حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ علاقه‌ای به عرضه‌ی نوت ۷ با لوگوی خود ندارد؛ ژاپنی‌ها برند گلکسی را بیشتر می‌پسندند

نوشته

7 سال قبل | 46 دیدگاه | مطالب ترنجی

ژاپن به عنوان یکی از مهد‌های فناوری جهان شناخته می‌شود. کشوری بسیار پیشرفته و البته زیبا که دارای جزیره‌های بسیاری است. در واقع تعداد زیادی جزیره دور هم جمع شده‌اند و کشور ژاپن را ساخته‌اند. شرکت سامسونگ با وجود رقبای قدری همچون سونی و اپل در سرزمین سامورایی‌ها کار آسانی در پیش ندارد. این شرکت پیش از این دیگر پرچمداران خود را بدون لوگوی سامسونگ به کشور ژاپن ارسال کرده بود و حالا نیز قصد دارد در گلکسی نوت ۷ نیز دست به همین کار بزند. امری عجیب که دلایل خاصی دارد.

با ترنجی همراه باشید…

رابطه‌ی مردم ژاپن و کره‌ی جنوبی چندان خوب نیست. در واقع به زبان ساده آن‌ها دل خوشی از یکدیگر ندارند. کره‌ای‌ها تلاش می‌کنند که محصولات ژاپنی کمتر بخرند و ژاپنی‌ها نیز از محصولات کره‌ای متنفرند. این تنفر نیز ریشه‌ای تاریخی دارد و بحث همین یکی دو روز نیست.

به‌هر حال گلکسی نوت ۷ در ژاپن طرفدارانی دارند و سامسونگ نمی‌خواهد این بازار را از دست دهد. گلکسی اس ۷ اج و اس ۷ ٬ نوت ۵ و سری اس ۶ سامسونگ به صورت اپراتوری و آنلاک بدون حضور آرم کمپانی سه ستاره نشان در ژاپن عرضه شد و نسبت به دیگر گلکسی‌های سامسونگ استقبال بیشتری از آن به عمل آمد.

عکس گلکسی نوت ۷ بدون آرم سامسونگ را در پایین مشاهده می‌کنید. وقتی که این عکس را مشاهده کردیم حس غریبانه‌ای به ما دست داد. انگار یک محصول را نظاره‌گر هستیم که بدون هویت است. البته سامسونگ بدنه‌ی گوشی را بدون امضا رها نکرده است و برند گلکسی را جایگزین لوگوی سامسونگ کرده است. در تبلیغات مربوط به گلکسی نوت ۷ در کشور ژاپن خبری از اسم سامسونگ نیست و بر نام گلکسی تاکید می‌شود.

سامسونگ مدتی است که با توجه به دیدگاه و سلیقه‌ی کاربران خود محصولاتش را شخصی سازی (یا نام انگلیسی کاستومایز) می‌کند. برای مثال این پرچمدار تازه رسیده‌ی سامسونگ با کانفینگی متفاوت و سخت‌افزاری بروزتر عرضه شده است در حالی که در کشور‌های دیگر همانند ژاپن و یا حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی و ایران خبری از نسخه‌ی خاص نیست. سامسونگ می‌خواهد به هر قیمتی و با هر سلیقه‌ای مشتری خاص خود را داشته باشد و تلاش این کمپانی بزرگ تحسین برانگیز است.

بار دیگر بد نیست که مشخصات گلکسی نوت ۷ را با هم مرور کنیم. اطلاعات زیر مربوط به نسخه‌ی جهانی و عمومی سامسونگ گلکسی نوت ۷ است:

  • صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن Quad HD
  • ۴ گیگابایت رم
  • حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت و قابل ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت به وسیله‌ی درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD
  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ (در چین و آمریکا) و پردازنده‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ (اروپا و دیگر مناطق آسیا و استرالیا و آفریقا)
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی
  • قلم S Pen

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا این‌کار سامسونگ را می‌پسندید؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Japan-Galaxy-Note-7-ditches-the-Samsung-logo-entirely-looks-slicker-for-it_id84383″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
46 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Just Sony ??

فقط خنده

ali gheysari

خنده دار وقتیه که با وجود تنفر و رقابت بین دو برند و وطن پرستی ژاپنیا سامی تو ژاپن بیشتر از سونی بفروشه.این خنده داره نه این

Gooooogle

دمت گرم اقا علی نابودم کردی اصلا :yahoo: :yahoo: :yahoo:

MOAZEZ

خخخخ آخرین بار که آمار فروش سامسونگ تو ژاپن اعلام شد در رده هشتم بود سامسونگ عزیزم و سونی و اپل اول بودن.

Nokia.king

شما همونی نیستی توی سایت فون ارنا به زبون ایرانی فح_اشی کرده بودی ؟؟ درواقع این حرکت شما خنده داره البته باید گریه کنی بیشتر

Just Sony ??

خخخخ چرا جک میگی
من همین ترنجی ماهی یکبار کامنت نمیزارم
بعد برم یه سایت خارجی کامنت بدم
شما فن سامسونگی ثابت شده اید
از همه نظر

Hasan.sh

:yahoo:

Gooooogle

کره‌ای‌ها تلاش می‌کنند که محصولات ژاپنی کمتر بخرند و ژاپنی‌ها نیز از محصولات کره‌ای متنفرند.
هرچد به قول دوستمون علی بازم سامسونگ بیشتراز سونی گوشی میفروشه تو ژاپن . ژاپنی هال محصول خودشونم قبول ندارن

من میگم چرا همیشه بعضی از سوپرترولای سونی با گلگسی مشکل دارن یعنی تعصب تا این :unsure: :unsure: :unsure:

MOAZEZ

هرچد به قول دوستمون علی بازم سامسونگ بیشتراز سونی گوشی میفروشه تو ژاپن . ژاپنی هال محصول خودشونم قبول ندارن

شما منبع برای این حرف داری یا بازم مثل همیشه شروع کردید به جغنگیات و چرت و پرت گفتن؟!!
خداروشکر اول مهر نزدیکه

MOAZEZ

تو خود متن هم نوشته سامسونگ شانسی در مقابل سونی و اپل تو ژاپن نداره.

riofarina

ژاپنی ها خودروهای ساخت خودشونو میخرن و آمار هم همین و نشون میده البته تو خودروهای لوکس بنز صدر فروش وایساده، حالا برام سواله چرا گوشیهای ساخت خودشون و نمیخرن؟
چرا صدر فروش گوشی در ژاپن برند ژاپنی نیست؟
بنظر من جوابش اینکه خودروهای ژاپنی دارای بالاترین کیفیت و تکنولوژی هستن ولی فکر کنم گوشیهای ژاپنی نتونستن دل مردم خودشونو بدست بیارن! یعنی از نظر مردم فهیم و باهوش و وطن پرست ژاپن، گوشیهای ژاپنی دارای تکنولوژی و کیفیت لازم نیستن.

MOAZEZ

عزیز جان تو ژاپن سونی اولین برند اندرویدی هست از نظر فروش و طبق آخرین آمار سامسونگ هشتم بود. حتی فروش برندهای چینی تو ژاپن از سامسونگ بیشتره

MOAZEZ

تو خود متن هم اشاره شده به این موضوع که سامسونگ شانسی نداره تو ژاپن در مقابل سونی و اپل

Mohammad Reza

البته ژاپنی ها به هر قیمتی حاضر نیستن فقط محصولات خودشونو بخرن. فقط وقتی حمایت کامل می کنن که محصولات داخلیشون از یه سطح خاصی،باکیفیت تر باشن.

Modarz

ناموسن اسم عوض شه تاثیر داره؟ طرف نمی فهمه کره ایه؟
به نظرم کار خوبی نیست سامسونگ داره هزارتا کار میکنه تا فروشش زیاد بمونه

Nokia.king

چه ربطی به ندونستن داره . !!! خوبم میفهمن دارن سامسونگ میخرن ولی بعلت تعصب و اون کینه ای که بین کره و ژاپن هست دید منفی دارن به کره . و سامسونگ بجای اسم خودش با اسم گلکسی گوشی ر‌و میده بیرون که یک نشان کره ای مثل سامسونگ هر روز جلوی دید مصرف کننده نباشه و اینم بگم خود خریدار تعصب نداره چون اگه داشت نمیخرید ولی وقتی دا ه با یه گوشی که ارمش سامسونگه کار میکنه اطرافیان به دید خائن بهش نگا میکنن وقتی ارم سامسونگ روش نباشه حس بهتری در استفاده داره .. سامسونگ واقعا کارش درسته و این یعنی احترام به حقوق مشتری چون اونی که بخاد بخره با اسم سامسونگ هم باشه میخره . ولی اینحوری حس بهتری داره. کاش فارغ از تعصب و برند بازی کمی منطقی همچیز رو برسی میکردیم اول . نه اینکه سریع بگیم سامسونگ هرکاری میکنه بفروشه اصن مگه چقدره فروش ژاپن سامسونگ دنبال اینه بهترین تجربه کاری شو ارائه بده ..

Modarz

خب داداچ منم همینو میگم اگه مردم بخوان به گوشی بقیه دقت کنن آرم جلوش که مهم نیست حالا گلکسی رو بیخیال طرف طراحیو از دور ببینه میفهمه چیه و باز نگاه سنگین میکنه 😉

the matrix

قضیه خیلی پیچیده تره مابین کره جنوبی و ژاپن بعضی دوستان فکر می کنند همه چی مسخره بازیه!!
کره جنوبی به دلیل قرار گرفتن در منطقه استراتژیک در شرق آسیا بارها مورد توجه و حتی حمله کشورهای همسایه خود از جمله چین و ژاپن قرار گرفته!
دلیل خصومت کره جنوبی نسبت به ژاپنی ها بر میگرده به خشونت وحشیانه نظامیان ژاپنی در جریان استعمار ژاپن بر کره و اواخر جنگ جهانی دوم. البته من واقعا حوصله شرح دادن کارهای وحشیانه ژاپنی ها توی جنگ جهانی دوم در مقابل همسایگانش ( کره ، چین ، فیلیپین و … ) ندارم . اما هنوزم که هنوزه بعد بیش از ۵۰ سال از اون واقعه همین کشور هایی که اسم بردم روابطشون با ژاپن عادی نشده همچنین که بدلیل کره شمالی نوعی اتحاد هم با اکراه بینشون ایجاد شده!
البته ژاپن توی جنگ جهانی دوم اقیانوسیه و پاسفیک رو هم به آتش کشید و حتی تا نزدیکیه استرالیا پیش رفت و اگه آمریکا وارد نمیشد چه بسا جنایات بیشتری هم انجام میداد. البته شواهد این موارد که گفتم موجوده و خوده ژاپنی ها ها هم به نوعی سر افکنده از اون دوران هستند و خوب الان بالکل سیاست ژاپن تغییری ۱۸۰ درجه نسبت به اون دوران وحشی گریشون داشته.
البته به دلیل جزیره ایی بودن منطقه ، خیلی از منازعات ارضی و جزیره ایی! بین ژاپن و کره جنوبی و حتی چین هنوزم وجود داره. البته کره جنوبی نسبت به ژاپن تا حالا هیچ حمله انجام نداره و دلیل این تنفر دو جانبه بین دو کشور بر میگرده به وضعیت کنونی اقتصادی: اونم جاییکه شرکت های قدرتمند کره ایی از رقیبان ژاپنی جلو افتادند و همچنین رقابت زیادی مخصوصاً توی زمینه اقتصادی بین دو کشور در جریان هست.
در هر صورت بنده که مفسر سیاسی و مسائل استراتزیک نیستم ، فقط به تاریخ علاقه ی زیادی دارم و البته مطالعات کافی! این مطلب رو هم برای این گفتم که دوستان اطلاعاتشون در مورد این کشور ها زیاد بشه. همچنین که می تونید مفصلا و با منبع دقیقیتر خودتون مطالعه کنید.

the matrix

خواهش میکنم جناب کمانی گرامی
زحمت ترجمه و پوشش خبر و شما کشیدید تشکر رو من و دوستان باید بابت زحمات شما انجام بدیم.
واقعا خسته نباشید که تا این وقت شب هم زحمت میکشید.
من فقط خلاصش کردم مگه نه خب همچین رابطه پر فراز و نشیبی بین دو کشور که نزدیک به یک قرن میشه در چنین مجالی اصلا نمی گنجد. فقط تا تونستم خلاصش کردم که حوصله دوستان سر نره. به هر حال الان شما حساب بکینید ژاپن و المان امروزی ۱۸۰ درجه با زمان جنگ جهانی دوم فرق کردند اما خودشونم هیچوقت اطلاعات اون دوره رو برای مردم خودشون سانسور نکردند ، تا مردم بدونند بلاخره چطور کشورشون الان به اینجا رسیده. .
بازم شما خسته نباشید شب خوش

Nokia.king

ممنون بابت اطلاعات مفید ، تنها چیزی توی این سایت بین بعضی افراد وجود نداره همین اطلاعاته نود درصد ترول های این سایت صرفا فقط برای نشون دادن تعصب و تخریب اینجان کلا توضیح دادن براشون کار بیهوده آیه :rose:

Ramin 8890 gamer

لایک برادر ??

valak

http://www.insidermonkey.com/blog/8-best-selling-smartphones-in-japan-367618/
اگر یک سر ب این لینک بزنید متوجه میشید سامسونگ هیچوقت از سونی تو ژاپن پرفروش تر نبوده
رده ۸ مال اس۶ اج هس
رده ۷ آیفون ۵
رده ۶ سونی زد۳
و همینطور میاد پایینتر البته این مال زمانیه ک هنوز زد۳ پلاس معرفی نشده بود

jaredy

از خودتون فاکتور گرفتید؟ 🙂

Modarz

خوشمان آمد داداچ :good:
نمیدونم چرا من از ژاپن و آلمان درباره جنگ خیلی خوشم میاد دوست داشتم همه رو شکست بدن. نمیدونم والا شاید خراب شدم

Soheil Xperia

از نظر نظامی که کره جنوبی جلوی ژاپن حرفی واسه گفتن نداره الان ژاپن یه جنگنده نسل پنجم ساخته که نزدیک ترین رقیب به اف ۲۲ آمریکاست تو ماشین و موتور که دیگه نیازی نیس حرفی بزنیم برتری مطلق با ژاپن هست کره جنوبیم گوشی میفروشه تو آمار برتری داره

the matrix

خواهش میکنم دوستان ، خیلی خوشحالم که خوشتون امده ، من اولش فکر کردم شاید چنین بحث هایی زیاد توی اخبار تکنولوژی جایی نداشته باشه اما خوب واقعیتش شما تا در مورد وضعیت تاریخی مابین کره جنوبی و ژاپن اطلاعی نداشته باشید مطمئنا این اقدام سامسونگ رو درک نمیکنید. البته میگم قضیه بازم دنباله دارتره در مورد روابط تاریخی دو کشور و من تا تونستم خلاصش کرده که حوصله دوستان سر نره.
Modarz
با سلام و شب بخیر
والا خب بعضیا هم عقیده با شما هستند و دوست داشتند خلاصه المان و ایتالیا از اون طرف و ژاپن از این طرف ( یا بقولی متحدین که در مقابلش متفقین هستند! ) پیروز بشند.
اما من هر چی ریز تر میشدم توی اطلاعات مربوط به جنگ جهانی دوم وقایع تاریک تر و دردناکتر نصیبم میشد و باید بگم جنگ در هر حالتی خوب نیست و ادم رو متاثر میکنه.
مثلا در مورد همین ژاپن وقتی به کره و چین و فیلیپین حمله کرد ، فقط قلمرو خودشو گشترش نداد ، خیلی بمباران ژاپنی ها جون افراد غیر نظامی و بچه و کودک رو گرفت ، دست به کشتار دسته جمعی زدند و از همه بدتر به همه زنان این کشورها به بدترین وجه تجاور کردند.و حتی بعد شکست از امریکا همه جارو به آتش کشیدند و خیلی داستان های دیگه که واقعا خوشایند نیست گفته بشه من کلی مطلب خوندم کلی فیلم و سریال ازش ساخته شده که توصیه من اینه حتما فیلم پرل هاربر رو ببینید که یک شاهکاره!
بدیلیل همین موارد بود که گفتم هنوزم که هنوزه خیلی از این کشور ها رابطشون با ژاپن عادی نشده ولی خب زمان خیلی گذشته و الان شرایط فرق کرده و خب مبادلات اقتصادی در اولویته اما یازم یاد و خاطره اون زمان هیچ موقعی از یاد اون مردم نمیره.
ولی بازم میگم ادم چیزایی می خونه در مورد اون زمان که دپرس میشه اینکه واقعا دوران تاریک بشریت بوده.

MOAZEZ

البته اینجاش که گفتی کره از ژاپن جلو افتاده به هیچ وجه صحیح نیست چون کره تکنولوژیش در حد ژاپن نیست هیچوقت و فقط در بخش فروش شرایطش مطلوب هست کره. تکنولوژی های خود ژاپنو داره پیش میبره الان کره.

the matrix

MOAZEZ
با سلام
من دقیقا اینو نوشتم :
اونم جاییکه شرکت های قدرتمند کره ایی از رقیبان ژاپنی جلو افتادند و همچنین رقابت زیادی مخصوصاً توی زمینه اقتصادی بین دو کشور در جریان هست.

من نگفتم که کل اقتصاد کره از ژاپن جلو افتاده ، چون ژاپن همین الان یکی از قدرت های اقتصادی توی دنیاست همچنین که رقبای خطرناکی داره ولی اقتصادش از کره جنوبی قویتره اما رشد کره خیلی سریع بوده و امده به جمع ۱۵ تای اول. اگه دقیق متن منو بخونی نوشتم ( شرکت های قدرتمند کره ایی ) که منظور اول سامسونگ بعدش هیوندای/ کیا و رتبه سوم LG .
خب مشخصه که سامسونگ برای خودش غولیه و تنها کمپانی آسیایی هست که در کنار کمپانی های بزرگ امریکایی میتونه رقابت بکنه. در حال حاضر قدرتمندترین کمپانی ژاپنی تویوتا و زیر مجموعه هاش هست.
ببینید من کاری به اسم ها ندارم آمار موثق مهمه. خلاصه الان موفقیت کمپانی های کره ای توی این چند سال بیشتر از ژاپنی ها بوده ، اینو من نمیگم آمار میگه و منظور منم توی متن به همین رقابت های بین المللی اشاره کردم .

Blue Tech

دقیقا این سوالیه که ذهن منم مشغول کرده
ژاپنی ها بدترین جنایات ممکن رو در حق کره ای ها کردن ولی نمیدونم چرا هنوز طلب کارن :unsure:

Nokia.king

چرا آمار غلط میدید؟؟ :scratch:

Modarz

مسئولان عزیز ترنجی میشه خواهش کنم این رو بلاک کنید به خدا قسم هیچ ربطی به سونی و سامسونگ نداره حرفم.درسته بازم با ی اکانت دیگه میاد ولی ممنون میشم این کارو بکنین

Modarz

منظورم همونی بود که کامنتش حذف شد

valak

آقای کمانی ممنون از زحماتتون?????

MOAZEZ

خوب کاری میکنه سامسونگ وقتی مارکش برند محسوب نمیشه باید همین کارو بکنه البته بازم تو ژاپن کسی نمیخرتش ولی بازم از هیچی بهتره.

Kamix 1353

فروش که مهم نیست بچه پایتخت.به تعداد افراد حرفه ای داخل ژاپن داره گوشی میزنه(بر گرفته از قصه های هزار و یکشب در مورد فروش سونی)

beni.chalton

خیلی حرفه که مردم ژاپن موبایل سونی رو قبول ندارن،خود مردم ژاپن هم سامسونگ میخرن،خود ژاپنیها به خاطره تکنولوژیه قدیمی که سونی تو گوشیهاش میزاره اصلا نمیخرن اون وقت معزز اینجا داره بازار یابی میکنه خخخخ،حالا دیدی تو خود ژاپن فروش سامسونگ ۱۰ برابر سونی هست.

valak

چالتون ۳۰ روز دیگ تا اول مهر مونده
کتابات رو خریدی؟؟
کیف چی؟؟
جا مدادی و مداد پاکن چی؟؟
دفترات رو جلد کردی؟؟؟
هنوز زوده ک تو بخوای واسه سونی نظر بدی بذار یکم بزرگتر بشی بعدا اظهار نظر کن
راستی باید کم کم با مدل موهات خداحافظی کنی چون واسه اول مهر باس کَل کنی
راستی یک چیزی دارم راسته کار خودت http://salammusic.ir/dl/music/home/u98.ir/u98.ir/dls/music/artist/other/Booye%20Mahe%20Mehr.mp3
????????

jaredy

جدیدا فن های سامسونگ آمار رو هم با سلیقه خودشون تغییر میدن:))) موجودات خنده دار

Ali.R

ترنجی / صدرا مخملی / عارف کمانی
«چند صباحی است » رو اشتباه نوشتید،اصلاح بشه لطفا، مرسی(اه)

sinamirzaii

منبعی داری که نشان بده سونی بالاتر از سامسونگ هست یا مثلا رتبه ی اول رو داشته باشه؟

MOAZEZ

منبع نمیخواد دوست عزیز متن بالا خودش نوشته سامسونگ تو ژاپن شانسی در مقابل سونی و اپل نداره. خواهشا کامل بخوندی متنو

Kamix 1353

شرکت سامسونگ با وجود رقبای قدری همچون سونی و اپل در سرزمین سامورایی‌ها کار آسانی در پیش ندارد.
این متن هست.بچه پایتخت خودت که هم بیسوادی و هم نابینا تقریبا. )………………….)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com