶ گیگابایت رم را می دهد.

این چیپست از فناوری مخابراتی جدید X9 LTE استفاده خواهد کرد در حالی که اسنپدراگون ۶۵۲ از X8 LTE پشتیبانی می نمود. این ارتقا در کیفیت مکالمه VoLTE و Ultra HD تاثیر دارد. پشتیبانی از دو دوربین با فناوری Clear Sight نیز در دسترس است.

اسنپدراگون ۶۲۶

همانطور که از نامش پیداست، یک ارتقا برای مدل اسنپدراگون ۶۲۵ است. این چیپست نیز همانند تفاوت اسنپدراگون ۶۵۲ و ۶۵۳، در عملکرد تا ۱۰% بهتر از اسنپدراگون ۶۲۵ ظاهر خواهد شد، مودم جدید X9 LTE دارد و از فناوری Clear Sight برای پشتیبانی از دو دوربین بهره می برد.

اسنپدراگون ۴۲۷

snapdragon-427

خانواده اسنپدراگون ۴۰۰ را می توان از پر مصرف ترین چیپست های ساخت کوالکام دانست و در رنج وسیعی از دستگاه های رده پایین استفاده می شود، از همین رو می توان گفت این به روزرسانی اهمیت ببشتری دارد. خوشبختانه از نظر فناوری مخابراتی اینجا نیز شاهد استفاده از استاندارد X9 LTE هستیم و این یعنی دستگاه های ارزان تر نیز با سرعت بسیار خوب اینترنت همراه ارایه می شوند. پشتبانی از Clear Sight نیز نشان می دهد که کوالکام پیشبینی استقبال از دستگاه های پایین رده دارای دو دوربین را کرده است.

نکته قابل توجه تاکید موکد کوالکام بر پشتیبانی همه چیپست های جدید این شرکت برای سال ۲۰۱۷ از دو دوربین است.

امسال دوربین های دوتایی در خیلی از پرچمدارها استفاده شده است، حتی الجی، شیائومی و هواوی تصمیم به استفاده این فناوری در دستگاه های میان رده خود را گرفته اند. به نظر می رسد با فراهم شدن زیر ساخت لازم برای پشتیبانی از دوربین دوتایی در طیف وسیع تری از دستگاه های پایین و میان رده باید منتظر ارایه دستگاه های بیشتری این قابلیت باشیم. البته باید دید که این فناوری در کیفیت خروجی دستگاه های ارزان قیمت چقدر خواهد بود.

اگر از زمان عرضه دستگاه هایی با این چیپست ها بپرسید، باید چارک اول سال ۲۰۱۷ را به شما آدرس بدهیم. نظر شما درباره این یه چیپست جدید کوالکام چیست؟ به نظر شما رویکرد این شرکت برای دستگاه های سال ۲۰۱۷ صحیح است؟

[button type=”link” link=”http://www.gsmarena.com/qualcomm_introduces_three_successors_to_popular_midrange_cpus-blog-21133.php”]gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ata

چرااا کسی گوش نمیده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر بار که سایت و باز کنیم باید ctrl+f5 زنیم تا پست جدید و ببینیم
و خیلی مزخرفه

بابا درستش کنید دیگه

اینجوری باشه دیگه باید قید ترنجی بزنیم

دوست

چقدر عصبانی داداش، درست میشه دیگه، یکمی ما هم با ترنجی همراهی کنیم
حالا یه اف ۵ بزنیم چیزی ازمون کم میشه؟ مسلما درست میشه
کمی صبر و همراهی

behnamoj

http://j-tagboot.blogfa.com
به این وبلاگ سر بزنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)