حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کروم‌بوک ایسوس با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی برای سفارش، در دسترس قرار گرفت

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

بسیاری از کروم‌بوک‌ها، محصولاتی با برچسب قیمتی ارزان‌قیمت هستند که مشخصات‌فنی نسبتاً ضعیفی دارند. با این‌حال در این بازار، مدل‌هایی نیز وجود دارد که با هزینه بیش‌تر، حافظه رم  و حافظه‌داخلی بیش‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد و صفحه‌نمایش به‌کارگرفته‌‎شده در آن‌‎ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. کروم‌بوک ایسوس C301 که احتمالاً به‌عنوان یک مدل میان‌رده باید آن‌را توصیف کرد، اکنون با قیمت ۳۰۰ دلار و مشخصات‌فنی مناسب برای پیش‌خرید در دسترس قرار گرفته است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

 کروم‌بوک ایسوس C301 به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظرتان در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش این کروم‌بوک، ۱۳٫۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت.

کروم‌بوک ایسوس C301، علاوه‌براین، از مشخصاتی ارتباطی خوبی نظیر وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ac، بلوتوث ۴٫۲، درگاه HDMI، کارت‌خوان و دو درگاه یو‌اس‌بی ۳٫۰ استفاده می‌کند. ضخامت این محصول، ۲۲٫۹ میلی‌متر است و  کروم‌بوک ایسوس C301، تنها ۱٫۳۶ کیلوگرم وزن دارد. علاوه‌براین در مشخصات‌فنی این کروم‌بوک، ذکر شده که ایسوس C301 به یک باتری ۴۸ وات‌ساعت مجهز شده است.

c301_005

یکی از قابلیت‌های کروم‌بوک ایسوس جدید، استفاده از یک پردازنده چهار هسته‌ای اینتل Celeron N3160 است. این تراشه در مقایسه با پردازنده‌های دو هسته‌ای اینتل Celeron N30xx به‌کار گرفته‌شده در کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت‌تر، قدرت بیشتری دارد؛ با این‌حال، هم‌چنان نمی‌تواند عملکردی نزدیک به پردازنده‌های سری Core M یا Core i که در برخی از محصولات دیگر سازندگان استفاده شده است، ارائه دهد.

بسیاری از شرکت‌های سازنده به استفاده رایانه‌های قابل‌حمل خوش‌قیمت با سیستم‌عامل کروم، علاقه نشان داده‌اند و با ارائه محصولات جدید، در صدد هستند تا سهم محصولات با سیستم‌عامل کروم را در بازار رایانه‌های قابل‌حمل افزایش دهند. در همین رابطه، پیش‌تر در ترنجی خواندید که فروش کروم‌بوک‌ها در سال جاری، ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت. در سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۶٫۵ میلیون واحد کروم‌بوک به بازار عرضه شده است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۶، میزان عرضه کروم‌بوک‌ها به ۷٫۵ تا ۸ میلیون واحد برسد.

c301_004

با این‌حال، سیستم‌عامل کروم با مشکلاتی نیز همراه است که سرعت رشد این پلت‌فرم را کاهش می‌دهد. از آنجایی‌که سیستم‌عامل کروم به عنوان یک سیستم‌عامل ابری و متصل به اینترنت معرفی شده است، در بسیاری از کشورها، امکان استفاده از این محصولات فراهم نیست و صاحبان کسب‌وکار، ترجیح می‌دهند تا از رایانه‌های قابل‌حمل ویندوزی برای تجارت خود استفاده نمایند. علاوه‌براین، کمبود برنامه یکی از دیگر مشکلات آزاردهنده‌ای است که کاربران این سیستم‌عامل، همواره به آن اذعان داشته‌اند؛ البته، شرکت گوگل اعلام کرده است که به‌زودی، کروم‌بوک‌ها می‌توانند برنامه‌ها و بازی‌های سیستم‌عامل اندروید را اجرا نمایند و انتظار می‌رود با عرضه این قابلیت، مشکل مذکور تا حدودی کم‌‌رنگ‌تر شود.

[su_button url=”#”]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی