حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مارک زاکربرگ ۹۹ درصد از سهام فیس‌بوک خود را به موسسه خیریه خواهد بخشید

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

به‌تازگی، مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک اعلام کرده است که در حدود ۹۹ درصد از سهام خود را به ارزش ۴۵ میلیارد دلار به سازمان خیریه واگذار خواهد کرد. زاکربرگ، این خبر را به‌صورت نامه‌ای به دختر تازه متولد شده‌اش یعنی Max اعلام کرده است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

این نامه که در بلاگ رسمی فیس‌بوک منتشر شده است، نشان می‌دهد که مبلغ فوق در اختیار موسسه Chan Zuckerberg که طرحی حاصل از همکاری زاکربرگ و همسر وی یعنی چان است، قرار خواهد گرفت. در این نامه، آمده است:« به‌منظور پیشبرد پتانسیل انسانی و ترویج برابری برای تمامی فرزندان نسل بعد،[این سهام واگذار می‌شود].»

اولویت ابتدایی ما تمرکز برروی یادگیری شخصی، درمان، ارتباط مردم با یک‌دیگر و ایجاد جوامع قوی است.

ما حدوداً ۹۹ درصد از سهام فیس‌بوک‌مان را – به‌ ارزش ۴۵ میلیارد دلار – در طول زندگی خود، اهدا می‌کنیم که در پیشبرد این ماموریت موثر خواهد بود. [ما] می‌دانیم که این مقدار، در مقایسه با تمامی منابع و استعدادهایی که برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنند؛ بسیار اندک است.

به‌منظور ابهام شک و تردید در پرداخت این مبلغ، زاکربرگ ناچار است تا قرارداد رسمی را امضا نماید که از پرداخت‌ ۴۵ میلیارد دلار به موسسه Chan Zuckerberg به‌صورت حتمی، حکایت دارد.

علاوه بر این فرم و اعلام‌رسمی زاکربرگ برای پرداخت ۹۹ درصد از سهام خود در فیس‌بوک، حداکثر مبلغ پرداختی در هرسال در سه‌سال آینده، سالیانه ۱ میلیارد دلار خواهد بود.

زاکربرگ، این کار را با ایده‌گرفتن از اقدام بنیاد بیل و ملیندا گیتس با وقف ۴۴٫۳ میلیارد دلار برای رسیدگی به مسائل مشابه مانند فقر، تبعیض و پیشرفت بشری انجام داده است. البته این بودجه ۴۵ میلیارد دلاری احتمالاً در پیشبرد این اهداف، موثر واقع خواهد شد. با این‌حال، زمان تنها می‌تواند موفقیت یا عدم موفقیت این ایده را مشخص نماید.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/mark-zuckerberg-to-give-99-of-his-facebook-shares-worth-45-billion-to-charity” background=”#1ac0b2″ icon_color=”#f90d0d”]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
fable

۹۹%!!! حتما زده به یرش

barrett m107

همون ۱% که براش میمونه حدود ۴۰۰ میلیون دلار هستش فکر کنم براش کافی باشه تازه انقدر پشتکار و مغز خلاق داره که اون ۴۰۰ میلیون تو چند وقت دوبرابر بکندش

حسین

یکی از مواردی که همیشه دوستان در بحث فعالیت های خیر خواهانه مردم به خصوص کشورهای غربی فراموش می کنن اینه که : هر گونه فعالیت های سازمان های خیرخواهانه و کمک کننده به فقرا در کشورهای غربی از پرداخت هر گونه مالیات معاف هستن . با این کار نه تنها درصدی از ثروت این افراد ثروت مند کم نمیشه بلکه به مرور زمان بیش تر هم میشه !!!

اگه به کم شدن ثروت بود که ثروت بی گیتس تو این ده سالی که از مایکروسافت رفته حداقل یه ذره اش ته می کشید در حالی که نه تنها کم تر نشد بلکه بعد از چند سال خروج از مایکروسافت و تاسیس بنیاد خیریه اش چند ده میلیارد دلار اضافه شده به ثروتش !!!

ali pourtaghi

بسیارحرکت زیبایی هستش که در کشور ما بسیار کم انجام میشه با اینکه در دینمون هم یکی از وظیفهای افرادی هست که دستشون به دهنشون میرسه

Sajjad

خیلی حرفه واقعا…خیلی

Mohammad Ghasemi

این انسان نیست واقعا یه موجود فرا انسانه :heart:

زاکربرگ مسلمون نیسی :rose:

BLACK

تو روحششششش ۴۵ میلیارد دلار با یه سایت در اورده

emad007

به عبارت دیگه ۹۹ درصد از سرمایش دیگه مشمول مالیات نمیشه
دهنش صااااف

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی