حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتصال موس و کیبورد به Xbox چگونه است و چه کارهایی باید انجام دهیم؟

کنسول‌های بازی، برای گیمرها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. بنابراین، اگر بتوانید از قابلیت‌های کنسول بازی خود به خوبی استفاده کنید، در واقع برد کرده‌اید! برخی از کاربران، نمی‌دانند که چگونه می‌بایست موس و کیبورد خود را به Xbox متصل کنند. در این مطلب، در مورد اتصال موس و کیبورد به Xbox صحبت می‌کنیم.

اتصال موس و کیبورد به Xbox چگونه است و چه کارهای می‌بایست انجام داد؟

ما پیش از این در ترنجی، آموزش‌هایی از استفاده بهتر کنسول‌های بازی قرار داده بودیم‌. به طور مثال، در مورد استفاده از قابلیت Remote Play در PS4 و Xbox صحبت کرده بودیم.

 

آموزش استفاده از قابلیت ریموت پلی در ps4 و xbox

 

اما زمان آموزشی جدید است. به نقل از Lifewire، برخی از گیمرهای PC وجود دارند که به طور کلی از کیبورد و موس رایانه شخصی خود برای بازی کردن استفاده می‌کنند. اما در این بین، کسانی هستند که نمی‌توانند به کنترلر ایکس باکس عادت کنند و به همین ترتیب، ترجیه می‌دهند تا از موس و کیبورد خود استفاده کنند. به همین صورت، برخی از بازی‌ها قابلیت استفاده از کیبورد و موس را در ایکس باکس به شما نمی‌دهند. اما محصولی شخص ثالث وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد بدون توجه به نوع موس و کیبورد، از آن در بازی‌های مختلفی استفاده کنید!

به همین ترتیب، ما قصد داریم تا مروری بر چگونگی اتصال کیبورد و موس به Xbox داشته باشیم. اتصال به کیبورد به Xbox بسیار ساده است. موس خود را نیز می‌توانید مانند کنترلر با ایکس باکس خود مطابقت دهید. این مطلب، در مورد کنسول‌های بازی سری Xbox One صدق می‌کند. خب، شروع می‌کنیم. در ابتدا یک کیبورد بی سیم یا کیبورد سیمی سازگار با درگاه USB را بیابید و آن را به Xbox وصل کنید. در صورت استفاده از کیبورد بی سیم، مطمئن شوید که کیبورد شما دارای شارژ کافی است. در مورد موس نیز همین رابطه برقرار است. پس از آن، دکمه آیکون Xbox روی کنترلر خود را فشار دهید تا منو باز شود. به صفحه Profile & System بروید. در ادامه، وارد بخش Settings یا همان تنظیمات شوید.

در ادامه، منوی جانبی اتصالات و دستگاه‌ها یا همان Devices and Connections را انتخاب کنید. پس از آن، تنظیمات موس متصل شده را در این بخش و با کنترلر خود پیکربندی کنید. اگر موس را به عنوان یک گزینه قابل انتخاب مشاهده نمی‌کنید، ایکس باکس خود را مجدداً راه اندازی کنید. در نهایت، شما می‌توانید با اتمام پیکربندی، از موس و یا کیبورد خود در Xbox استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از کیبورد و موس، بازی‌های مورد نظر شما می‌بایست از آن‌ها پشتیبانی کنند. در غیر این صورت، اتفاقی نمی‌افتد. همچنین شایان ذکر است که از موس نمی‌توان برای پیمایش در صفحات اصلی Xbox استفاده کرد. از سوی دیگر، تنظیمات کیبورد نیاز به رسیدگی خاصی ندارد. شما می‌توانید برای اطلاع یافتن از میانبرهای موجود در کیبورد و کارایی آن‌ها، تصویر زیر را مرور کنید.

راهنمای دکمه‌های کیبورد در Xbox

راهنمای دکمه‌های کیبورد در Xbox

نحوه استفاده از موس و کیبورد در هر بازی ایکس باکس

خب، شاید شما واقعاً نتوانید در بسیاری از بازی‌ها با کنترلر ایکس باکس سر کنید. بنابراین، قصد دارید تا از آن‌ها در تمام بازی‌ها استفاده کنید. باید بگوییم که جای نگرانی نیست. زیرا شما می‌توانید با نصب یک فایل، این محدودیت را از بین ببرید.

در حالت عادی، برخی از بازی‌ها از کیبوردها و موس‌های خاصی پشتیبانی می‌کنند. اما شما می‌توانید با نصب تنها یک فایل، از موس و کیبورد خودتان استفاده کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، استفاده از XIM Apex است. ابتدا XIM Apex را در رایانه شخصی خود نصب و اجرا کنید. پس از آن، بررسی کنید که موس و کیبورد شما با XIM Apex سازگاری دارد یا خیر. در ادامه، دکمه XIM را بفشارید. اگس از آن، کیبورد یا موس خود را به رایانه شخصی خود متصل کنید. در ادامه، توجه داشته باشید که حتماً دستگاه شما از طریق USB متصل شده باشد.

در نهایت، فریمور مخصوص XIM در کیبورد یا موس شما نصب می‌شود. حال، ایکس باکس خود را به رایانه شخصی خود متصل کنید. حال، XIM hub را اجرا کنید تا ایکس باکس وان شما نیز این سازگاری را پیدا کند. در همین حین، می‌توانید موس و کیبورد سازگار شده خود را به ایکس باکس متصل کنید!

📥📥 لینک دانلود XIM Apex از سایت رسمی آن 📥📥

نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا موفق به اتصال کیبورد و موس خود به Xbox شده‌اید؟ استفاده از کنترلر ایکس باکس را ترجیح می‌دهید یا موس و کیبورد را؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya
Mahdi

ماکه نداریم که وصلش کنیم😂😂
ولی کاربردی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️