حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دو لایه‌ی امنیتی جذاب در گلکسی نوت ۷ ؛ سنسور عنبیه‌ی چشم و سنسور اثر انگشت

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

سامسونگ امروز از گلکسی نوت ۷ رونمایی کرد. برای اولین بار سامسونگ در تلفن‌های خود از سنسور عنبیه‌ی چشم استفاده کرده است. سنسور عنبیه‌ی چشم می‌تواند یک ایده‌ی بسیار جالب برای افزایش امنیت تلفن شما باشد.

با ترنجی همراه باشید…

از زمان گلکسی اس ۵ سامسونگ از سنسور اثر انگشت در تلفن‌های خود بهره می‌برد. اولین تجربه‌ی سامسونگ در این بخش چندان رضایت بخش نبود ولی این شرکت با عرضه‌ی اس ۶ توانست تا حدود زیادی ذهنیت مردم را نسبت به بخش امنیتی تلفن‌های سامسونگ تغییر دهد. سنسور عنبیه‌ی چشم و سنسور اثر انگشت ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای نیستند و از سال‌های قبل اختراع شده و در وسایل مختلفی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. استفاده‌ی عمومی از سنسور‌ اثر انگشت از سال ۲۰۱۳ در تلفن‌های هوشمند آغاز شد و سنسور عنبیه‌ی چشم در سال ۲۰۱۵ در چند شرکت چینی و شرکت معتبر مایکروسافت مورد استفاده قرار گرفت.

سنسور عنبیه‌ی چشم سامسونگ با استفاده از proximity و اشعه‌ی IR (مادون قرمز) توانسته است یک تجربه‌ی دقیق را برای کاربران به ارمغان آورد. این سنسور از فاصله‌ی ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متری عمل می‌کند (یک فوت) و می‌تواند به سرعت هرچه تمام‌تر کار خود را انجام دهد. این سنسور داده‌های بیومتریک رگ‌های چشم کاربر را جمع آوری کرده و از آن برای شناسایی صاحب تلفن استفاده می‌کند.

samsung-note-7-9617.0

سامسونگ از این سنسور به عنوان ویژگی امنیتی در مرحله‌ی اول استفاده نکرده است بلکه از آن برای حفاظت بیشتر و بهتر از کاربر برگزیده است

سامسونگ می‌گوید که انتخاب اول کاربر برای قرار دادن یک آپشن امنیتی در تلفن سنسور عنبیه‌ی چشم نیست بلکه از آن به عنوان یک لایه‌ی اضافی (به عنوان محکم‌کاری) بهره خواهد برد. سامسونگ استفاده از این سنسور به‌صورت کاملا اختیاری برای کاربران گذاشته است. شما می‌توانید از این ویژگی در کنار سنسور اثر انگشت لذت ببرید ولی استفاده‌ی تنها از آن امکان پذیر نیست.

مسلما سنسور‌های عنبیه‌ی چشم هم نمی‌توانند به صورت کامل امنیت کاربر را تامین کنند ولی این ویژگی می‌تواند خیال مشتری را راحت کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.theverge.com/platform/amp/2016/8/2/12348580/samsung-doubles-down-on-security-with-iris-scanner-in-galaxy-note-7″ target=”blank” background=”#1cf5a5″]TheVerge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

سامسونگ نرم افزاری را طراحی کرده است که اسکن چشم را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند. سامسونگ روی این فناوری ۵ سال کار کرده است تا بتواند آن را به بهترین شکل در قالب یک محصول ارائه کند.حالا معنی اسکن چشم رو میفهمید یعنی چی،سامسونگ یه چیزیرو نمیده بسرون ولی وقتی بده بهترین میشه

amirkasra

عزیز دلم حتی نمیتونید به تنهایی از اینبیه برای باز کردن گوشی استفاده کنید بعد این کامله

ali gheysari

چی؟؟؟؟ داداش اشتباه فهمیدی اگه مراسم و میدیدی میفهمیدی به تنهایی و به سرعت انجام میشه و دو برنامه کاربردی هم سامی ارایه داد.
بی رقیبه

REZA

اینکه تنهایی نمیشه !همون اثر انگشت خیلی بهتره

milad.tech

خیلی به نظرم جای مانور نداره این سنسور اما قطعا تو مراحل بهد و گوشیهای بعدی سامسونگ به تکامل میرسونه این تکنولوژیو
من اثر انگشتو بیشتر دوست دارم
اما خب بالاخره این سنسور هم نوآوریه و با گذشت زمان بهتر میشه
همونطور که سنسور اثر انگشت تو گوشیهای اپل و سامسونگ به تکامل امروز نرسیده بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com