حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ابزارهای پوشیدنی با پردازنده زیستی جدید سامسونگ، کارآمدتر خواهند بود

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

از آنجایی‌که برخی قطعات برای محصولات قابل‌حمل، کوچک‌تر می‌شوند؛ فرصتی به‌دست آمده تا سازندگان بتوانند این قطعات را با یک‌دیگر در ابزارهای کوچک پوشیدنی استفاده نمایند. به‌دلیل تماس مستقیم بیشتر ابزارهای پوشیدنی با پوست، برخی از آن‌ها می‌توانند داده‌های مربوط به تناسب‌اندام را جمع‌آوری کنند؛ با این‌وجود و استفاده از ابزار مناسب، برخی از آن‌ها نمی‌توانند اندازه‌گیری دقیقی داشته باشند. شرکت سامسونگ که پیش‌تر تخصص خود را در زمینه ایجاد فناوری‌های مرتبط با سلامتی نظیر اندازه‌گیری ضربان قلب، در برخی از گوشی‌های‌هوشمند و ساعت‌های مچی خود و هم‌چنین برنامه S-Health که خواندن اطلاعات به‌دست آمده را آسان‌تر می‌کند، نشان داده؛ به‌تازگی، پردازنده زیستی را در زمینه «سلامتی» طراحی کرده است که توانایی‌های آن از اندازه‌گیری ضربان‌قلب و گام‌شمار، فراتر می‌رود. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

این تراشه جدید، یک پردازنده زیستی نامیده می‌شود که برای استفاده در ابزارهای پوشیدنی و بررسی اطلاعات سلامتی و مرتبط با تناسب‌اندام به‌صورت روزانه، مفید خواهد بود. به‌گفته‌ی سامسونگ، بازار رو‌به‌رشدی برای مردم که می‌خواهند سلامتی خود را با نظارت بر بیو داده‌ها و اطلاعات مرتبط با تناسب‌اندام کنترل نمایند، وجود دارد. Ben K. Hur، سخنگوی بخش بازاریابی تجارت LSI سیستم سامسونگ در این‌باره می‌گوید:

پردازنده زیستی سامسونگ که می‌تواند پنج سیگنال مختلف بیومتریک را پردازش نماید، یک چیپ همه‌کاره در زمینه بررسی سلامتی و اطلاعات مرتبط با تناسب‌اندام در بازار امروزی است و انتظار می‌رود که بتواند راه‌های جدید خدماتی مرتبط با سلامتی را برای مشتریان‌مان بازگشایی نماید.

این پردازنده زیستی، یک کنترلر analog front-end یا AFEC را با واحد میکروکنترلر (MCU)، مدیریت قدرت مدار مجمتع (PMIC)، پردازنده‌های سیگنال دیجیتال (DSP) و یک حافظه eFlash ادغام کرده است؛ بنابراین، هیچ قطعه‌جانبی برای محاسبه بیو سیگنال‌ها نیاز نیست. علاوه براین، پردازنده بسیار فشرده است و تنها یک چهارم فضای تمامی این مولفه‌های ترکیب‌شده را نیاز دارد؛ پس برای ابزارهای پوشیدنی، بسیار ایده‌آل است.

این پردازنده، می‌تواند چربی بدن، توده عضلانی، ضربان قلب، ریتم قلب، درجه حرارت پوست و سطح استرس را اندازه‌گیری نماید؛ بنابراین، ابزارهای پوشیدنی می‌توانند با استفاده از این پردازنده زیستی، کارآیی‌های خود را افزایش بدهند.

پردازنده مذکور در مراحل تولید انبوه است و در برخی محصولات برای نمایش توانایی خود نظیر مچ‌بندها، استفاده خواهد شد. این پردازنده زیستی، انتظار می‌رود در نیمه‌اول سال ۲۰۱۶ با ابزارهای پوشیدنی ادغام شود. حتی به‌نظر می‌رسد که سامسونگ، محصول سلامتی پیشرفته‌ای را با این تراشه می‌سازد و استفاده از چنین پردازنده‌ای برروی دیگر محصولات نیز، چندان بعید نخواهد بود. این غول کره‌ای با تولید این تراشه، می‌تواند مفهوم‌ تازه‌ای را در زمینه محاسبه «سلامتی» و اطلاعات مرتبط با «تناسب‌اندام» ایجاد نماید؛ مفهومی که ابزارهای پوشیدنی را دگرگون خواهد کرد.

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2015/12/wearables-compelling-samsungs-bio-processor.html” target=”blank” background=”#6AB999″]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
just samsung

بازهم سامسونگ باز هم نواوری واقعا قابل ستایشه این شرکت اونوقت چندتا شرکت مفت خور دیگه که هیچ‌خیری ندارن برا کسی و صرفا چون یه زمانی ضبط صوت درست میکردن ادعاشون میشه .

Different_boy

بسیار عالیه.فکر کنم سامسونگ دیگه فهمیده باید برای اول شدن و جنگیدن با اپل نیاز به ابزارهایی داره که هیچ شرکتی در اختیار نداره.پس خودش باید دست بکار بشه و بسازه اونهارو.اینطور نبض بازار و رهبری بازار دست سامسونگ میافته.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی