حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بخش تحقیق و توسعه هوآوی در سال 2021 حدود 22 میلیارد دلار هزینه کرده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، هواوی

کمتر شرکتی می‌تواند بر تحریم های آمریکا در مقیاسی که هواوی از عهده آن بر می‌آید، غلبه کند و به سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه ادامه دهد. شاید حتی نمونه دومی برای مثال نباشد و هوآوی در این بخش یکتا باشد. در واقع این غول فناوری چینی در سال 2021 در حدود 22.1 میلیارد دلار را به تحقیق و توسعه اختصاص داده است که بیش از هر شرکت دیگری در خارج از آمریکاست! هواوی در میان تحریم‌ های آمریکا چاره دیگری جز مقاومت نداشت. حال اما نه تنها هوآوی در برابر آنها مقاومت می‌کند، بلکه آنها با این سرمایه گذاری ها نشان می‌دهند که به آینده نیز خوشبین هستند.

در طول پنج سال گذشته، هواوی سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه خود را تقریباً دو برابر کرده است و 22.4 درصد از درآمد کل خود را در سال 2021 به این بخش اختصاص داده است. این رقم تقریباً دو برابر درصد درآمدی که آمازون یا آلفابت به این منظور خرج کرده‌اند و بیش از سه برابر بیشتر از اپل است(از لحاظ نسبت هزینه تحقیق و توسعه به کل درآمد). بر اساس گزارش بلومبرگ، تنها متا بود که با تغییر سیاست ها در سال 2021 به خود اجازه داد 20.9 درصد از درآمد خود را صرف اهداف مشابه کند. این افزایش هزینه ها، عزم هوآوی را برای زنده ماندن به هر قیمتی با توسعه تراشه ها، تجهیزات شبکه و حتی گوشی های هوشمند در بحبوحه تحریم های بدون فناوری ایالات متحده نشان می‌دهد.

از سال 2019 که واشنگتن آنها را به دلیل به خطر انداختن امنیت ملی ایالات متحده متهم کرد، محدودیت ها برای این شرکت یکی پس از دیگری اعمال شد. به دلیل تحریم ها، درآمد هواوی در سال 2021 به حدود یک سوم کاهش یافته اما این شرکت همچنان بخش بزرگی از درآمد خود را در موضوعات آینده‌نگرانه سرمایه گذاری می‌کند.

بخش تحقیق و توسعه هوآوی در سال 2021 حدود 22 میلیارد دلار هزینه کرده است

هواوی در سال 2021 با مقاومت در برابر تحریم‌ های آمریکا، 22 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرد

همانطور که بالاتر گفتیم، هوآوی بودجه تحقیق و توسعه خود را در نیم دهه گذشته تقریباً دو برابر کرد و در سال 2021 به 22.1 میلیارد دلار رساند. این رقم بیش از هر شرکت دیگری در خارج از آمریکا در جهان است.

به گفته منبع، ارزش واقعی هواوی در توانایی آن برای انجام تحقیق و توسعه با سرمایه گذاری بلندمدت است. هواوی یکی از شش شرکتی در جهان بود که بیش از 20 میلیارد دلار در بخش تحقیقات هزینه کرد. تحقیق و توسعه در سال گذشته این استراتژی آینده نگرانه است و درآمد سال های آینده را تضمین می‌کند. در همین دوره اما این شرکت تنها در ایالات متحده 2770 اختراع ثبت کرده و در رتبه پنجم آن کشور قرار گرفته است.

در حالی که تحریم های اعمال شده در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ضربه‌ای ویرانگر به تجارت گوشی های هوشمند هواوی وارد کرد و منجر به ممنوعیت تجهیزات 5G آن در بسیاری از مناطق شد، هواوی برای مقابله با این بحران اقدامات متعددی انجام داده است. از جمله این اقدامات فروش برند Honor که گوشی های هوشمند محبوبی را با نام تجاری خود تولید می‌کرد و همچنین تبدیل کسب و کار سرور سازگار با x86 به یک کنسرسیوم جداگانه بوده است.

می‌دانیم که در سال 2021، هواوی 195 هزار کارمند داشت. اما عجیب این است که از این تعداد 107 هزار نفر یا به عبارتی در حدود 55 درصد از کل کارمندان هوآوی به تحقیق و توسعه مشغول بودند! البته مقایسه دقیق با سایر شرکت ها به دلیل رویکرد متفاوت در ارزیابی عملکرد پرسنل غیرممکن است. اما به عنوان مثال طبق گفته مایکروسافت، 60 هزار نفر یا به عبارتی یک سوم کارمندان خود را در بخش مشابهی استخدام می‌کند.

به گفته یکی از نمایندگان هواوی، امروزه مشکلات این شرکت را نمی توان به سادگی با کاهش هزینه ها حل کرد. از آنجایی که این شرکت نمی تواند فناوری های مدرن را به دست آورد، باید سرمایه گذاری در توسعه راه حل های خود را افزایش دهد.

 

نظر شما چیست؟ هوآوی با این سرمایه گذاری های آینده‌نگرانه به استقلال و موفقیت و شکوه گذشته می‌رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری