حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا اندروید هنوز یک ویرایشگر ویدیو ۴K را در Google play ندارد؟

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

امسال اپل بالاخره آیفون های خود، آیفون ۶ اس را با قابلیت فیلم برداری ۴K وارد بازار کرده است. این قابلیت از اواخر سال ۲۰۱۳ در اندروید موجود است (گلکسی نوت ۳ یا برخی هم دوره های آن) این قابلیت فیلم برداری با رزلوشن بالا تقریبا یک قابلیت بدیهی برای پرچمداران یا حتی برخی میانه رده ها (مثل اکسپریا ام ۵) اندروید یک موضوع خاص نیست و کاربران به آن عادت دارند اما سوال اینجاست، این همه محتوا موجود است، آیا برنامه ای هم برای ویرایش آن ها وجود دارد؟ در ادامه با ترنجی باشید تا این ایراد سوال برانگیز را در اکو سیستم اندروید بررسی کنیم.

Digital_video_resolutions_(VCD_to_4K).svgتصویر بالا برای درک تفاوت ابعاد ویدیو های ۴K یا UHD با ویدیوهای FHD و HD است. همانطور که می بینید بسیار بزرگ تر است و برای ویرایش آن قدرت به مراتب بیشتری نیاز است. مسلما دستگاهی که این روزلوشن را ثبت می کند، باید بتواند آن را ویرایش هم بکند، یا حداقل اینطور به نظر می رسد. اما هنوز در دنیای اندروید هیچ برنامه ای در فروشگاه Google play برای ویرایش این محتوا وجود ندارد.

photo_2015-10-09_16-57-21

منظور از ویرایش چیست؟ قرار نیست افکت های هالیوودی روی آن انجام شود،منظور یک ویرایش ساده مثل اضافه کردن یک نوشته، بریدن و چسباندن ویدیو ها بهم و البته افکتی در این میان برای چسباندن ویدیو ها بهم و یا یک افکت رنگی برای کل ویدیو. چنین ویرایشگرهایی وجود دارد اما از رزلوشن ۴K پیشتیبانی نمی کند. و این اصلا خوب نیست. شما اگر بخواهید این ویدیوها را ویرایش کنید نیاز دارید اولا یک سیستم دارای حداقل سخت افزار لازم برای ویرایش ویدیو ۴K و البته پرداخت صدها دلار برای برنامه هایی چون Sony Vegas Pro و یا Adobe Premiere دارید.

imovie__2013_ 10519-2786-140917-iMovie-l iMovie

اما اوضاع در اکوسیستم اپل چطور است؟ شما می توانید ویدیو ۴K را بدون محدودیت ۵ دقیقه ای در اکثر پرچمدارهای اندرویدی ثبت کنید و به راحتی در برنامه iMovie که برای آیفون ۶ به بالاتر رایگان است، ویرایش کنید.

واقعا جای سوال است که چرا هیچ توسعه دهنده ای به فکر ارایه ویرایشگر ویدیو ۴K برای اندروید نبوده است. شاید تفاوت سخت افزار ها را بتوان بهانه کرد، اما تا کی؟! این موضوع چقدر برای شما اهمیت دارد؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Why-are-there-no-4K-video-editing-apps-on-Androids-Google-Play-in-2015_id74561″ target=”blank” background=”#04c076″]phonearena[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

واقعا چرا؟؟ 🙁 :unsure:

i_love_quality

برنامه movie editor سونی امکان ویرایش فیلم ۴K هم داره
میشه ازش برید یا صحنه آهسته کرد
محدودیت اکثر گوشی ها در پنج دقیقه فیلمبرداری هم نداره!
من با Z2 خودم بیشتر از ۱۲ دقیقه گرفتم ولی قطع نشد ترسیدم گوشی بسوزه خودم قطع کردم 🙂

در ضمن یک ایده خوب برای ساخت برنامه بهم دادین اگر تونستم خودم میسازمش 🙂

Different_boy

بنظرم هنوز محتوای ۴کی اینقدر زیاد نشده و اگر گوشی ها اونرو ساپورت میکنن فقط بخاطر عقب نموندن از قافله هست.فیلم ۴کی رو ویرایش کنن و بعدش چکار کنن؟؟آپلود؟با اون حجمش؟

azja

۴kفعلا چیز ضروری نیست که بخوایم سر محدودیت دقیقه ها حرص بخوریم
ولی وقتی شرکتی چیزی رو ارائه می ده باید فکر همچیش رو هم بکنه

امیر

آقای عطایی iMovie داخل اپل استور ۵ دلار قیمتشه در حال حاضر!
ضمن این نکته عرض کنم من با نرم افزار pro cam با صرف ۵ دلار الان حدود ۱ سال هست دارم ۴k بدون محدو دیت ضبط میکنم با کیفیت عالی!اینم مدرک و عکس دوستانی که اطلاع ندارن بدونن کیفیتش در بخش فیلمبرداری مخصوصا قانعتون میکنه ولی عکس برداری خیر!
http://city-upload.com/8gi5nf605emx/image.png

امیر

خیر آقای عطایی!بنده ۶ دارم!ولی داخل اپ استور سرچ زدم ۴.۹۹ برام قیمت زده!اگر راهی وجود داره که بنده رایگان دریافت کنم بگید ممنون میشم!

امیر

پس جناب عطایی جدیدا ظاهرا با یک آیفون ۶ تست نکردید!اسکرین شات گذاشتم ملاحظه کنید!ممکنه به تازگی از حالت رایگان در اومده!
http://city-upload.com/vnnxriwozptq/image.png

behzad.s

همچنین برای ipad air2و ۶plusبنده رایگان هست

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)