هزینه های تحقیق و توسعه یا همان R&D یکی از حیاتی ترین هزینه های لازم برای شرکت های بزرگی است که دوست دارند همیشه در صحنه باقی بمانند، چرا که همیشه باید در جهت نیاز مشتری پیشرفت کرد و حتی فراتر از آن، برای آن ها نیاز ساخت! اما در بین شرکت های بزرگ دنیای فناوری که هر روز اخبار آن را از ترنجی دنبال می کنید، چه درصدی از درآمدشان را صرف هزینه های تحقیق و توسعه می کنند؟ نتایج جالب در ادامه مطلب منتظر شماست!
اپل معمولا ایده های خلاق خوبی را به واقعیت می رساند اما بقیه شرکت ها هم بی سر و صدا نیستند، گوگل، کوالکام، فیس بوک و یا هر شرکت بزرگ دیگری که فکر کنید هزینه های R&D قابل توجهی دارند. برای مثال گوگل در سال گذشته ۹٫۹ میلیارد دلار را در این راه صرف کرده است، یعنی ۱۵٪ درآمد ۶۶ میلیارد دلاری خود. فیس بوک اما ۲۱٪ درآمد ۱۲٫۵ میلیارد دلاری خود را صرف هزینه های R&D کرده است و کوالکام مبلغ ۵٫۵۶ میلیارد دلار که معادل ۲۲٪ درآمد ۲۵٫۳ میلیارد دلاری اش می شود.
اما اپل چطور؟ اپل تنها ۳٫۵٪ درآمدش را صرف هزینه های R&D خود کرده است، آیا کم است؟ باید بگوییم خیر! مسلما درآمد اپل بسیار بیشتر از دیگر شرکت هایی است که نام بردیم، ۳٫۵٪ در آمد اپل برابر ۸٫۱۵ میلیارد دلار است. اپل در سال گذشته درآمد ۲۳۳ میلیارد دلاری داشته است که به نظر می رسد همین درصد کم از درآمدش برای هزینه های تحقیق و توسعه این شرکت کافی باشد. اجازه بدهید یک بار خیلی مرتب تر به مقایسه میزان درآمد و هزینه های R&D این شرکت ها نگاه کنیم:
همانطور که می بینید درصد هزینه های R&D اپل از درآمد آن ها چند برابر کمتر از دیگر شرکت هاست اما به همان میزان درآمد بیشتری دارد. اکثر شرکت های سیلیکون ولی (Silicon Valley) حداقل بیش از ۱۰٪ از درآمد خود را برای R&D هزینه می کنند. به نظر شما اپل باید بیشتر هزینه کند یا همین میزان کافی به نظر می رسد؟
[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Did-you-know-Apple-spends-just-3.5-of-its-revenue-on-R-D-multiple-times-less-than-Google-and-Facebook_id76276″ icon_color=”#f90d0d”]phonearena[/su_button]
هر وقت ما میگفتیم اپل گرون فروشه و حاشیه سود چند برابری بقیه شرکت ها رو داره میگفتن نه این هزینه تحقیق و توسعه است
اپل تنها کاری که خوب انجام میده کار کردن رو مخ خریدارا و تبلیغ های اغوا کنندست تو بخش تحقیق و توسعه هم کارای بقیه رو کپی میکنه شما بخونید به بلوغ میرسونه (کلی گفتم نیاید مثال فورس تاچ و چند مورد دیگه رو برام بیارید)
الان دیگه همونم بلد نیست درست انجام بده.
تیم کوک که نتونست کاری انجام بده اما امیدوارم مدیرعامل بعدی اپل بتونه بخوبی جای استیو جابز رو پر کنه.
مثل مایکروسافت.
به امید روزی که اپل دوباره به اوج برگرده.
اپل فقط بلده گرون فروشی کنه (گران فروش تاریخ)
اگه خلاقیتش کم بود باید بیشتر تحقیق میکرد ولی الان خوبه
خلاقیت ؟
از آیفون ۱ تا آیفون ۶ هیچ تغییری در ظاهر رخ نداده تقریبا (با اندکی اغراق البته)
توی سخت افزار هم واقعا کند پیش میره
اما خب جنس لوکس کاراییش مهم نیست… مهم اینه که لوکسه!!
تحقیق و توسعه میخواد چیکار وقتی مشتریاش ثابتن ؟؟!
آیفون اگه صد سال دیگه هم همین مشخصاتو داشته باشه باز طرفداراش میگن اپل یه چیز دیگس!!!
در هر صورت باید بگم که هر که بامش بیش طبیعتا برفش بیشتر!
کسایی که میخوان سه تومن بدن گوشی لوکس از نظر من مشکلی نداره و امیدوارم حال کنن با گوشیشون
کساییم که مثه من ۲٫۵ میدن گوشی همه کاره و همه فن حریف برای استفاده کاربردی مبارکشون باشه 🙂
بالاخره هر کسی یه توقعاتی از گوشیش داره و حاضره برای برآورده شدن نیازش هزینه کنه
شما لوکس بودن
بنده کاربرد 🙂
با تشکراز فن های با منطق اپل و سامی :rose:
به این خاطره که تنوع محصولاتش کمتره و فروشش بیشتر همین
از هواوی یاد بگیر
۷۰ درصد :wacko:
واقعا دست اپل داره برای همه رو میشه :good: :bye: