حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی نوت ۷ را خاموش کنید و این گزینه‌های جایگزین را در نظر بگیرید

حالا با توقف تولید و عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ در سراسر جهان به نظر می‌رسد داستان این دستگاه سامسونگ به پایان رسیده است. اگرچه محصولات دیگر تولیدکنندگان از ارائه‌ی قلم استایلوس S Pen و ویژگی‌های صفحه‌نمایش دو طرف خمیده‌ی این گوشی محروم هستند اما مطمئناً چند پرچم‌دار اندرویدی دیگر هستند که می‌توان برای جایگزینی نوت ۷ آن‌ها را در نظر گرفت بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم؛ پس با ترنجی همراه باشید.

سامسونگ گلکسی S7 Edge

۱

شاید منطقی‌ترین گزینه برای جایگزینی نوت ۷ این باشد که به دیگر پرچم‌داران سامسونگ فکر کنیم. گلکسی S7 Edge از صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی AMOLED با رزولوشن QHD بهره می‌برد که تنها کمی از صفحه‌ی ۵٫۷ اینچی نوت ۷ کوچک‌تر است. این محصول همچنین دقیقاً مشابه با نوت ۷ پردازنده‌ی اگزینوس ۸۸۹۰، چهار گیگابایت رم و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عالی را در خود جای‌داده است.

نوت ۷ و S7 Edge در دیگر زمینه‌ها نیز ویژگی‌های تقریباً یکسانی دارند؛ از این موارد می‌توان به شارژ بی‌سیم سریع، سنسور اثرانگشت و مقاومت در برابر آب با گواهینامه‌ی IP68 اشاره کرد. همچنین برخی از امکانات رابط کاربری نوت ۷ نیز با دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری به این گوشی اضافه‌شده است. شاید بتوان گفت تنها موارد مهمی که با انتخاب S7 Edge از دست خواهید داد قلم S Pen و اسکنر عنبیه باشد که نوت ۷ از آن‌ها بهره می‌برد؛ اگر این دو مورد را در نظر نگیریم این گوشی نزدیک‌ترین گزینه به نوت ۷ برای جایگزینی آن خواهد بود.

LG V20

۲

اما می‌رسیم به نزدیک‌ترین رقیب نوت ۷ درزمینه‌ی نوآوری یعنی LG V20. این گوشی کمی بزرگ‌تر از نوت ۷ است و مطمئناً با توجه به صفحه‌نمایش تخت و بدنه تمام فلزی آن، با در دست گرفتن V20 احساس کاملاً متفاوتی به شما منتقل می‌شود.

صفحه‌نمایش LG V20 هم ۵٫۷ اینچی با رزولوشن QHD است ولی پنل این صفحه برخلاف نوت LCD می‌باشد؛ به‌علاوه یک صفحه‌نمایش دوم کوچک ۲٫۱ اینچی نیز درست بالای صفحه‌ی اصلی قرارگرفته که اعلان‌ها و پیام‌ها در این بخش نمایش داده می‌شوند. طرفداران عکاسی با گوشی موبایل هم رنج وسیعی از امکانات را برای رقابت با نوت ۷ در V20 در اختیار خواهند داشت؛ دوربین دستی دوگانه که از ترکیب دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی حاصل‌شده این ویژگی‌ها را برای کاربران مهیا می‌کند. V20 عاشقان صدا را هم در نظر گرفته و با بکار گرفتن یک DAC یا همان مبدل دیجیتال به آنالوگ حرفه‌ای و اختصاصی در این گوشی تجربه‌ی صوتی فراتر از دیگر پرچم‌داران بازار به کاربران ارائه می‌دهد.

در زمینه کیفیت ساخت هم با اینکه LG V20 از شیشه ساخته نشده و ضد آب هم نیست اما در عوض درجه نظامی جذب شوک و ضربه، در کنار باتری جداشدنی برای این دستگاه در نظر گرفته‌شده است. فراموش نکنید که اندروید پیش‌فرض شما در V20 آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل یا همان اندروید ۷ نوقا می‌باشد درحالی‌که نوت ۷ و دیگر پرچم‌داران سامسونگ باید مدت بیشتری برای دریافت این نسخه صبر کنند.

گوگل Pixel XL

۳

سری جدید محصولات گوگل هم با نام Pixel معرفی شدند و نسخه‌ی بزرگ‌تر این خانواده یعنی Pixel XL درزمینه‌ی قدرت به‌راحتی با نوت ۷ برابری می‌کند؛ این محصول با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱، چهار گیگابایت رم و تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای رقابت با نوت ۷ آماده شده است؛ اگرچه برخی ممکن است که از نبود درگاه کارت حافظه جانبی در این گوشی رنج ببرند. صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با پنل AMOLED و رزولوشن QHD تصویری مشابه با صفحه‌نمایش‌های سامسونگ را تولید می‌کند.

درزمینه‌ی عکاسی Pixel XL موفق شده با کسب امتیازی کمی بیشتر از نوت ۷ در بنچمارک DxOMark صدرنشین شود؛ شارژ سریع، سنسور تشخیص اثرانگشت و بدنه فلزی به کار گرفته‌شده در این دستگاه مطمئناً به کاربران احساس یک محصول رده‌بالا مشابه بسیار دیگر از پرچم‌داران بازار را منتقل می‌کند.

متأسفانه Pixel XL در موضوع ضد آب بودن تنها به کسب گواهینامه‌ی IP53 به‌جای IP68 اکتفا کرده و همچنین از شارژ بی‌سیم، قلم S Pen و اسکنر عنبیه چشم هم خبری در این گوشی نیست؛ در عوض این محصول با اندروید نوقا ۷٫۱ به دست مشتری خواهد می‌رسد و گوگل قول داده این سری هم به‌سرعت در آینده نسخه‌های به‌روز سیستم‌عامل این شرکت را دریافت کنند و درنهایت دستیار هوشمند جدید گوگل هم در این محصول عملکرد قابل‌توجهی دارد.

Moto Z Force

۴

اگر شما دوست دارید گوشی هوشمند شما امکاناتی کمی بیش از حد معمول داشته باشد، با توجه به ساختار ماژولار Moto Z Force برای شما شاخص‌تر از دیگر گزینه‌هاست. اگرچه گلکسی نوت ۷ تمام ویژگی‌ها موجود را تکامل بخشیده اما Moto Z Force گام در دنیای جدید از قابلیت‌ها گذاشته است؛ در ضمن استفاده از ماژول‌ها در این گوشی به‌مراتب ساده‌تر از LG G5 است.

موتورولا از پوسته‌های متفاوتی را برای ذائقه‌های گوناگون بر روی این گوشی رونمایی کرده، اسپیکرهای JBL Soundboost برای عاشقان موسیقی تدارک دیده، پک باتری offGRID را برای کاربرانی که عمر باتری بیشتری نیاز دارند در نظر گرفته و درنهایت پروژکتور insta-share هم برای نمایش دادن عکس و فیلم با این گوشی تولید کرده است.

مشخصات فنی مشابه دیگر پرچم‌داران امروزی در Moto Z Force ازجمله پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ درکنار ۴ گیگابایت رم باعث می‌شود این گوشی عملکردی در حد استاندارد یک پرچم‌دار داشته باشد. صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با پنل AMOLED و رزولوشن QHD در Moto Z هم تجربه‌ی بصری نزدیک به نوت ۷ به کاربران ارائه می‌کند؛ به‌علاوه ویژگی‌هایی ازجمله اسکنر اثرانگشت، شارژ سریع و پورت USB نوع C هم در این دستگاه وجود دارند؛ اما فراموش نکنید که موتورولا درزمینه‌ی جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری پا جای پای اپل گذاشته و این پورت سنتی محبوب را حذف کرده است و این نکته برای بسیاری حائز اهمیت است.

ZTE Axon 7

۵

اما اگر تصمیم دارید پس از نوت ۷ به سراغ یک محصول ارزان قیمت‌تر رفته که مشخصاتی در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار داشته باشد ما به شما ZTE Axon 7 را توصیه می‌کنیم. این دستگاه در آمریکا حدود ۴۸۰ دلار قیمت داشته و با قیمتی بسیار پایین‌تر از نوت ۷ همچنان از یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی AMOLED با رزولوشن QHD بهره مند است؛ به‌علاوه پردازنده‌ی پرقدرت اسنپدراگون ۸۲۰ در کنار ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم دیگر مشخصات فنی این دستگاه را شامل می‌شوند که کاملاً مشابه با دیگر پرچم‌داران این لیست بوده و ارزش این محصول را به نسبت قیمت ارزان آن دوچندان می‌کند.

به‌علاوه Axon 7 از یک DAC اختصاصی برای ارائه‌ی کیفیت صدای بالاتر، شارژ سریع نسخه ۳٫۰ کوآلکام، اسکنر اثرانگشت، پورت USB نوع C و درگاه کارت حافظه هم بهره برده است و هرچند که در این گوشی از S Pen یا قابلیت ضد آب بودن خبری نیست و دوربین این محصول هم بهترین دوربین موجود نیست اما توجه داشته باشید که Axon 7 با همه این ویژگی‌ها ۵۵ درصد از گلکسی نوت ۷ ارزان‌قیمت‌تر است.

