حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نتایج حاصل از بررسی تک‌هسته‌ و چندهسته‌ تراشه ده‌هسته‌ای Helio X20 مدیاتک منتشر شد

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | پردازشگرها

اگرچه مدیاتک یکی از اولین سازندگانی بود که آخرین چیپ خود را برای سال ۲۰۱۶ معرفی کرد اما هنوز تراشه ده هسته‌ای Helio X20 MT6797 برروی یک گوشی‌هوشمند، استفاده نشده است. این تراشه از ده‌هسته پردازشی استفاده می‌کند که دو هسته‌ی آن از نوع Cortex A72 است؛ این دو هسته، برای انجام کارهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. چهارهسته Cortex A53 با فرکانس کاری ۲٫۰ گیگاهرتز در کارهای نیمه‌سنگین و چهارهسته Cortex A53 با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز در کارهای سبک، Helio X20 MT6797 را یاری می‌رساند. به‌تازگی نمرات این چیپ‌ست در بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شده است که از قدرت بالای آن حکایت دارد. همراه ترنجی باشید.

  چند هفته پیش، نتایج اسنپ‌دراگون ۸۲۰ کوالکام و Kirin 950 هوآوی منتشر شد ولی نتایج منتسب به Helio X20 MT6797، تمامی رقبا را به‌چالش می‌کشد. در اوایل امروز، یک دستگاه با این تراشه در وب‌سایت Geekbench ظاهر شده است که امتیاز بالای آن در بخش «بررسی عملکرد چند‌هسته‌ای» قدرت این تراشه را نشان می‌دهد؛ برطبق نتایج منتشرشده، تراشه Helio X20 MT6797 در بخش «بررسی عملکرد چند‌هسته‌ای»، امتیاز ۷۰۳۷ را به‌ثبت رسانده که حیرت‌آورترین امتیازی محسوب می‌شود که یک تراشه، موفق به ثبت آن شده است. به‌نظر می‌رسد استفاده از ده‌هسته پردازشی در عملکرد این تراشه، موثر واقع‌ شده است.

در بخش بررسی تک‌هسته‌ پردازشی این تراشه، Helio X20 MT6797 چندان متفاوت عمل نکرده و امتیاز آن، کاملاً طبیعی بوده است. امتیاز این تراشه در بخش بررسی عملکرد تک‌هسته‌ای، ۲۰۹۴ بوده که در مقایسه با تراشه‌های دیگر، کمی ضعیف‌تر محسوب می‌شود.

بررسی عملکرد تراشه‌های Helio X20 با Snapdragon 820، Kirin 950 و Apple A9 در گیک‌بنچ

از آن‌جایی که نتایج هر چهارتراشه مذکور در گیک‌بنچ منتشر شده است، زمان بررسی آن‌ها با یک‌دیگر فرا رسیده؛ در بخش چندهسته‌ای، واقعاً رقابتی وجود ندارد چراکه Helio X20 MT6797 با کسب امتیازی بالای ۷۰۰۰ رقبا را پشت‌سر گذاشته است. در ادامه، نگاهی به بررسی نتایج «عملکرد چندهسته‌ای» تراشه‌های مذکور داریم:

  • • Kirin 950 هواوی: ۶۲۴۵
  • • اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام (از یک نمونه در حال توسعه) : ۵۴۰۰
  • • A9 اپل: ۴۵۷۸

در بخش دیگر، تراشه A9 اپل هم‌چنان در رتبه اول باقی مانده است؛ این تراشه با کسب امتیاز ۲۵۷۶ در آزمون تک‌هسته گیک‌بنچ، هم‌چنان بی‌رقیب به‌حساب می‌آید. در ادامه نگاهی به نتایج دیگر تراشه‌ها داریم:

  • • Kirin 950 هواوی: ۱۸۷۱
  • • اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام (از یک نمونه در حال توسعه) : ۲۳۲۰
  • • Helio X20 مدیاتک: ۲۱۰۳

از نتایج‌منتشرشده، واضح است که تراشه رده‌بالا مدیاتک حداقل برروی کاغذ، بسیار قدرت‌مند خواهد بود. البته، باید به‌یاد داشته باشید که بنچمارک‌ها، تنها یک بعد از توانایی چیپ‌ست‌ها را نشان می‌دهند و ابعاد دیگر در تصمیم‌گیری برای انتخاب برترین تراشه، موثر خواهد بود. برای مثال، مسائلی مانند «داغ‌کردن» و «کارآیی» مسلماً برروی این موضوع تاثیر می‌گذارد.

برطبق گفته‌ی مدیاتک، تراشه Helio X20 MT6797 در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ به‌تولید انبوه خواهد رسید و می‌توان انتظار داشت که تولیدکنندگان چینی نظیر شیائومی و Meizu، محصولاتی را با این تراشه معرفی نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
p2

خوبه خیلی قویه و البته ارزون و تو میان رده ها استفاده میشه که عالیه.ولی مشکل میدیاتک و کوالکام مصرف زیاد باتریه.امیدوارم این مشکل حل شده باشه.مخصوصا کوالکام که همیشه بهترین پردازندهارو میزد امسال با۸۰۸٫۶۱۵٫۸۱۰اصلا خوب عمل نکرد ۸۱۰که داغ میشد و ۶۱۵و۸۰۸هم مصرف بالایی داشتن .امسالa9اپل و اگزینوس سامسونگ با اختلاف بهترین بودن.سامسونگ حتی تو میان رده ها هم عالی بود پردازندش.مثلاj7سامسونگ دو نسخه۶۱۵و اگزینوس داره ولی مصرف باتری و حرارت اگزینوس خیلی بهتر از۶۱۵٫
ﻫواوی هم خوب بوده ولی هنوز مشکل gpuضعیف رو داره

Javad

مدیاتک هم تا چند وقت دیگه یکی از قطب های اصلی پردازنده ها در تلفن های هوشمند خواهد بود ( منظورم محصولات بالارده و پرچمدار و محصولات اصلی شرکت هاست ) با سرعت خوبی هم داره پیشرفت میکنه با توجه به مشکلاتی که برای SD810 پیش اومد مدیاتک خودش رو یه پله بالاتر کشید تا فاصله ش رو باز هم با رقباش کمتر کنه. تا یکسال پیش اصلا دید مثبتی نسبت به مدیاتک و محصولاتش نداشتم ولی از حق نگذریم توی این مدت کوتاه خیلی خوب تونسته خودش رو بالا بکشه. دیدم نسبت بهش خیلی عوض شده بنظرم جزو اون شرکت هایی هست که لیاقت در صدر بودن رو هم حتی داره :rose: تایوان هم کم کم داره به یکی از قطب های بزرگ صنعتی دنیا تبدیل میشه گرچه که همین الان هم قطب صنعتی مهمی هست ولی رشدش واقعا چشمگیره :mail:

bvb

پردازنده خوب و قدرتمندیه یا توجه به فناوری مورد استفاده هسته ها میشه گفت که با پردازنده کم مصرفی رو به روییم که در عین حال خیلی قدرتمنده با توجه به سیاست های مدیاتک مبنی بر عرضه پردازنده ارزون و قوی این پردازنده هم مثل هلیو ایکس۱۰ هم توی پرچمدارا استفاده میشه هم توی میانرده ها مدیاتک حالا دیگه یکی از تهدیدات جدی کوالکام محسوب میشه فقط باید در زمینه گرافیک پردازنده هاش یه تجدید نظری بکنه و چه بهتر دیگه از پردازنده های گرافیکی مالی استفاده نکنه

Mohammad Reza

خیلی دوست دارم بدونم وقتی داغ میشه چقدر افت عملکرد خواهد داشت.

Mohammad Soly

سامی میتونه از این استفاده کنه بجای اگزینوس!!!

just samsung

اره دیگه اون‌پردازنده با اون لیتوگرافی و مصرف کم و خنک و قدرتمند رو ول‌کنه اینو بذاره. نمونه شما تو شرکت سونی هست که ورشکست شد::

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی