حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پس از عرضه‌ی نوت ۷ تقاضا برای چیپست های اسکنر عنبیه اوج گرفته است

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

عرضه‌ی موفق یک گوشی هوشمند با تکنولوژی جدید و متمایز نه‌تنها دستاوردی برای شرکت تولیدکننده‌ی آن گوشی است بلکه برای شرکتی که آن تکنولوژی را تولید می‌کند نیز دستاوردی مهم خواهد بود. به‌علاوه وقتی بحث رقابت در فنّاوری‌های جدید مطرح می‌شود این محصولات به‌شدت در میان مشتریان محبوب می‌شوند. اسکنر عنبیه هم بااینکه محصولی تازه در دنیای موبایل‌ها نیست اما شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و مایکروسافت نقشی تعیین‌کننده در محبوبیت اخیر این فنّاوری داشته‌اند.

در ادامه با ترنجی همراه باشید.

 در سال ۲۰۱۶ با ارائه‌ی محصولات سامسونگ و فوجیتسو با اسکنرهای عنبیه چشم استفاده از سنسورهای بیومتریک در گوشی‌های همراه مرسوم شد؛ حالا به نظر می‌رسد این موضوع از چشم دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند دور نمانده و آن‌ها هم تصمیم به استفاده از اسکنر عنبیه و تشخیص چهره در محصولات خود گرفته‌اند. بسیاری از تولیدکنندگان چینی با توجه به پتانسیل بالای صنعت این سنسورهای بیومتریک تجارت خود را گسترش داده‌اند.

به‌عنوان‌مثال Pixart Imaging کمپانی چینی متخصص درزمینه های مرتبط با این تکنولوژی به همین سرعت اپلیکیشن های مرتبط با فناوری تشخیص عنبیه و ردیابی چشم را به‌صورت ویژه به نام خود در آمریکا ثبت کرده است، منبع این خبر ترجیح داده ناشناس باقی بماند، به‌علاوه این شرکت محصولات مرتبط بیشتری را در سال ۲۰۱۷ ارائه خواهد کرد.

موج تقاضا برای چیپ های اسکنرعنبیه و تشخیص چهره احتمالاً شرکت‌های چینی و تایوانی بیشتری را برای وارد شدن به این عرصه‌ی تازه ترغیب خواهد کرد. باید دید که چه تعداد از این شرکت‌ها می‌توانند تخصص‌های موردنیاز این محصولات را، برای شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ که استانداردهای بالایی دارند، تأمین کنند.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Following-Samsung-Galaxy-Note-7s-launch-demand-set-to-surge-for-iris-scanner-chips_id84680″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
javad251

خدا کنه اینطور نشه یا لااقل شرکت مورد علاقه من ( سونی) از این حسگر استفاده نکنه اسمارتفونا امروز انقدر اشعه های مضر دارن که آدمو از پا در بیاره و به هزار مریضی دچار کنه باووو ده مدل برای امنیت وجود داره این دیگه چیه هر چیزی به سلامتی آسیب بزنه مخالفم کاش نشه واقعا :negative: 😥

Galaxy

ببخشید ولی میشه بگید اسکنر عنبیه چه ضرری برای چشم داره؟؟؟ :wacko:
بعد تو کمتر از یک ثانیه تشخیص میده‌ اگه ضرری هم داشته باشه که بعید میدونم داشته باشه هیچ مشکلی پیش نمیاد.
خودم شخصا به امنیت سنسور اثر انگشت اطمینان ندارم. به نظرم امن ترینش یه رمز خوب و طولانیه ولی استفاده از اونم وقت گیره.

ali gheysari

سلامتی؟داداش مگه داری در مورد اشعه پولوتونیوم حرف میزنی فروسرخه که تقزیبا تمم روز میتابه به همه جای بدنت!هیچ ضرری نداره.
اگه دو سه تاادم پر رو دور و برت باشن که تو خواب رمز گوشیتو با اثر انگشت باز میکردن ارزش این هلو رو میفهمیدی!

HG

دوست عزیز چون سونی استفاده نکرده شد مضر؟عین اثر انگشته که تا سه سال سونی روی گوشی هاش نداشت و طرفدارانش می گفتن لازم نیست….بعد که گذاشت دیدیم که چی گفتن اینم عین همون میشه…..

B.chalton

چون وقتی سامسونگ چیزیرو استفاده کنه هم دنباله روش میشن،درست هست مابکروسافت قبلا تو گوشیش گذاشته ولی سامسونگ تایین کننده درست بودن راه میشه،الان که سامسونگ رو نوت هفت گذاشته همه برندهای دیگه مطمئن شدن که خوبه واسه همین دارن حجوم میارن به سمت عنبیه چشم.

☆dani☆

این خوبه که گوشی های بقیه ی شرکت ها هم به این سنسور مجهز بشه فقط امیدوارم سرعت و دقت رو فراموش نکنند و یه چیز مثل نوت ۷ درست کنند و اگر هم بهتر از نوت۷ بتونند درست کنند چه بهتر ولی سرعت نوت۷ هم عالی بودش 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش