حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل مدیر بخش نرم افزاری یادگیری عمیق انودیا را با هدف توسعه خودرو هوشمندش استخدام کرد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی، خودرو

شایعات و حدس و گمان ها درباره توسعه ی روند ساخت ماشین توسط اپل مانند جزر و مد اقیانوس در حال کم و زیاد شدن است. اکنون که در سال ۲۰۱۵ هستیم نتیجه می گیریم که راه زیادی تا کامل شدن ماشین اپل باقی مانده است ولی این شایعات با استخدام جاناتان کوهن دوباره قوت گرفت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.
هفته قبل بود که تیم کوک در پاسخ سوال سردبیر ارشد وال استریت ژورنال گفت: ” اپل، صنعت خودروسازی را متحول خواهد کرد.”
جانتان کوهن، مدیر نرم افزار یادگیری عمیق انویدیا در حساب کاربری لینکدین خود گفته که انودیا را به مقصد اپل ترک کرده است. این استخدام برای اپل نکته بسار برجسته ای است. کوهن در انودیا، یادگیری ماشین را در سیستم درایو PX، مورد استفاده قرار می داد که بخشی از آن به سیستم هوشمند رانندگی ماشین های بدون راننده ارتباط دارد.

اما شاید این سوال پیش بیاید که یادگیری عمیق چیست؟ یادگیری عمیق (Deep learning) یادگیری ساختار عمیق یا یادگیری سلسله مراتبی یک زیر شاخه از یادگیری ماشینی است که اساس آن بر یادگیری نمایش دانش و ویژگی‌ها در لایه‌های مدل است که باید به کامپیوتر بدهیم تا بتواند بر اساس یک سری قوانین با محیط اطراف خود تعامل داشته باشد و موضوع جدیدی است که به عنوان زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی مطرح می‌شود.

این احتمال وجود دارد که کوهن هم در تیم سیری و هم در تیم نقشه های اپل کار کند و فناوری یادگیری عمیق که تعداد متخصصان آن بسیار کم و بسیار ارزشمند است را ارتقا دهد. در حال حاضر شرکت های بزرگ فناوری مثل گوگل، فیسبوک و حالا هم اپل بر روی یادگیری عمیق سرمایه گذاری کرده اند. شواهد زیادی وجود دارد که ما را متقاعد کند که منتظر خبرهای بعدی از ماشین ساخته شده توسط اپل باشیم. این شرکت همچنان در حال استخدام تعدادی از کارکنان شرکت های ماشین سازی دیگر است. این شرکت ها شامل تسلا، فورد، فیات کرایسلر است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....