حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل اصلی انفجار تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۷ چیست؟

نوشته

7 سال قبل | 106 دیدگاه | مطالب ترنجی

خبر انفجار گلکسی نوت ۷ یکی از جنجالی‌ترین مواردی است که بحثش در  این روزها در بین کاربران بسیار زیاد شده است. این مشکل دقیقا یک روز پس از عرضه اولین سفارشات گلکسی نوت ۷ برای کاربران رخ داد و مشخص شد که ۳۵ دستگاه گلکسی نوت ۷ در بازار نیز دچار این مشکل شده‌اند؛ اما دلیل اصلی این مشکل چیست؟ در ادامه با ترنجی همراه شوید.

تا به امروز دلایل مختلفی درباره این مشکل اعلام شده است، اما دلیل اصلی در حقیقت مربوط به بخش باتری می‌شود، اما بد نیست بدانید که این مشکل مستقیما به خود باتری مربوط نمی‌شود. گلکسی نوت ۷ همانند سایر محصولات اعم از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی اتومبیل‌ها از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کند در بسیاری از موافق فوق‌العاده ایمن عمل می‌کنند. سامسونگ درطی هفته گذشته اعلام کرد که تمامی کاربران باید گلکسی نوت ۷ خود را به این شرکت برگردانند تا مشکل اصلی آن حل شود، مشکلی که به نظر مربوط به “یکی از بخش‌های” باتری می‌شود. اولین بخشی کاربران باید درباره صحت باتری بررسی کنند، شارژر و کابل دستگاه است؛ چراکه اگر شارژر و کابل دستگاه با تلفن هوشمند شما سازگار نباشد می‌تواند محافظ قسمتی که به باتری جریان وارد می‌کند را دچار مشکل کند. باتری توسط یک مدار به مادربرد اصلی دستگاه متصل می‌شود تا به دستگاه انرژی لازم را برساند که در این مدار، دو قطعه برای کنترل میزان جریان برق و دمای دستگاه استفاده شده است. این مورد در تمامی تلفن‌های هوشمند وجود دارد که تلفن هوشمند را از زیاد شارژ شدن یا حرارت زیاد دور می‌کند. در خود باتری نیز اجزای متفاوتی برای محافظت از آن استفاده شده است و تا زمانی که مدار محافظت باتری سالم باشد، این محافظ‌ها کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. اما اگر این دو قطعه در مدار درست کار نکنند، اولین مراحل انفجار باتری صورت می‌گیرد.

90

اگر تصویر گلکسی نوت ۷ منفجر شده را دقت کنید، متوجه یک نکته ریز ولی جالب می‌شوید. در این گلکسی نوت ۷، پورت شارژ شدن دستگاه کاملا سالم است؛ همچنین بخش‌هایی از صفحه تنها آسیب دیده اند. اما بخشی که کاملا انفجار در آن صورت گرفته مربوط به گوشه سمت چپ دستگاه می‌شود؛ جایی که باتری قرار دارد. اگر مشکل در زمینه جریان رسانی به خود باتری بود، قسمتی که باتری به مادربورد وصل بود منفجر می‌شد، یعنی بالای صفحه؛ اما در حقیقت، انفجار در گوشه باتری گلکسی نوت ۷ رخ داده است. خودروهای تسلا هم مانند تلفن‌های هوشمند از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند و نکته جالب اینجاست که در ابتدای عرضه، برخی از آن مدل‌ها شروع به آتش گرفتن می‌کرد که البته تسلا با اضافه کردن یک بخش تیتانیومی بزرگ از این مشکل جلوگیری کرد، اما باتری گلکسی نوت ۷ نمی‌تواند دارای چنین قطعه‌ای درون خود باشد. درحقیقت ساختار باتری‌های تلفن هوشمند از آلمینیوم است. هنگامی که باتری گلکسی نوت ۷ حرارت زیادی دریافت کند و یا بیش از حد شارژ شود، باتری شروع به آتش گرفتن می‌کند و همین‌ جاست که به یک نکته مهم می‌رسیم؛ مشکل اصلی گلکسی نوت ۷ در مدار بالای باتری است که وظیفه کنترل حرارت و میزان شارژ شدن باتری را دارد. اگر دقت کرده باشید، در تمامی گزارشات انفجار گلکسی نوت ۷ گفته شده است که تلفن هوشمند در حین شارژ اینگونه شده پس این خود مهر تاییدی بر این موضوع است. پس اگر گلکسی نوت ۷ خود را هنوز به سامسونگ بازگشت نداده اید، تا آن روز از نزدیک شدن به گلکسی نوت ۷ هنگام شارژ شدن دوری کنید.

[aparat]http://www.aparat.com/v/BVMNC[/aparat]

نظر شما چیست؟ شما درباره انفجار گلکسی نوت ۷ چه فکر می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
106 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jamal9

ای خدا بسه دیگه :))))

حبیب

داستان نوت۷ برای همیشه با یک تراژدی تمام شد!
تمام کسانیکه نوت۷ رو پیش خرید کرده بودند،طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت آینده، پولشون عودت داده میشه!
یک عدد هندزفری هم برای دلجویی به این کاربران، هدیه!!! داده خواهد شد!
عرضه ی نوت۷ تا آبان ماه متوقف شد!
تمام…اعتبار سامسونگ به چوب حراج زده شد!

Nokia.king

سامسونگ با مشتری مداریش و‌عذرخواهیش و قبول مشکل اعتبار خودش رو خرید دوباره حبیب جان .دقیقا عین همین حرکت مدیر سامسونگ رو از مدیر شرکت تویوتا دیدم بخاطر نقص فنی در سیستم ترمز و کشته شدن چند نفر . شما فکر کن شرکتی به عظمت و تجربه تویوتا چنین مشکل پیش پا فتاده ای باعث این مشکلات شد . من فک میکنم اینجوری اعتماد بیشتر بشه .

رضا (z best)

سلام
اول اینکه بگم به دلیل ترول بازی بعضی دوستان دیگه مزاحم نظرات نمی شم مگه مجبور بشم
این داستان ممکنه برای هرشرکتی پیش بیاد ولی ولی یادم می یاد قبل از معرفی نوت جدید وصف ها وتعاریف بی خودی از این گوشی می شد که ادم می موند بله گوشی عالی هستش با ارزش خرید بسیار (همونطور که ایفون سونی اچ تی سی ال جی عالی هستش این شرکت ها هر کدوم برای علایق مختلفی گوشی تولید می کنند) کسی منکر این قضیه نیس ولی یادمه بیشتر سامسونگ دوستان می فرمدند هیچ گوشی در حد نوت نیس ونباید مقایسه بشه و نوت فقط باید با خودش مقایسه بشه و افسانه و … نوت هم یه سری مزایا ومعایب داره این مشکلات هم دقیقا جواب همون دوستان بود
این مشکلات هم بر طرف می شه وشرایط به حالت عادی بر می گرده
اما شما می فرمایید که سامسونگ مشتری مداری کرده واعتبارش رو دوباره به دست اورده وفلان نه جون ما بیا و گوشی رو پس نگیر مشکل رو هم پیگیری نکن خب اگه نکنه که هم به اعتبارش لطمه می خوره هم به پولش ،شرکت ها بیشتر فکر خودشونن وگرنه هیچ شرکتی دلش به حال مشتری نسوخته (اون طرز عذخواهی هم که در ژاپن وکره مرسوم هست (البته کار ارزشمندیه) :rose:

rapier1

توی ایران پولشونو عودت میدن؟

shabzendedar

با این همه هیاهو که درست کردن ممن بازم میخرم و برای اولین بار میرم سراغ سامسونگ چون این گوشی. نوت هفت واقعا منو شیفته خودش کرده و از نظر طراحی شیشه و فلز و صفحه منحنی واقعا به تکامل رسیده. حالا هر چی بگن. اشتباه نشه پولدارم نیستم ولی مشکلی پیش نمیاد اگرم بیاد قابل حله. :mail:

CHALTON.B

مشکل تو بسته بندی باتری در یکی از خط تولید ها بوده که این مشکل رفع شده و تازه بهتر هم شده،و این اتش گرفتن نوت ها فقط برای همون خط تولید هست که بسته بندی باتری مشکل داشته و خود سامسونگ هم اعلام کرده که همه نوت ها این داستان وجود نداره و جای نگرانی نیست و اگه کسی هم باز ناراحت هست عیب نداره بیاره تا سری جدید رو بهش بدیم،و این یعنی عشق به مشتری یعنی احترام به طرفداراش،و فروش نوت دوباره از پس فردا صبح شروع میشه و دوباره ترس به برند ها و ترولها در وجودشون لونه میکنه،سایتها هم چون بالاخره تونستن یه گاف بگیرن از سامسونگ و الان تو کو…عروسیه واسه همینه هر ساعت دارن یه خبر میدن بیرون،این داستان تموم شد و فروش نوت هفت دوباره شروع شد و ترول ها واسه این که تو دید باشن هنوز دارن ترول بازی در میارن.

rezzaz

مگه تو نمیگفتی این خبر ها فیکه و میخوان نوت ۷ رو خراب کنن؟چی شد پس؟الان تایید میکنی.
#مهر
#گارانتی B-)

Nokia.king

دوست عزیز اولین بار این خبر واقع غیر قابل باور بود . تا زه یادمه شما دوستان عزیز سونی باز کل جامعه تکنولوژی رو جیره خور میدونستین مثل سایت تخصصی dxo و بمحض بالا رفتن سونی در جدول معتبر ش اون سایت .میخام بگم شما که فن سونی هستی کل روزگار رو از این جور حرفا زدید و تغیر دادید دیگه نباید به بقیه خورده بگیرید مثه رزلوشن صفحه نمایش سنسور اثر انگشت و و و . اون گوشی اولی هم لگو نداشت و کاملا مشکوک بود .شما الان یه سونی آتش بگیره حتی شرکتهای بغلی رو هم جیره خور میدونی و توهم توطعه میزنید همون طور که تا خبری از ضعف سونی داده میشه این سا.یت و نوی.سنده هاش رو ترول خطاب میکنید . تا کی میخاید اینجوری پیش برید خدا داند

rezzaz

نوکیا جان داداشه گلم من تو قسمت موبایل اصلا فن سونی نیستم.چندوقت سونی داشتم ولی دلیل نمیشه فن سونی باشم.سونی رو دوست دارم.ولی بعضی ها هی سونی رو میکوبونن واسه همین ناراحت میشم.چون واقعا گوشی هایی که میزنه رو دوست دارم.من کلا رو هوام.هرکس بیاد زیادی ترول بازی در بیاره در مقابلش در میام.وگرنه من اس ۷ دارم و خیلی خیلی راضی ام ازش هیچ مشکلی هم نداره.اگه تو گروپ ما بودی منو میشناختی دوست دارم مشکلات هر شرکتی رو به شکل طنز بگم.حالا چه سامسونگ باشه چه سونی. :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

redeagle

کل نوت ها جمع شدن مشکلی نیست من تمام فروشگاه اینترنتی ها رو گشتم هیچ کدوم نداشتن ازشون پرسیدم گفتم برگشت دادیم بهشون :good: :good: :good: :good: :good:

Rhasta

کل نوت ها ایرادی ندارن
نوت هایی ک سفارش چین یا مخصوص بازار چین بودن هیچ ایرادی ندارن
(منبع شهر سخت افزار و ج اس ام ارنا)

سپاس

Magnus Deleon

داداچ چالتون از شما یا هرکسی که بتونه جوابمو بده سوال دارم
من میخواستم اس۷ اج بگیرم بنابه دلایلی نشد
حالا هم خیلی شدید دنبال نوت ۷ هستم
این مشکلات مث صفحه نمایشش که میگفتن نمیدونم فریز میشه یا همچین چیزی یا مشکل باتری ایا درنسخه بعدی کامل حل میشه؟
سری جدید و بدون مشکل کی میاد؟
من فقط تا اخر شهریور وقت دارم گوشی بخرم
ممنون :rose:

Nokia.king

بله دوست عزیز از نمایندگی رسمی بخرید و کاملا با اطمینان بخرید مشکلی بود که شناسایی شد و برطرف شد اون کرش کردن که نرم افزاری بود و اونم مرتفع شده چیز خاصی نبوده

Rhasta

فریز شدن نوعی باک نرم افزاریه،یا رفع شده یا رفع میشه

باتری هم بالا گفتم همه ی نوت ها برگردونده نمیشن
ولی با این حساب تا اخر شهریور وایسا اگه بیانیه رسمی اومد ک کلا همه نوت ها مشکلشون حل شده ک هیچ،اگه نیومد شما از نمایندگی معتبر بخر(کار از محکم کاری بد نمیکنه)

سپاس

CHALTON.B

نه هیچ مشکلی نداره اینو مطمئن باشید و با خیال اطمینان نوت هفت رو بخرید و سامسونگ هر مشکلی که گذارش شده بود رو حل کرده و این انفجار هم فقط تو یکی از سری خط تولید ها بوده که مشکل از بسته بندی باتری بود و با شناسایی کدهایی که در اون خط تولید ساخته شده گوشیهای نوت جمع اوری شده و هیچ مشکلی نداره و میتونید با خیال راحت نوت هفت رو خریداری کنید و از گوشی که از اینده اومده لذت ببرید.

riofarina

الان اونایی که تو ایران بدون گارانتی خریدن تکلیفشون چیه؟؟؟
البته تا حدودی حقشون هست ،رفتن ۴ میلیون به گوشی دادن تا اولین باشن اونم بدون گارانتی

Nokia.king

بدون گارانتی یا با گارانتی نداره دوست عزیز محصول سامسونگ و‌شرکت موظفه پس بگیره حالا با گارانتی یا بی گارانتی

redeagle

نوکیا کینگ قبل از گوشی های سامسونگ اگه می گفتن باتری منفجر می شه ادم فقط می تونست اون رو تو فیلم های اکشن تصور کنه ولی سامسونگ جونت این امر و عادی کرد برای ما

Nokia.king

کی گفته باطری منفجر نمیشه ؟؟ متن رو‌خوندی ؟؟ باطری هیچ مشکلی نداره فقط ولتاژ بالا باعثشه چون کنترلر باطری مشکل داشته و‌بازم مشکل از سامسونگ نبود و شرکت تخت قرار داد بوده . شما به هر باطرس جریان اضافی وارد کنی میترکه . شرکت اسپیس ایکس هم الان که بزرگترین خودرو های برقی دنیا رو میزنه و‌رتبه اوله . باطری هاشو سامسونگ براش تولید میکنه سامسونگ در تولید باطری کاملا حرفه ای هست . توضیح برای شما بیفایده و‌مثال یک مثل بسیار قدیمیست …

riofarina

شما مطمئن هستی؟
اونوقت کی گوشی اینا رو تحویل میگیره تو ایران؟
الان یکی که شهرستانه چطوری پاشه بره تهران، باید یه عالمه هزینه کنه؟
اصلا نمایندگی برد قبول میکنه؟ بدون گارانتی؟
اینا سوال بود قصد ترول بازی و تخریب ندارم. :rose:

Nokia.king

اصن این مشکل ربطی به گارانتی نداره و هر گوشی توی ایران مشکل داره باید پس داده بشه به نمایندگی رسمی کسی هم تهران نیست باید بفریته گوشی رو گرچه این مشکل در چین و امریکا بود خودشون میدونمن کجا عا رو از این نو باطری رفتهو اونجا فراخوان زدن اگه ایرانم بود اینجا هم فراخوان میزدن .. چون به هرحال همه که از نمایندگی نمیخرن کلی خورده فروش دیگه هست مثل سایت های آمازون

redeagle

خوبه هی پاسخ می زنی موسم نابود شده الان بازش کردم دارم دستی با هاش کار می کنم مشکل از سامسونگ نیست خخخخخخ لایک اقا جان حتما مشکل از منه که همیشه بچه دختره :good: :good: :good: :good: :good: :good:

REZA

نویسنده های عزیز ترنجی ،یه سوال ،چرا همه ی کامنتا گزینه گزارش رو ندارن؟تو پاسخ های هر کامنت یدونه کامنت مشخص و میخوام گزارش بدم ولی گزینش و نداره!

بعدشم یه سریاسی که دقیقا یادمه اوایل که اکانت ساختن با شعار اینکه منطقی هستیم و این چیزا اومدن و گفتن ما خودمون سایت داریم و کسی که کامنت بد بزاره میفهمیم چقد سخته!الان همون یارو میاد توهین میکنه به بقیه!واقعا زشته.

CHALTON.B

ببخشید شما ترولید؟؟؟؟؟؟؟میتونم از یه ترول امضا داشته باشم؟؟؟؟؟ترول بودن حال میده؟؟؟؟؟؟در اصل امثالی مثل شما بدبختن.

Kamix.1353

متن رو خوندی؟آره همین بود که ویدیو های hdr رو پشتیبانی میکنه و حسگر عنبیه داره و با کیفیت ترین صحفه نمایش و قلمی که به تنهایی میارزه به کل گوشیهای یه شرکت.آره همین هست.

rapier1

پس پیش فروش در ایران چیشد باید امروز میدادن ولی شروع نکردن نمیدونید کی شروع میشه نسخه بهبود یافته میاد یا نه؟

Nokia.king

دوست عزیز معلومه نمیفرستن صبر کنید سری جدی و بدون نقص تحویل میدن احتمالا

Just Sony ??

Nokia
بابا بسه دیگه سهام دار سامسونگ
چرا اینقدر توجیه میکنی

shahryar

یعنی اگه کلا سراغ سام برین مدال شجاعت باس بهتون بدن

Nokia.king

#لودگی
#فقر فرهنگی

Ramin 8890 gamer

گنجیشک صورتی تند
شما هم اسم خودتو بذار قلی
چون سوریلند انیمیشنتو ساخته
معلومه بد خوردی از سامی
راستی حاشیتم خوشگله B-)

Nokia.king

مگه جنسی دادن که پس بدن پولو !؟ قراره گوشی های سری جدید بدن

Mohammad H

قرار بوده از امروز شروع کنند به تحویل، که با مشکلات پیش اومده منتظر تایید سامسونگ و بررسی هستند که اگر گوشی ها مشکل نداشته بشه تحویل پیک (برای تهران) یا پست (برای غیر تهران) بدن و حدود آخر این هفته (درصورت بدون تاخیر) و یا اوایل هفته آینده (در صورت تاخیر دار بودن) به دست مشتری ها قراره برسه

rapier1

به احتمال نود و نه درصد مشکل دار هستند که باید پول ها پس داده شوند

Nokia.king

واقعا چرا وجود همچین آدمی در این سایت لازمه؟؟ نظرات فنی میذاره تخصص داره ؟؟ متن و اخبار رو‌میخونه ؟؟ فقط تیتر و حمله به نظرات .

Nokia.king

جالبه حتی مشکل از خود باطری هم نبود و اون شرکتی که بسته بندی میکنه باطری رو این خطا رو انجام داده بنظرم باید خسارت وارده رو اون شرکت بپردازه چون اونها باطری رو بسته بندی میکنن کنترل کیفی شون نظارت داره و با تست کامل و برچسب پاس . به شرکت سامسونگ میفرستن .. اگر این اتفاق برای شکرت سونی افتاده بود دوستان میگفتن این شرکت طرف قرار داد از سامسونگ‌پول گرفته تا سونی رو‌خراب کنه و باطری خراب بده بهش .

Nokia.king

لطفا نظرات رو تاییدی میکند زود اونا رو تایید کنید نه بعد از چند ساعت

Nokia.king

حیف اون پولی هست که بابت زندان رفتن پرداخت میشه . یه نقص کوچیک که رفع شده و‌میشه بگی کجاش حیفه؟؟ مگه زمانی افون خمم شد همین حرفو زدی شما؟؟

redeagle

نقص کوچیک اره دیگه انقدر ریزه باید با ذربین دیدش البته برا شما با میکروسکوپ هم نمی بینی باید با پرتوی xببینی

CHALTON.B

حیف اون پولی که بدی به اپل بعد بیای ببینی خم شده بعد بیای ببینی دوربین پشت لق میزنه،بیای ببینی صفحه نمایش یه دفعه میپره،بعد بیای ببینی گوشی یک باره خودش ری استار میکنه همه چی رو پاک میکوه،این همه مشکل داره اپل کاربرای خیلی زیادی این مشکلات رو گذارش کردن و اپل با پول دادن به سایتها نذاشت تا مردم ایرادات اپل رو بفهمن.

redeagle

حداقل اون زمانم که خم می شد اسیبی به خودت نمی زد فقط دستگاه خم می شد اونم اگه باهاش کشتی می گرفتی خم می شد ولی خوب رفتار می کردی هیچ اتفاقی نمی افتاد ولی نوت ۷ چی با احتیاط رفتار کنی منفجر نمی شه ؟؟؟؟ نخیر مثل عقرب می مونه نیش خودش رو می زنه :good: :good:

Amir69

اهان اونوقت اپل اومد گفت ایفون ۶ رو تعویض میکنم به خاطر خم شدن گوشی خخخخخ

Nokia.king

چند نفر آسیب دیدن ؟؟؟ ولی اپل در جیب یک نفر ترکید و‌پای طرف نابود شد . فعلا اپل آسیب بیشتری وارد کرده

Apple Pro

.b

باشه دلفین ها هم اواز میخونن فیل ها هم پرواز میکنن ترول های سامی هم حرف حق میگن 😉 😉

Apple Pro

.king

احیانا کنار سر یکی منفجر نشده مغز طرفم نابود کنه؟؟؟ نمیدونم چرا از نظر سامسونگی ها که سامسونگ برترین برنده بعد انقدر خودشونو مچسبونن به اپل شما فعلا یه گوشی اپل نام ببر که ۱ ماه از عرضه ۳۵ مورد منفجر بشه بعد حرف شما راست :negative: :negative:

i me

تمام این مشکلاتی که گفتی من تو گوشیم ندیدم بخدا
کیفیت ایفون رو با سامسونگ مقایسه نکن

Nokia.king

اپل پرو از یه فن اپل انتظار بهتری نمیره .هیچ اسیبی نوت هفت بهدکسی نرسیده آیفون هم خم‌میشد ولی اپل زیر بارش نرفت . این یعنی شرکت بدون اعتبار

Apple Pro

Nokia.king

نوت ۴ و اس ۶ سامسونگ هم خم میشد سامسونگ هر وقت رفت زیر بار اپل هم میره کلییپش هم خواستی بگو برات بزارم خم شدن بحثش با انفجار فرق داره خم شدن خودبه خودی نیست و طرف توش نقش داره اما انفجار خود به خودیه امیدوارم سنت قد بده که فرقش رو بفهمی 😉 😉

Reza f

این اپل از این آب گل آلود چه کوسه هایی بگیره B-)

phenomenal30

pro تو این کامنتت قشنگ سطح بیسوادیت مشخص شد ببین تو برو همون ایفون بخر ما هم گلکسی می خریم همون بهتر کسی مثل تو که بویی که از احترام و سواد نبرده نیاد سمت سامسونگ!

Kamix.1353

ارضه=عرضه
چی بگه آدم.دقیقا تو دبستانها به این اطفال چی یاد میدن؟

Apple Pro

phenomenal30

نگران نباش من سمت برند بنجل هیچ وقت نمیرن خیالت جم سامسونگ همش برای ترول هایی مثل خودت

Apple Pro

kamix.1353

شما به کوچیک واری خودتون ببخشید نمیدونستم سامسونگ این قدر سهام دار داره اینجا که الان مثل گوشی هاش در حال انفجارن 😉 😉 :whistle: :whistle:

Kamix.1353

اپل پُر رو
سهام دار بودن مشکلی داره مگه؟ مهم اینه آدم ج ی ر ه خوار نباشه.حالا تو داخل مغزِ فندقیت فکر کن همه سهامدار هستند. در ضمن دیروز بچه ها لینک ترکیدن های اپل رو گذاشتن. به کارِت میاد.چون مسلما طفل تر از این لینکها هستی.

Sajed fhi

سلام میدونم جاش نیست بپرسم ولی مجبورم دوستان من قبلا اس شش اج پلاس داشتم بنابه دلایلی فروختم الان مجبورم یه گوشی میان رده انتخاب کنم که زیر یک تومن مابین۷۰۰٫۰۰۰-۱٫۰۰۰٫۰۰۰ باشه چند مورد مد نظرم هست مثل j7 2016 – htc s9 -xperia xa دور هواوی و اپل و گوشی دست دومم خط کشیدم
میخوام بدونم قویترین و بهترین میان رده موجود چیه ؟ من که هرچی گشتم هیچکدوم به دلم نچسبید ! 😥

Nokia.king

سری آ سامسونگ عالیه فک کنم ا پنج گزینه مناسبی باشه تو این بازه قیمتی

mtm

اکسپریا Z3 Plus و ال جی G4 هم گزینه های بسیار مناسبی هستند.
البته ال جی G4 قیمتش ۱۱۰۰ هزار تومن هست.

riofarina

حیف دور هواوی و خط کشیدی g8 انتخاب مناسبیه
Honor 7 فوقالعادس یه نگا بهش بنداز بررسی تخصصی کردن فوقالعادس.
ردمی نوت ۳ پرو عالیه عالی
حالا غیر چینی خواستی به سری x الجی ینگا بنداز،x cam, xpower, x screen
سری j 2015 که افتضاح بودن، آمار خرابی خیلی بالا داشتن سری ۲۰۱۶ چطور باشه نمیدونم.
میتونی یه a5 2016 بخری که خیلی از سری j سرتره،بدون گارانتی زیر یک تومن میدن دوربینش عالیه، باتری عالیه، خیلی زیبا و خوشدسته مخصوصا رز گلدش.

Ramin 8890 gamer

فقط شیائومی ردمی نوت ۳ پرو

shahryar

میخوای استفاده کنی،و شیکم باشه xa بگیر،خیالت راحت

Blue Tech

اگه دوربین اصلی خیلی شاخ بودنش برات مهم نیست ردمی نوت ۳ پرو بگیر در کل خیلی شاخه بجز دوربینش
بدنه ی آلومینیوم
سنسور اثر انگشت
باتری ۴۰۰۰میلی آمپری
یه صفحه نمایش ۵.۵اینچی IPS فول
اسنپ ۶۵۰
رم ۳ البته تو نسخه ی ۳۲ گیگش
دوربین سلفیشم خوبه
بجز یه داغ کردن جزئی مشکلی ازش نمیتونم بگیرم
تازه با آپدیت به MIUI 8 خیلی امکانات مفید بهش اضافه میشه

Modarz

Z3+ بخر داداچ از xa بهتره به نظرم

MOAZEZ

بهترین گوشی که میتونی بخری z3+ هست. هم از نظر مشخصات فوق العاده قدزتمنده،هم طراحی فوق العاده ای داره و هم اینکه حالا حالا ها آپدیت میشه.

Apple Pro

زد۳+ قطعا بهترین انتخابه تو این قیمت شک نکن

Pouya

موتو جی ۴ پلاس – XA – زد۳+ – A9 – پی ۸ –

Sajed fhi

سلام به همگی از راهنماییتون خیلی خیلی ممنونم طبق مقایسه ای که در لینک زیر انجام دادم متوجه شدم زد تری پلاس بهترین گزینه ای هست که میتونه برام باشه ! :mail:
http://www.mobile.ir/phones/compare.aspx?brandid=&ids=37735&ids=37947&ids=37887&ids=37977&ids=37912&ids=37862&ids=37641

riofarina

پس انتخابتو کردی، مبارک باشه
یه سر فروم ها هم بزن بیشتر تحقیق کن،نظر اونایی که خریدن و بخون، بخاطر خودت میگم حیف پولی که بدی و بعدا پشیمون شی.

milad.tech

دوست عزیز پیشنهاد میکنم تو انتخابت بیشتر دقت کن دنبال اعداد نباش
اگه امکانش برات هست سراغ کانترهای تست تو موبایل فروشا برو و تست کن
پیشنهاد من به عنوان کسی که اکثر این گزینه های بالا رو رو داشتم یا مدت زیاد باهاشون کار کردم A5 2016 هست بی اغراق دوربین و باتریش از همه ی گزینه های بالا بهتره بخصوص دوربین سلفی که عالیه
دوربین پشت لرزشگیر اپتیکال داره
سنسور اثر انگشت خوب
شارژر فست
باتریش با استفاده سنگین و دیتا ۱ روز کامل جواب میده
فقط پردازندش بهترین نیست اما حتی میتونی بازیهای سنگین رو با فریم پایینتر روش اجرا کنی

Nokia.king

اولا رفلش نیست دوما این پشتکار شما رو میتونن همه از کامنت های شما ببینن فقط کافیه روی پروفایل این آقا برید و‌کلیه کامنت هاش رو ببنید دقیقا از زمانن مشکل نوت هفت ظهور کردن وده برابر یک فرد عادی که ما هاست اینجا حظور داره کامنت گذاشتن همه کامنت ها لودگی دلقک بازی بدون هیچ بار فنی . شما از کی حقوق میگیری ؟ شب تا صبح کامنت میذاری ؟؟ از کدوم منبع تغذیه میشی ؟؟ موندم اصن آرا شماها دارای گوشی واینترنت هستی وقتی فرهنگ استفاده رو بلد نیستی

Ramin 8890 gamer

اصن یه آیفون ۵ ماله یه مهماندار چینی وقتی تو شارژ بود طرف یه تماسو پاسخ داد و دچار برق گرفتگی شد از طرف گردن و مرد
باور ندارین تو نت سرچ کنین
در ضمن گنجشگک !
پرتوی ایکس توی روستای شما واسه اجسام ریز به کار میره ؟!
خخخ خدا شفات نده یکم بخندیم بهت

shahryar

هی نگین اپل چی شد اپل چی شد،
انفجار سامسونگ اس ۴ باعث اتیش گرفتن ی خونه و ماشین شد.باز انفجار سام اس ۴ زیر پتو دختر ۱۳ ساله.
اتیش گرفتن گوشی سامسونگ دختر ۱۸ ساله،که دچار سوختگی شد.
انفجار سام اس۳ دست دختر ۲۴ساله،تو ترکیه.
باز انفجار سام اس ۳ تپ استاتبول ترکیه که کمر ی پسر سوخت.و خیییلی خبرای دگ.
البته تو تهرانم ی اس۳ باز همینطوری شده،
و الانم انفجارای پشت سره هم سری ۷ که حتما میخواد ادامه دار باشه.
ادم عاقل هیچوقت طرف برند بی کیفیت نمیره که مخصوصا ادعا داشته باشه.
اینارو گفتم نه اینکه از سام بدم میاد،میبینم باز شما ۲تفر دارین الکی حرف میزنین.
خوش باشین :rose:

shahryar

نوکیا سام،و.سایر دوستان سامسونگی،و همچنین دوستان نه سامسونگی،!نخرین اقا،نخرین،پشیمون میشین،من پشیمون شدم،شما اینکارو نکنین،برین سراغ سونی،بلک بری اپل،اگه تونسین،برین سراغ ماکروسافت.

Kamix.1353

شهریار
دقیقا کدوم مدل سونی رو بخریم؟چون سالهاست داره روی نوعی از مشخصات بکسباد میکنه و طراحی هم قربونش برم گل بود به سبزه نیز آراسته شد.تکراری بود حالا اسکی هم میره.نویز هم جزوی از ذاته دوربینش هست و تو نظر سنجیهایی که همیشه گذاشته شده بدون اسم گوشی همیشه با صلابت تمام رتبه آخره.حالا بگو دقیقا به چه علت باید سونی خرید؟که هر شش ماه و کمتر ضایع بکنه آدم رو و یه تغییر نرم افزاری تو دوربین بده و بگه به xz خوش آمد بگید!!

shahryar

من نگفتم حتما سونی ولی خب بحثشو پیش کشیدی،
من مادرم زد ۲ و از اقوام زد۵ داره،
چیزی که دیدمو میگم،از نظر طراحی کمتر کسی میگه بده،واقعا طراحی شیک و خاصی داره،مخصوصا زد ۵ با رنگای خوبش.
تو دوربین همین سایت اگه اشتباه نکنم بدون اسم عکس های گرفته شدرو همین دوستان به سونی رای دادن.و سونی اول شد.
تو سایت dxo هم که اول شد.
گیر دادن به نویز،زد ۵ من نویزی ندیدم
اما زد۲ ی کم نویز تو شب هس که اگ بری حالت دستی معرکه میشه.
شما با حرف اخری که گفتی فقط تغییر نرم افزاری میده،میشه نتیجه گرف یا داری از رو هوا حرف میزنی، یا اصن از گوشی چیزی نمیدونی.یا اینکه اطلاعات نداری،باید بری تغیرات رو ببینی،
البته این حرفت میتونه نتیجه این شرکتای بی کیفیت باشه که فقط عدد میبرن بالا تا شما بخریو نهایتا به سال نکشیده پشیمون شی، :rose:

Nokia.king

اولا رفلش نیست سطح سوادت و نحوه بیانت خیلی چیزا رو راجب نوع شخ.صیتت نشون میده دوما این پشتکار شما رو میتونن همه از کامنت های شما ببینن فقط کافیه روی پروفایل این آقا برید و‌کلیه کام.نت هاش رو ببنید دقیقا از زمانن مشکل نوت هفت ظهور کردن وده برابر یک فرد عادی که ما هاست اینجا حظور داره کامنت گذاشتن همه کامنت ها لو.دگی دل قک بازی بدون هیچ بار فنی . شما از کی ح.قوق میگیری ؟ شب تا صبح کامنت میذاری ؟؟ از کدوم منبع تغذیه میشی ؟؟ موندم اصن چرا شماها دارای گوشی واینترنت هستی وقتی فر.هنگ استفاده رو بلد نیستی

Kamix.1353

فقط یه سئوال علمی دارم.اینقدر که سونی ترول داره و حتی میتونه صادر کنه چرا اینقدر اوضاعش قمر در عقربه؟

mahdi ak

خخخخخ فرهنگ تورو هم دیدیم
پول بهت ندن حرصشو نمبخوری عموییی رفلش نیست پس چیه?????
برو عمو چیزتو بخور چیز چیز نکن

mahdi ak

بعدشم عمویی شماها همونایی بودید که میگفتید مشکل از شارژر هست گفته از شارژر خودش استفاده کنید هیچیش نشد چی شد پس زبون در اوردی؟!!!اها یادم اومد شما ترول هستید.
………
جواب کامیکس
من از هیچ گوشی طرفداری نمیکنم حتی برای چند نفری هم پیشنهاد اس ۷ ایج دادم و خریدن مشکل من ترول بودن شماست نه ترول بودن فن های سونی حالا بماند چون یکم بیشترید میگین اونا ترولن و به همه توهین میکنید مشکل باتری داشت منفجر میشد حالا سنگ کیو به سینه میزنی برادر گند زده دیگه!

mahdi ak

طرف نمیتونه جوابمه بده توهین کنه من برات متاسفم که با یه بی فرهنگ صحبت میکنم که جواب منطقی یا به قول خود حرف علمی نداری توهین میکنی خیلیا هستن میبینن کی به کیه خودتو جر نده مونده تا برسی ! همچنین برند مورد علاقت هم مسله خودته B-)

mahdi ak

خخخخ فرهنگتو له همو نشون دادی ممنونم دوستان این فرهنگ سامسونگیاست نظر به قول خودش نمیتونه بده میاد توهین میکنه ???
راستی نوت ۷ هم مثل خودش شماست B-)

Blue Tech

تراژدی
فقط با این یه جمله میتونم توصیفش کنم
ولی درسته برای سامسونگ یه ضرر قابل توجه و برای طرفداراش یه ضد حال بزرگ بود
برای بعضی از سایتا کلی نون و آب داشت و کلی بازدیداشونو برد بالا

Kamix.1353

دقیقا بازدید چیزه خوبیه :mail:

ُSaeed bgi

این اتفاق ممکنه برای هر شرکتی پیش بیاد ولی عجیبه سامسونگ با این کارش عملا نوت ۷ رو خراب کرد کاربران عزیز سایت تمسخر راه درستی نیست
#شاید برای شما هم اتفاق بیافتد
همه عزیزان بدونن اگر شرکتهایی چون سامسونگ سونی اپل و… نبودن معلوم نبود الان تکنولوژی کجا بود.

ُSaeed bgi

این اتفاق ممکنه برای هر شرکتی پیش بیاد ولی عجیبه سامسونگ با این کارش عملا نوت ۷ رو خراب کرد کاربران عزیز سایت تمسخر راه درستی نیست
#شاید برای شما هم اتفاق بیافتد
همه عزیزان بدونن اگر شرکتهایی چون سامسونگ سونی اپل و… نبودن معلوم نبود الان تکنولوژی کجا بود.

the matrix

والا آدم به وقاحت بعضیا اصلا ندیدم ،
دوستان جواب بعضیا رو ندین اینا پول میگیرن از طرف شرکت ورشکشتشون ، اما خوب مطمئنا با این کارا نمیشه از ورشکستگی جلوگیری بشه ، از قدیم این ژاپنی ها گرون فروش بودن ، الانم سرپا هستند فقط بخاطر کلاه برداریه!
مگه نه فروش و اوضاع خیلی از برند ها ژاپنی معلومه! همون شارپ اشغال رو مگه فاکس کان چقدر خرید؟ ، باورتون نمیشه بگم می ترسم بعضیا سکته کنند!!!!!! سونی هم همینه ، پاناسونیک هم همینه و مابقی هم داریم میبینیم هر روز فروش یه قسمت از کمپانی که اوضاع خراب تر نشه ، حالا روزی میرسه بجز ۲ بخش چیز دیگه براشون نمیمونه!!!!!!!
من نمیدونم کسی این خبر رو خوند مطمئنا کسی نخوندش ، البته طرفداری یک برند ( به جز معدودی ) سواد فارسی خوندم هم ندارند مگه نه از خودشون خیالبافی و توهم و دروغ و … نمی گفتند. بابا حداقل برید چند کلاس سواد یاد بگیرید که بتونی حداقل ۲ خط فارسی ( زبون مادریتون ) بخونین که ابروتون نره!! چقدر لودگی؟؟؟
داره میگه مشکل نوت ۷ از مدار باتریه ، درسته خیلیا نمیدونند مدار چیه ولی واقعا حیف آدم وقتشو صرف تشریح اطلاعات برای کسانی بکنه که برای نفهمیدنش پول گرفتند و تنها هنر زندگیشون ساختن اکانت فیکه!!!!!!
اینو برای کسانی میگم که نمیدونم کیفیت باتری سامسونگ بدرد نمی خوره ، فقط به دنبال فروشه و مابقی …..
سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان باتری و همچنین پیشرو ترین شرکت هاست ، همین چند روز پیش بود خبر تاسیس یک کارخونه تولید باتری الکتریکی توی اروپا ( فکر کنم مجارستان ) بود.
بگذریم از تعدای که کم سن و سال هستند و خیلیا هم که حداقل درسته بیسواد و اطلاعاتشون کمه ولی حداقل تربیت خونوادگی دارند ، اما بعضیا خودشون بد جور نشون دادند که یه سره مجبور شدند کل کامنت رو پاک کنند. واقعا مایه تاسفه کار از فاجعه گذشته! نسل بعدی قراره چی ازشون در بیاد خدا میدونه! امیدوارم به بعضی دوستان حرف های من بر نخورده باشه مشخصه منظور بنده کیا هستند و کسانی که با ادب و با شخصیت هستند رو در بر نمیگیره.

shahryar

ایران خودرو بزرگترین کارخونه خاورمیانس.
این کارخونه های المانی فقط گرونن،اشغالن، اینا ورشکست میشن.
اینم حرفای کسی که با ادعا حرف میزنه،فک میکنه خلی میدونه.

Ramin 8890 gamer

عمویی اون رفلش نیست و رفرشه…
خخخخ حرف نزنی سنگین تری :))

mahdi ak

تو بشین غلط املایی بگیر منظورمو خوب میفهمن چی میگن ?
همه میدونیم چی میسازه سامسونگ اینم روش اضافه شد یادتون باشه اشکالیم نداره یادتون بره یادتون میارم
میبینیم کی میره بوق بزنه ??????? خدا شمارو از ما نگیره :yahoo:

Nokia.king

برای تو متاسف نیستم چون یه بچه چاقال هستی پشت نت بیرون نت صدات هم در نمیاد وگرنهدتابحال به هرکدوم گفتیم بیرون همو بینیم رفتن که رفتن . متاسفم برای مدیریت این سایت که عرضه نگهداری از سایت رو ندارن و امثال شما کند میزنه به ساید و هیچ کسی پاسخگو نیست واقعا بی.شعوری جزیی جدایی ناپذیر از شما فن های سونی شده تعدا انگشت شماری آدم هم هست بینشون .

Pouya

Nokia.king

“” واقعا بی.شعوری جزیی جدایی ناپذیر از شما فن های سونی شده تعدا انگشت شماری آدم هم هست بینشون””

اومدی تربیت کوچه بازاری خ………… به رخ همه میکشی بدبخت

شعور صاحب تو نداره ک بهت دسترسی نت داده اومدی اینجا داری شر و ور میگی

phenomenal30

بنده ی خدا نویسنده ی این مطلب کلی توضیح داده تا اطلاعات همه بره بالا و یه سری طرفداران سونی و اپل دارن به طرفدار های سامسونگ بی احترامی میکنن و جالبیش اینه مسئولین محترم واقعا بهترین و در عین حال منصف ترین مسئولای ترنجی اجازه جواب دادن به بی احترامی های یه عده رو نمیدن و کامنت ها رو اجازه نمیدن نشر پیدا کنه(البته حق دارید یه عده واقعا از شخصیت به دور هستند.)،ولی اینو یادتون باشه اگر سامسونگ این مشکل براش پیش اومده شک نکنید به نفع مصرف کننده تموم میشه مجبوره دقت رو محصولاتشو ببره بالا در کل یه حکمتی تو این قضیه بوده .

CHALTON.B

مسئولان ترنجی شما منو سرو،ی،س کردید باز چرا کامنت بالام رفته واسه تایید خدایی شورشو در اوردید اون کامنتی که دادم چه حرفه بدی نوشه که رفته واسه تایید،یه سری عقده ای گزارش میدن شما هم لثبه حرفشون گوش میدی،ولی از خودم رازیم که کابوسی برای طرفدارای سونی اپل شدم

rezzaz

اگه تو کامنت لینک باشه فکر کنم بره برا تایید لینکارو اول برسی میکنن بعد قرار میدن.
بعدشم گلم باور کن کابوس نیستی.یه چیزه فراتری تو هنوز نفهمیدیم چی هستی چون مثل تو تاحالا نبود :heart:

Navid

غمی نیست طرفدار سامی میمونم چون باهاش حال میکنم چون با یه نوت ۴ ۲ سال پیش پوز هر چی گوشیه تا الان به خاک مالیدم نوت ۵ و ۷ که بماند خوشحالم طرفدار شرکتی ام که در بین شرکتهای مشابه بیشترین بوجه تحقیقاتی و رو داره بیشترین پنتت رو ثبت میکنه البته ایرادات زیاد داره کیفیت بعضی قطعات جای کار زیادی داره مثل سیم شارژر هدفون و قلم گوشی و… سامسونگ از s5درس گرفت از این جریان هم درس خواهد گرفت این شکست پلی خواهد شد بسوی محصولات با کیفیت تر و یا شاید یک انقلاب در صنعت باطری از کوتاهی سامی دلگیریم و تاوان این کوتاهی رو هم باید بده و خواهد داد اما سامی واسه منو طرفداراش با همه کم و کاستی هاش یه عشقه

ehsan007

دمت گرم قشنگترین نظر تو سایتا دادی از نظر من (منطقی و در عین حال عاشقانه) :rose: :heart: :rose: :rose:

hamed

کیفیت گوشی های سامسونگ تو پرچمدار هاش خوب بود که اونم خراب شد . میان رده و پایین رده های سامسونگ که واقعا افتضاح هستن . من خودم شخصا سری نوت سامسونگ رو دوست داشتم الان هم بدم نمیاد ازش ولی انصافا با این همه مشکلی که داره ( انفجار – کرش – خط افتادن – هنگ و … ) دیگه جرات نمیکنم پولم رو حروم کنم . اگه سامسونگ همینطور ادامه بده بزودی جایگاه خودش رو حتی در میزان فروش از دست خواهد داد و شرکت های دیگه جاش رو پر خواهند کرد .

mahdi ak

کم اوردن حالا اومدن میگن به ما بی احترامی کردن! جالبه و ترنـ.جی رو واسطه قرار میدن بی ادب ترین و توهین کننده ترین افراد خود شمایید جالبه بدونید کسی که بخش نظراتو میخونه میبینه چیا گفتن به همه انگار ما ضد شماییم شما به ما توهین کردید ما انتقاد از گوشی تان حالا خود دانید خود رو معصوم نشون ندید خواهشا خندمون میگیره

Kamix.1353

شما که الحمدا… چهار روزه تقریبا اکانت ساختی.البته اگر فرض بگیریم فیک نباشه. پس در مورد چیزی که نمیدونی حرف نزن.هر چند تو همین چند روز به اندازه شیخ *حق گو* درخشیدی و پله های ترولیت رو دوتا دوتا طی کردی.

mahdi ak

واسه خودت چی میگی ؟ من یک ساله اکانت دارم نظر نمیزاشتم چرند نگو! مثل توهم نیستم فیک بسازم (موسی همه را بی دین خود پندارد)!
گند زدی?

Nima Esmaili

با سلام خدمت همه… من قبل از اینکه برم سراغ سونی ۵ سال سامسونگ داشتم.و واقعا هم راضی بودم.اینسری گفتم واسه تنوع و رنگ زیبای سبز مرجانی برم سراغ سونی زد ۵ که واقعا پشیمون شدم…اینجوری خدمتتون عرض کنم که جز زیبایی رنگش هیچی نداره البته قابلیت فیلم گرفتن از صفحه نمایش هم خوبه ولی در کل حسابی پشیمون هستم از کارم و وقتی این پشیمونی بیشتر شد که رفیقم رفت اس ۷ ادج خرید…هیچ برندی سامسونگ نمیشه…باز برمیگردم سمت سامسونگ این بار با نوت ۷٫٫٫٫ :good: :good: :good:

Kamix.1353

من خوشبختانه این اشتباه رو جوری دیگه انجام دادم.برای برادره کوچکترم سونی ام۴ آکوا خریدم.هدفم این بود ببینم چیکاره هست سونی.ترجیح میدادم رو برادرم آزمایش کنم.از کجاش شروع کنم.دوربین که اول نویز بود بعد دوربین شده بود.به شدت کُند بود داخل دوربین.به طرز خنده داری تو دوربین داغ میشد.اونهم تو منزل.باز خوبه تو یک ظاهری داشت گوشیت.حاشیه بسیار زیاد جلوی صحفه نمایش که این البته امضای طراح سونی هستش.پشت این ام۴ پلاستیک براق و به شدت بی کیفیت. کلکسیونی از خط و خطوط شده بود در کمتر از یکهفته.زیره قاب ژله ایی!!!باطری:دقیقا میشد کم شدن باطری رو با چشم دید.چه با وای فای چه با ۳G.و قسمت تلخ ماجرا.بعد سه ماه دقیقا صفحه نمایش قسمت بالا جایی که نوتفیکیشن رو میکشی پایین از کار افتاد.تعمیرکار میگفت ال سی دی میخواد.با فلش هم درست نشد.الان هم گوشه کمد در حال خاک خوردن هستش.تجربه ۷۵۰ تومنی تلخی بود اما یه درس داشت برام.فروش پایین بیشتر وقتها بی علت نیست.

Ali

نیما جان من برعکس شما یک نوت ۳ داشتم شیش ماه نتونستم باش سر کنم فروختم یک هانور۳c lite گرفتم از هانر راضی تر بودم بعد از اون یک زد ۲ گرفتم تا حالا دارمش برادرم یک اس ۶ گرفت خودش راضیه و میگه غیر از سامسونگ چیزی نمیخره اما من سراغ سامسونگ نمیرم و این سلیقه شخصی شاید سامسونگ بهترین برند تولید تلفن همراه باشه ولی من سونی رو ترجیح میدم

milad.tech

منم دقیقا اشتباه شما رو مرتکب شدم اما خوشبختانه بعد از دو هفته ردش کردم البته انصافا گوشی خوبی بود اما ایراداتی داشت که تو پرچمدارهای برندهای دیگه حتی دو نسل قبلشون هم ندیده بودم

hamed

این نتیجه بی توجهی سامسونگ به کیفیت محصولاتشه . این که پرچم دار بود وای به حالا میان رده و پایین رده . همه چیز که فروش بیشتر و سود نیست .

هیولای فیلم برداری و عکس برداری

من الان ۶ ماه هست گلکسی j1 ۲۰۱۶ رو خریدم والا این گوشی داره از ی پرچمدار بهتر کار می کنه.
گلکس j1 پایین رده محسوب میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs