حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در سال ۲۰۱۵ پنجمین شرکت نوآور دنیا پس از اپل، گوگل، تسلا و مایکروسافت بوده است!

نوشته

8 سال قبل | 28 دیدگاه | ترنجی

شرکت Boston Consulting Group هر سال، لیستی از نو آور ترین شرکت‌ها را منتشر می‌کند و در این لیست، مشخص می‌شود کدام شرکت‌ها بیشترین پتنت را به نام خود ثبت کرده‌اند. با ما همراه باشید تا به مناسبت نزدیک شدن به پایان سال میلادی، نگاهی داشته باشیم بر نوآورترین کمپانی‌های سال ۲۰۱۵٫

به طور معمول در پست‌هایی که منتشر می‌کنیم، سعی بر این است که بر روی خلاقیت شرکت‌ها توجه خاصی شود به طور مثال همواره از مقایسه برندهای چینی با دیگر برندهای مطرح بازار، نارضایتی‌هایی مطرح می‌شود؛ چرا که معمولاً برندهای چینی برای افزایش فروش محصولاتشان دست به کپی برداری از اسمارت فون های مطرح می‌زنند که این شاید برای بازار چین جذاب باشد، ولی حد اقل، برای ما ایرانی‌ها اصلاً جالب نیست و معمولاً مورد استقبال واقع نمی‌شود.

اما همه‌ی شرکت‌ها دست به کپی برداری از یکدیگر نمی‌زنند و معمولاً تعداد محدودی از شرکت‌ها هستند که به طور مستقل اقدام به طراحی محصولاتشان می‌کنند تا محصولی که حاصل می‌شود به یک امضاء شخصی برای آن‌ها بدل شود؛ مثلاً اگر از طراحی HTC One A9 صرف نظر کنیم، طراحی HTC One M7 به واقع یک امضاء شخصی برای این شرکت محسوب می‌شود یا اگر شما دکمه گرد یا دوربین بیرون زده‌ی یک تلفن همراه را ببینید محال است که به یاد پرچمدار جدید شرکت اپل نیفتید! به هر حال، نو آوری است که محبوبیت می‌آورد و همین پتنت ها سرمایه‌های یک شرکت هستند، هر چه پتنت بیشتر باشد آن کمپانی با ارزش‌تر و خلاق‌تر می‌شود.

خب برویم به سراغ جدول رتبه بندی:

همانطور که در عکس زیر می‌بینید؛ اپل در مقام اول و در صدر جدول قرار گرفته است؛ پس از آن در مقام دوم شرکت گوگل حضور دارد و بعد شرکت تسلا که با ایده‌های انقلابی‌اش این روزها سر تیتر بسیاری ازخبرها شده است. همچنین، مایکروسافت و سامسونگ نیز به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم این لیست را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن‌ها شرکت‌هایی نظیر BMW، Gilead Sciences، Amazon،Toyota و Daimler occupy قرار گرفته‌اند.

most-innovative-companies_9bd1b

با وجود این که اپل امسال، یازدهمین سال متوالی حضور خود در این لیست را جشن می‌گیرد اما متاسفانه باید ذکر کنیم شرکت سامسونگ از جایگاه سوم جدول، به جایگاه پنجم تنزل کرده است. به هر حال این جایگاه‌ها هیچ وقت ثابت نمانده‌اند و همواره بین شرکت‌های مختلف بر سر ارائه ایده‌های نو آورانه رقابت بوده است. اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است آیا با وجود پیشرفت روز افزون شرکت‌های چینی، می‌شود روزی شاهد حضور آن‌ها در این لیست بود؟

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/12/03/samsung-trails-apple-and-google-in-list-of-most-innovative-tech-companies/” background=”#04c571″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Larry Page

یعنی هوآوی تو لیست ۵۰ تایی هست و سونی نیس.

البته از نظر ترول هایی که بهم حمله میکنن سامسونگ که کلا کپیه و اصیل نیست
ولی سونی که طبق آمار زیر هوآویه اوج نوآوریه و اصیل محسوب میشه.

Playstation4

دوسته خوب درسته سونی نیس که خوده من هم برام جای تعجب داره،ولی باید خدمتت عرض کنم سونی مبایل اصلن هیچ اصلن ورشکسته و داغون،ولی پلی استیشن و دوربین های دیجیتال سونی و هدفون های سونی و تلویزیون و سنسور های سونی جزعه بهتریناس،همه هم فک میکنم قبول داشته باشن،پس نبود سونی این جا به معنیه بد بودن سونی نیس.و واقن به نظره من لیاقتش بود جزعه بیستای اول باشه واقعن

just samsung

خخخخخ فک کن شرکت تاتا موتور از سونی نو اور تره خخخخ مردم از خنده . فن های سونی خودتون رو بزنید به دیسکانکتی خخخ

Playstation4

پس سونی و ال جی کجان؟ هواوی ۴۵؟ینی هواوی هس سونی نیس؟

master

با احترام به نویسنده و منبع sammobile
این لیست هیچ پایه مشخصی نداره و بر اساس پتنت های ثبت شده نیست!
اخرین لیست شرکت های برتر که حدود ۵ ماه پیش اعلام شده بود:
http://www.phonearena.com/news/IBM-and-Samsung-tops-in-innovation-so-far-this-year_id70411
IBM جایگاه اول و سامسونگ جایگاه دوم رو داره و کلا این چند سال اخیر اپل حتی به جایگاه پنچم هم نرسیده
در حالیکه تو این مطلب گفته شده:
“با وجود این که اپل امسال، یازدهمین سال متوالی حضور خود در این لیست را جشن می‌گیرد اما متاسفانه باید ذکر کنیم شرکت سامسونگ از جایگاه سوم جدول، به جایگاه پنجم تنزل کرده است.”
این لیست بیشتر جنبه تبلیغاتی داره

محمد کردزنگنه

سلام جناب master لینک پایین سورس sammobile من انگلیسیم زیاد خوب نیست ولی شاید جوابتون توی اون باشه شاید معیارش پتنت نباشه یا شاید پتنت فقط یکی از اونها باشه در کل من هم زیاد سر درنیاوردم اگر شما متوجه شدید معیارش چیه لطفا من رو هم در جریان بگذارید.
https://www.bcgperspectives.com/Images/BCG-Most-Innovative-Companies-2015-Nov-2015_tcm80-201485.pdf

master

سلام دوست عزیز
صادقانه بگم هیچ علاقه ای به دونستن بهانه های اونها ندارم(منظور از این جمله”هیچ پایه مشخصی نداره ” این بود که دلایل شخصی یک گروه نمیتونه پایه مناسبی برای مشخص کردن نواورترین یا نواورترین ها باشه)
تعداد اختراعات ثبت شده به شکل واضح جایگاه نواورترین رو مشخص می کنه(اگر اهمیت و تاثیر گذاری اختراعات هم مد نظر باشه مطمئنا شرکت های داروسازی و تجهیزات پزشکی در جایگاه های اول و تا nام لیست قرار می گیرند و باز هم مطمئنا اپل از این نظر جایگاه مناسبی تو این لیست نخواهد داشت)
در واقع کل این موضوع اهمیت چندانی نداره که بخوام وقتم رو برای خوندن چند صفحه(بهانه)هدر بدم!
مشکل اصلی این مطلب گمراه کننده بودنش برای خواننده ها هست که همه فکر میکنن این لیست بر اساس اختراعات و پتنت های ثبت شده مرتب شده!

master

“نو آوری است که محبوبیت می‌آورد و همین پتنت ها سرمایه‌های یک شرکت هستند، هر چه پتنت بیشتر باشد آن کمپانی با ارزش‌تر و خلاق‌تر می‌شود.”
فکر می کنم این مطلب نیاز به اصلاح داشته باشه! چون جمله بالا کاملا درست هست (کاملا ردست و بدیهی)ولی ارتباطی با اصل مطلب نداره(اصل مطلب در واقع یک اگهی تبلیغاتی هست که توسط bcg منتشر شده)

master

با احترام به نوی س نده و منبع” sammobile”
این لیست هیچ پایه مشخصی نداره و بر اساس پتنت های ثبت شده نیست!
اخرین لیست شرکت های برتر که حدود ۵ ماه پیش اعلام شده بود:
http://www.phonearena.com/news/IBM-and-Samsung-tops-in-innovation-so-far-this-year_id70411
IBM جایگاه اول و سامسونگ جایگاه دوم رو داره و کلا این چند سال اخیر اپل حتی به جایگاه پنچم هم نرسیده
در حالیکه تو این مطلب گفته شده:
“با وجود این که اپل امسال، یازدهمین سال متوالی حضور خود در این لیست را جشن می‌گیرد اما متاسفانه باید ذکر کنیم شرکت سامسونگ از جایگاه سوم جدول، به جایگاه پنجم تنزل کرده است.”
این لیست بیشتر جنبه تبلیغاتی داره

احمد

اپل و سامی :rose:

Moazez

این لیست خیلی جوکه.خیلی چرته چطور میشه سونی که همیشه جزو ۵-۶ تای اول بوده الان تو این لیست نباشه.یا کنون که همیشه جزو بیشترین ثبت کنندگان پتنت بوده تو این لیست نیست؟ هرکی با ننش قهر میکنه لیست میده بیرون.تابلو هم هست طرفدار اپل هستن

amir Narimnpour

ملاک های چرتو پرتی داشتن از جمله پرسش از کارفرما هاخخخخ
لیستش عینه جوکه
کاری به نبود الجی و سونی ندارم هاااا
ولی بخدا اپل عمرااااااا اون جایگاهش باشه

mahdi

واقعا این لیست یکی از بی ارزش ترین لیست و مسخره ترین لیست هست

یه آشغال فروشی به نام هواوی که کارش تقلید و کپی کاری از اپل هست تو این لیست هست اون وقت سونی و الجی که جز شرکت های اصیل هستند توش نیستند خیلی بی خود هست :negative:

Bahram H

اشتباه نکن.. طرفدار اپل نیستن
دیدن نمیشه بگن سامسونگ اوله.. گفتن اپل
از اونجایی هم که با سونی مشکل دارن سونی تو لیست نیست.

میشه یکی بگه سامسونگ چه نو آوری ای داره؟

نکنه به کپی کردن میگن نو آوری!

md4956

همون VR٬ حرف شما رو کاملا نقض میکنه .. فقط درباره ی بخش گوشی نیست (واضحه !) و اینجور شرکت ها توی خیلی زمینه ها٬ حرکت های حالب توجهی زدن ..

کمی فکر …

milad kardan

این لیستا و این رتبه بندیا همش بازیه کسایی که درک کرده باشن عظمت سونی رو اصلا واسشون مهم نیست که سونی توی این لیست اول باشه یا اصلا نباشه

Amir Sepehr Ghasedi

الان ملاک انتخاب این شرکتا چی بوده؟ یعنی هواوی از سونی نوآور تره؟؟؟

amir hossein

حتما هس دیگه ،اخه سونی چه نواوری داره

shahab

عزیزم بهتره چشماشونو باز کنید، این لیست خیلی خنده داره، خیلی خیلی خنده داره یعنی، تو میگی سونی نوآوری نداره؟ چرا چشماتونو میبندین؟ یعنی آل جی و سونی نباسن بعد هواوی نواوره؟ درسته اپل نوآوری داره سامسونگ داره منکر نیستم جایگاهشونم حقشون هست ولی فن آل جی نیستم خبر ندارن آقای pika میدونن بگن من حضور ذهن ندارم اما از سونی همین امساله کلی پنتت هست، همین عینک واقعیت مجازیش برای پلی آتیشن نواوری نیست؟ یا عینکی که برای رقابت با گوگل گلس داد؟؟ یا لامپ اسپیکر هاش و قفل های هوشمندش که با اسمارت فون ها خونه مدیریت میشد یا ساعت رومیزی هوشمند که یه دستیار صوتی داشت، نواوری درزمینه لرزشگیر های دوربین های اکشن کم، نوآوری تو تلویزیون و دوربین های آلفا با ایزو های فوق العاده، دسته تنیس هوشمند، ویدیو پرزکشن که اندازه یک موبایله چی؟؟؟؟ یا ساعت های جوهرالکتریکی که طرح بدنه عوض میکردن؟؟؟ یا پهباد یا امکانات همین سنسور ها از جمله فوکوس هیبریدی یا فوکوس ۱۹۲ نقطه ای یا سنسور ۵ مگاپیکسلی برای موبایل با فیلمبرداری ۵۰۰۰ فریم، اینها شاید بگی نباشن اما هستن چه کوچیک چه بزرگ فرفی نمیکنه همه نوآوری محسوب میشن و خیلی شاید بیشتر که من نمیدونم، خبرهای اینها تو اینترنت ریخته حتی دنبالم نکنی تو اخبار ایران خارج درمورد همینها گفتن، اونوقت چارتا شرکتی که اسمشو نشنیدم تاحالا چطور رتبه آوردن؟؟ :wacko:

md4956

اقا شهاب در مورد سونی٬ خوب تحقیق کردین .. اما در مورد بقیه نه .. در مورد اونا هم اگه تحقیق کنین٬ کاملا متوجه میشید که استحقاق چنین چیزی رو دارن .. شما فکر میکنی هواوی فقط گوشی میسازه ؟ این شرکت٬ از شرکت های بزرگی هست که دارای زیر مجموعه های عالی و بزرگ و موفقی هست .. دست کم نگیرید.

خلاصه : تحقیق کنید.

shahab

داداش اصلا هواوی خوب و بزرگ درست، حرفتو قبول دارم، اما یکسری شرکتها کهدنمیدونم چی هستن؟ باطری میزنن؟ تو کار پوشاکن؟ تو کار ماشینن؟ نمیدونم والا چی بگم؟

Samsung--Electronics

پس سایپا با پرایدش کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//// :whistle: :whistle:
این آپشن پراید رو داشته باشین

http://www.aparat.com/v/xOz5l/باز_کردن_و_روشن_کردن_پراید_با_کلید_کمد

REZA

شاید نبود سایپا و بتونم تحمل کنم ولی نبود جی ال ایکس رو نمیتونم تحمل کنم.

کدوم شرکت میتونه یه گوشی بسازه که راحت از جیب در بیاد؟

Samsung--Electronics

دیمو :mail: :mail: :mail: :whistle: :yahoo: :yahoo:

Samsung--Electronics

دوستان ویدیو رو دیدید؟؟؟؟؟؟

md4956

هرچی بلا سر مردم و این سازنده ها بیاد حقشونه .. مردمی که میییییییخرن٬ نمیتونن یکی دو ماه دست رو دلشون نذارن٬ و این حروـمی هایی که اینارو به ۸ برابر قیمت میکنن تو پاچه ی ملت .. خاک بر سر عاملین عزیزش

riofarina

همه فکر میکنن هواوی فقط چند تا گوشیه!
واقعا سطح مطالعه کابرا پایینه :negative:
البته من خودم بشخصه با این لیست مشکل دارم.
چند جای دیگه نوآورترین lg شده که تو این لیست اصلا نیست.
پورشه امسال ترکوند ولی تو لیست نیست!
مزدا و اینفنیتی امسال خیلی بهتر از تویوتا بودن.
خلاصه لیستش مشکل داره و شاید تنها درستیش جایگاه هواوی باشه که همه بهش ایراد میگیرن.

md4956

دقیقا .. هواوی که فقط گوشی نداره .. توی تجهیزات ارتباطی کارش عالیه کاملا ..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....