حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت “یادآوری” دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا برای ایکس‌باکس وان، ارائه خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

دستیار صوتی کورتانا مایکروسافت برای کنسول بازی مایکروسافت، ایکس‌باکس وان، هفته گذشته به‌همراه به‌روزرسانی تابستانی ایکس‌باکس ارائه شد و بسیاری از قابلیت‌های این دستیار صوتی برای استفاده در کنسول ایکس‌باکس وان در دسترس است. با این‌حال، کاربران نمی‌توانند از قابلیت “یادآوری” دستیار صوتی کورتانا در کنسول نسل هشتمی مایکروسافت استفاده نمایند. به‌تازگی، مایکروسافت، اعلام کرده است که قابلیت “یادآوری” دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا برای ایکس‌باکس وان ارائه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

قابلیت “یادآوری” دستیار صوتی کورتانا مایکروسافت، به کاربران اجازه می‌دهد تا رویداد یا قرار ملاقات خود را برای یک زمان مشخص، تنظیم نمایند و سپس، دستیار صوتی کورتانا به آن‌ها، این رویداد یا قرار ملاقات را یادآوری خواهد کرد. با این‌حال، همان‌طور که گفته شد، این قابلیت در حال‌حاضر برای کاربران در کنسول ایکس‌باکس وان در دسترس قرار ندارد.

خوش‌بختانه، تیم توسعه‌دهنده نرم‌افزاری ایکس‌باکس، از این موضوع آگاهی دارد و ارائه قابلیت “یادآوری” دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا را برای کنسول ایکس‌باکس وان، در دستور کارخود قرار داده است. این قابلیت در آینده‌ای نزدیک برای کنسول ایکس‌باکس، ارائه می‌شود؛ هرچند، زمان مشخصی برای آن اعلام نشده است. یکی از اعضای تیم توسعه‌دهنده نرم‌افزاری مایکروسافت، این موضوع را در یکی از حساب‌های رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی تایید کرده است.

ارائه قابلیت “یادآوری” دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا برای کنسول ایکس‌باکس وان، در برنامه ما قرار دارد و و بر روی این قابلیت در ماه جاری، شروع به کار می‌کنیم. هنوز زمان مشخصی برای ارائه آن، درنظر گرفته نشده است.

لازم به ذکر است که دستیار صوتی کورتانا، تنها بخشی از قابلیت‌های درنظر گرفته‌شده برای کنسول ایکس‌باکس وان است. به‌روزرسانی سالانه، علاوه‌براین قابلیت، امکان پخش موسیقی در پس‌زمینه در کنسول ایکس‌باکس وان را برای کاربران، ممکن می‌کند؛ هرچند این قابلیت، این قابلیت در ابتدا با محدودیت‌هایی مواجه بود و تنها می‌توانست موسیقی‌ها را از برخی سرویس‌های رسمی، استریم نماید. البته این مشکل با عرضه یک برنامه در فروشگاه ایکس‌باکس، برطرف شده است و کاربران، می‌توانند موسیقی‌های دلخواه خود را در حافظه‌های USB در پس‌زمینه کنسول ایکس‌باکس وان، پخش نمایند.

زمان عرضه قابلیت “یادآوری” دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا برای ایکس‌باکس وان، اگرچه به‌طور رسمی مشخص نشده است اما می‌توان انتظار داشت که این قابلیت به‌همراه ویژگی‌های دیگر نظیر استفاده از ماوس و صفحه‌کلید، در پاییز در به‌روزرسانی بعدی کنسول ایکس‌باکس وان ارائه شود. شرکت مایکروسافت، برخلاف سونی، تنها بحث “سخت‌افزار” و “عناوین انحصاری” را لازمه موفقیت کنسول بازی خود نمی‌داند و به ارائه “قابلیت‌های نرم‌افزاری” برای کنسول بازی ایکس‌باکس وان، توجه ویژه‌ای نشان داده است.

[su_button url=”http://www.winbeta.org/news/cortana-reminders-coming-xbox-one-no-release-date-yet” target=”blank”]winbeta[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی