حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بدنه‌ی نکسوس ۶P مشکلاتی جدی دارد!

نوشته

8 سال قبل | 17 دیدگاه | ترنجی

نکسوس ۶P گوگل هر چه قدر هم که زیبا و قدرتمند باشند پس از پستی که در مورد خم شدن آن‌ها منتشر کزدیم، مطمئن شدیم که بدنه‌ی این تلفنها مشکلاتی جدی دارد. حال مشکل فراتر از این هم رفته و اکنون تعدادی از کاربران وب‌سایت Reddit گزارش داده‌اند که شیشه‌ی پشتی این تلفن ناگهان می‌شکند!

از زمانی که شاهد خم شدن یک نکسوس ۶p به دست یکی از کاربران بودیم، گمانه‌زنی‌ها درباره کیفیت پایین بدنه نکسوس ۶P آغاز شد تا جایی که اکنون نه تنها بحث خم شدن، بلکه موضوع مقاومت پایین نوار شیشه‌ای که در بالای دستگاه، روی بدنه پشتی قرار گرفته، نیز وجود دارد.

یکی از کاربران مدعی شده که نکسوس جدیدش روی میز قرار گرفته بوده است که ناگهان بدون هیچ دلیلی نوار شیشه‌ای پشت آن خرد شده است، عجیب است اما بعضی دیگر از کاربران هم گزارشی مشابه را در وب سایت Reddit منتشر کرده‌اند که بدون آن که دستگاه از دستشان بیفتد یا تحت فشار قرار گیرد، نوار شیشه‌ای برآمده در پشت آن شکسته است! اما در جواب به آن دسته از کاربرانی که تلفن را روی میز گذاشتند و ناگهان شاهد شکسته شدن بخش شیشه‌ای آن بودند، باید گفت که به علت شیشه‌ای بودن این بخش، پس از داغ شدن پشت تلفن همراه در اثر استفاده طولانی مدت، بخش شیشه‌ای منبسط شده و  با سرد شدن مجدد آن با گذاشتن تلفن روی میز، مجدداً منقبض می‌شود و همین موضوع می‌تواند دلیلی باشد برای این که پس از چند روز استفاده، بخش شیشه‌ای با فشاری اندک شکسته شود.

اگر به خاطر داشته باشید نسل چهارم نکسوس ها هم مشکلی مشابه داشت. پنل پشتی نکسوس ۴ که به کلی از شیشه ساخته شده بود، دچار شکستگی می‌شد. گوگل در آن زمان سریعاً دست به کار شد و در اصلاحات بعدی‌ که روی این مدل انجام گرفت چندین برآمدگی کوچک در گوشه‌های پنل پشتی ایجاد شد تا مانع تماس مستقیم این قسمت با سطوح مختلف شود. حال باید منتظر ماند و دید آیا گوگل در خصوص نکسوس ۶P نیز اقدامی مشابه انجام خواهد داد یا خیر. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از نکسوس های جدید با این مشکل مواجه شده‌اند ولی اگر این موضوع فقط یک موج خبری بر اثر چند اتفاق استثنایی نباشد، احتمالاً پس از مدتی مشخص خواهد شد که آیا این موضوع یک مشکل اساسی در طراحی گوشی ۶ پی است یا خیر

[su_button url=”http://9to5google.com/2015/11/07/nexus-6ps-visor-back-camera-glass-shattering-cracking/” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]9to5google[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین

نویسنده ی عزیز مغلطه نکن برادر . نکسوس های جدید یعنی چی؟؟ بگو نکسز های ساخت هواوی . تا حالا یه خبر بد هم از نکسز های ساخت ال جی ندیدم والله .ولی شکر خدا گوگل گند زد به اعتبار نکسز ها با دادنش به هواوی . فقط هم نکسز های ساخت هواوی دچار این مشکل هستن.

حسین

خیلی ممنون از لطفتون .

riofarina

وای چقدر این نکسوس و کوبیدن.
فکر نکنم دیگه کسی بخردش.
باید جایزه بدترین گجت سال بدن بهش.
بازم جای شکرش هست نکسوس الجی فعلا مشکلی نداره و عاشقان نکسوس گزینه دیگه بغیر ۶p دارن.

SaEeD

بعدش یه عده بیان ادعای روشن فکریشون بشه و از هوآوی دفاع کنن که چرا بهش حمله میکنین هر چی خوب باشه من میخرم!!! اینجاس که فرق بین یه برند با اصالت با برندای چینی معلوم میشه :yes: :yes:

Ari khan

دوست عزیز هواوی فقط سازنده است و تمامی مراحل طراحی و….برعهده گوگله….این اتفاق هم به احتمال قوی متوجه گوگل خواهد بود نه هواوی…

حسین

این حرف شما عذر بدتر از گناهه. یعنی گوگل خودش با دست خودش اسباب مضحکه عام و خاص بشه ؟؟؟ مگه بلا نسبت مخش ایراد داره همچین کاری بکنه؟؟ مگه به قول شما تمام مراحل طراحی و ساخت به عهده گوگل نیست؟؟ یعنی تو این شرکت گوگل یکی نبوده نظارت کنه به هواوی بگه داری چه آشغالی می سازی؟؟؟ بابا ناسلامتی گوگل هستش.

خدا رو شکر بعد از خم فون خم سوز هم اومد .خم سوز هواوی. تازه این کارش از خم شدن هم گذشته . کلا دو نصف میشه .

Mohsen Alamgir

اشتباه نکن
هواوی شرکتی هست که پیشنهاد ساخت این دستگاه رو برای بدست آوردن اعتبار داده.

Ari khan

حسین خان پس از نظر شما اپل مخش مشکل داشت که ایفون ۶پلاس اون مشکلات رو داشت؟؟؟

حسین

آری خان . بله مخش مشکل داشت . همون طور که می دونی اپل هم مثل گوگل خودش که تولید کننده نیست . میده شرکت هایی مثل فاکسکان براش پیچ و مهره ها و قطعات رو وصل کنن و آخرش محصول رو تحویل خلق الله کنن. این جا هست که بحث نظارت کیفی و نظارت نهایی اهمیت پیدا کنه. باید خیلی مواظب این چینی های مزخرف ساز بود.
( فاکسکان هم مثل هواوی یه برند چینی هست)

همون طور که گفتم اینا درس عبرتی میشه واسه این شرکت هی غول تکنولوژی که اگه دفعه دیگه می خوان چیزی بدن که این چینی های بی خاصیت بسازن باید نظارت رو دو سه برابر بیش تر کنن.

ا

Different_boy

دوست عزیز.گوگل اگر میخاست تمام مراحل طراحی و… رو به عهده بگیره که فقط میموند ساختش که اونو میداد شرکتی مث فاکس کان که فقط ی تولید کننده صرف هست.دقیقا کاری که اپل میکنه.البته اپل برای دریافت بهترین کارایی خودش توی سخت افزارها هم دخالت داره.مثلا طراحی پردازنده و تکنولوژی مخصوصش روی صفحات الجی و….نه به سامسونگ و اچ تی سی و هوآوی و الجی که خودشون از صفر تا صد گوشیهاشونو در اختیار دارن!!!گوگل فقط روی نرم افزار و اندرویدش تمرکز کرده و ساخت سخت افزاریشو میده به این شرکت ها.اگر قرار بود همه کارهاشو خود گوگل بکنه پس چرا هر نکسوس طراحی خودشو داره؟این نکسوس هواوی کجا و نکسوس الجی کجا؟؟؟پس هر چیزی که در مورد سخت افزار پیش بیاد بر میگرده به اون شرکت.کاری ندارم که هوآوی این مدل رو ساخته یا نه.اما کیفیت هوآوی هم اینقدر پایین نیست.انگار عمدا اینکارهارو کردن!!که باز هم اعتبار شرکت خودشون در میونه و بعیده.
اما گوگل هم بی تقصیر نیست.باید با یک شرکت که همون الجی یا سامسونگ کلا کار کنه.هرسال از این شاخه به اون شاخه نپره که اینطور زیر سوال بره گوشی هاش.در ضمن نکسوسها از مقرون به صرفه بودن در اومدن و شدن ی پا پرچمدار!!!رسالتشونو گم کردن ی جورایی.

حسین

یه آشغال ساز ، آشغال ساز می مونه. جنس بنجل بنجل خواهد موند. حتی اگه روکش پلاتینیوم ۲۴ عیار هم روش بکش.

M.R.P

من به هیچ وجه قصد دفاع از برندی به ناحق رو ندارم ولی دوست عزیز برای اینکه متوجه اشتباه خودتون بشید توجه شمارو به گوشی mate7 و جدیدا mate s و در چند روز آینده mate 8 که نزدیکترین ها به ۶p هستند و سازنده اون ها هم یکی هست جلب میکنم، ببینید هیچکدومشون خم میشه؟ چه مشکلات کیفیتی دارند؟
سازنده نکسوس ۶p هواوی هست درسته ولی مهندسی و دستور ساخت و … همه به عهده گوگل هست، همه، این گوشی گوشی گوگل هست و سازندش هواوی، درست مانند فاکسکان که سازنده گوشی های اپل هست و شما به ناحق اونو متهم به کم کاری و اشتباه کردید چون گوشی های اپل خم میشدند! در صورتی که تمام مراحل و دستور ساخت زیر نظر اپل هست حتی تست کیفی هم خود اپل انجام میده. اشتباه کاملا متوجه اپل بود، فاکسکان فقط چیزیو که بهش دستور دادندو ساخت! در این مورد هم ما نمونه مشابه ای داریم.
موفق باشید

Nfs

“به علت شیشه‌ای بودن این بخش، پس از داغ شدن پشت تلفن همراه در اثر استفاده طولانی مدت، بخش شیشه‌ای منبسط شده و با سرد شدن مجدد آن با گذاشتن تلفن روی میز، مجدداً منقبض می‌شود” اقا مگه این گوشی داغ میشه؟ مگه گرماش از زد ۵ کمتر نبود؟ اصولا باید پس از استفاده طولانی مدت گرم بشه نه اینکه داغ بشه
و اینجاست که فرق یه برند اصل مثل الجی با یه برند چینی مثل هواوی معلوم میشه. هیچ خبری مبنی بر اینکه نکسوس الجی مشکل داشته باشه وجود نداره

Mohammad Reza

اینا مشکلات سری های اوله و برای هر گوشی ای ممکنه پیش بیاد. نمی دونم چرا این قدر هواوی دشمن داره. من خودم با هواوی خیلی حال نمی کنم ولی جریان این گوشی رو از بقیه جدا می دونم و به نظرم توی سری های بعد که مشکلات الانش حل بشه،گوشیه فوق العاده ای هست.صفحه نمایش و دوربین و بدنه ی باکیفیت به علاوه ی پشتیبانی نرم افزاری گوگل
این قدر هم از ۵x تعریف نکنید. بعدا اگر مشکلی براش پیش بیاد حسابی ناامید میشین. تمام سایت هایی که تا الان بررسیش کردن از عمر باتری بدش نالیدن.
یه مثال از حل شدن مشکل در سری های بعد:
http://farnet.ir/1393/08/78451/apple-may-have-quietly-fixed-the-iphone-6-plus-bending-problem/

Kousha

هوآویه دیگه :negative: هر کاری ازش بر میاد :unsure:

f.khabiry

ها!قبلا نگفتم همیشه محصولات چینی یه مشکلی دارن؟یکی اومد و گفت نه همه خوب هستن حتی بهتر از بهترین ها!کم کم مشکلات نکسوس هوآوی هم گندش دراومد!من که از بهترین گوشی ساز چینی هم هیچی نمی خرم. :negative: قبلا هم گفتم چرا چینی ها اومدن بازار موبایل رو به گند بکشن نگفتم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....