سامسونگ گلکسی نوت ۵

۶

در پایان اگر واقعاً تشنه‌ی تجربه کردن یک گلکسی نوت هستید گزینه‌ی دیگر شما پرچم‌دار سال گذشته‌ی این سری یعنی گلکسی نوت ۵ خواهد بود. هرچند که پردازنده‌ی اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ کمی نسبت به محصولات امسال ضعیف‌تر بوده و ازلحاظ نرم‌افزاری هم عملکردی کاملاً مشابه پرچم‌داران امروزی ندارد ولی شک نکنید که هنگام استفاده از این محصول احساس کند بودن به شما منتقل نمی‌شود.

صفحه‌نمایش با کیفیت AMOLED با رزولوشن QHD، ۴ گیگابایت رم و دوربین ۱۶ مگاپیسلی با تثبیت‌کننده‌ی نوری تصاویر باعث می‌شود گلکسی نوت ۵ همچنان محصولی قابل رقابت با پرچم‌داران امسال محسوب شود. هرچند که ممکن است مشتریان نبود درگاه کارت حافظه را در این در محصول تحمل کنند اما فاصله‌ی زیاد با به‌روزرسانی اندروید نوقا و ضد آب نبودن نوت ۵ تا حدی باعث ناامیدی مشتریان احتمالی خواهد شد.

[button type=”link” link=”http://www.androidauthority.com/best-samsung-galaxy-note-7-alternatives-721317/” size=”btn-medium”]androidauthority[/button]

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M0261N

سلام
منم گفتم برم نوت ۵ رو بخرم ولی
۱_حافظه جانبی نخوردن
۲_قلم بر عکس جا میره
۳_ضد آب نبودن
۴_اسکن عنبیه چشم
۵_اندروید نوقا
۶_اج نبودن
خیلی آزارم میده
هی انشالله روزی برسه که بازم نوت بعدی رو بتونم بخرم چون فقط سری نوت سامسونگ رو قبول دارم اگرم اسمش عوض بشه ولی محصولش همون باشه و کیفیت و کاراییش بالاتر بره که دیگه عالی فقط قلم رو داشته باشه

امیر

پس چرا اس۷ اج نمیگیری
اون همه چی داره
زیبایی که زیباترین گوشی جهانه
کارت حافظه که میخوره
زد ابم هست من امتحان کردم مال خودمو
اج هم هست
تازه یه جایی رو اشتباه کردین. سری اس بهتر از سری نوت هست . هم پشتیبانی نرم افزاری بهتری داره و هم کاور و گلس متنوعی براش پیدا میشه .
من پیشنهادم به همه اس ۷ اج چون هیچوقت پشیمون نمیشین

Mohammad

ی چیز دیگه ای ک درباره نوت ۷ هست HDR بودن صفحش هست..اینو یادتون رفت بنویسین..و USB type-C ک سریع تر شارژ میکنه…ب نظر من هیچ چیز نمیتونه جای نوت ۷ رو پر کنه واقعا گوشیه خارق‌العاده ایه حیف ک شکست خورد

Mr.MJ

XPERIA XZ

Amir

اره خوب نوت ۷ یه مزیت هایی رو داره. ولی خدایی هیچی اس ۷ اج نمیشه
واقعا عالیه هرچی ازیه گوشی میخواین رو اس۷ اج داره

یاسین

HTC 10 هم که کلا هیچی

عرفان

کمی فکر کن این اومده فبلت هارو معرفی کرده نوت ۷ هم یه فبلت
اصلا اچ تی سی ۱۰ فبلت که بخواد تو این لیست باشه

عرفان

نظر من که اکسپریا ایکس زد هستش البته اون یه فبلت نیست اما یه گوشی کامل و قدرت مند
من ایکس زد رو انتخاب می کنم

Amir

وقتی اس۷ اج هست باید دیگه بقیه ی گوشی هارو بندازیم دور
همرو میخوری اس۷ اج

Xperia XA

سونی جون مادرت این اندروید ۷ به اکسبریا XA زود بفرست اینقدر سرویس نکن مارو

seyed

پیشنهاد من به همه دوستان گوگل Pixel XL از همه نظر خوبه

Milad.tech

در نبود نوت۷ فقط s7 edge میتونه جای خالیشو پر کنه چون کاملتر از اون نیست
اما پیکسل xl هم واقعا عالیه فقط ضد آب نیست و مموری نمیخوره.لرزشگیر اپتیکال هم نداره
اما مزایایی هم داره مثل بدنه زیبای فلزی
سنسور اثرانگشت اکتیو دوربین بهتر در عکاسی
و در نهایت نکسوس بودن

ahmad

شیاومی می نوت ۲ و میت ۹ که هر دو قراره به زودی معرفی بشن هم میتونن جایگزین خیلی خوبی باشن.

pouya

واقعا فکر میکنی شیائومی میتونه جایگزین خوبی باشه؟

Mb2

با سلام به عزیزان
یک سوال گوشی موتورولا موتو زد فورس دروید چه تاریخی وارد ایران میشه و قیمتش تا چ حدودی است؟
با تشکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش